Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου, 2022
spot_img
ΑρχικήΠροώθηση στο googleGoogle και πρώτη σελίδα: Τι έχει να σας προσφέρει

Google και πρώτη σελίδα: Τι έχει να σας προσφέρει

Για να διαβάζετε αυτές τις γραμμές σημαίνει ότι έχετε δημιουργήσει πρόσφατα έναν ιστότοπο (web site) ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή σκέφτεστε να το κάνετε. Θέλουμε να τονίσουμε ότι η επιλογή σας να χρησιμοποιήσετε το Διαδίκτυο (Internet) είναι σωστή. Αυτή η περίοδος της κρίσης ευνοεί επιχειρήσεις που απευθύνονται σε πολλούς με το μικρότερο δυνατόν λειτουργικό κόστος. Αν θεωρείτε ότι η κατασκευή ενός ιστοτόπου ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αρκεί για να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους στο Διαδίκτυο, τότε ευελπιστούμε αυτό το βιβλίο να σας φανεί χρήσιμο, καθώς και σε όσους αντιλαμβάνονται τη σημασία του Google, των διάφορων μηχανών αναζήτησης (search engines) και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) για την επίτευξη των επιχειρηματικών τους στόχων.

 

Παραλληλισμός διαδικτύου με το φυσικό κόσμο

Επιτρέψτε μας να κάνουμε έναν παραλληλισμό με ένα φυσικό κατάστημα, για να δείτε ότι οι προωθητικές ενέργειες μπορεί να διαφέρουν, αλλά η ουσία τους παραμένει στην πραγματικότητα η ίδια και στις δύο περιπτώσεις.

 

Πρώτη περίπτωση: ορεινό χωριό της Ηπείρου

Σκεφτείτε ότι ανοίγετε ένα κατάστημα σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου όπου έχουν απομείνει ελάχιστοι ηλικιωμένοι κάτοικοι. Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν 20 μόνιμοι κάτοικοι. Αν ανοίγατε εκεί ένα κατάστημα και κάνατε εγκαίνια, θα σας επισκέπτονταν αναμφίβολα και οι 20, αφού θα αποτελούσατε το μεγάλο γεγονός του χωριού. Μαζί με εσάς λοιπόν θα ήσαστε 21. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι αν δημιουργήσετε την αρτιότερη, από πλευράς εμφάνισης και λειτουργικότητας, ιστοσελίδα (που προφανώς θα έχετε χρυσοπληρώσει), θα σας αναζητήσει κάποιος; Λογικά, την ημέρα εγκαινίων του ιστοτόπου σας θα έχετε μηδενική επισκεψιμότητα, σε αντίθεση με τους 20 επισκέπτες του καταστήματος κατά τα εγκαίνιά του στο ορεινό χωριό. Πώς θα σας εντοπίσει αν όχι από τις μηχανές αναζήτησης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Βάσει του εύηχου ονόματος (domain name) που έχετε επιλέξει; Για σκεφτείτε το ξανά. Εσείς όταν θέλετε να αναζητήσετε παπούτσια, πληκτρολογείτε «παπούτσια.gr» ή πηγαίνετε στο Google και πληκτρολογείτε μια σχετική φράση-κλειδί;
ορεινό χωριό της Ηπείρου

Δεύτερη περίπτωση: εμπορικό κατάστημα

Αν βρήκατε ακραίο το παράδειγμα με το ορεινό χωριό, ας πάμε σε ένα τυπικό εμπορικό κατάστημα σε οποιαδήποτε συνοικία της Αθήνας. Εκεί νομίζετε ότι δεν πληρώνετε διαφήμιση; Τότε γιατί επιλέξατε έναν κεντρικό, πολυσύχναστο δρόμο και πληρώνετε πολλαπλάσιο ενοίκιο απ’ ό,τι αν νοικιάζατε τα ίδια τετραγωνικά σε έναν παράπλευρο, μη κεντρικό δρόμο; Πληρώνετε απλώς το ότι θα έχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε έναν κεντρικό δρόμο. Άρα, πληρώνετε διαφήμιση σε μηνιαία βάση.
εμπορικό κατάστημα

