Σε αυτό το άρθρο τα ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα τα οποία σχετίζονται με την προώθηση ιστοσελίδων. Η ραγδαία άνοδος του Google έχει οδηγήσει τη συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών κατασκευής ιστοσελίδων να μιλάνε για προώθηση ιστοσελίδας. Όμως η προώθηση ιστοσελίδας δεν αποτελεί μία απλή υπόθεση. Η διαδικασία μέχρι να καταφέρουμε να φέρουμε τη σελίδα μας τις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google είναι επίπονη. Επίσης πρόκειται για μία διαδικασία η οποία δεν είναι βέβαιο ότι θα στεφθεί με επιτυχία. Για το λόγο αυτό, εάν είστε εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων ή ελεύθερος επαγγελματίας κατασκευής ιστοσελίδων τότε καλό είναι πριν αναλάβετε μία προώθηση ιστοσελίδας να ξεκαθαρίσετε τι υπόσχεστε. Ισοδύναμα εάν έχετε έναν ιστότοπο και θέλετε να κάνετε προώθηση τότε καλό είναι να ξεκαθαρίζεται τι ζητάτε από την εταιρεία που θα σας κάνει την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Τι είναι η προώθηση ιστοσελίδων
Εδώ έχουμε τέσσερα διαφορετικά πράγματα. Το πρώτο είναι η δημιουργία ιστοσελίδας φιλικής προς τις μηχανές αναζήτησης. Το δεύτερο είναι η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας. Το τρίτο είναι να καταφέρουμε να βγάλουμε την ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της Google για τις επιλεγμένες λέξεις κλειδιά. Το τέταρτο είναι η αύξηση των πωλήσεων αλλά και οι αυξήσεις την επισκεψιμότητα του φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας. Αυτές οι τέσσερις έννοιες είναι είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. Και αυτό το άρθρο θα μας βοηθήσει να ξεκαθαρίσουμε τι παρέχουμε αλλά και τι ζητάμε λέγοντας προώθηση ιστοσελίδων.
Ιστοσελίδα φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης
Η πρώτη από τις έννοιες που αναφέραμε παραπάνω είναι η κατασκευή ιστοσελίδας Φιλικής προς τις μηχανές αναζήτησης. Εδώ δεν μιλάμε για προώθηση ιστοσελίδας, αλλά μιλάμε για απλά κατασκευή ιστοσελίδας. Όλα τα σύγχρονα προγράμματα παραγωγής περιεχομένου τα λεγόμενα content management systems ή αλλιώς cms δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Eίτε μιλάμε για το wordpress είτε μιλάμε για το Joomla είτε μιλάμε για το opencart είτε μιλάμε για το magento, για το CS cart και για διάφορα άλλα cms. Όλα αυτά τα λογισμικά έχουν δυνατότητες seo. Αυτό σημαίνει ότι έχουν κάποια πεδία κατά την καταχώρηση άρθρων η σελίδων τα οποία διευκολύνουν τη δουλειά της προώθησης ιστοσελίδας. Καλό είναι όταν κατασκευάζουμε μία ιστοσελίδα να αξιοποιούμε αυτά τα πεδία. Αυτή η διαδικασία η οποία λαμβάνει χώρα μόνο εντός του ιστότοπου και όχι σε άλλους ιστότοπους ονομάζεται βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Βελτιστοποίηση κατά την κατασκευή ιστοσελίδων
Με απλά λόγια, κατά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας φροντίζουμε ώστε να χρησιμοποιήσουμε με τον κατάλληλο τρόπο τις λέξεις-κλειδιά. Επίσης υπάρχουν κάποια πρόσθετα όπως για παράδειγμα το yoast seo για το wordpress τα οποία μας διευκολύνουν για μία συνολική βελτιστοποίηση του ιστότοπου. Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας Καλό είναι να πραγματοποιείται σε κάθε ιστότοπο που δημιουργούμε. Είναι αδιανόητο στη σημερινή εποχή να κατασκευάζονται ιστοσελίδες οι οποίες δεν είναι φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης. Ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί να μη συμβεί αυτό είναι η αδιαφορία του πελάτη. Εάν ο πελάτης δεν μας πει τις λέξεις-κλειδιά τότε προφανώς και εμείς δεν μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τον ιστότοπο του. Αυτό συμβαίνει αρκετές φορές, κυρίως όταν ο πελάτης δεν θέλει να αφιερώσει πολύ χρόνο στην κατασκευή της ιστοσελίδας του. Απλά στέλνει μερικά κείμενα και περιμένει να κατασκευαστεί ο ιστότοπος του ο ιστότοπος του θα κατασκευαστεί και θα είναι και πολύ ωραίος όμως δεν θα είναι φιλικός προς τις μηχανές αναζήτησης. Εκεί είναι ευθύνη του κατασκευαστή ιστοσελίδων να ενημερώσει τον πελάτη για το τι σημαίνει ιστοσελίδα φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης. Να ενημερώσει τον πελάτη πάνω στην έννοια της λέξης κλειδιού και να φροντίσει ώστε να πάρει από τον πελάτη τις λέξεις κλειδιά και να βελτιστοποιήσει τον ιστότοπο για αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Εδώ Βέβαια πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι βελτιστοποιώντας στον ιστότοπο με κάποιες λέξεις κλειδιά δεν σημαίνει ότι θα αυτός Θα βγει στην πρώτη σελίδα το Google. Σημαίνει απλά ότι έχει σοβαρές πιθανότητες να πλασαριστεί στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων διαλέξεις μικρής ή μεσαίας δυσκολίας. Και αυτό οφείλουμε να το ξεκαθαρίσουμε στον πελάτη μας πριν ξεκινήσουμε την κατασκευή της ιστοσελίδας. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα άρθρο που εξειδικεύεται στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
Yπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδας
Η δεύτερη από τις έννοιες που αναφέραμε παραπάνω είναι η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει ενέργειες που γίνονται τόσο εντός όσο και εκτός του ιστότοπου με στόχο την άνοδο του ιστότοπου στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Το σύνολο των προωθητικών ενεργειών που γίνονται εντός του ιστότοπου ονομάζεται on-site seo και σε πολύ μεγάλο βαθμό ταυτίζεται με τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας. Οι υπόλοιπες ενέργειες γίνονται εκτός του ιστότοπου σε άλλους ιστότοπους. Αυτές οι ενέργειες που γίνονται εκτός site ονομάζονται off-site seo. Εδώ περιλαμβάνεται η συγγραφή άρθρων, η παραγωγή βίντεο, η παραγωγή παρουσιάσεων και γενικότερα η παραγωγή και διανομή περιεχομένου σχετικά με τις λέξεις κλειδιά. Όσο περισσότερο περιεχόμενο παράγουμε σε θεματολογία σχετική με τις λέξεις-κλειδιά, και σε όσο μεγαλύτερους, εγκυρότερους και σχετικότερους με τη θεματολογία ιστοτόπους διανέμουμε αυτό το περιεχόμενο τόσο πιθανότερο είναι ο ιστότοπος μας να βρεθεί στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google. Κρίσιμη παράμετρος κατά την παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας είναι να αποφύγουμε το Google πέναλτι. Εάν η Google κρίνει ότι το περιεχόμενο που παράγουμε δεν συνάδει με τους κανόνες που έχει θεσπίσει τότε θα τιμωρήσει τον ιστότοπό μας. Αυτό είναι κάτι το οποίο το παθαίνουν πολύ κατά την προώθηση ιστοσελίδων κυρίως όταν δεν παρακολουθούν τακτικά τις ανακοινώσεις της Google και τις ενημερωσεις των αλγορίθμων της Google. Αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο ενδείκνυται να αναθέσετε τις υπηρεσίες προώθηση ιστοσελίδας σε μία εξειδικευμένη εταιρεία και να μην το κάνετε in house. Οι εξειδικευμένοι τεχνικοί της εταιρείας έχουν την εμπειρία να σας οδηγήσουν με ασφάλεια στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδας.
