Γεφύρωση του χάσματος μεταξύ web designers και web developers
Η σχεδίαση ιστοσελίδων και η ανάπτυξη ιστού μπορεί να φαίνονται σαν δύο εντελώς διαφορετικοί κλάδοι, αλλά είναι στην πραγματικότητα οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος — ικανές να δημιουργήσουν έναν όμορφο και λειτουργικό ιστότοπο όταν λειτουργούν παράλληλα.
Δεν είναι πάντα εύκολο, ειδικά χωρίς τις κατάλληλες διαδικασίες, να ενθαρρύνετε τη σωστή επικοινωνία μεταξύ web designer και web developer εντός μιας ομάδας.
Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε τις διαφορές μεταξύ αυτών των δύο ειδικοτήτων, ενώ θα εξηγήσουμε πώς η δημιουργική συνεργασία μεταξύ τους από την αρχή μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματα στην υπό κατασκευή ιστοσελίδα / eshop .
Στο Εργαστήριο ΤΠΕ Ήρων υπάρχουν μια σειρά από online σεμινάρια τόσο για web designers και developers όσο και για το συνεργατικό και επιχειρησιακό σκέλος στα οποία αξίζει να ρίξετε μια ματιά.
Η διαφορετική προσέγγιση μεταξύ των web designers και των web developers
Διαφορές μεταξύ του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ιστοσελίδων.
Ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων (web designer) έχει ένα όραμα και ένας προγραμματιστής ιστού (web developer) το ζωντανεύει.
Πιο συγκεκριμένα, οι σχεδιαστές εργάζονται για να δημιουργήσουν στοιχεία όπως χρωματικές παλέτες και τυπογραφία που φαίνονται υπέροχα, ενώ οι προγραμματιστές κωδικοποιούν και προετοιμάζουν το υλικό για δημοσίευση στο διαδίκτυο.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτούς τους δύο ρόλους και πώς ταιριάζουν μεταξύ τους.
Τι είναι το web design;
Όταν σκέφτεστε σχέδιο, σκεφτείτε οπτικά. Το web design για μια ιστοσελίδα ή ένα eshop περιλαμβάνει την εμφάνιση και την αίσθηση ενός ιστότοπου, όπως η διάταξη, η πλοήγηση, το χρώμα, οι εικόνες και τα γραφικά.
Οι σχεδιαστές (web designers) χρησιμοποιούν όλα αυτά τα εργαλεία για να δημιουργήσουν μια οπτική ιεραρχία, να εξισορροπήσουν το εννοιολογικό βάρος των στοιχείων του ιστότοπου και να κατευθύνουν τους χρήστες σε μια προτιμώμενη και ικανοποιητική διαδρομή.
Τι είναι η ανάπτυξη Ιστού;
Η ανάπτυξη Ιστού μπορεί να συνοψιστεί ως η συνολική λειτουργικότητα του ιστότοπου, που δεν περικλείει αυτό που βλέπει ο χρήστης αλλά αυτό που βιώνει.
Αυτό ενσωματώνει την ταχύτητα, την προσβασιμότητα, την κωδικοποίηση και τη συνολική λειτουργικότητα των σελίδων για να κάνει το όραμα του σχεδιαστή πραγματικότητα.
Ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ σχεδιαστών και προγραμματιστών
Αν και πρόκειται σαφώς για δύο διακριτούς ρόλους, εργάζονται προς τον ίδιο στόχο και το έργο μπορεί να ωφεληθεί μόνο από την αυξημένη συνεργασία μεταξύ τους.
Αυτό μπορεί να είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει, καθώς μπορεί να είναι δύσκολο για δύο μέρη να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν το όραμά τους με τρόπο που όλοι καταλαβαίνουν.
Αλλά η κατάρριψη των φραγμών μεταξύ ανάπτυξης και σχεδιασμού αξίζει τον κόπο για διάφορους λόγους.
Όταν οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές εργάζονται δίπλα-δίπλα, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πάντα μια δεύτερη ματιά σε κάθε μεμονωμένο στοιχείο, μειώνοντας την πιθανότητα σφαλμάτων.
Σε μεγαλύτερη κλίμακα, οι δύο πλευρές μπορούν να κάνουν καταιγισμό ιδεών (brain storming) μέσω της δημιουργικής διαδικασίας, συγχωνεύοντας τις ιδέες και των δύο ατόμων για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο όραμα για το έργο, σε αντίθεση με την δυνητικά ασύνδετη εμφάνιση και αίσθηση δύο ξεχωριστών, αντικρουόμενων προσεγγίσεων.