Αναζήτηση στο google

Σκοπός αυτής της ενότητας στο html.gr είναι να σας παρουσιάσει με απλά βήματα τον χώρο του Google και να σας εισαγάγει σε αυτόν, αλλά και στις μηχανές αναζήτησης ευρύτερα. Η αναζήτηση στο Google αποτελεί πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Κάθε φορά που θέλουμε να αγοράσουμε ένα προϊόν ή να βρούμε μια πληροφορία, το πρώτο πράγμα που θα κάνουμε είναι να το αναζητήσουμε σε αυτό. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως το Yahoo, το Bing, κ.λπ. Πόσες φορές όμως αναζητήσατε κάτι σε αυτές εσείς προσωπικά τώρα τελευταία;

Το google στη ζωή μας

Το 2017 που γράφεται αυτό το άρθρο, ειδικά στην Ελλάδα το Google έχει ποσοστά χρήσης στην αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που αγγίζουν το 100%. Φυσικά, το αύριο πάντα επιφυλάσσει εκπλήξεις. Μη συγχέετε όμως την Ελλάδα με τις ΗΠΑ και άλλες χώρες με μεγαλύτερη ιστορία απ’ ό,τι η δική μας στον χώρο του Διαδικτύου και μην ανησυχείτε. Οι ίδιοι κανόνες που θα οδηγήσουν τον ιστότοπό σας στην πρώτη σελίδα στο Google ισχύουν σε γενικές γραμμές και για τις άλλες μηχανές αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης πλέον μας δίνει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία  που ψάχνουμε. Απόδειξη ότι ακόμη και παιδιά, αλλά και άνθρωποι πολύ μεγάλης ηλικίας, βρίσκουν εύκολα πλέον αυτό που αναζητούν χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης της Google. Αυτό επηρέασε εύλογα κάθε κοινωνική και οικονομική πλευρά της ανθρώπινης ζωής.

 

Ο 21ος αιώνας είναι αυτός της πληροφορίας και της τεχνολογικής επανάστασης. Στο βιβλίο Τυραννία της στιγμής του Τόμας Έρικσεν, καθηγητή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Κέντρο για την Τεχνολογία, την Καινοτομία και την Κουλτούρα στο Πανεπιστήμιο του Όσλο, ανάμεσα στα πολλά ενδιαφέροντα θέματα που θίγονται αναφέρεται ότι: Ο 21ος αιώνας δεν ξεκίνησε το 2000 ή το 2001, αλλά μία δεκαετία νωρίτερα, το 1991. Ως ορόσημο ο Έρικσεν εντοπίζει τη μέγιστη ανατροπή στην αλματώδη εξέλιξη και διάδοση του Διαδικτύου, η οποία, όπως σημειώνει, συνέβη εκείνη τη χρονιά περισσότερο από κάθε άλλη. Παρότι το Διαδίκτυο υπήρχε ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’60, μόλις το 1991 απέκτησε εμπορικό χαρακτήρα και κατέστη απολύτως προσιτό στους πολίτες.

 

