Το «Nofollow» παρέχει έναν τρόπο στους webmasters να πουν στις μηχανές αναζήτησης «Μην ακολουθείτε συνδέσμους σε αυτή τη σελίδα» ή «Μην ακολουθήσετε αυτό το συγκεκριμένο σύνδεσμο.»
Αρχικά, το χαρακτηριστικό nofollow εμφανίστηκε στην μετα-ετικέτα στο επίπεδο σελίδας, και έδινε εντολή στις μηχανές αναζήτησης να μην ακολουθήσουν (δηλαδή, περπατήσουν) τυχόν εξερχόμενους συνδέσμους στη σελίδα. Για παράδειγμα:
<meta name=»robots» content=»nofollow» />
Πριν το nofollow χρησιμοποιηθεί σε μεμονωμένους συνδέσμους, η παρεμπόδιση των ρομπότ από το να ακολουθήσουν μεμονωμένους συνδέσμους σε μια σελίδα απαιτούσε πολύ μεγάλη προσπάθεια (για παράδειγμα, την ανακατεύθυνση του συνδέσμου σε μια διεύθυνση URL που είχε αποκλειστεί στο robots. txt). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε η αξία του χαρακτηριστικού nofollow του χαρακτηριστικού rel. Αυτό δίνει στους webmasters πιο λεπτομερή έλεγχο: αντί να λέει στις μηχανές αναζήτησης και τα bots να μην ακολουθούν συνδέσμους στη σελίδα, σου επιτρέπει να δώσεις εύκολα εντολή στα ρομπότ να μην περπατήσουν ένα συγκεκριμένο σύνδεσμο. Για παράδειγμα:
<a href=”signin.php” rel=”nofollow”>sign in</a>
Εάν δεν καταλαβαίνετε τη συνταξη της γλώσσας HTML, τότε σας συνιστούμε να διαβάσετε το άρθρο μας για τα στοιχεία της γλώσσας html.
Πώς χειρίζεται η google τους συνδέσμους τύπου nofollow
Σε γενικές γραμμές το ρομπότ της δεν τους ακολουθεί. Αυτό σημαίνει ότι η Google δεν μεταφέρει PageRank ή κείμενο συνδέσμου σε αυτούς τους συνδέσμους. Ουσιαστικά, χρησιμοποιώντας το nofollow οδηγεί στο να αφήσουμε τους συνδέσμους στόχους έξω από το συνολικό γράφημα μας στο διαδίκτυο. Ωστόσο, οι σελίδες στόχοι μπορεί να εξακολουθούν να εμφανίζονται στο ευρετήριό μας εάν άλλες σελίδες έχουν συνδέσμους προς αυτές χωρίς τη χρήση nofollow, ή εάν οι διευθύνσεις URL υποβλήθηκαν στην Google σε ένα Χάρτη ιστοτόπου. Επίσης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι άλλες μηχανές αναζήτησης μπορεί να χειρίζονται το nofollow με ελαφρώς διαφορετικούς τρόπους.

Η θέση της google για την αξία των υπερσύνδεσμων τύπου nofollow
Ποιες είναι οι πολιτικές της Google και μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα της χρήσης nofollow; Εδώ είναι μερικές περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να θέλετε να εξετάσετε τη χρήση nofollow:
Μη αξιόπιστο περιεχόμενο
Αν δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να εγγυηθείτε για το περιεχόμενο των σελίδων που συνδέονται με το site σας – για παράδειγμα, μη αξιόπιστα σχόλια χρηστών ή εγγραφές στο βιβλίο επισκεπτών – θα πρέπει να κάνετε nofollow σε αυτούς τους συνδέσμους. Αυτό μπορεί να αποθαρρύνει τους spammers από το να στοχεύσουν το site σας, και θα βοηθήσει να περιορίσει το site σας από το περάσει PageRank ακούσια σε κακές γειτονιές στο διαδίκτυο. Ειδικότερα, οι spammers σχολίων μπορεί να αποφασίσουν να μην στοχεύσουν ένα συγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου ή μια υπηρεσία ιστολογίου εάν δουν ότι οι μη αξιόπιστοι σύνδεσμοι σε αυτή την υπηρεσία έχουν την ετικέτα nofollow. Αν θέλετε να αναγνωρίζετε και επιβραβεύετε τους αξιόπιστους συντελεστές, μπορείτε να αποφασίσετε να καταργήσετε αυτόματα ή χειροκίνητα το χαρακτηριστικό nofollow σε συνδέσμους που δημοσιεύονται από μέλη ή χρήστες που έχουν κάνει υψηλής ποιότητας εισφορές σταθερά με την πάροδο του χρόνου.
