χρήση των μηχανών αναζήτησης

Εδώ παρουσιάζουμε κάποια στατιστικά στοιχεία για την αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Γιατί να σπαταλήσω χρόνο στο Διαδίκτυο και στο SEO;

Γιατί πρέπει να επενδύσετε χρόνο, προσπάθεια και πόρους στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (search engine optimization, SEO); Όταν κοιτάζει κανείς την ευρύτερη εικόνα της χρήσης των μηχανών αναζήτησης, θα βρει πλήθος δεδομένων σε διάφορες μελέτες. Χρησιμοποιούμε την έγκριτη έρευνα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν- ELTRUN1 του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για να τονίσουμε την επιτακτική ανάγκη να έχετε μια επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία. Στην έρευνα θα δείτε και στοιχεία που, σε αυτό το στάδιο, ίσως να θεωρήσετε ότι δεν συσχετίζονται με το αντικείμενό μας, όπως για παράδειγμα τη χρήση του Facebook. Θα καταλάβετε όμως κατά την ανάγνωση του βιβλίου ότι απλώς πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία.

 

Χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα

Σύμφωνα με μια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν, ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το κινητό γίνεται πλέον το κύριο μέσο πρόσβασης, αφού το 62% των χρηστών του Διαδικτύου δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά το Facebook μέσω των εφαρμογών που έχουν εγκαταστήσει στη συσκευή του κινητού τους και μόνο το 53% μέσω του Ιστού. Αναφέρουμε εδώ τη χρήση κινητού επειδή πολύ μεγάλο μέρος της κίνησης του Διαδικτύου προέρχεται από κινητά, με αποτέλεσμα η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για κινητά να καθίσταται πλέον αναγκαία. Ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις κινήσεις των φίλων του. Το υπόλοιπο 50% δηλώνει ότι οι κινήσεις τις οποίες κάνει κατά τη χρήση του Facebook για να αλληλεπιδρά με τους υπόλοιπους φίλους του είναι: Like (58%), Chat (54%), Share (20%), ενώ μόνο το 8% δηλώνει ότι προβαίνει σε ενέργειες όπως Uploading photos («ανέβσμα» φωτογραφιών) και Tagging (τοποθέτηση ετικετών).

χρήση του Facebook για μη εμπορικούς σκοπούς

 

 

 

 

 

 

 

 

χρήση του Facebook για εμπορικούς σκοπούςΣτην πρώτη εικόνα βλέπουμε τη χρήση του Facebook για μη εμπορικούς σκοπούς, ενώ στη δεύτερη εικόνα βλέπουμε τη χρήση του Facebook για εμπορικούς σκοπούς. Έχει αρχίσει να αναδύεται μια τάση που αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του μέσου με τις επιχειρήσεις: Like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο (19%), Like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων (12% και 9%, αντίστοιχα). Το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που επιλέγουν οι χρήστες του Διαδικτύου είναι το YouTube. Το YouTube, ως ιδιοκτησία της Google και τρίτος σε επισκεψιμότητα ιστότοπος παγκοσμίως, παίζει αποφασιστικό ρόλο στην προώθηση τοποθεσιών Ιστού. Οι χρήστες δηλώνουν ως βασική ενέργεια την ακρόαση ραδιοφώνου (92%). Η έρευνα αναδεικνύει ένα ποσοστό 67% που δηλώνει ότι παραλείπει (κάνει Skip) τις διαφημίσεις, αλλά και μια αναδυόμενη τάση (12%) κατά την οποία οι χρήστες του YouTube αλληλεπιδρούν με τις νέες μορφές διαφήμισης του μέσου.

Χρήση του YouTubeΤέλος, σημαντικό είναι και το ποσοστό χρηστών που κάνουν συνδυασμένη χρήση του YouTube και του Facebook: το 41% των χρηστών δηλώνει ότι ψάχνει βίντεο στο YouTube για να τα αναρτήσει στο Facebook. Ένα  μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι το Twitter. Ένας στους τέσσερις χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσω του συγκεκριμένου μέσου. Ένα σημαντικό γεγονός που ενίσχυσε τη χρήση του μέσου και συνέβαλε ώστε το 45% των χρηστών του να δηλώνει ότι το ώθησε να εξοικειωθεί με αυτό ήταν η εφαρμογή των Capital Controls. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης κρίσιμης περιόδου, οι χρήστες επιθυμούσαν να ενημερώνονται άμεσα για τις εξελίξεις από διαφορετικές πηγές, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να σχηματίσουν προσωπική άποψη. Γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι το Twitter ήταν το μέσο που είχε τη δυνατότητα να ικανοποιήσει τη συγκεκριμένη ανάγκη τους.

χρήση των μηχανών αναζήτησηςΟι χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν εξοικειωμένοι με τη χρήση των μηχανών αναζήτησης. Τις τοποθετούν στη δεύτερη θέση όσον αφορά τους λόγους χρήσης του Διαδικτύου. Το συγκεκριμένο μέσο αναδεικνύεται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, πράγμα που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO.