Η δύναμη του Διαδικτύου

Τη δύναμη του Διαδικτύου όμως τη γνωρίζετε πολύ καλά και η ανάγνωση αυτού του άρθρου το αποδεικνύει. Αυτό επηρεάζει φυσικά και την επιχειρηματική-οικονομική πραγματικότητα. Ο υποψήφιος πελάτης, πριν προχωρήσει στην αγορά του προϊόντος από την επιχείρησή μας, θα κάνει μια μικρή έρευνα στο Google. Αν βρει προϊόντα άλλων εταιρειών με καλύτερη τιμή ή καλύτερη ποιότητα, τότε ενδεχομένως να προτιμήσει αυτά τα προϊόντα. Δεν χρειάζεται πλέον ο υποψήφιος πελάτης να βγει στον δρόμο και να πάει στο κατάστημα του ανταγωνιστή μας. Δεν χρειάζεται καν να τηλεφωνήσει στον ανταγωνιστή μας. Αρκεί μια γρήγορη αναζήτηση στη μηχανή αναζήτησης της Google, για να βρει πολλές εταιρείες που παρέχουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που ψάχνει. Κάθε εταιρεία που εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google έχει σοβαρές πιθανότητες να λάβει ένα κομμάτι από την πίτα της αγοράς. Όσο πιο ψηλά βρίσκεται στη λίστα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, τόσο μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας είναι πιθανόν να λάβει.
η δύναμη του διαδικτύου
 

Ποσόστωση της επισκεψιμότητας

Για να έχετε μια εικόνα της τάξης μεγέθους, ο πρώτος ιστότοπος που θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google (1η θέση ) θα πάρει περίπου το 33% των επισκεπτών, ενώ κατεβαίνοντας θέσεις στην πρώτη σελίδα του Google, αυτό το ποσοστό μειώνεται, με τον τελευταίο ιστότοπο στην πρώτη σελίδα του Google (10η θέση ) να παίρνει περίπου το 5% των επισκεπτών. Θα μας πείτε και τι γίνεται με τη δεύτερη σελίδα; Θα σας απαντήσουμε ακόμη μία φορά με ένα παράδειγμα από την εμπειρία σας. Πόσες φορές προχωρήσατε στην αναζήτηση των αποτελεσμάτων της δεύτερης σελίδας; Ελάχιστες φορές, και πιθανότατα χρησιμοποιήσατε περιπτώσεις-λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν επαγγελματικά και γι’ αυτό προχωρήσατε σε μια τόσο εκτεταμένη αναζήτηση. Οι περισσότεροι επισκέπτες-αγοραστές θα υπερκαλυφθούν με τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας, που περιλαμβάνει όχι μόνο τα οργανικά αποτελέσματα αλλά και τους διαφημιζόμενους μέσω της υπηρεσίας Google AdWords (διαφημίσεις επί πληρωμή, που εμφανίζονται κι αυτές στην πρώτη σελίδα του Google).

 

Κατασκευή ιστοσελίδων

Φυσικά, για να μετατραπούν τα κλικ σε πωλήσεις, πρέπει η ιστοσελίδα να διαθέτει πλήθος χαρακτηριστικών, που προς το παρόν δεν θα αναλύσουμε σε βάθος.  Για να μετατραπούν τα κλικ σε πωλήσεις θα πρέπει ιστοσελίδα οπωσδήποτε να λειτουργεί σε όλους τους  φυλλομετρητές και σε όλες τις συσκευές χωρίς προβλήματα.  Ειδικότερα αναφερόμαστε στα κινητά τηλέφωνα smartphones διότι πλέον ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του κόσμου βλέπει την ιστοσελίδα σας μέσα από τέτοιου είδους τηλέφωνο. Επίσης καλό είναι να είναι σχεδιασμένη σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί σωστά σε βάθος χρόνου ακόμα και όταν αλλάξουν οι εκδόσεις των φυλλομετρητών.  Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την κατασκευή της ιστοσελίδας είναι ότι πρέπει να περνάει άμεσα το μήνυμα που θέλουμε.  O επισκέπτης συνήθως είναι βιαστικός. Aν δεν λάβει αμέσως την πληροφορία τότε το πιθανότερο είναι να φύγει.  Για ποιο λόγο να περιμένουμε από το χρήστη να διαβάσει κείμενα πεντακοσίων ή χιλίων λέξεων;  Μία καλή πολιτική είναι να το περάσουμε αμέσως το μήνυμα και μετά να ακολουθήσουν απλά επεξηγήσεις. Εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε τις συνήθειες του χρήστη και όχι ο χρήστης τις δικές μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την ποιοτική κατασκευή ιστοσελίδων εδώ.
Κατασκευή ιστοσελίδων
 