Επί πληρωμή σύνδεσμοι
Η κατάταξη ενός ιστοτόπου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google βασίζεται εν μέρει στην ανάλυση των ιστοτόπων που έχουν συνδέσμους προς αυτό. Προκειμένου να μην επιτρέπεται στους επί πληρωμή συνδέσμους να επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και να επηρεάζουν αρνητικά τους χρήστες, καλούμε τους webmasters να χρησιμοποιούν nofollow σε τέτοιους συνδέσμους. Οι κατευθυντήριες γραμμές της μηχανής αναζήτησης απαιτούν αναγνώσιμες από τη μηχανή πληροφορίες για τους επί πληρωμή συνδέσμους με τον ίδιο τρόπο που οι καταναλωτές online και offline εκτιμούν την αποκάλυψη σχέσεων επί πληρωμής (για παράδειγμα, μια ολοσέλιδη διαφήμιση εφημερίδας μπορεί να ξεκινάει με τη λέξη «Διαφήμιση»).
Προτεραιότητα περπατήματος
Τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης δεν μπορούν να συνδεθούν ή να εγγραφούν ως μέλη στο φόρουμ σας, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσκαλέσετε ένα Googlebot να ακολουθήσει συνδέσμους τύπου «εγγραφείτε εδώ» ή «συνδεθείτε». Η χρήση nofollow σε αυτούς τους συνδέσμους επιτρέπει στα Googlebot να περπατήσουν άλλες σελίδες που προτιμάτε να δείτε στο ευρετήριο της Google.
Κατασκευή ιστοσελίδων με συνδέσμους nofollow
Όταν κάνουμε κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι σε κάποια σημεία του ιστότοπου επιβάλλεται να χρησιμοποιήσουμε συνδέσμους nofollow. Ένα από αυτά τα σημεία είναι εκείνες οι θέσεις που τοποθετείται περιεχόμενο από επισκέπτες. Κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας δεν είμαστε σε θέση να μαντέψουμε το είδος του περιεχομένου που θα δημοσιευθεί από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας. Μια καλή ασφάλεια που μπορεί να βάλει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας είναι να κάνει εκείνους τους συνδέσμους nofollow. Δηλαδή λέμε στο ρομπότ της μηχανής αναζήτησης να μην ακολουθήσει αυτούς τους συνδέσμους. Άρα ο επισκέπτης ξέρει ότι δεν θα ωφεληθεί εάν δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα μας προωθητικό περιεχόμενο. Αυτή η απλή ρύθμιση που γίνεται κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας είναι αρκετή για να αποτρέψει κάποιους από το να δημοσιεύουν σκουπίδια στον ιστότοπό μας. Η ποιοτική δημιουργία ιστοσελίδων περιλαμβάνει πληθώρα τέτοιων ρυθμίσεων. Πρόκειται για όλες εκείνες τις ιδιαίτερες περιπτώσεις που θα προκύψουν κατά τη λειτουργία της ιστοσελίδας. Καλό θα είναι να έχει προβλεφθεί το πρόβλημα κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας ώστε ο πελάτης να μην αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα κατά τη λειτουργία του ιστοτόπου του. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων πρέπει να μεριμνά για όλες τις πιθανές κακοτοπιές. Αυτό ακριβώς είναι η ποιοτική κατασκευή ιστοσελίδας. Λίγες εταιρείες στην Ελλάδα το επιτυγχάνουν. Και ακόμα λιγότερες έχουν το θάρρος να παρουσιάσουν δημόσια τις τεχνικές που χρησιμοποιούν. Μια εξαιρετική πρόταση είναι το μπλογκ της εταιρείας dreamweaver. Για να μάθετε όλα τα μυστικά δεν έχετε παρά να πάρετε συμβουλές από τους κορυφαίους επαγγελματίες στη δημιουργία ιστοσελίδων.

Αξιοποίηση των ρυθμίσεων nofollow
Η γνώση των ρυθμίσεων nofollow είναι απαραίτητες όταν κάνουμε προώθηση ιστοσελίδων. Όταν επιλέγουμε σε ποιους ιστότοπους θα δημοσιευθεί το προωθητικό περιεχόμενο που παράγουμε για να ανεβάσουμε τον ιστότοπό μας στην πρώτη σελίδα του google, καλό είναι να επιλέγουμε ιστοσελίδες στις οποίες οι σύνδεσμοι δεν είναι nofollow. Διότι με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσουμε την προώθηση του site μας μέσω του περιεχόμενου που ανεβάζουμε σε τρίτο ιστότοπο. Το ιδανικό για την προώθηση μιας ιστοσελίδας είναι να δημοσιεύσουμε περιεχόμενο χρήσιμο και σχετικό με τη λέξη κλειδί σε σελίδες των οποίων το περιεχόμενο είναι συναφές με τη λέξη κλειδί και οι σύνδεσμοι δεν είναι nofollow. Με τον τρόπο αυτό μεταφέρεται και στο δικό μας ιστότοπο ένα κομματι της αξίας που δίνει το χρήσιμο περιεχόμενο στον τρίτο ιστότοπο. Αυτή άλλωστε είναι και η κεντρική ιδέα που κρύβεται πίσω από όλες τις τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων. Να παράγουμε χρήσιμο περιεχόμενο και αυτό να προσδίδει επιπλέον αξία στον προωθούμενο ιστότοπο. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερες τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων δεν έχετε παρά να μπείτε στην ιστοσελίδα μιας από τις κορυφαίες Ελληνικές Εταιρείες κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων, της dreamweaver.gr. Πατώντας στο σύνδεσμο που ακολουθεί θα μεταβείτε κατευθείαν στο κομμάτι της προώθησης ιστοσελίδων.

