Ας ξεκινήσουμε χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τον ιστότοπο http://www. friv.com. Η σελίδα αυτή είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου σε flash. Περιέχει παιγνίδια για τα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού. Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπουμε τον ιστότοπο:


Με τα μάτια της μηχανής αναζήτησης
Μια καλή προσέγγιση για να καταλάβουμε πως αντιλαμβάνεται η μηχανή αναζήτησης της google τη σελίδα μας είναι να αξιοποιήσουμε την κρυφή μνήμη (cache) κειμένου του Google. Στην εικόνα 2.2 βλέπουμε την cashe κειμένου του Google για τη σελίδα friv.com Είναι ολοφάνερο ότι το περιεχόμενο που βλέπει η google είναι πολύ πιο φτωχό από το περιεχόμενο που βλέπει ο χρήστης.
Κακή εμπειρία για τον χρήστη
Μέσω της προσωρινής μνήμης του Google μπορούμε να δούμε ότι αυτό που εμφανίζεται είναι μια κενή σελίδα. Δεν υπάρχει κείμενο html το οποίο μας λέει ότι η σελίδα περιέχει παιγνίδια. Αυτό δεν δίνει στο google τη δυνατότητα να κατανοήσει τη σχετικότητα του περιεχομένου.
Η ιστοσελίδα friv.com είναι χτισμένη εξ ολοκλήρου σε Flash. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να καταλογοποιήσουν το περιεχόμενό της, ούτε καν τις συνδέσεις με τα παιγνίδια. Η απουσία κειμένου HTML δυσκολεύει την κατάταξη της σελίδας σε καλή σειρά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Συνιστούμε να επιβεβαιώνετε ότι τόσο το περιεχόμενο του κειμένου όσο και ολόκληρο το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας είναι ορατό από τις μηχανές αναζήτησης. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στις εικόνες και στους συνδέσμους. Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά εργαλεία SEO που μπορούν να σας βοηθήσουν για αυτό το σκοπό.
Η αξία των εσωτερικών συνδέσμων στην προώθηση ιστοσελίδων
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να καταλογογραφήσουν ολκόκληρο το περιεχόμενο ενός ιστοτόπου. Επίσης οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν τη μηχανή αναζήτησης να κατανοήσει καλύτερα το περιεχόμενο ενός ιστοτόπου.
Εάν οι σύνδεσμοι δεν είναι ορατοί στη μηχανή αναζήτησης, τότε η μηχανή αναζήτησης δεν θα καταφέρει να συλλέξει αυτές τις πληροφορίες και να κάνει σωστά την ταξινόμηση του περιεχομένου. Στο παράδειγμα που ακολουθεί παρουσιάζουμε αυτό το πρόβλημα:

Στο παραπάνω παράδειγμα, το ρομπότ του Google έχει φτάσει στη σελίδα Α και βλέπει συνδέσμους σε σελίδες Β και Ε. Ωστόσο, αν και οι C και D θα μπορούσαν να είναι σημαντικές σελίδες του ιστοτόπου, το ρομπότ δεν έχει τρόπο να φτάσει σε αυτές. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχουν σύνδεσμοι που να οδηγούν στις σελίδες C και D.
Καλό θα ήταν να υπάρχει πρόσβαση προς όλες τις κύριες τουλάχιστον σελίδες του ιστοτόπου από το κεντρικό menu της ιστοσελίδας ή και από footer της σελίδας. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον πρέπει να γίνεται με ένα ή δύο κλικ το πολύ. Η συγκεκριμένη μέθοδος αποκαλείται και ο χρυσός κανόνας των δύο κλικ. Όταν μια σελίδα είναι θαμμένη πέντε ή δέκα κλικ μακριά από την κεντρική σελίδα και το κεντρικό menu, τότε ο χρήστης θα δυσκολευτεί πολύ να τη βρει. Το ίδιο δύσκολο θα είναι και για τη μηχανή αναζήτησης να την κατατάξει σωστά.
Ο χρήστης το δικό του λάθος αντίληψης θα το χρεώσει σε δική σας αδυναμία και όχι στην αδυναμία του να κατανοήσει. Το εγώ του θα εξαλείψει κάθε υπόνοια ότι σφάλλει ο ίδιος και θα επιρρίψει ολόκληρη την ευθύνη σ’ εσάς. Μια παρόμοια δυσκολία θα αντιμετωπίσει και η μηχανή αναζήτησης στην ταξινόμησή της. Εδώ η αιτία του προβλήματος δεν βρίσκεται στο εγώ του χρήστη, αλλά στην ικανότητα αντίληψης της μηχανής, η οποία είναι σαφώς κατώτερη και από εκείνη ενός μικρού παιδιού, αφού ο αλγόριθμος στερείται ευφυΐας και κρίσεως.
Επιπλέον, αν μια ιστοσελίδα έχει σελίδες ασύνδετες, στις οποίες δεν υπάρχει πρόσβαση μέσω της κεντρικής σελίδας, τότε αυτές όχι μόνο δεν θα βοηθήσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας, αλλά ίσως και να θεωρηθούν ότι προσπαθούν να εξαπατήσουν το Google. Γενικά, το να εξαπατήσετε το Google είναι μια κακή και άκρως επιζήμια σκέψη για τις προσπάθειές σας.