Κόστος υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας
Το κόστος των υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας είναι συνάρτηση της δυσκολίας της λέξης κλειδιού αλλά και του ανταγωνισμού. Όσο μεγαλύτερη είναι η δυσκολία τόσο περισσότερο υλικό πρέπει να παραχθεί τόσο περισσότερα άρθρα πρέπει να γραφτούν τόσο περισσότερα βίντεο πρέπει να δημιουργηθούν. Επίσης όσο δυσκολότερη είναι η λέξη τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επισκεψιμότητα των ιστότοπων στους οποίους Θα αναδημοσιεύσει το περιεχόμενο που θα δημιουργήσουμε. Η συνεργασία με μεγάλους ιστότοπους έχει μεγαλύτερο κόστος. η παραγωγή περισσότερου και ποιοτικότερο περιεχομένου πάλι ανεβάζει το κόστος. Με απλά λόγια άλλο θα είναι το κόστος της παραγωγής ενός άρθρου ανά εβδομάδα και άλλο θα είναι το κόστος υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας που περιλαμβάνουν παραγωγή άρθρου κάθε μέρα και αναδημοσίευση 5 άρθρων ανά μήνα σε μεγάλα blog. Καλό είναι πριν ξεκινήσει η προώθηση της ιστοσελίδας να είναι ξεκάθαρος ο όγκος των υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας που πρόκειται να παρασχεθούν.
Πρώτη σελίδα στη Google
Η τρίτη από τις έννοιες που αναφέραμε παραπάνω είναι η άνοδος στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google. Αυτό το έχουμε βάλει σε ξεχωριστή ενότητα, ως ξεχωριστή έννοια. Διότι είναι διαφορετική η συμφωνία όταν μία εταιρεία πληρώνει μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας μόνο για τις υπηρεσίες αυτές η όταν πληρώνει για άνοδο στην πρώτη σελίδα της Google.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου. Ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο έχει εκατοντάδες κατηγορίες και πολλές χιλιάδες προϊόντα. Η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας σημαίνει την παραγωγή περιεχομένου για τα προϊόντα και τις κατηγορίες. Είναι πάρα πολύ πιθανό ότι θα ανέβει στην πρώτη σελίδα της Google με κάποιες κατηγορίες και κάποια προϊόντα. Δεν γνωρίζουμε όμως προκαταβολικά ποιες είναι αυτές οι κατηγορίες και αυτά τα προϊόντα. Επίσης σίγουρα δεν είναι οι πιο ανταγωνιστικές λέξεις από τα ονόματα των κατηγοριών. Και σίγουρα δεν είναι η λέξη φαρμακείο ή η λέξη online φαρμακείο. Εάν ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης θέλει να βρίσκεται στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων για τη λέξη φαρμακείο ή για τη λέξη online φαρμακείο τότε πρέπει να ζητήσει ακριβώς αυτό. Βέβαια για την άνοδο στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων είναι απαραίτητο να γραφτούν άρθρα και για τις κατηγορίες και για τα προϊόντα. Όμως αυτή η επιλογή δεν αποτελεί μονόδρομο. Για να ξεκαθαρίσουμε τη διαφορά ανάμεσα στην έννοια της παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας και την υπόσχεση για πρώτη σελίδα του Google πρέπει να αναφέρουμε και κάτι ακόμα. Η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας δεν ταυτίζεται με την υπόσχεση για πρώτη σελίδα στο Google. Διότι ενδεχομένως εάν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος τότε ίσως να μην αρκεί η παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα μετά από 6 μήνες παροχής υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας να χρειαστεί να διπλασιάσουμε το κόστος και τον όγκο των υπηρεσιών προώθησης προκειμένου να επιτύχουμε πρώτη σελίδα στο Google με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές λέξεις. Αυτή είναι μία απόφαση που επαναπροσδιορίζεται συνεχώς. Κάποιες εταιρείες είναι καλυμμένες εάν βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google με λέξεις μικρού ή μεσαίου ανταγωνισμού και συνεπώς αυτές οι εταιρείες παραμένουν σε μικρό όγκο υπηρεσιών seo. Κάποιες άλλες όμως Θέλουν μόνο την πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google
