Πέμπτη, 19 Μαΐου, 2022
Online σεμινάρια
ΑρχικήBusiness, DigitalΟι Τάσεις του 2022 για τα First-Party Data και τον GDPR

Οι Τάσεις του 2022 για τα First-Party Data και τον GDPR

Η αξία των First-Party Data

Η αξία των first-party data και των δεδομένων γενικότερα καθώς και η συλλογή αυτών αποτελούν από τα πιο σημαντικά ζητήματα τα οποία απασχολούν κάθε επιχείρηση στον κόσμο του digital marketing είτε αυτή είναι service based είτε δραστηριοποιείται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου /  e-commerce.

Η συλλογή των δεδομένων και ιδίως των λεγόμενων first-party data συνδυαστικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την ανάπτυξη των Artificial Intelligence και Machine Learning εφαρμογών, έχει οδηγήσει και σε αύξηση των κινδύνων αναφορικά με την προστασία της ιδιωτικότητας. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε μεγαλές αλλαγές στον τρόπο διαχείρισής του από τους marketers.

Data και GDPR

Κάθε είδους δεδομένων συλλέγονται, διαχειρίζονται και παραχωρούνται καθημερινά σε εταιρείες γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει ανησυχία για τη διαφύλαξη της ατομικής ιδιωτικότητας. 

Μπορείτε να μάθετε εδώ  περισσότερα για το τι είναι το gdpr 

Καθώς όλο και περισσότεροι συνειδητοποιούν πόσα δεδομένα δίνουν σε εταιρείες καθημερινά, οι πελάτες αρχίζουν να ανησυχούν για το τι συμβαίνει με αυτές τις πληροφορίες μόλις συλλεχθούν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του GDPR, ενός αυστηρού σε ισχύ κανονισμού για τον τρόπο συλλογής των δεδομένων.

Τί είναι τα First-Party Data και πώς συλλέγονται

Οι πληροφορίες τις οποίες συλλέγει μία επιχείρηση σχετικά με τους πελάτες ή τους χρήστες της μέσα από δικά της κανάλια και πηγές όταν αυτοί βρίσκονται στις ιστοσελίδες τους. Ένα παράδειγμα είναι η χρήση των cookies.

Τα δεδομένα αυτά μπορεί να είναι τα δημογραφικά στοιχεία ή το ιστορικό των αγορών των πελατών, η κατανάλωση και προτίμηση του περιεχομένου και η περιήγηση στον ιστότοπο ή τα social media. Γενικότερα η αλληλεπίδραση των χρηστών με το brand.

Τα first-party data ενώ υπάρχει η συναίνεση του χρήστη, φέρουν ζητήματα απορρήτου όταν συλλέγονται χωρίς τη ρητή άδεια του. Οι εταιρείες υποχρεούνται νομικά να λάβουν τη συναίνεση των πελατών πριν συλλέξουν τα προσωπικά τους στοιχεία, αλλά αυτοί οι περιορισμοί εξαρτώνται από τους κανονισμούς της χώρας όπως ο GDPR.

Τι αναμένεται για το 2022

Οι συνεχείς περιορισμοί και οι αλλαγές που συμβαίνουν στη συλλογή και διαχείριση των δεδομένων από τις επιχειρήσεις αναμένεται να οδηγήσει τους να επιφέρει τις παρακάτω αλλαγές.

  • Ανάπτυξη και χρήση των zero-party δεδομένων. Δεδομένα τα οποία προσφέρει ο user συνειδητά, προκειμένου να αποκτήσει κάποιο προϊόν και να αλληλοεπιδράσει με αυτό που το προσφέρει το brand της αρεσκείας του. Η επιλογή πλέον ανήκει στον πελάτη δίνοντάς του ιδιαίτερη αξία και τη δύναμη της λήψης αποφάσεων.
  • Πλήρη εξατομίκευση (personalization). Καθώς οι ειδικοί του digital marketing θα αξιοποιούν τα first-party data συνδυαστικά με τα zero-party, θα προχωρούν σε απόλυτη εξατομίκευση των προσφερόμενων εμπειριών προς τους χρήστες. Εμπειρίες που θα προσφέρουν μέσα από τις διαφημίσεις, το περιεχόμενο και τα προϊόντα τους Ενώ είναι επιτακτική η ανάγκη για την αξιοποίηση των real-time data και την εξαγωγή προγνωστικών αναφορικά με τη συμπεριφορά του καταναλωτή.
  • Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους και να είναι σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες του GDPR. Θα πρέπει να στοχεύουν στη συλλογή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών αλλά θα πρέπει παράλληλα να προστατεύουν την επιλογή τους για τη διαφύλαξη του απορρήτου και την ανάπτυξη της ασφάλειας.

Νέα δυναμική στην αγορά

Οι  επιχειρήσεις πλέον πρέπει να αναθεωρήσουν και να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στοχεύοντας στη συλλογή δεδομένων υψηλής ποιότητας και να διασφαλίζουν την πλήρη συμβατότητα αυτών με τη νομοθεσία, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν από αυτές με επιτυχία. Είναι εξαιρετικά πολύτιμα και μέσα από την ορθή τους διαχείριση θα δημιουργήσουν και τα αναμενόμενα κέρδη.

Υποστηρίζεται, ότι θα είναι το πιο σημαντικό εργαλείο στη διάθεσή τους καθώς θα δώσει το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού και και να μπορούν να ανταποκριθούν δυναμικά σε αυτό που ενδιαφέρει τους πελάτες τους και να είναι κοντά τους σε όλη τη διάρκεια του καταναλωτικού τους ταξιδιού. 

 

Εάν σου άρεσε κάνε like, follow and share στη σελίδα μας!

 

 

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Προηγούμενο άρθροCSS – Positioning (Tοποθέτηση)
Επόμενο άρθροCSS – Visibility (Ορατότητα)
RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
Online σεμινάρια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