Συχνά, αυτή η εστίαση σε μια πρώιμη συνεργασία οδηγεί σε έναν πιο συνεκτικό ιστότοπο με όμορφη αισθητική και ένα καθαρό, διαισθητικό περιβάλλον εργασίας χρήστη.
Τα οφέλη επεκτείνονται επίσης από τον πελάτη πίσω στην εταιρεία: Όταν ένας προγραμματιστής και ένας σχεδιαστής εξοικειωθούν μεταξύ τους, αρχίζουν να κατανοούν ο ένας τις δυνατότητες και το στυλ του άλλου.
Με αυτή τη γνώση, θα γίνουν πιο αποτελεσματικοί, βελτιώνοντας τόσο την αποτελεσματικότητα όσο και μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για την επανεπεξεργασία στοιχείων για να δημιουργήσουν μια συνεκτική εμφάνιση και αίσθηση.
Πώς να εργαστείτε μέσα από κοινές προκλήσεις
Ενώ η ανάγκη και των δύο μερών να συνεργαστούν είναι σαφής, υπάρχουν πάντα κάποιες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η σαφής και εκ των προτέρων επικοινωνία.
Ακολουθούν μερικοί συγκεκριμένοι τρόποι για να ξεπεράσετε τα αρχικά εμπόδια αυτής της συνεργασίας:
Κατανοήστε τους περιορισμούς του άλλου μέρους.
Εάν ένας σχεδιαστής εργάζεται με στοιχεία που δεν μεταφράζονται καλά για τις δυνατότητες του προγραμματιστή (ή το αντίστροφο), τότε είναι καλύτερα να μιλήσετε γρήγορα αντί να πρέπει να επιστρέψετε στον πίνακα σχεδίασης.
Η επικοινωνία είναι πάντα καλύτερη όταν και τα δύο μέρη κατανοούν τις δεξιότητες και τα δυνατά σημεία των άλλων.
Προσπαθήστε να συναντηθείτε στη μέση.
Κανένα από τα μέρη δεν θα πρέπει να εργάζεται σε ένα σιλό, αλλά θα πρέπει να διακλαδωθεί και να μάθει ορισμένα στοιχεία του έργου που βρίσκονται έξω από τη ζώνη άνεσής του.
Για παράδειγμα, οι σχεδιαστές θα πρέπει να είναι άνετοι με τις βασικές αρχές διάταξης, όπως το HTML και το CSS, ενώ οι προγραμματιστές θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικασίες του σκίτσου, του wireframing και του πρωτότυπου.
Καθιερώστε μια ροή εργασιών.
Η διαδικασία θα πρέπει να διαμορφωθεί από την αρχή, με προκαθορισμένες ώρες για να γίνει check-in και να καθοριστεί εάν κάποια πτυχή του έργου πρέπει να τροποποιηθεί για να παραμείνει εντός του χρονοδιαγράμματος ή να βελτιωθεί η εμφάνιση ή η αίσθηση.
Αναπτύξτε έναν οδηγό στυλ.
Είναι μια καλή ιδέα για έναν σχεδιαστή να δημιουργήσει έναν οδηγό στυλ για το έργο. Αυτό δημιουργεί εκ των προτέρων τεκμηρίωση για το αναμενόμενο και απαιτούμενο —κατεύθυνση που πολλοί προγραμματιστές ( web developers ) που προσανατολίζονται στη διαδικασία εκτιμούν από την αρχή.
Συνεπής επικοινωνία, επιτυχημένος ιστότοπος
Όπως έχω δηλώσει από την αρχή, η επικοινωνία είναι η πιο σημαντική πτυχή ενός επιτυχημένου έργου ιστοσελίδας. Τόσο ο σχεδιασμός όσο και η ανάπτυξη είναι κρίσιμες για την επιτυχία του και η έλλειψη συνεργασίας και διαφάνειας μπορεί να επηρεάσει τόσο τον πελάτη όσο και την εταιρεία.
Με την κατάλληλη επικοινωνία, οι προγραμματιστές και οι σχεδιαστές κατανοούν τι αναμένεται και μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια οπτικά ελκυστική και ευχάριστη εμπειρία χρήστη.
Για τους πελάτες, η δέσμευση ενός συνεργάτη πρακτορείου και με τους δύο κλάδους κάτω από την ίδια στέγη θα αποφέρει τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα για οποιοδήποτε έργο ιστότοπου.