Αύξηση των πωλήσεων μέσω προώθησης ιστοσελίδας
Εδώ μιλάμε για την αύξηση των πελατών και των πωλήσεων της εταιρείας μέσα από την προώθηση της ιστοσελίδας. Η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας είναι βέβαιο ότι θα φέρει άνοδο στα οργανικά αποτελέσματα. Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει επισκεψιμότητα προς την ιστοσελίδα. Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσει τη σωστή επισκεψιμότητα. Ο επισκέπτης που θα μπει στον ιστότοπο να βρει αυτό που θέλει . Η σωστή παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας σημαίνει ότι ο ιστότοπος θα βρίσκεται στην πρώτη σελίδα της Google με ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά δηλαδή με λέξεις υψηλού ανταγωνισμού.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την προώθηση ιστοσελίδας που ασχολείται με ανακαινίσεις. Η λέξη που θα θελήσει ο πελάτης είναι σίγουρα η λέξη “ανακαίνιση” η λέξη “ανακαινίσεις”. Όμως εάν θέλουμε πραγματικά να αυξήσουμε τις πωλήσεις της εταιρείας τότε θα πρέπει να περιλάβουμε στην προώθηση μας και λέξεις όπως “ανακαίνιση μπάνιου”, “ανακαίνιση κουζίνας”, “τοποθέτηση πλακιδίων”, “κουφώματα αλουμινίου”, “θωρακισμένες πόρτες” και άλλες συναφείς λέξεις κλειδιά. Διότι ο πελάτης δεν είναι απαραίτητο θα ψάξε την εταιρεία μόνο με τη λέξη “ανακαίνιση”. Εαν έχει πρόβλημα με την ασφάλεια θα ξεκινήσει την αναζήτησή του από τη θωρακισμένη πόρτα. Εαν έχει πρόβλημα με την υγρασία και την ηχομόνωση θα ξεκινήσει την αναζήτησή του από το “κουφώματα αλουμινίου” για να φτάσει στην ανακαίνιση σπιτιού. Εάν έχει πρόβλημα με τα πατώματα ενδεχομένως να ξεκινήσει Ψάχνοντας για τοποθέτηση πλακιδίων. Είναι ευθύνη του κατασκευαστή της ιστοσελίδας να ζητήσει από την εταιρεία ανακαινίσεων πληροφορία για όλες αυτές τις επιμέρους τεχνικές εργασίες οι οποίες θα οδηγήσουν τον πελάτη από την αναζήτηση του Google στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας ή στο e-shop της εταιρείας. Τότε μόνο μπορούμε να πούμε ότι κάνουμε προώθηση ιστοσελίδας η οποία θα οδηγήσει στην αύξηση των πωλήσεων. Και εδώ οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Ναι μεν πολύς κόσμος επιμένει στη μεμονωμένη λέξη η οποία είναι η λέξη “ανακαίνιση”. Ενδεχομένως όμως η επισκεψιμότητα ναι μεν έρχεται από κει αλλά οι πωλήσεις μπορεί να έρχονται από κάποιες άλλες λέξεις την προέλευση των πωλήσεων θα μας στείλει το Google analytics το οποίο θα επαναπροσδιορίσει πάλι την πορεία των ενεργειών προώθησης ιστοσελίδας.
Επαγγελματική προώθηση ιστοσελίδων
Ελπίζουμε να βοηθήσαμε στο να ξεκαθαρίσετε κάποιες έννοιες σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων Η γνώση είναι δύναμη και θέλουμε οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να είναι ενημερωμένοι πάνω σε θέματα προώθησης ιστοσελίδων. η καλύτερη επιλογή όμως είναι να συνεργαστείτε με μία από τις κορυφαίες εταιρείες προώθηση ιστοσελίδων όπως είναι η dreamweaver. Η συγκεκριμένη εταιρεία αναλαμβάνει όλο το πακέτο από την κατασκευή του site στη μελέτη για την επιλογή των λέξεων κλειδιών τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας και την προώθηση της ιστοσελίδας Μέχρι να βγει στην πρώτη σελίδα του Google και να αυξήσει τις πωλήσεις να αυξήσει τα κέρδη της εταιρείας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων εδώ.