Σκεφτείτε ότι είναι το «σπίτι» (διαβάστε σχετικό άρθρο μας με θέμα πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης) στο οποίο θέλετε να προβληθείτε και αποφασίζετε να κοροϊδέψετε τον οικοδεσπότη (δηλαδή το Google). Όταν σας καταλάβει, και θα σας καταλάβει κάποια στιγμή, απλώς θα σας πετάξει από το «σπίτι» του ‒ενδεχομένως για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η διαδικασία αυτή έχει ονομασία, λέγεται Google penalty, και πολλοί ιστότοποι εξαφανίστηκαν ‒ως αποτέλεσμα ανάλογων προσπαθειών εξαπάτησης.
Η ετικέτα του συνδέσμου αναλυτικά και η σημασία της για την ποοώθηση ιστοσελίδας
Οι ετικέτες των συνδέσεων μπορεί να περιέχουν εικόνες, κείμενο ή άλλα αντικείμενα. Κάθε ετικέτα συνδέσμου περιέχει μια περιοχή που είναι δυνατόν να «κλικαριστεί». Στο παράδειγμα που ακολουθεί η ετικέτα «<a» υποδεικνύει την αρχή ενός συνδέσμου. Η τοποθεσία όπου παραπέμπει ο σύνδεσμος λέει στο πρόγραμμα περιήγησης (και στις μηχανές αναζήτησης) πού καταλήγει ο σύνδεσμος. Σε αυτό το παράδειγμα αναφέρεται η διεύθυνση URL http://www.dreamweaver.gr.
Το τμήμα του συνδέσμου που είναι ορατό στους επισκέπτες ονομάζεται άγκυρα κειμένου. Η άγκυρα κειμένου περιγράφει τη σελίδα όπου καταλήγει ο σύνδεσμος. Πρόκειται για προώθηση ιστοσελίδων από την εταιρεία dreamweaver.gr, γι’ αυτό και το κείμενο-άγκυρα «Προώθηση Ιστοσελίδων». Η «</a>» ετικέτα κλείνει τον σύνδεσμο για να περιορίσει το συνδεδεμένο κείμενο μεταξύ των ετικετών και να αποτρέψει τον σύνδεσμο να συμπεριλάβει άλλα στοιχεία στη σελίδα.

Αυτή είναι η πιο βασική μορφή ενός συνδέσμου που είναι κατανοητή από τις μηχανές αναζήτησης.
Προώθηση ιστοσελίδων με εσωτερικούς συνδέσμους
Το ισχυρότερο όπλο που μπορείτε να αξιοποιήσετε για την προώθηση της ιστοσελίδας σας είναι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι. Για να το κάνετε αυτό δεν έχετε ανάγκη κανέναν τρίτο ιστότοπο. Απλά πρέπει να έχετε ξεκαθαρίσει ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά με τις οποίες θα στοχευσετε την πρώτη σελίδα του google. Η δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων μπορεί να δημιουργήσει της προϋποθέσεις προώθησης ιστοσελίδων ώστε να επιτύχετε πολύ εύκολο την άνοδο του ιστότοπου σας στην πρώτη σελίδα του google. Το πρώτο βήμα για μία καλή προώθηση σελίδας είναι το χτίσιμο του δικτύου εσωτερικών συνδέσμων. Μπορείτε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για το χτίσιμο εσωτερικών συνδέσμων με στόχο την προώθηση ιστοσελίδων πατώντας εδώ.
Εσωτερικοί σύνδεσμοι στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
Όταν κάνουμε βελτιστοποίηση ιστοσελίδων τότε θέλουμε να δείξουμε στη μηχανή αναζήτησης ότι ο ιστότοπος μας είναι ο καταλληλότερος στην παροχή πληροφοριών για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Η προσθήκη εσωτερικών συνδέσμων κατά τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας γίνεται ως εξής. Πρώτα επιλέγουμε μερικές σημαντικές σελίδες και τις βελτιστοποιουμε για τις σημαντικές λέξεις κλειδιά. Στη συνέχεια δημιουργούμε πολλές άλλες σελίδες η άρθρα και τα βελτιστοποιουμε για δευτερεύουσες λέξεις κλειδιά. Καθένα από αυτά τα άρθρα περιλαμβάνει σύνδεσμο προς μια ή περισσότερες από τις σελίδες που είναι βελτιστοποιημένες για κυρίες λέξεις κλειδιά. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε ένα συμπαγές ιστότοπο που διευκολύνει τον επισκέπτη να βρει αυτό που θέλει. Το google το καταλαβαίνει αυτό και μας ανταμείβει με κατάταξη στις πρώτες σελίδες αποτελεσμάτων. Αυτό είναι ο ιδανικός τρόπος για τη βελτιστοποίηση σελίδας. Μπορείτε να διαβάσετε πως ακριβώς γίνεται η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων μέσα από άρθρο που θα βρείτε εδώ.
