Αποτελέσματα google για τη λέξη κουζίνα
Αποτελέσματα google για τη λέξη κουζίνα

 

Σε αυτό το άρθρο προσπαθούμε να εξηγήσουμε πως καθορίζει το Google τη σχετικότητα, τη δημοφιλία και τη σειρά κατάταξης κάθε ιστοσελίδας. Δεν μπαίνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες αλλά προσπαθούμε να εξηγήσουμε τις βασικές αρχές με τις οποίες αποφασίζει το google για την κατάταξη των αποτελεσμάτων.

 

Τα πρώτα βήματα των μηχανών αναζήτησης

Για μια μηχανή αναζήτησης, η σχετικότητα σημαίνει κάτι περισσότερο από την εύρεση μιας σελίδας που περιέχει τον όρο αναζήτησης. Τις πρώτες μέρες του Διαδικτύου, οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι περισσότερο γι’ αυτό και δεν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία στα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους. Επίσης, δεν έχουν όλες την ίδια ακρίβεια στα αποτελέσματά τους. Κάντε αναζήτηση για την ίδια φράση-κλειδί στο Google και θα καταλάβετε αμέσως τι εννοούμε. Με το πέρασμα όμως του χρόνου οι μηχανικοί πληροφορικής ανέπτυξαν ολοένα και πιο αποδοτικούς τρόπους, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να είναι πιο κοντά σε αυτό που αναζητά ο χρήστης.

 

Οι μηχανές αναζήτησης έγιναν εξυπνότερες

Ωστόσο, μην περιμένετε θαύματα. Έξυπνη μηχανή αναζήτησης, με την ανθρώπινη έννοια της ευφυΐας (κριτική σκέψη και ανάλυση), δεν υπάρχει ‒τουλάχιστον ως τώρα. Οι υπολογιστές είναι ακόμα μηχανές που στηρίζονται στην αρχή 0 δεν περνάει ρεύμα από το κύκλωμα και 1 περνάει ρεύμα, και σε συνδυασμούς αυτών των δύο αριθμών. Ωστόσο, αυτά αρκούν για να δημιουργηθούν αλγόριθμοι και να γίνει ο υπολογισμός εκατοντάδων παραγόντων που επηρεάζουν τη σχετικότητα. Σκοπός και στόχος αυτού του βιβλίου είναι μια πρώτη, αλλά ολοκληρωμένη, παρουσίαση αυτών των παραγόντων και των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να τους επηρεάσουμε προς όφελος των ιστοσελίδων μας.

Σχετικότητα και δημοφιλία στην προώθηση ιστοσελίδων

Το Google, όπως είπαμε, θεωρεί ότι όσο πιο δημοφιλής είναι ένας ιστότοπος (web site), μια ιστοσελίδα (web page) ή ένα έγγραφο (document), τόσο πιο μεγάλη αξία θα πρέπει να έχει η πληροφορία που περιέχει. Όμως η δημοφιλία, όπως εξάλλου και η σχετικότητα, δεν αποφασίζεται από κάποιον άνθρωπο, αλλά μέσω μαθηματικών εξισώσεων (αλγορίθμων), που καλούνται πρώτα να διαχωρίσουν τη σχετική από την άσχετη πληροφορία βάσει του όρου αναζήτησης και ακολούθως να κατατάξουν κάθε αποτελέσμα βάσει της δημοφιλίας του.

 

Παράδειγμα σχετικότητας και δημοφιλίας για την προώθηση ιστοσελίδας

Και τα δύο αυτά κριτήρια είναι πολυπαραγοντικά και προσδιορίζονται μέσα από δεκάδες μεταβλητές, που αποκαλούνται παράγοντες κατάταξης στους οποίους κάνουμε αναλυτική και εκτενής περιγραφή τους στην συνέχεια του βιβλίου. Ας αφήσουμε όμως το θεωρητικό μέρος και ας δούμε κάποιες πτυχές του θέματος πρακτικά. Ας υποθέσουμε ότι κάνουμε μια αναζήτηση χρησιμοποιώντας τη λέξη «κουζίνα». Μπορείτε να καταλάβετε για ποιο λόγο η μηχανή αναζήτησης εμφανίζει πρώτα τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών leroymerlin.gr και kotsovolos.gr και στη συνέχεια ιστοσελίδες εστιατορίων;