Υποστήριξη ιστοσελίδων

Απαραίτητο είναι μία ιστοσελίδα να φορτώνει γρήγορα γιατί αλλιώς ο πελάτης θα φύγει και θα πάει αλλού. Πρέπει επίσης να φιλοξενείται σε έναν ασφαλή σέρβερ διότι εάν ιστοσελίδα παραβιαστεί η αν μείνει εκτός λειτουργίας για κάποιες ώρες τότε αυτό θα απωθήσει πολλούς υποψήφιους πελάτες.  Για να γίνει αυτό  πρέπει να επιλέξουμε μία καλή εταιρεία φιλοξενίας και υποστήριξης ιστοσελίδων. Πολλά πράγματα στην προώθηση ιστοσελίδων εξαρτώνται από τη φιλοξενία και την υποστήριξη τςη ιστοσελίδας.  Όμως η ταχύτητα φόρτωσης,  το πιστοποιητικό ssl, η  ασφάλεια  και η απρόσκοπτη λειτουργία του ιστότοπου 100% όλες τις ώρες του 24ώρου είναι εκ των ουκ άνευ ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε στην προώθηση της ιστοσελίδας.  Μία πάρα πολύ καλή πρόταση για την υποστήριξη της ιστοσελίδας σας βρίσκεται εδώ.
προώθηση ιστοσελίδων

Η εξίσωση των πωλήσεων στο διαδίκτυο

Όμως, η εξίσωση των πωλήσεων στο Διαδίκτυο είναι απλή, οπότε μπορούμε να την κατανοήσουμε. Η εξίσωση αποτελείται από τρεις παράγοντες: την επισκεψιμότητα, το ποσοστό μετατροπών (πόσοι από τους επισκέπτες σας προχώρησαν σε κάποια αγορά) και την αξία της μέσης πώλησης. Μέσω του Google μπορούμε να βελτιώσουμε την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου μας και εδώ το Google, ο πρώτος σε επισκεψιμότητα ιστότοπος του κόσμου, έχει πολλά να μας προσφέρει. Δεν θα σας δώσουμε συμβουλές για το πώς πρέπει να είναι στημένος ο ιστότοπός σας, γιατί θα ξεφεύγαμε από τους στόχους αυτού του βιβλίου. Εμείς φιλοδοξούμε να σας εισαγάγουμε στον τρόπο «σκέψης» του Google και να παρουσιάσουμε κάποιες βασικές τεχνικές ώστε να προσελκύσετε την προσοχή του υποψήφιου πελάτη, καθώς και έξυπνους τρόπους προώθησης της ιστοσελίδας σας, αφού πιστεύουμε ότι αυτοί αφορούν το πολύ κοντινό μέλλον. Για το Google πελάτες είστε εσείς κι εγώ που αναζητούμε κάτι ‒και όχι μόνο οι διαφημιζόμενοι σε αυτό. Όσο το Google καλύπτει τις ανάγκες μας, θα το επισκεπτόμαστε και οι διαφημίσεις θα καταχωρίζονται σε αυτό εξαιτίας της επισκεψιμότητάς του. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που έγινε η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως: επειδή φροντίζει να είναι ικανοποιημένοι οι πελάτες της. Και αυτοί είναι ικανοποιημένοι όταν τους δίνει αυτό ακριβώς που αναζητούν. Προς το παρόν θέλουμε απλώς να έχετε στο μυαλό σας αυτό: Το Google έχει κάποιες ανάγκες-ζητούμενα. Αν τις καλύψετε, θα σας ανταμείψει με μια καλή θέση. Εξάλλου το ίδιο ακριβώς δεν συμβαίνει και με τους πελάτες σας;

Rate this post

Must Read

spot_img