Το meta tag (συντομογραφία του metadata tag) είναι ένα κομμάτι κώδικα στην γλώσσα Hypertext Markup Language (HTML) που βοηθάει στην περιγραφή του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας.
Τα Meta tags υπάρχουν στο πάνω τμήμα της σελίδας HTML και δεν είναι ορατά στον χρήστη, αλλά μόνο στις μηχανές αναζήτησης. Αποτελούν ένα από τα πιο νευραλγικά σημεία στη διαδικασία κατακευής και προώθησης ιστοσελίδων. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα πάνω στη διαδιακσία με την οποία μπορείτε να επιλέξτε τις κατάλληλές λέξεις κλειδιά για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Παραδείγματα Meta Tags
Αν κάνετε δεξί κλικ στην σελίδα σας και επιλέξετε εμφάνιση πηγής σελίδας, θα μπορέσετε να δείτε τα meta tags.
Εδώ είναι ένα παράδειγμα από την αρχική σελίδα της Netotraffic.
Στη συνέχεια θα δούμε τι σημαίνουν μερικά από αυτά τα tags.
<meta http-equiv=”refresh” content=”30″>
Ανανέωση αρχείου κάθε 30 δευτερόλεπτα.
<meta charset=”UTF-8″>
Ορισμός κωδικοποίησης χαρακτήρων για το αρχείο HTML να είναι UTF-8
<meta name=”description” content=”A tutorials on Meta Tags for SEO”>
Προσδιορισμός μιας περιγραφής για την ιστοσελίδα σας
<meta name=”author” content=”James Sun”>
Προσδιορισμός του συγγραφέα μιας σελίδας
Το Meta Tag πρέπει να περιέχει Προσδιορισμό για να προσδιορίζει τι κάνει.
Για παράδειγμα, ο όρος Προσδιορισμός μπορεί να είναι: συγγραφέας, περιγραφή, όνομα εφαρμογής, δημιουργός και όροι κλειδιά.
Τα Meta Tags επίσης υποστηρίζουν τους Παγκόσμιους Προσδιορισμούς στην HTML, όπως: Τάξη και στυλ.
Τα πιο σημαντικά tags για βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Η προσοχή στα seo meta tags άλλαξε κατά την διάρκεια των χρόνων, καθώς οι μηχανές αναζήτησης εξελίχθηκαν.
Όταν κοιτάμε στα λεγόμενα της Google και το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα κατά την διάρκεια των χρόνων, υπάρχουν μόνο 3-4 πολύ σημαντικά tags για seo.
Και ένα που δεν χρησιμοποιείται πια.
Ας ξεκινήσουμε να εξετάζουμε το κάθε ένα από αυτά τα seo tags.
Title Tag (ετικέτα τίτλου της σελίδας)
Σημασία: Είναι το πιο σημαντικό tag για SEO
Σύνταξη: <title>Title Goes Here</title>
Σκοπός: Το title tag εμφανίζεται στην κορυφή της σελίδας του περιηγητή. Το title tag χρησιμοποιείται για να ταυτοποιήσουμε την σελίδα ανάμεσα από άλλες σελίδες και για να περιγράψουμε σύντομα για τι είναι η σελίδα, είναι κάτι σαν τον τίτλο ενός κεφαλαίου σε ένα βιβλίο. Καθορίζει πως θα φαίνεται στο φυλλομετρητή και στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Πολλές φορές θα δείτε το προτεινόμενο όριο για μήκος του τίτλου να είναι μέχρι 70 χαρακτήρες, γιατί αλλιώς θα κοπεί από την μηχανή αναζήτησης της google.
Τοποθέτηση λέξεων κλειδιών: Επιλέξτε ποιες είναι οι καλύτερες λέξεις κλειδιά που θέλετε να κατατάξετε, σύμφωνα με το περιεχόμενο της σελίδας, και χρησιμοποιείστε τα στον τίτλο σας. Πρώτα πρέπει να έρχονται οι πιο σημαντικές λέξεις κλειδιά και τελευταίες οι λιγότερο σημαντικές.
Επιλογή λέξεων κλειδιών: Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιείτε στον τίτλο σας πρέπει να περιγράφουν το περιεχόμενο της σελίδας. Η βασική προτεραιότητα σας πρέπει να είναι οι χρήστες. Για παράδειγμα, δεν είναι λογικό να βάλετε λέξεις αγοράς στις λέξεις κλειδιά στην σελίδα με τις συχνές ερωτήσεις, αλλά να συνδυάσετε περιγραφικές και δυναμικές λέξεις κλειδιά σαν γενική προσέγγιση.