 

Παράλληλα, αναδύεται σταδιακά η σημασία των «διαφημίσεων σε πανό» (banner-ads), αφού ένας στους δέκα επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις των μηχανών αναζήτησης. Ακολουθούν δύο γραφήματα που δημιουργήσαμε μέσω του Google Trends2 τα οποία δείχνουν ότι οι αναζητήσεις για την κατασκευή ιστοτόπων μειώνονται, ενώ οι αναζητήσεις για τεχνικές προώθησης ιστοτόπων (SEO) αυξάνονται. Αυτό σημαίνει ότι το ενδιαφέρον των χρηστών του Google μετατοπίζεται από την κατασκευή ιστοτόπων προς την προώθηση ιστοτόπων. Στις δυο επόμενες εικόνες βλέπουμε τα στατιστικά της αναζήτησης. Στην πρώτη εικόνα βλέπουμε αποτελέσματα για την Ελλάδα, ενώ στη δεύτερη εικόνα βλέπουμε τα αποτελέσματα για ολόκληρο τον κόσμο.

Αναζητήσεις κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων στην Ελλάδα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αναζητήσεις κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων σε ολόκληρο τον κόσμοΠαρατηρούμε πως στην Ελλάδα το έτος κατά το οποίο το ενδιαφέρον για την προώθηση ιστοσελίδων ξεπέρασε το ενδιαφέρον για την κατασκευή ιστοσελίδων είναι το 2012. Σε ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο το αντίστοιχο έτος ήταν το 2009.

 

Προς τα που οδεύει το Διαδίκτυο το 2017;

Για όσους ασχολούνται με το εμπόριο, το Διαδίκτυο στο σύνολό του, και ειδικότερα η αναζήτηση πληροφοριών μέσα από αυτό, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους να προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό και να οικοδομήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση. Συγκεκριμένα, η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής:

  • Η αναζήτηση είναι εξαιρετικά δημοφιλής. Με μια αύξηση της τάξης του 10%+ τον χρόνο, αφορά σχεδόν τον κάθε συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο Έλληνα και δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
  • Η αναζήτηση επηρεάζει ένα τεράστιο ποσό της συνδεδεμένης και μη συνδεδεμένης με το Διαδίκτυο οικονομικής δραστηριότητας.
  • Τα αποτελέσματα, ειδικά της πρώτης σελίδας του Google, είναι σημαντικά επειδή καθορίζουν το κατά πόσο είναι ορατή μια επιχείρηση. Πόσοι αλήθεια έχετε αναζητήσει κάτι πέραν των αποτελεσμάτων της πρώτης σελίδας του Google; Και όσοι το έχετε κάνει θα το κάνατε ίσως από επαγγελματική διαστροφή, για να δείτε τον ανταγωνισμό, αφού ο απλός καταναλωτής, με τα 10 αποτελέσματα της πρώτης σελίδας, συν τις προβαλλόμενες διαφημίσεις από το Google AdWords, έχει μεγάλη ποικιλία ιστοτόπων για να βρει αυτό που αναζητά.

Προώθηση ιστοσελίδων

Η εταιρεία DreamWeaver.Gr, στις φράσεις-κλειδιά, όπως η «κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος» και η «προώθηση ιστοσελίδων», βρίσκεται επί σειρά ετών στην πρώτη σελίδα του Google. Αυτό το χρησιμοποιούμε όχι μόνο ως απτή απόδειξη της ευαρέσκειας των χρηστών απέναντί της, αλλά και ως επιχείρημα προσέλκυσης νέων πελατών, αφού ισχυριζόμαστε ότι αυτό που έχει επιτύχει για της δική μας επιχείρηση (το να βρίσκεται στην πρώτη σελίδα του Google, και μάλιστα ανταγωνιζόμενοι εξαιρετικούς συναδέλφους) μπορεί να το κάνει και για τη διαδικτυακή παρουσία του υποψήφιου πελάτη. Η γνώση των θεμελίων της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (search engine optimization, SEO) αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για την επίτευξη των στόχων αυτών. Μπορείτε να πατήσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο για να ενημερωθείτε για τον τρόπο προώθησης της ιστοσελίδας της δικής σας επιχείρησης.

Προώθηση ιστοσελίδων

Όλα αυτά αποτελούν έναν σημαντικό λόγο για να επιδιώξετε να φανείτε στα οργανικά αποτελέσματα του Google και όχι στις διαφημίσεις μέσω του Google AdWords.Αυτός είναι ο σωστός λόγος και όχι για να αποφύγετε το κόστος της διαφήμισης ‒αφού καθετί έχει το κόστος του, όπως θα διαπιστώσουμε στα επόμενα άρθρα. Οι τεχνικές προώθησης ιστοσελίδας αποτελούν μια πολύ καλύτερη επιλογή σε σχέση με τις επιλογές διαφήμισης στο διαδίκτυο. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε για τη διαφήμιση στο internet.