Κατασκευή ιστοσελίδων με πολλούς εσωτερικούς συνδέσμους
Η δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων ενδείκνυται να είναι το πρώτο μέλημα κατά την κατασκευή ιστοσελίδων, αν θέλουμε να επιτύχουμε υψηλές θέσεις στην κατάταξη αποτελεσμάτων της google. Καθώς κάνουμε τη δημιουργία ιστοσελίδας είναι εύκολο να τοποθετήσουμε εσωτερικούς συνδέσμους προς άλλες σελίδες του ιστότοπου. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνουμε πολύ την προώθηση του site χωρίς να επιβαρύνουμε τη διαδικασία της βελτιστοποίησης. Κάθε αξιόλογη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, πριν προχωρήσει στη δημιουργία ιστότοπου, θα σας ρωτήσει ποιες είναι οι λέξεις με τις οποίες οι πελάτες σας αναζητούν την εταιρεία σας. Αυτές οι σημαντικές λέξεις θα αποτελέσουν τον πυλώνα της δημιουργίας ιστοσελίδας. Στη συνέχεια θα φτιάξετε και άλλες σελίδες οι οποίες θα παραπέμπουν με σύνδεσμο προς τις άλλες σελίδες. Αυτή η διαδικασία κατασκευής ιστοσελίδας έχει συμπεριλάβει και τη βελτιστοποίηση αλλά και κομμάτια της προώθησης. Μια από τις καλύτερες Ελληνικές εταιρείες, η οποία έχει πετύχει ιδανικό συνδυασμό ανάμεσα στην κατασκευή ιστοσελίδας και στις διαδικασίες βελτιστοποίησης και προώθησης θα τη βρείτε πατώντας εδώ.
Κατασκευή e-shop
Όσα ισχύουν για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας ενός τυπικού ιστότοπου ισχύουν και για την κατασκευή eshop. Η διαφορά είναι ότι στην περίπτωση που κάνουμε δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ενδείκνυται να βάλουμε εσωτερικούς συνδέσμους προς τις σελίδες κατηγοριών. Διότι τα προϊόντα αλλάζουν συχνά ενώ οι κατηγορίες από σπάνια έως ποτέ. Καλό είναι κατά την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος να δώσουμε φιλικά ονόματα στα url ώστε να διευκολύνουμε τόσο το χρήστη όσο και τη μηχανή αναζήτησης. Όσες ενέργειες βελτιστοποίησης γίνουν κατά τη διάρκεια της κατασκευής eshop, τόσο λιγότερη καθυστέρηση θα έχουμε κάνοντας on-site seo πριν ξεκινήσουμε την προώθηση. Περισσότερη ενημέρωση για την κατασκευή eshop θα έχετε εάν πατήσετε εδώ.
Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων
Η δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων είναι από τα σημαντικότερα πράγματα που διδάσκονται στα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων. Εάν επιλέξετε τα σεμινάρια που συνδιοργανώνει η dreamweaver τότε μπορείτε να είστε σίγουροι ότι εκπαιδευτής θα σας καθοδηγήσει με τον καλύτερο τρόπο να μάθετε να κάνετε προώθηση ιστοσελίδων με εσωτερικούς συνδέσμους. Ειδικότερα στην περίπτωση των σεμιναρίων elearming seo η εκπαιδευτική διαδικασία είναι εξαιρετικά ευχάριστη διότι συνδυάζει τη συγγραφή του άρθρου με πραγματικές και πολύ πρακτικές γνώσεις βελτιστοποίησης και προώθησης ιστοσελίδων. Η εκπαίδευση στο σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδας γίνεται με πολύ πρακτικά παραδείγματα. Η συγγραφή άρθρων για πραγματικούς ιστότοπους σας δίνει τη δυνατότητα όχι μόνο να δείτε τα άρθρα σας δημοσιευμένα, αλλά και να δείτε την ανταπόκριση των επισκεπτών σε αυτά. Τότε μιλάμε για πραγματική γνώση seo. Η dreamweaver διοργανώνει τόσο σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων σε φυσικό χώρο, όσο και σεμινάρια elearning seo. Επιλέγετε αυτό που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες. Ενημέρωση για τα διαθέσιμα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων μπορείτε να λαμβάνετε πατώντας εδώ.
Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων
Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο Ελληνικό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων με τίτλο “πως να είστε στην πρώτη σελίδα του google” το οποίο περιγράφει τις τεχνικές δημιουργίας εσωτερικών συνδέσμων. Το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές που είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ώστε να ανεβάσετε τον ιστότοπό σας στην πρώτη σελίδα του google. Η πληρότητα της γνώσης αποτελεί το ισχυρότερο εφόδιο για να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό. Η καλύτερη επιλογή είναι να συνδυάσετε το σεμινάριο με την αγορά του βιβλίου κατασκευής ιστοσελίδων. Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων κάνοντας κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google.

[…] ιστοτόπου friv που παρουσιάσαμε στο άρθρο μας με θέμα τη βελτιστοποίηση ιστότοπου (On-site SEO) […]