Κάντε το ευανάγνωστο: Χρησιμοποιήστε το σύμβολο( | ) για να διαχωρίσετε τις λέξεις κλειδιά. Αυτός είναι ένα καλός τρόπος για να βάλετε σύντομες πληροφορίες σχετικές με την σελίδα. Επίσης, δεν είναι αναγκαίο να βάλετε κάποιες λέξεις όπως ‘αλλά’, ‘ο’, ‘είναι’, ‘ο οποίος’, ’τότε’ καθώς πιάνουν χώρο και δεν θα βοηθήσουν πολύ στην καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας. Παράδειγμα: {λέξεις κλειδιά1 | λέξεις κλειδιά2 |λέξεις κλειδιά3…}
Εμπορικό όνομα: Αν έχετε ισχυρό εμπορικό όνομα, τότε καλό θα είναι να το συμπεριλάβετε στην αρχή του τίτλου σας:
Παράδειγμα: {Εμπορικό όνομα | Άλλες λέξεις κλειδιά}
Αυτό είναι καλό για τους χρήστες που ψάχνουν για εσάς με βάση το εμπορικό όνομα και βελτιώνει την on-site βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας. Από την άλλη πλευρά, ίσως θέλετε να χρησιμοποιήσετε το εμπορικό σας όνομα στο τέλος του τίτλου και να δώσετε μεγαλύτερη βαρύτητα σε άλλες λέξεις κλειδιά.
Παράδειγμα: {Άλλες λέξεις κλειδιά |Εμπορικό όνομα} Είναι καλή ιδέα να προσθέσετε το εμπορικό όνομα για κάθε τίτλο που έχετε, γιατί βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα του εμπορικού ονόματος σας και ενισχύει τη φήμη σας. Θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να προσδιορίσουν με τι ασχολείται η εταιρεία σας και τι προϊόντα πουλάτε.
Τι να αποφύγετε:
-Να χρησιμοποιείτε το ίδιο title tag. Για κάθε μια από τις σελίδες σας, χρησιμοποιείστε διαφορετικό title tag. Είναι καλό και για την seo και για να αποφύγετε την σύγχυση.
-Υπερβολική χρήση των λέξεων κλειδιών Η επανάληψη της ίδιας λέξης κλειδί δεν βοηθάει. Το Google είναι αρκετά έξυπνο για να καταλάβει σε ποιες λέξεις θέλετε να δώσετε έμφαση. Μπορεί το Google να επιλέξει να δείξει άλλο τίτλο, αν νομίζει ότι ο δικός σας δεν είναι αρκετά καλός, οπότε μην του δώσετε ευκαιρία για να το κάνει.
-Χρησιμοποιείστε ειδικούς χαρακτήρες στον τίτλο Ειδικοί χαρακτήρες σαν: $,£,€,! Δεν επιτρέπονται και θα αγνοηθούν από την μηχανή αναζήτησης.
Σωστές πρακτικές για τις ετικέτες τίτλου σελίδας
Ακριβής περιγραφή του περιεχοµένου της σελίδας:
Επιλέξτε έναν τίτλο που υποδεικνύει µε σαφήνεια το θέµα του περιεχοµένου της σελίδας.
Αποφύγετε:
- τους τίτλους που δεν σχετίζονται µε το περιεχόµενο της σελίδας,
- τη χρήση προεπιλεγµένων ή γενικών τίτλων όπως «Χωρίς τίτλο» ή «Νέα σελίδα 1». Δεν λένε τίποτα ούτε στους επισκέπτες σας ούτε και στο Google.
∆ηµιουργήστε µοναδικές ετικέτες τίτλου για κάθε σελίδα:
Ιδανικά, κάθε σελίδα πρέπει να διαθέτει µία µοναδική ετικέτα τίτλου, η οποία βοηθά το Google να ξεχωρίζει τη σελίδα αυτή από τις υπόλοιπες σελίδες του ιστοτόπου σας. Έχετε πολλές λέξεις-κλειδιά που θέλετε να προβληθούν; Κάντε τον κόπο και φτιάξτε μία σελίδα για καθεμιά από αυτές με ενδιαφέρον περιεχόμενο και ΜΗΝ τις στοιβάζετε όλες μαζί. Είναι πιο εύκολο, αλλά απλώς δεν λειτουργεί. Εδώ ίδως να σας είναι χρήσιμο να διαβάσετε το άρθρο μας στο οποίο εξηγούμε πως να κάνετε προώθηση ιστοσελίδων με τις κατάλληλες λέξεις.
