Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου, 2023
spot_img
ΑρχικήΚατασκευή ιστοσελίδων με wordpressΣχεδιασμός ιστοσελίδων βάσει των απαιτήσεων 4 γενεών

Σχεδιασμός ιστοσελίδων βάσει των απαιτήσεων 4 γενεών

Σχεδιασμός ιστοσελίδων βάσει των απαιτήσεων 4 γενεών

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων για όλους δεν ευχαριστεί κανέναν

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων θα πρέπει να προσαρμόζεται στους χρήστες — τις ανάγκες, τις συνήθειες και την προτιμώμενη τεχνολογία τους.

Τα μέλη κάθε γενιάς έχουν μοναδικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με ιστότοπους με βάση το πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο. Ως εκ τούτου, η σχεδίαση ιστοσελίδων και η ανταλλαγή μηνυμάτων θα πρέπει να εξετάζουν προσεκτικά τη στοχευμένη ηλικιακή ομάδα.

Είναι πάντα μια καλή άσκηση να ορίζετε ποια ηλικιακή δεξαμενή πιθανών πελατών είναι η κύρια εστίαση της επιχείρησής σας. Κοινή επιθυμία κάθε ιδιοκτήτη ιστοτόπου ή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να μιλήσουμε σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Αυτό  όμως μπορεί να κάνει έναν ιστότοπο λιγότερο αποτελεσματικό για όλους. Και τη στιγμή που μιλάμε καθαρά σε μια ηλικιακή ομάδα, κινδυνεύουμε να χάσουμε μια άλλη.

Ένας κίνδυνος που πάντα ελλοχεύει και θα προσπαθήσουμε σε αυτό το άρθρο να κάνουμε μια πρώτη προσέγγιση επί του προβλήματος.

Αν και τα στερεότυπα και οι εξαιρέσεις αφθονούν, γνωρίζουμε πολλά για τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές κάθε γενιάς.

Μια συζήτηση που έχει ανοίξει στο πρωτοποριακό πρόγραμμα web designer / developer που οργανώνει το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την υποστήριξη του Εργαστηρίου ΤΠΕ Ήρων (που παρέχει μια σειρά από σεμινάρια εξ αποστάσεως στο αντικείμενο αυτό ) και της εταιρείας κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων Dreamweaver.Gr στην οποία ασκούνται πρακτικά οι σπουδαστές.

Ακολούθως θα κάνουμε μια πρώτη παρουσίαση των 4 γενεών και των ιδιαιτεροτήτων έκαστης γενιάς στο τι περιμένει από μια ιστοσελίδα και πως η σχεδίαση ιστοσελίδων μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της.

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων ανα γενιά.

Baby Boomers

Ας ξεκινήσουμε με τα Baby Boomers, που γεννήθηκαν από το 1945 έως το 1964. Αυτή η γενιά εκτιμά τις μεγαλύτερες γραμματοσειρές με καλή αντίθεση (σκούρα χρώματα έναντι του λευκού) και περισσότερο περιθώριο στις άκρες.

Πολλά Baby Boomers είναι ιδεαλιστικά με υψηλές αρχές και σκοπούς.

Baby Boomers:

-Εκτιμούν την ευελιξία των πολλαπλών επιλογών για να διαλέξουν

-Χρησιμοποιούν τόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο όσο και τις προσωπικές αγορές,

-Έχουν αποστροφή στη περιήγηση που απαιτούν πολλά κλικς (βάθος) για να βρούν ένα προϊόν,

-Χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους και θα πραγματοποιήσουν μια τηλεφωνική κλήση (εκτιμούν την εύκολη πρόσβαση κλικ-για-κλήση),

-Εκτιμούν  το να τους τονίζονται αναλυτικά τα ιδιαίτερα οφέλη των προϊόντων,

-Σπάνια πηγαίνουν σε φίλους και συγγενείς για συστάσεις, καθώς βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αναγνώριση της επωνυμίας,

-Δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε όλα τα προαναφερθένα σημεία

Gen X

Οι Gen Xers γεννήθηκαν από το 1965 έως το 1980, περίπου. Είναι πιο άνετα με την τεχνολογία από τα Baby Boomers και έχουν συμμετάσχει στην εξέλιξη του διαδικτύου.

Αλλά αυτή η γενιά επικεντρώνεται σε ένα πράγμα: τα αποτελέσματα. Ο χρόνος τους είναι λίγος και ζουν σύμφωνα με τον κανόνα WIIFM — What’s In It For Me.

Gen X : 

-Εκτιμούν τον πραγματισμό και τον απλό σχεδιασμό,

-Θέλουν γρήγορη πρόσβαση χωρίς χρονοτριβές. Πολύπλοκες διατάξεις και αργή φόρτωση λειτουργεί απωθητικά για αυτούς.

-Αποδεσμεύονται όταν νιώθουν ότι δεν έχουν σχέση με τα προιόντα και το brand σας 

-Προτιμούν ευθείες συζητήσεις και γεγονότα

-Χρησιμοποιούν το email ως κορυφαίο εργαλείο επικοινωνίας

-Απαντούν στο email καλύτερα από το τηλέφωνο, εκτός εάν είναι στη δουλειά

-Δεν τους αρέσουν τα τσιτάτα και η περίπλοκη τεχνική ορολογία

-Εκτιμούν  το χιούμορ.

Millennials

Στη συνέχεια έχουμε τους Millennials, που γεννήθηκαν από το 1981 έως το 1996. Τα μέλη αυτής της ηλικιακής ομάδας εκτιμούν το σχέδιο με άφθονο λευκό χώρο και αντισυμβατικά σχήματα και χρώματα.

Βλέπουν τη ζωή σε παγκόσμιο επίπεδο και αναζητούν αντίκτυπο και σκοπό. Συνδέστε λοιπόν το μήνυμά σας με αυτές τις αξίες.

Millennials:

-Προτιμούν αγορές που συνδέονται με μια εμπειρία

-Βασίζονται πολύ στα τηλέφωνά τους και περιμένουν  την ίδια εμπειρία σε κινητά όπως και σε επιτραπέζιους υπολογιστές. Πολύ σημαντικό στοιχείο όσο αφορά ειδικότερα την κατασκευή ενός eshop

-Ανταποκρίνονται καλά στο χιούμορ

-Έχουν ισχυρή καταναλωτική νοοτροπία.

-Προτιμούν τα γραπτά μηνύματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία

-Εκφράσεις αξίας ευαλωτότητας και ανθρωπιάς (γι’ αυτό χρησιμοποιήστε την αυθεντικότητα), τους κάνουν να εκτιμούν ιδιαίτερα τις ιστορίες και τα συναισθηματικά σενάρια

-Λατρεύουν  τη δωρεάν αποστολή, τις ανταμοιβές και τις ειδικές προσφορές

-Βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις απόψεις φίλων και συναδέλφων.

Gen Z

Και τέλος, ο Gen Zs, γεννημένος από το 1997 έως το 2012 περίπου.  Είναι συχνά καινοτόμοι και θέλουν να συμμετάσχουν στη διαδικασία δημιουργίας ενός προϊόντος.

Gen Zs:

-Είναι κοινωνικά υπεύθυνοι και περιμένουν από τις μάρκες να είναι το ίδιο

-Έχουν απαιτητικά γούστα και προτιμήσεις και είναι απαιτητικοί αγοραστές

-Θέλουν  προϊόντα να παραδίδονται, όχι να παραλαμβάνονται από το κατάστημα

-Λατρεύουν την αποτελεσματικότητα εύρεσης και παράδοσης προϊόντων χωρίς προβλήματα

-Αναμένουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για τις παραγγελίες τους

-Προτιμούν  την ευκολία των ηλεκτρονικών αγορών και την αποτελεσματικότητα έναντι της τιμής

-Αφιερώνουν σημαντικό χρόνο στην έρευνα ενός προϊόντος πριν αγοράσουν

-Εμπιστεύονται τις κριτικές της οικογένειας και των φίλων ( reviews)  περισσότερο από τις διαφημίσεις για αυτό και ανταποκρίνονται καλύτερα στο αμφίδρομο, διαδραστικό μάρκετινγκ.

-Έχουν συνηθίσει να παίρνουν αυτό που θέλουν στο διαδίκτυο σε καλή τιμή.

Φυσικά στο html.gr θα βρείτε την μεγαλύτερη συλλογή άρθρων που υπάρχει για τον σχεδιασμό ιστοσελίδων και όλες τις τεχνολογίες που εμπλέκονται σε αυτή την διαδικασία όπως για παράδειγμα και μια σειρά δωρεάν εργαλείων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κατασκευάσετε την ιστοσελίδα σας.

Rate this post

Must Read

spot_img