Τετάρτη, 7 Ιουνίου, 2023
spot_img
ΑρχικήΚατασκευή ιστοσελίδων με wordpressΠαρακολούθηση της επισκεψιμότητας ιστοσελίδας μέσω του Google Analytics

Παρακολούθηση της επισκεψιμότητας ιστοσελίδας μέσω του Google Analytics

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας και πριν την έναρξη του ιστοτόπου σας είναι να διαμορφώσετε τις ρυθμίσεις του Google Analytics.

Το Google Analytics είναι δωρεάν στη χρήση και σας δίνει έναν μεγάλο όγκο δεδομένων σχετικά με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Αυτό σας δείχνει πράγματα όπως:

  • από που έρχονται οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας,
  • ποιες σελίδες κοιτάζουν περισσότεροι οι επισκέπτες σας,
  • σε ποιες σελίδες αφήνουν την ιστοσελίδα σας,
  • ποιος είναι ο ρυθμός μετατροπής της ιστοσελίδας σας,
  • και πολλά περισσότερα.

Είναι πραγματικά εκπληκτικό το γεγονός ότι η Google παρέχει τέτοιο επίπεδο ανάλυσης δεδομένων δωρεάν. Και θα πρέπει να έχετε την ιστοσελίδα συνδεδεμένη με το Google Analytics από την πρώτη μέρα. Ορίστε πώς να το κάνετε.

Πώς να συνδέσετε τον ιστότοπο wordpress  στο google analytics 

Για να ξεκινήσετε, θα χρειαστείτε έναν λογαριασμό Google Analytics. Πηγαίντε στο analytics.google.com και κάντε τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμού.

Για να βρείτε το tracking code: Κάντε κλικ στην επιλογή Διαχειριστής και επιλέξτε τον λογαριασμό από το μενού στη στήλη ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ. Από εκεί, επιλέξτε μια ιδιότητα από το μενού στη στήλη ΙΔΙΟΤΗΤΑ.

Στην περιοχή ΙΔΙΟΤΗΤΑ, κάντε κλικ στην επιλογή Πληροφορίες παρακολούθησης > Κώδικας παρακολούθησης.

Το αναγνωριστικό παρακολούθησης και ο αριθμός ιδιότητας εμφανίζονται στο επάνω μέρος της σελίδας.

Το απόσπασμα κώδικα παρακολούθησης για τον ιστότοπό σας εμφανίζεται στην περιοχή Παρακολούθηση ιστοτόπου. Θα ξεκινάει με «<script>» και θα τελειώνει σε «</script>». Επιλέξτε αυτόν τον κώδικα, στη συνέχεια, κρατήστε πατημένο το Control (ή Command σε Mac) και πατήστε «C» για να αντιγράψετε τον κώδικα.

Τώρα πηγαίνετε πίσω πάνω στον Πίνακα Ελέγχου του WordPress σας. Πηγαίνετε στην επιλογή Πρόσθετα και κάντε κλικ στο «Νέο Πρόσθετο». Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε κάποιο πρόσθετο για να συνδέσετε την ιστοσελίδα σας στον λογαριασμό σας στο Google Analytics, αλλά σε αυτό το βιβλίο θα το κάνουμε, έτσι ώστε να μη χαθείτε περισσότερο προσπαθώντας να προσθέσετε κώδικα στα πρότυπα αρχεία του θέματός σας.

Το πρόσθετο που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε ονομάζεται «Insert Headers and Footers10» από την WPBeginner.

Εγκατάσταση του πρόσθετου «Insert Headers and Footers»
Εγκατάσταση του πρόσθετου «Insert Headers and Footers»

Μόλις έχει εγκατασταθεί και ενεργοποιηθεί, αιωρηθείτε πάνω από το «Ρυθμίσεις» στο κύριο μενού στην αριστερή πλευρά του Πίνακα Ελέγχου του WordPress και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο κουμπί «Insert Headers and Footers».

Χρήση του πρόσθετου «Insert Headers and Footers»
Χρήση του πρόσθετου «Insert Headers and Footers»

Θα πρέπει τώρα να δείτε δυο πλαίσια: ένα που λέει «Scripts in Header» και ένα άλλο που λέει «Scripts in Footer».

Σε ποιο σημείο πρέπει να επικολλήσουμε τον κώδικα του Google Analytics
Σε ποιο σημείο πρέπει να επικολλήσουμε τον κώδικα του Google Analytics

Επικολλήστε τον κώδικα παρακολούθησης που πήρατε από τον Google Analytics λογαριασμό σας στο πλαίσιο που λέει «Scripts in Header» και κάντε κλικ στο κουμπί «Save».

Πώς να ελέγξετε τον κωδικό παρακολούθησης  για το google analytics 

Αφού έχετε εγκαταστήσει τον κώδικα παρακολούθησης στην κεφαλίδα σας, δώστε λίγο χρόνο στο Google Analytics. Αυτό μπορεί να πάρει μέχρι και μια ημέρα, οπότε κάντε υπομονή.

Ορίστε πώς λέει η Google να δούμε αν ο κώδικας παρακολούθησης δουλεύει:

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στο Google Analytics και στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή και «view» που έχετε εγκαταστήσει για την ιστοσελίδα σας. Αν έχει προσθέσει πρόσφατα τον κώδικα παρακολούθησης, πιθανώς θα υπάρχει μόνο ένα «view».

Τώρα πηγαίνετε στην καρτέλα Reporting, στη συνέχεια, επιλέξτε

Real-Time > Overview.

Εδώ μπορείτε να δείτε την κυκλοφορία στην ιστοσελίδα σας σε πραγματικό χρόνο.

Σε μια άλλη καρτέλα, ανοίξτε την ιστοσελίδα σας, αφήστε την καρτέλα ανοιχτή και επιστρέψτε στην καρτέλα του Google Analytics που μόλις ανοίξατε.

Θα πρέπει να δείτε τις λέξεις «Right now», με έναν αριθμό από κάτω.

Αν ο αριθμός αυτός είναι τουλάχιστον «1», τότε τα καταφέρατε! Αυτό σημαίνει ότι το Google Analytics έχει λάβει τουλάχιστον έναν επισκέπτη στο site σας, οπότε ο κώδικας παρακολούθησης διαβάζει σωστά.

Αν εξακολουθείτε να βλέπετε ένα «0», περιμένετε λίγο και προσπαθήστε ξανά.

Εναλλακτικά μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://gachecker.com/.

Ρυθμίσεις καταγραφής επισκεψιμότητας κατά την κατασκευή ιστοσελίδων

Η παρακολούθηση της επισκεψιμότητας είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που μας απασχολούν μετά από την κατασκευή ιστοσελίδων. Επομένως ενδείκνυται κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας να κανουμε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις που θα μας επιτρέψουν να παρακολουθούμε σωστά την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας. Οι ρυθμίσεις αυτές γίνονται μέσα από το wordpress με τον τρόπο που είδαμε παραπάνω. Για να μπορούμε να παρακολουθούμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας που μόλις κατασκευάσαμε καλό θα είναι να έχουμε εγκαταστήσει τις ρυθμίσεις του Google analytics. Η μελέτη των ρυθμίσεων και των αποτελεσμάτων έχει πολλές διαστάσεις. Καταρχήν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσοι ακριβώς επισκέπτες μπήκαν στην ιστοσελίδα μας. Κάτι πολύ καλό όμως είναι ότι μπορούμε να γνωρίζουμε ποιες από τις επιμέρους σελίδες η επιμέρους άρθρα έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής ιστοσελίδας δεν είναι εύκολο να προβλέψουμε ποιες σελίδες θα είναι πιο δημοφιλείς. Η προσθήκη όμος του Google analytics θα μας διευκολύνει ώστε να κατανοήσουμε το δυνατό σημείο των άρθρων που είναι πολύ δημοφιλή ώστε όταν φτιάξουμε νέα άρθρα να τα κάνουμε εξίσου δημοφιλή. Διότι μία ιστοσελίδα δεν τελειώνει με την κατασκευή της. Η δημιουργία ιστοσελίδας είναι το πρώτο βήμα στο μακρύ ταξίδι το οποίο τελειώνει τη στιγμή που θα αρχίσει η επιχείρηση να έχει έσοδα. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε περαιτέρω πάνω σε θέματα που αφορούν τη δημιουργία ιστοσελίδας.

Αξιοποίηση στατιστικών επισκεψιμότητας κατά την προώθηση ιστοσελίδων

Η σημαντικότερη παράμετρος που αξίζει τον κόπο να εξετάσουμε κατά την προώθηση ιστοσελίδων είναι η σχετική επισκεψιμότητα μεταξύ των άρθρων και των σελίδων του ιστότοπου. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε την αιτία για την οποία η επισκεψιμότητα σε κάποια σημεία του ιστότοπου είναι μεγαλύτερη από την επισκεψιμότητα σε κάποια άλλα. Εάν αυτό είναι προϊόν αυθόρμητης κίνησης των επισκεπτών τότε είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε που οφείλεται αυτή η διαφορά και να την αξιοποιήσουμε στις επόμενες ενέργειές της προώθησης του site. Εάν από την άλλη η διαφορά στην επισκεψιμότητα οφείλεται στις προωθητικές ενέργειες που κάναμε τότε θα αξιοποιήσουμε τα στατιστικά της επισκεψιμότητας με διαφορετικό τρόπο. Εφόσον καταφέραμε Και κερδίσαμε επισκεψιμότητα με κάποιες σημαντικές λέξεις κλειδιά τότε θα φροντίσουμε να βρούμε και άλλες σημαντικές λέξεις κλειδιά. Όταν λέμε σημαντικές λέξεις-κλειδιά εννοούμε λέξεις με υψηλή ζήτηση. Η κατάταξη στην πρώτη σελίδα το Google για αυτές τις λέξεις υψηλής ζήτησης θα φέρει μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα. Ακρογωνιαίος λίθος της προώθησης ιστοσελίδων είναι να φροντίσουμε ώστε οι επισκέπτες που θα μπουν μέσω της συγκεκριμένης λέξης κλειδιού να βρουν κάτι ενδιαφέρον ώστε να συνεχίσουν να μπαίνουν.

Αφού ανακαλύψουμε που βρίσκεται η αυξημένη επισκεψιμότητα τότε μέσω της βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων θα φροντίσουμε να διαχυθεί αυτή η επισκεψιμότητα και στον υπόλοιπο ιστότοπο. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι θα φροντίσουμε να βελτιστοποιήσουμε κι άλλες σελίδες με τρόπο παρόμοιο με εκείνες τις σελίδες που φέρνουν μεγάλη επισκεψιμότητα. Το δεύτερο είναι ότι θα φροντίσουμε να βάλουμε συνδέσμους προς τις επιθυμητές σελίδες ώστε να στείλουμε την επίσκεψη εκεί όπου βρίσκεται η σημαντική πληροφορία που πρέπει να διαβάσει από την ιστοσελίδα μας. Με τη διαδικασία της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων φροντίζουμε ώστε το google να αναγνωρίσει τα σημαντικά σημεία του ιστότοπου και να μην το αγνοήσει. Το σκοπό αυτό το επιτυγχάνουμε χρησιμοποιώντας τις ετικέτες περιγραφής καθώς και τον τίτλο της ιστοσελίδας. Αυτά είναι τα σημαντικά σημεία που προσέχουμε κατά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Εκεί που πρέπει να δώσουμε πολύ μεγάλη σημασία στη μελέτη των στατιστικών είναι η κατασκευή του eshop. Όταν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα τότε έχουμε στα χέρια μας μία μηχανή η οποία φέρνει χρήματα στην επιχείρηση. Αν είχαμε ένα φυσικό κατάστημα δεν θα θέλαμε να ξέρουμε ποιος πωλητής είναι εκείνος που κάνει τις περισσότερες πωλήσεις ώστε να τον επιβραβεύσουμε; Επίσης εάν είχαμε ένα φυσικό κατάστημα δεν θα θέλαμε να ξέρουμε ποιο προϊόν είναι εκείνο το οποίο πουλάει πιο πολύ ώστε να το βάλουμε σε προσφορές ή να αγοράσουμε περισσότερα είναι τέλος πάντων να διαχειριστούμε την επιτυχία; Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος. Όταν έχουμε να κάνουμε με δημιουργία e-shop τότε μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς πόσοι μπήκανε σε κάθε προϊόν και τι ποσοστό αυτών των επισκέψεων μετατράπηκε σε πωλήσεις. Αυτό αποτελεί πολύ κρίσιμο παράγοντα για την κερδοφόρα λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Για το λόγο αυτό πριν αναθέσετε την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε μία εταιρεία θα πρέπει να κρίνεται κατά πόσο αυτή η εταιρεία είναι σε θέση να μελετήσει τα στατιστικά και να εξάγει συμπεράσματα μέσα από την επισκεψιμότητα. Η κορυφαία ελληνική εταιρεία που μπορεί να στηρίξει τα πάντα από την κατασκευή το e-shop μέχρι και την κερδοφορία λειτουργία αυτού είναι η dreamweaver.gr. Καλό θα είναι να ρίξετε μία ματιά για τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει ή dreamweaver την κατασκευή ενός e-shop.

Η μελέτη των στατιστικών και η εξαγωγή συμπερασμάτων από την επισκεψιμότητα του ιστότοπου αποκτά πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα όταν έχουμε να κάνουμε με κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου. Διότι σε αυτή την περίπτωση το πλήθος των προϊόντων είναι πάρα πολύ μεγάλο. Και το κέρδος επίσης είναι πάρα πολύ μεγάλο. Το ηλεκτρονικό φαρμακείο δεν είναι ένα απλό e-shop. Για αυτό άλλωστε πάρα πολύ λίγες εταιρείες στην ελληνική αγορά ασχολούνται με κατασκευή ηλεκτρονικών φαρμακείων. Απαιτείται εξειδικευμένη γνώση και μεγάλος όγκος εργασίας υψηλών απαιτήσεων. Εάν έχετε υπόψη σας να προβείτε σε ένα τέτοιο εγχείρημα τότε καλό θα είναι να επιλέξετε μία πολύ σοβαρή εταιρεία. Εδώ σας παρουσιάζουμε τους κορυφαίους στην κατασκευή ηλεκτρονικών φαρμακείων.

Αξιοποίηση επισκεψιμότητας για τη διαφήμιση στο ίντερνετ

Ο τομέας των οποίων κατεξοχήν μετράει η αξιοποίηση της επισκεψιμότητας είναι ο κλάδος της διαφήμισης στο ίντερνετ. Εάν θέλουμε να πάρουμε διαφήμιση για τον ιστότοπό μας τότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να δείξουμε στον υποψήφιο πελάτη είναι το πόσα κλικ λαμβάνει κάθε σελίδα ανά ημέρα ανά εβδομάδα και ανά μήνα. Επίσης σημαντικό όταν μιλάμε για διαφήμιση στο ίντερνετ είναι να γνωρίζουμε από πού προέρχεται αυτή η επισκεψιμότητα. Το Google analytics το οποίο περιγράψαμε παραπάνω μας δίνει τη δυνατότητα και για τις δύο παραμέτρους. Μπορούμε να καταγράψουμε και να αξιοποιήσουμε σε εκθέσεις (reports) διαφήμισης στο ίντερνετ τόσο την ίδια την επισκεψιμότητα όσο και την προέλευση της.

Στα σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου μαθαίνει κάποιος όλα τα μυστικά που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω ζητήματα που αφορούν την επισκεψιμότητα. Διότι σε ένα σεμινάριο ηλεκτρονικού εμπορίου καλό είναι εκπαιδευόμενος να φεύγει από εκεί όσο πιο έτοιμος για το στίβο της αγοράς εργασίας. Η επισκεψιμότητα είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Για αυτό το λόγο στα καλά σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνονται ενότητες που αφορούν την επισκεψιμότητα και τη μελέτη αυτής μέσα από το Google analytics. Μπορείτε να μεταβείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο και να διαβάσετε περισσότερα για την κορυφαία εταιρεία διοργάνωσης σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ένα σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων πρέπει να ξεκινάει με τις λέξεις-κλειδιά. Και ο πιο απλός τρόπος για να βρούμε τις λέξεις κλειδιά είναι να προσδιορίσουμε την επισκεψιμότητα που λαμβάνει αυτή τη στιγμή ο ιστότοπος. Δηλαδή να εξετάσουμε τα στατιστικά της επισκεψιμότητας του ιστότοπου και να βρούμε για ποιες λέξεις ιστότοπος είναι ήδη δημοφιλής. Ώστε μέσα από πολύ απλές και ελεγκτικές διαδικασίες που παρουσιάζεται σε ένα σεμινάριο προώθηση ιστοσελίδων να οδηγήσουμε τον εκπαιδευόμενο μέσα από τον τρόπο που σκέφτεται το Google. Θα τα σκεφτόμαστε όπως το Google είναι το Α και το Ω στην προώθηση ιστοσελίδων. Όλα αυτά μπορείτε να τα μάθετε μέσα από εξειδικευμένα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Εισαγωγή στη γλώσσα html

Όταν εξετάζουμε το wordpress συνήθως αφήνουμε έξω τη γλώσσα html. Όμως η καλή γνώση των εντολών της μας επιτρέπει να παρακολουθούμε καλύτερα της διαδικασίας κατασκευής ιστοσελίδων. Για παράδειγμα όταν έχουμε να κάνουμε με προσθήκη του κώδικα το Google analytics τότε καλό είναι να γνωρίζουμε ότι ανάβει αυτό χρησιμοποιούνται τα iframes. Έχουμε ήδη γράψει ένα άρθρο το οποίο μας λέει τι είναι τα iframe στη γλώσσα html το οποίο σας συνιστούμε να το διαβάσετε. Η γενικότερη γνώση που αφορά τα στοιχεία της γλώσσας html θα σας διευκολύνει πάρα πολύ στις διαδικασίες κατασκευής ιστοσελίδων. Επίσης καλό είναι να γνωρίζετε τι είναι τα στοιχεία επιπέδου μπλοκ και η δύναμη της γλώσσας html καθώς και κλάσεις της html. Το σημείο εκείνο το οποίο θα σας είναι πολύτιμη αυτή η γνώση όταν κάνετε κατασκευή ιστοσελίδας με το wordpress είναι όταν θα επιδιώξω για να βρείτε κάτι κοιτώντας απευθείας στον κώδικα της ιστοσελίδας. Πολλές φορές δεν μπορούμε να ξέρουμε Από ποιο module του wordpress προέρχεται ένα ζήτημα. Ένας καλός δρόμος για να το βρούμε αυτό είναι να κοιτάξουμε τον κώδικα html ο οποίος παράγεται και εμφανίζεται στο φυλλομετρητή μας. Είναι προφανές ότι για να το κάνουμε αυτό πρέπει να είμαστε σε θέση να κατανοούμε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας html.

 

Rate this post

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Must Read

spot_img