Υπάρχει πρόβλημα με την προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αν κάνουμε αντιγραφή στις περιγραφές των προϊόντων;
Αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο προβληματίζει τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων οι οποίοι θέλουν τα δικά τους προϊόντα να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του google. Επίσης το ερώτημα αυτό προβληματίζει όλους όσους αναλαμβάνουν την προώθηση ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Εάν χρησιμοποιήσουμε την ίδια περιγραφή ενός προϊόντος σε πολλές ιστοσελίδες, τότε αυτό δεν θα θεωρηθεί από τη google ότι είναι αντιγραφή περιεχομένου (duplicate content); Σε αυτή την περίπτωση η google δεν θα μας τιμωρήσει με ποινή;
Η απάντηση είναι αρνητική: όχι, δεν θα θεωρηθεί οτι πρόκειται για αντιγραφή περιεχομένου. Όχι, δεν θα προκαλέσει ποινή (penalty) από τη google.
Η λογική πάνω στην οποία στηρίζεται αυτή η απάντηση είναι η εξής:
Όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε όλο τον κόσμο, πωλούν τα προϊόντα συγκεκριμένων κατασκευαστών. Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν την περιγραφή του κατασκευαστή στις σελίδες τους. Κάποια από αυτά τα ηλεκτρονικά καταστήματα καταφέρνουν να βγουν στην πρώτη σελίδα του google ενώ κάποια άλλα όχι.
Πολύ λίγα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν την πολυτέλεια να γράφουν από την αρχή τις περιγραφές των προϊόντων τους. Όμως, παρόλο που δεν θεωρείται ότι γίνεται αντιγραφή περιεχομένου (duplicate content), παρόλο που δεν αποτελεί αιτία τιμωρίας (penalty) από τη google, είναι καλό να γράφουμε πρωτότυπες περιγραφές για τα προϊόντα μας.
Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας καθώς και η δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου θα κάνουν το ηλεκτρονικό μας κατάστημα να δείχνει πολύ πιο ελκυστικό για τη μηχανή αναζήτησης του google. Θα βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση ως προς τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία έχουν αντιγράψει τις περιγραφές των προϊόντων από τον κατασκευαστή.
Ενδεχομένως να μην έχετε τη δυνατότητα να το κάνετε αυτό για όλα τα προϊόντα σας. Μπορείτε όμως να το κάνετε για το 10% των προϊόντων σας. Ή μπορείτε να το κάνετε για το 1% των προϊόντων σας. Ή μπορείτε να το κάνετε για τα 10 καλύτερα προϊόντα σας. Ή ακόμα και μόνο για ένα από τα προϊόντα σας, αυτό που πουλάει πιο πολύ.
Καλό είναι να βλέπουμε την προώθηση της ιστοσελίδας ή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος ως μια συνεχιζόμενη εργασία την οποία συνεχώς προσπαθούμε να βελτιστοποιούμε, παρά ως μια διαδικασία του τύπου “όλα ή τίποτα”. Και καλό είναι να ξεκινούμε τη βελτιστοποίηση από τα σημεία τα οποία είναι σημαντικά για την επιχείρησή μας.
Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την προώθηση ιστοσελίδων:
Περισσότερα για την κατασκευή e-shop μπορείτε να μάθετε εδώ