Κατά τη διαφήμιση στο ίντερνετ δεν γνωρίζουμε πάντα το ακριβές περιεχόμενο του προωθούμε του ιστότοπου. Καλό είναι να πάρουμε μεν τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, αλλά και να προστατέψουμε την ποιότητα του δικού μας ιστότοπου. Ένας απλός τρόπος που μπορεί να γίνει αυτό είναι κάνοντας nofollow όλους τους συνδέσμους διαφημιζομενων. Με αυτό τον τρόπο λέμε στο google να μη μεταφέρει κομμάτι της αξίας του περιεχομένου της ιστοσελίδας μας στον προωθούμενο ιστότοπο. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι διαφημίσεις δεν βοηθούν στην προώθηση μιας ιστοσελίδας. Με αυτό το δεδομένο, ο διαφημιζομενος επιδιώκει μόνο να πάρει κλικ, επισκέψεις. Άρα δεν έχουμε λόγο να μην κάνουμε το σύνδεσμο nofollow. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη διαφήμιση στο διαδίκτυο πατώντας εδώ.

Μέσα από το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλατος μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τους συνδέσμους nofollow και τη σημασία τους για την προώθηση ιστοσελίδων. Το βιβλίο ονομάζεται “πως να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα του google“. Μπορείτε να αποκτήσετε το βιβλίο κάνοντας κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο, πατώντας εδώ:
Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google
Στις περιπτώσεις που αναλαμβάνουμε να κάνουμε κατασκευή eshop καλό είναι να φροντίσουμε ώστε εάν τα σχόλια επισκεπτών περιλαμβάνουν συνδέσμους, τότε αυτοί καλό είναι αυτοί να είναι nofollow. Ώστε να αποκλειστεί ο κακόβουλος επισκέπτης που θα στείλει σχόλια με σκοπό να προωθήσει το δικό του site μέσω των συνδέσμων. Εάν κάνουμε κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος με τα έτοιμα εργαλεία όπως για παράδειγμα το opencart, το prestashop η το oscpmmerse τότε αυτή η συμβουλή ίσως σας είναι περιττή. Όμως σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται η κατασκευή eshop εκ του μηδενός, χωρίς έτοιμα εργαλεία. Σε αυτές τις περιπτώσεις δημιουργίας eshop καλό είναι να κάνουμε ορθή χρήση των συνδέσμων nofollow. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε πάνω σε πολλές τεχνικές κατασκευής e-shop.
Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και κατά την κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου. Άλλωστε και το ηλεκτρονικό φαρμακείο είναι και αυτό ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Το σημαντικό είναι ότι όταν κάνουμε κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι αυτό πρέπει να σηκώσει μεγάλο πλήθος προϊόντων και μεγάλη επισκεψιμότητα. Η εμπειρία των τελευταίων ετών έχει δείξει ότι η κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά. Εάν είστε ιδιοκτήτης φαρμακείου τους καλό είναι να εμπιστευτείτε την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας φαρμακείου στους ειδικούς. Εδώ θα βρείτε την κορυφαία Ελληνική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων
Εάν έχετε κάποιο τεχνικό κενό σε όσα διαβάσατε μέχρι τώρα, δεν υπάρχει λόγος να απογοητεύεστε. Η λύση βρίσκεται στα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων. Το σημαντικό σε ένα σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων είναι ότι ο εκπαιδευτής έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύσει και να καλύψει εύκολα και γρήγορα όλα τα τεχνικά κενά του εκπαιδευόμενου. Εάν θέλετε να ξεκινήσετε την προώθηση της ιστοσελίδας σας με τις καλύτερες προϋποθέσεις τότε συνιστούμε ανεπιφύλακτα να παρακολουθήσεις τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων που διοργανώνει η dreamweaver.gr. Ο λόγος που προτείνουμε τα συγκεκριμένα σεμινάρια elearning SEO είναι διότι σε αυτά τα σεμινάρια παρουσιάζονται πολλές μελέτες περίπτωσης (case studies) μέσα από τις οποίες μπορείτε να διδαχθείτε από τον τρόπο που αντιμετωπίστηκαν προβλήματα κατά την προώθηση άλλων ιστοσελίδων. Με αυτό τον τρόπο αποκτάτε εμπειρία, έστω και μέσα από τα παραδείγματα. Μη διστάσεις να ενημερωθείτε σήμερα κιόλας για τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Για παράδειγμα, βασικές γνώσεις της γλώσσας html είναι απαραίτητες για την προώθηση ιστοσελίδων. Η γλώσσα HTML υπάρχει κάτω από κάθειστοσελίδα. Μέσα από ένα καλό σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων ο εκπαιδευτής θα σας καθοδηγήσει ώστε κάνετε μια καλή εισαγωγή στη γλώσσα html.