Τετάρτη, 7 Ιουνίου, 2023
spot_img
ΑρχικήΚατασκευή eshop με opencartΣχεδιασμός ηλεκτρονικού καταστήματος opencart

Σχεδιασμός ηλεκτρονικού καταστήματος opencart

Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με την πλατφόρμα του opencart. Εξετάζουμε τη διαρρύθμιση (layouts) και τη χρήση των banner.

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος

Κατά την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος τα modules που θα επιλέξουμε και η διάταξη αυτών επηρεάζουν καταλυτικά την εικόνα του ηλεκτρονικού καταστήματος. Όταν κάνουμε κατασκευή e-shop θέλουμε να παρουσιάσουμε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το πόσο εντυπωσιακό θα είναι το αποτέλεσμα εξαρτάται σε πρώτο βαθμό από το template που θα επιλέξουμε για τη δημιουργία eshop. Αφού όμως εγκαταστήσουμε το template, όλες οι άλλες απαιτήσεις που αφορούν την εμφάνιση του υπό κατασκευή eshop καθορίζονται από το σχεδιασμό και τη διαρρύθμιση. Έχουμε τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε διαφορετικές επιλογές για επιλεγμένες σελίδες του e-shop. Εάν θέλετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι κορυφαίο τόσο σχεδιαστικά όσο και λειτουργικά τότε δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε στους επαγγελματίες της δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος

Κατασκευή ιστοσελίδων

Όσοι έχετε ασχοληθεί με κατασκευή ιστοσελίδων αλλά όχι με κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων, θα πρέπει να εμβαθύνετε πολύ στο κομμάτι των modules. Όλες οι απαιτήσεις του πελάτη που αφορούν τυπικά θέματα κατασκευής ιστοσελίδσς λύνονται με την επιλογή του κατάλληλου module και την τοποθέτησή του στην κατάλληλη θέση στη διάταξη. Τέτοιου είδους απατήσεις πελατών που αφορούν την κατασκευή site μπορεί να είναι η προσθήκη banner, η προσθήκη slide show, η προσθήκη πλαισίου αναζήτησης, η προσθήκη συνδέσμων, η αλλαγή διάταξης μεταξύ αυτών ή η σύνδεση με το blog. Αν κάναμε δημιουργία ιστοσελίδας με το joomla ή με το wordpres τότε θα είχαμε πολλές απαντήσεις για αυτές τις απαιτήσεις. Ακόμα και παρέμβαση στα αρχεία html. Τώρα όμως που μιλάμε για eshop, η λύση έρχεται μόνο από τα modules. Στην περίπτωση των e-shop, αυτά είναι που επιτρέπουν να κάνετε δημιουργικές ενέργειες στην κατασκευή ιστοσελίδων. Όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του opencart αφορούν διαδικασίες σχετικές με ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα modules που θα βάλετε στο header και στο footer είναι που αφορούν τη δημιουργία ιστοσελίδων. Μπορείτε να επισκεφθείτε τους επαγγελματίες κατασκευαστές ιστοσελίδων στον ιστότοπο dreamweaver.gr και να μάθετε περισσότερα για την κατασκευή site

Διαρρύθμιση (Layouts) στο opencart

Οι διατάξεις του συστήματος OpenCart σάς επιτρέπουν να επιλέξετε όποιες ενότητες θέλετε να προσθέσετε σε κάθε διάταξη ή σελίδα της ιστοσελίδας σας. Η κάθε διάταξη αποτελείται από 4 θέσεις (Content Top, Left, Right, Bottom) και μπορούν να εκχωρηθούν διάφορες ενότητες σε αυτές τις θέσεις με έναν αριθμό ταξινόμησης που θα καθορίζει τη σειρά με την οποία θα είναι διατεταγμένες.

Λίστα Διατάξεων στο OpenCartΘα επεξεργαστούμε τη διάταξη Home για να δούμε ποιες είναι οι επιλογές που έχετε. Η κάθε διάταξη χρειάζεται ένα όνομα, το κατάστημα στο οποίο θα προστεθεί η διάταξη και μια πορεία. Η πορεία είναι το όνομα του φακέλου στον οποίο περιλαμβάνονται τα αρχεία διάταξης. Αφού τελειώσετε, ήρθε η ώρα να προσθέσετε μερικές επεκτάσεις στη διαρρύθμιση. Επιλέξτε την επέκταση που θέλετε να εκχωρήσετε στη διάταξη, αναθέστε της μια θέση και αριθμό ταξινόμησης και κάντε κλικ στο Save (Αποθήκευση).

Επεξεργασία Διάταξης OpencartΠροώθηση ιστοσελίδας

Οι επιλογές διάταξης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι στενά συνδεδεμένες με την προώθηση της ιστοσελίδας του καταστήματος. Όταν μιλάμε για προώθηση ιστοσελίδων ένα από τα σημαντικότερα θέματα είναι να δείξουμε στο google ότι για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί η ιστοσελίδα μας αποτελεί καλή επιλογή. Δηλαδή το google να σχηματίσει την εντύπωση ότι ο χρήστης που κάνει αναζήτηση θα βρει στην ιστοσελίδα μας το περιεχόμενο που θα τον ικανοποιήσει. Συνεπώς η σχεδίαση του καταστήματος πρέπει να είναι τέτοια ώστε να δίνει στο χρήστη την εντύπωση ότι βρήκε αυτό που έψαχνε. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την προώθηση του site. Ο τρόπος με τον οποίο το επιτύχουμε είναι απλός. Φροντίζουμε ώστε στις ενότητες κεφαλίδας και υποσέλιδου να υπάρχουν κομμάτια βελτιστοποιημένα για τη λέξη κλειδί με την οποία κάνουμε προώθηση σελίδας. Με απλά λόγια, να υπάρχει η λέξη κλειδί σε κείμενα, επικεφαλίδες και ετικέτες εικόνων. Αυτό το βήμα πρέπει να γίνει πριν ξεκινήσει η προώθηση της ιστοσελίδας με διαδικασίες off-site seo.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας

Καλό είναι να εφαρμόζετε τεχνικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδας στα modules του header και του footer. Ειδικότερα στο header, στο οποίο τοποθετούνται συνήθως εικόνες και slider. Προτείνουμε να κάνετε βελτιστοποίηση των γραφικών πριν τα ανεβάστε, διότι το μέγεθος των εικόνων επηρεάζει το χρόνο φόρτωσης της σελίδας. Αυτή είναι και η σημαντικότερη παράμετρος που πρέπει να προσέξουμε εδώ όσον αφορά τη βελτιστοποίηση σελίδων. Εάν δεν θέλετε να υπάρχουν υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, θα πρέπει να φροντίσετε να μην αργεί να φορτώσει. Αλλιώς ο επισκέπτης θα πάει αλλού, στους ανταγωνιστές σας. Επίσης ο αργός χρόνος φόρτωσης αναγνωρίζεται από το google και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια κατάταξης. Όσο ταχύτερος είναι ο χρόνος φόρτωσης τόσο πιο ευνοϊκά θα βλέπει το google ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Μια δεύτερη συμβουλή για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι να βάζετε τη λέξη κλειδί στην ετικέτα alt για κάθε εικόνα. Καλό είναι επίσης, αν έχετε πολλές εικόνες, στην ετικέτα που περιγράφει την εικόνα να βάζετε παραλλαγές της λέξης κλειδιού. Μιλώντας για βελτιστοποίηση σελίδας μια καλή πρόταση είναι να αξιοποιήσετε το footer του ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε η πλοήγηση σε αυτό να είναι πιο εύκολη και διαισθητική. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα εξαιρετικό άρθρο για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Banners

Τα banners του OpenCart είναι εικόνες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να συνδεθείτε με άλλες σελίδες. Οι εικόνες αυτές μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να αρπάξουν την προσοχή του χρήστη και να τον οδηγήσουν σε συγκεκριμένες σελίδες προϊόντων με σκοπό να αυξάνουμε, έτσι, τις μετατροπές. Τα banners στο μενού διαχείρισης (admin panel) σάς επιτρέπουν να δημιουργήσετε νέα banner και να τροποποιήσετε τις διαστάσεις της εικόνας τους καθώς και τους τίτλους και τα links τους.

Λίστα Banner

Ας δημιουργήσουμε ένα νέο banner που θα χρησιμοποιήσετε για την παρουσίαση στην αρχική σελίδα. Θα το ονομάσουμε Workstation (Σταθμός Εργασίας) και θα φορτώσουμε μία εικόνα ενός εξαιρετικού σταθμού εργασίας. Η κατάσταση (status) είναι ενεργοποιημένη (enabled) και πλέον είμαστε έτοιμοι να εκχωρήσουμε το έμβλημα (banner).

Banners-sto-OpenCart

Προχωρήστε στο Extensions (Επεκτάσεις) > Extensions (Επεκτάσεις) > Modules > Slideshow (Παρουσίαση) > Edit (Τροποποίηση). Όταν είναι έτοιμο το έμβλημα, πρέπει να δημιουργήσουμε μια ενότητα γι’ αυτό. Ονομάστε την ενότητα και επιλέξτε τον τίτλο εμβλήματος που θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Καταχωρήστε τις διαστάσεις και ενεργοποιήστε την ενότητα.

Επεξεργασία Module Slideshow

Πρέπει τώρα να έχει εμφανιστεί υπό τις επιλογές Επεκτάσεις (Extensions) > Επεκτάσεις (Extensions) > Modules. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το αναθέσουμε σε διάταξη (layout) και να εμφανίζεται στην αρχική σελίδα.

Επεξεργασία Διάταξης στο OpenCartΗ καινούργια εικόνα της παρουσίασης (slideshow) πρέπει να φαίνεται έτσι τώρα στο δείγμα του καταστήματός μας.

κατάστημα

Rate this post
Προηγούμενο άρθροΕπεκτάσεις (Extensions) στο opencart
Επόμενο άρθροΠωλήσεις στο opencart

Must Read

spot_img