Αποτελέσματα google για τη λέξη κουζίνα
Αποτελέσματα google για τη λέξη κουζίνα

Αποτελέσματα κατάταξης της google

Θα περίμενε κανείς να εμφανίζονται πρώτα οι σελίδες των εστιατορίων, επειδή συνήθως όταν κάποιος κάνει αναζήτηση με τη λέξη «κουζίνα», ψάχνει είτε για εστιατόριο είτε για συνταγές μαγειρικής. Αν ήθελε να αγοράσει κουζίνα, τότε θα έψαχνε με τη φράση «ηλεκτρική κουζίνα» ή «εντοιχισμένη κουζίνα». Όμως τα αποτελέσματα του Google εμφανίζουν πρώτα τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών leroymerlin.gr και kotsovolos.gr. Όσο θα προχωράτε στη ανάγνωση άρθρων για την προώθηση ιστοσελίδων, τόσο περισσότερο θα καταλαβαίνετε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Η σωστή κατανόηση των επιθυμιών του χρήστη, ένα προβληματικό σημείο για κάθε μηχανή αναζήτησης, σε συνδυασμό με τη δημοφιλία κάποιων ιστοτόπων και μια σειρά άλλων παραγόντων που θα εξετάσουμε είναι μερικοί από τους λόγους που το Google τα εμφανίζει πρώτα.

 

Προώθηση ιστοσελίδων

Όταν λέμε προώθηση ιστοσελίδων εννοούμε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα φέρουν την προωθούμενη ιστοσελίδες στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της google. Αυτό περιλαμβάνει ενέργειες στο εσωτερικό του ιστότοπου αλλά και ενέργειες που γίνονται σε άλλους ιστότοπους. Η πρώτη ομάδα ενεργειών προώθησης σελίδας ονομάζονται on-site seo και περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση της κύριας και των σημαντικών σελίδων του site. Η δεύτερη ομάδα ενεργειών αποτελούν το off-site seo. H προώθηση site πάντα πρέπει να ξεκινάει με τη βελτιστοποίηση όλων των σελίδων του ιστότοπου. Στη συνέχεια ακολουθεί το off-site seo. Εάν θέλετε να αποκτήσετε επαγγελματικές γνώσεις πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων τότε δεν έχετε παρά να έρθετε σε επαφή με τους ειδικούς. Εδώ βρίσκεται ο σύνδεσμος προς τον ιστότοπο της dreamweaver.gr στο σημείο που αφορά την προώθηση ιστοσελίδων.

Κατασκευή ιστοσελίδας

Η προώθηση μιας ιστοσελίδας ξεκινάει κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Ενδείκνυται να δώσουμε τέτοια δομή στο μενού πλοήγησης ώστε σύνδεσμοι προς όλες τις σημαντικές σελίδες του ιστότοπου να βρίσκονται σε κεντρικά σημεία του ιστότοπου. Με αυτό τον τρόπο δηλώνουμε στο google δυο πράγματα. Το πρώτο είναι η σημαντικότητα αυτών των σελίδων. Το δεύτερο είναι η σχετικότητα αυτών των σελίδων με τη σημαντική λέξη κλειδί. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε οτι κατασκευάζουμε μια ιστοσελίδα με κύρια λέξη κλειδί τη λέξη «ανακαίνιση». Τότε κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας καλό θα είναι να συμπεριλάβουμε σε κεντρικά σημεία συνδέσμους προς εσωτερικές σελίδες όπως «ανακαίνιση κουζίνας», «ανακαίνιση μπάνιου», «ανακαίνιση κήπου», «οικονομική ανακαίνιση». Με αυτό τον τρόπο κατασκευάζουμε μια ιστοσελίδα έτοιμη προς προώθηση. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την κατασκευή ιστοσελίδων πατώντας εδώ.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας αφορά κάποιες αλλαγές στην ιστοσελίδα ώστε αυτή να πείθει το google ότι το περιεχόμενό της είναι σχετικό με τη λέξη κλειδί. Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων περιλαμβάνει αλλαγές σε κάποια κρίσιμα σημεία της ιστοσελίδας όπως για παράδειγμα στις μετα ετικέτες τίτλου, και περιγραφής καθώς και στις επικεφαλίδες h2 του ιστότοπου. Η βελτιστοποίηση σελίδας είναι απαραίτητο να γίνει προτού γίνει οποιοδήποτε άλλο βήμα προώθησης της ιστοσελίδας. Στη συνέχεια βέβαια κάνουμε βελτιστοποίηση σελίδων σε κάθε άρθρο που ανεβάζουμε. Γενικότερα η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας αποτελεί τη σημαντικότερη γνώση για την προώθηση ιστοσελίδων. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα τεχνικό άρθρο που εξηγεί πως γίνεται η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Υποστήριξη ιστοσελίδων