Αποφύγετε:
- τη χρήση της ίδιας ετικέτας τίτλου για όλες ή για µία µεγάλη οµάδα σελίδων του ιστοτόπου σας.
Χρησιµοποιήστε περιεκτικούς, περιγραφικούς τίτλους:
Οι τίτλοι µπορούν να είναι σύντοµοι και ταυτόχρονα εξαιρετικά σαφείς. Αν ο τίτλος είναι ιδιαίτερα µεγάλος, το Google εµφανίζει ένα µόνο τµήµα του στα αποτελέσµατα αναζήτησης.
Αποφύγετε:
- τη χρήση εξαιρετικά µακροσκελών τίτλων, που δεν διευκολύνουν τους χρήστες,
- την εισαγωγή µη απαραίτητων λέξεων-κλειδιών στις ετικέτες τίτλου.
Ετικέτες στην κατασκευή ιστοσελίδων
Οι μετα ετικέτες είναι το άλφα και το ωμέγα για την κατασκευή ιστοσελίδων. Εάν δεν γνωρίζετε το είναι οι μετά ετικέτες καλό θα είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην εκμάθηση αυτών προτού προχωρήσετε στη δημιουργία ιστοσελίδων. Ο χρόνος που θα αφιερώσετε για αυτή την εκπαίδευση θα σας επιστραφεί στο πολλαπλάσιο όταν ξεκινήσετε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας. Σε κάθε άρθρο που δημιουργείτε στην ιστοσελίδα σας καλό είναι να δηλώσετε κατάλληλες τιμές για τις ετικέτες τίτλου, περιγραφής και λέξεων κλειδιών. Εάν δεν γνωρίζετε πώς γίνεται αυτό, τους θα κάνετε διπλή δουλειά ανοίγοντας το κάθε άρθρο για δεύτερη φορά για να δώσετε τιμές στις ετικέτες. Αντίθετα η γνώση των ετικετών θα σας επιτρέψει να κάνετε πολύ πιο γρήγορα την κατασκευή της ιστοσελίδας σας.
Κατάλληλες ετικέτες για την προώθηση ιστοσελίδας
Η σωστή χρήση των ετικετών αποτελεί ίσως μια από τις σημαντικότερες διαδικασίες προώθησης ιστοσελίδων. Η προώθηση ιστοσελίδων αφορά τη χρήση ετικετών τόσο στον προωθούμενο ιστότοπο όσο και στα προωθητικά άρθρα που τοποθετούνται σε τρίτους ιστότοπους. Είναι σημαντικό να περιλαμβάνονται οι λέξεις κλειδιά στις ετικέτες τίτλου και περιγραφής. Για να κάνουμε ακόμα καλύτερα την προώθηση ενός site ενδείκνυται να χρησιμοποιούμε και παραλλαγές των λέξεων κλειδιών. Για παράδειγμα αν προωθούμε μια ιστοσελίδα για ανακαινίσεις, τότε να χρησιμοποιήσουμε και τις λέξεις ανακαίνιση, ανακαινίσεις σπιτιών, ανακαίνιση σπιτιού. Αν δεν εφαρμόσουμε παραλλαγές, τότε κινδυνεύουμε να τιμωρηθούμε. Τότε αντί να επιτύχουμε πρώτη σελίδα στο google, θα έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα. Γενικότερα στην προώθηση ιστοσελίδων είναι πολύ σημαντικό σε κάθε ενέργεια που κάνουμε να προσέχουμε ώστε να αποφύγουμε το πέναλτι. Ενημερωθείτε από τους ειδικούς στην προώθηση ιστοσελίδας ώστε να βαδίσετε με σιγουριά και να ανεβείτε γρήγορα στις πρώτες θέσεις του google. Διαβάσετε αναλυτικά πως μπορείτε να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας πατώντας εδώ.
Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων με μετά ετικέτες
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι μια διαδικασία κατεξοχήν δεμένη με τις μετά ετικέτες. Όταν βελτιστοποιούμε μια ιστοσελίδα τότε καλά κύριο λόγο δίνουμε τις κατάλληλες τιμές σε επιλεγμένες ετικέτες. Πρώτα θα πρέπει να κάνουμε βελτιστοποίηση ιστοσελίδας στις εσωτερικές σελίδες που περιέχουν τις κύριες λέξεις κλειδιά. Είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσουμε κάθε σελίδα του ιστότοπου για διαφορετική λέξη κλειδί. Διότι με αυτό τον τρόπο λέμε στη μηχανή αναζήτησης ποια από τις εσωτερικές μας σελίδες θέλουμε να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα του google για την εκάστοτε λέξη κλειδί. Όσο περισσότερο βελτιστοποιούμε τις εσωτερικές σελίδες του ιστότοπου μας, τόσο ψηλότερα θα εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης. Και όσο περισσότερες σελίδες εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα του google τόσο υψηλότερα θα εμφανιστούν και οι σελίδες που βελτιστοποιήθηκαν για τις σημαντικές λέξεις κλειδιά. Εδώ θα μάθετε όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Εισαγωγή στην κατασκευή ιστοσελίδων
Για να μπορέσει κάποιος να παρακολουθήσει εύκολα τη διαδικασία κατασκευής ιστοσελίδων και την επιλογή ετικετών αλλά και την προώθηση της ιστοσελίδας καλό είναι να έχει τις βασικές γνώσεις κατασκευής ιστοσελίδων. Όλες οι ιστοσελίδες κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας τις ετικέτες της γλώσσας HTML. Μέσα από την ιστοσελίδα μας έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε τα άρθρο μας τα οποία περιγράφουν αναλυτικά τη χρήση των ετικετών της γλώσσας HTML. Μπορείτε να ξεκινήσετε με το άρθρο μας που αναφέρεται στην εισαγωγή στην κατασκευή ιστοσελίδων.
Στοιχεία της γλώσσας html
Κατά την προώθηση ιστοσελίδων χρησιμοποιούμε πάρα πολύ τα στοιχεία της γλώσσας html. Το google δεν μπορεί να δει τίποτα άλλο πέρα από τον κώδικα ο οποίος είναι γραμμένος κάτω από την ιστοσελίδα. Και ο κώδικας Αυτός είναι γραμμένος χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της γλώσσας HTML. Είναι σημαντικό να έχετε τις βασικές γνώσεις της συγκεκριμένης γλώσσας. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα πάνω στα στοιχεία της γλώσσας html. Τα στοιχεία της γλώσσας html επίσης θα σας βοηθήσουν πολύ να καταλάβετε για ποιούς λόγους μια σελίδα δεν είναι προσβάσιμη στη google.
Επικεφαλίδες στη γλώσσα html
Εκεί θα έχετε τη δυνατότητα να πλοηγηθείτε και να δείτε πώς χρησιμοποιούνται οι επικεφαλίδες στη γλώσσα html. Η χρήση των επικεφαλίδων έχει πολύ μεγάλη σημασία για την προώθηση ιστοσελίδων. Μέσω της επικεφαλίδας δίνουμε το στίγμα και περιγράφουμε τα κύρια σημεία του κειμένου. Εάν θέλετε να κάνετε μία γρήγορη ανέκδοτα για να δείτε σε τι αναφέρεται το κείμενο είναι βέβαιο ότι το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξει θα φταίνε οι επικεφαλίδες. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σκέφτεται και το Google. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε πως χρησιμοποιούνται οι επικεφαλίδες στη γλώσσα html.
Μορφοποίηση κειμένου στην html
Για παρόμοιο λόγο με τη χρήση των επικεφαλίδων το Google δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στο μορφοποιημένο κείμενο. Εάν επιστρέψουμε στο προηγούμενο παράδειγμα και βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του αναγνώστη τότε τι θα κοιτούσατε εάν θέλετε να διαβάσετε βιαστικά ένα κείμενο; Είναι βέβαιο ότι το μάτι σας θα έπεφτε στο μορφοποιημένο κείμενο. Είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα που κοιτάζει το Google μετά τις ετικέτες της html. Αυτό είναι που θα προσελκύσει την προσοχή του google. Άλλωστε ολόκληρη η διαδικασία της προώθησης ιστοσελίδων είναι ένα σύνολο από τεχνικές με τις οποίες προσπαθούμε να προσελκύσουμε την προσοχή του google. Εάν θέλετε να μάθετε όλες τις γνώσεις που θα σας επιτρέπουν να κάνετε σωστά την προώθηση της ιστοσελίδας σας τότε δεν έχετε παρά να διαβάσετε το άρθρο μας που αναφέρεται στη μορφοποίηση κειμένου στην html.
Δημιουργία Eshop
Η χρήση ετικετών επιβάλλεται και στη δημιουργία eshop. Οι ετικέτες τοποθετούνται τόσο στις σελίδες προϊόντων όσο και στις σελίδες κατηγοριών κατά τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ουσιαστικά αυτό που κάνουμε είναι να δίνουμε κατάλληλες τιμές στις ετικέτες ώστε ταυτόχρονα με την κατασκευή του eshop. Εάν ακολουθήσετε τη διαδικασία βελτιστοποίησης σε όλα τα κομμάτια του ηλεκτρονικού καταστήματος, τότε είναι πολύ πιθανό ότι σε 1-2 μήνες μετά από την ολοκλήρωση της κατασκευής του eshop αυτό θα εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα του google με κάποιες από τις λέξεις κλειδιά. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε επιτύχει μεγάλο ποσοστό του σημαντικότερου στόχου της κατασκευής eshop. Που δεν είναι άλλος από την προσέλκυση επισκεπτών και η μετατροπή αυτών σε πελάτες. Εδώ θα μάθετε όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τη δημιουργία eshop.
Σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου
Την ορθή χρήση των ετικετών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορείτε να τη διδαχθείτε σε ένα σεμινάριο ηλεκτρονικού εμπορίου. Η εταιρεία dreamweaver.gr διοργανώνει τα καλύτερα σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου της Ελληνικής αγοράς. Εκεί μπορείτε να διδαχθείτε τόσο την κατασκευή όσο και την προώθηση και βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Μπορείτε να κάνετε εγγραφή στα σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου πατώντας εδώ.
Σεμινάρια seo και λέξεων κλειδιών
Ο πυρήνας ενός σεμιναρίου προώθησης ιστοσελίδων είναι η ορθή χρήση των ετικετών. Ουσιαστικά όλο το σεμινάριο seo ξεκινά από τις λέξεις κλειδιά. Ο τρόπος τοποθέτησης των λέξεων κλειδιών στις ετικέτες αποτελεί μια τέχνη την οποία ο εκπαιδευτής μεταδίδει στους εκπαιδευόμενους κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Ανάλογα με την ποιότητα του σεμιναρίου, όσο καλύτερα διδάσκεται η χρήση των ετικετών και τα χαρακτηριστικά της html τόσο πιο ειδικοί θα γίνετε στην προώθηση ιστοσελίδων. Τα καλύτερα σεμινάρια seo διοργανώνονται από τη dreamweaver.gr και θα τα βρείτε εδώ.
Διαφήμιση στο ίντερνετ
Όσο καλύτερα χρησιμοποιήσετε τις ετικέτες και τις λέξεις κλειδιά, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα αποφέρει η διαφήμιση στο ίντερνετ. Εάν έχετε έναν ιστότοπο και θέλετε να προσελκύσει διαφημιζόμενους, τότε πρέπει να μπείτε στον τρόπο σκέψης αυτών. Εάν είχατε έναν ιστότοπο τεχνικών εργασιών, για παράδειγμα ανακαινίσεις, τότε σε τι είδους ιστότοπο θα θέλατε να διαφημιστείτε; Μα φυσικά θα θέλατε να πληρώσετε διαφήμιση στο ίντερνετ μόνο εάν ο ιστότοπος ήταν σχετικός με ανακαίνιση. Και πως θα το καταλάβετε αυτό; Σε μεγάλο βαθμό από τις ετικέτες των εσωτερικών σελίδων. Εδώ μπορείτε να μάθετε όλα όσα αφορούν τη διαφήμιση στο ίντερνετ.
Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων
Όλες οι τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων παρουσιάζονται αναλυτικά στο βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων με τίτλο “πως να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα του google“. Πρόκειται για ένα καταπληκτικό βιβλίο που βοηθάει πολύ όσους θέλουν να μάθουν να κάνουν μόνοι τους την προώθηση της ιστοσελίδας τους. Η κορυφαία όλων των επιλογών είναι να συνδυάσετε την παρακολούθηση του σεμιναρίου seo με το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων. Στους εκπαιδευτές του σεμιναρίου περιλαμβάνονται οι συγγραφείς του βιβλίου “πως να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα του google”. Εάν θέλετε να αγοράσετε το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων τότε δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ εδώ.