Η σταθερή λειτουργία του ιστότοπου χωρίς πτώσεις και χωρίς καθυστερήσεις αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάταξη του ιστότοπου σε υψηλές θέσεις στο google με ανταγωνιστικές λέξεις. Αν η ιστοσελίδα μείνει κάποιες ώρες ή κάποιες μέρες εκτός λειτουργίας, τότε αυτό θα έχει αρνητική επίδραση όσον αφορά την κατάταξη αυτής. Η σωστή και αξιόπιστη συντήρηση ιστοσελίδων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή προώθηση της ιστοσελίδας. Η υποστήριξη και η συντήρηση ιστοσελίδων περιλαμβάνουν πολλές εξειδικευμένς τεχνικές λεπτομέρειες. Καλό είναι να ανατίθεται σε εταιρεία που διαθέτει τεχνογνωσία πάνω στην υποστήριξη ιστοσελίδων. Μια εξαιρετική πρόταση που αφορά τη συντήρηση ιστοσελίδων βρίσκεται εδώ.

Πιστοποίηση ιστοσελίδων

Αυτό που θέλει το google είναι να καταλάβει εάν όντως η εξεταζόμενη ιστοσελίδα αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές ώστε να την παρουσιάσει στους χρήστες του. Όταν έχει προηγηθεί πιστοποίηση ιστοσελίδας τότε αυτό δηλώνει στη google με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο οτι το περιεχόμενο του ιστότοπου είναι εγκεκριμένο. Αυτό αποτελεί ισχυρή ένδειξη ποιότητας περιεχομένου. Και η ποιότητα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στη διαδικασία προώθησης ιστοσελίδων. Συνιστούμε να κάνετε πιστοποίηση ιστοσελίδων αν θέλετε να επιτύχετε υψηλές θέσεις στην κατάταξη της google. Εδώ βρίσκεται η καλύτερη πρόταση της Ελληνικής αγοράς προς όσους ενδιαφέρονται για πιστοποίηση ιστοσελίδων.

Ψηφιακό Marketing

Η προώθηση ιστοσελίδων εντάσσεται μέσα σε ένα γενικότερο πλάνο που αφορά το Ψηφιακό Marketing. Καλό είναι να έχουμε οριοθετήσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα για κάθε τομέα του Internet Marketing. Το Ψηφιακό Marketing περιλαμβάνει τα πάντα: από προώθηση ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα, διαφήμιση στο διαδίκτυο, διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα καθώς και άλλες τεχνικές Marketing. Εδώ έχουμε ένα σύνδεσμο για εσάς που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Ψηφιακό Marketing.

Σεμινάρια elearning SEO

Αν θέλετε να εμβαθύνετε στην προώθηση ιστοσελίδων τότε δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε εξειδικευμένα Σεμινάρια elearning SEO. Η ομάδα του html.gr είναι σε θέση να σας εγγυηθεί ότι τα καλύτερα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων διοργανώνονται από την εταιρεία dreamweaver.gr. Πρόκειται για Σεμινάριο Προώθησης Ιστοσελίδων που παρέχει πλήρη και ολοκληρωμένη γνώση ώστε να μπορείτε να αναλάβετε αυτόνομα την προώθηση ενός ιστότοπου. Το σεμινάριο elearning συνοδεύεται από πιστοποίηση. Αυτό αφορά όσους ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά εργασίας, ή όσους βρίσκονται ήδη στην αγορά εργασίας και θέλουν να βελτιώσουν το βιογραφικό τους με πιστοποιημένες γνώσεις προώθησης ιστοσελίδων. Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων

Εάν όμως δεν θέλετε να παρακολουθήσετε κάποιο σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων, τώρα πλέον έχετε τη δυνατότητα να προμηθευθείτε το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων. Το βιβλίο περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές που αφορούν την προώθηση ιστοσελίδας. Εάν κάνετε προσεκτικό διάβασμα του βιβλίου προώθησης ιστοσελίδων τότε δεν θα έχετε κανένα κενό στις γνώσεις σας για τν πρώτη σελίδα της google. Μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ για να προμηθευθείτε το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων.

Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων
Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων