Το Adwords και το SEO είναι τα βασικά συστατικά του Search Engine Marketing (SEM). Είναι τα πιο πολύτιμα εργαλεία σας όταν εκτελείτε εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ.
Έχουν διαφορές και ομοιότητες και υπάρχουν περιπτώσεις που πρέπει να τις χρησιμοποιήσετε μαζί ή ξεχωριστά, ανάλογα με τους στόχους της επιχείρησής σας και του μάρκετινγκ.
Τι είναι το Google AdWords;
Εάν είστε νέοι στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ίσως έχετε ακούσει τους ανθρώπους να μιλάνε για PPC, το Adwords και όρους όπως το CPC, τις προσφορές, τα bids και τις καμπάνιες, χωρίς να γνωρίζουν τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις-κλειδιά. Μην ανησυχείτε, σκοπός αυτού του άρθρου της θέσης είναι να ξεκαθαρίσετε τα πράγματα. Ας αρχίσουμε.
Το Google Adwords είναι μια πλατφόρμα διαφήμισης που ανήκει στην Google. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την πλατφόρμα για να τοποθετήσουν τις διαφημίσεις τους στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, στα προϊόντα Google (YouTube, Gmail κ.λπ.) και σε χιλιάδες άλλους ιστότοπους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα AdWords ως εκδότες (αυτό είναι το Google Adsense). Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη διαφήμιση στη google.
Ως διαφημιζόμενος, μπορείτε να επιλέξετε να πληρώσετε όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας (Κόστος ανά κλικ ή CPC: Cost Per Click ) ή όταν οι χρήστες βλέπουν τη διαφήμισή σας (Κόστος ανά χιλιάδες εμφανίσεις ή CPM: Cost per Thousands Impressions).
Το σύνολο του συστήματος Adwords λειτουργεί σαν μια μεγάλη δημοπρασία όπου οι διαφημιζόμενοι ανταγωνίζονται για τους διαθέσιμους χώρους διαφήμισης.
Τι είναι SEO;
Η βελτιστοποίηση σελίδων και ιστοτόπων για τις μηχανές αναζήτησης (ή SEO: Search Engine Optimization ) έχει να κάνει με την καλύτερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης των Google, του Yahoo, του Bing και άλλων μεγάλων μηχανών αναζήτησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τις μηχανές αναζήτησης. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα εξαιρετικό άρθρο για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Μια μηχανή αναζήτησης φιλική ιστοσελίδα μπορεί να «διαβάσει» εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης και να χρησιμοποιείται με ευκολία από τους χρήστες.
Μπορείτε να διαβάσετε πολλές συμβουλές προώθησης ιστοσελίδων για τις πιο σημαντικές διαμορφώσεις που πρέπει να εφαρμόσετε στον ιστότοπό σας για να καταστήσετε τη μηχανή αναζήτησης φιλική, αλλά η γενική ιδέα είναι να έχετε έναν γρήγορο και λειτουργικό ιστότοπο με μοναδικό περιεχόμενο που προσφέρει μια καλή εμπειρία στον τελικό χρήστη.
Όταν λέμε προώθηση ιστοσελίδων εννοούμε το SEO. Καταχρησιτικά πολλοί μιλάνε για προώθηση ιστοσελίδας και εννοούν οτι μπορείτε να φανταστείτε. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα μιλάγαμε για προώθηση ιστοσελίδων αλλά για ψηφιακό μαρκετιγκ. Εδώ μπορείτε να διαβασετε αναλυτικά πολλά άρθρα για την προώθηση ιστοσελίδων.
Κάθε φορά που μια εταιρεία προχωρά στην κίνηση τςη κατασκευής ιστοσελίδας ή στην ανακατασκευή της παλιάς πρέπει να έχει στο μυαλό της και την προώθηση αυτής. Για απράδειγμα όταν ξεκινάμε τη δημιουργί αιστοσελίδας πρέπει να έχουμε επιλέξει τις κύριες λέξεις ώστε στον αρχικό σχεδιασμό να συμπεριληφθούν μεγάλα άρθρα και σελίδες πυλώνες αφιερωμένες σε αυτές τις λέξεις κλειδιά. Εάν δεν γίνει αυτή η βελτιστοποίηση ήδη από τα αρχικά στάδι ατης κατασκευής site μετά θα απαιτηθεί πολύ περισσότερος κόπος για seo ενέργειες. Εδώ μπορείτε να μάθετε ποιος είναι ο σωστός τρόπος για την κατασκευή ιστοσελίδας.
Σύγκριση μεταξύ AdWords και SEO
Τώρα που έχετε μια γενική ιδέα για το τι είναι adwords και SEO ας δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός:
1. Για να έχετε επισκεψιμότητα από το Adwords πρέπει να πληρώνετε ενώ η επισκεψιμότητα μέσω του SEO είναι δωρεάν.
2. Οι διαφημίσεις Adwords εμφανίζονται στο επάνω και το κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google και υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορείτε να λάβετε μία από αυτές τις θέσεις διαφήμισης. Αντίθετα με το SEO θα πρέπει να εργαστείτε πολύ πιο σκληρά για να έχετε μία από τις κορυφαίες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
3. Το Adwords είναι πιο άμεσο από το SEO, αφού μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες σχεδόν αμέσως και να αρχίσετε να στοχεύετε την κυκλοφορία. Αντίθετα με το SEO χρειάζεστε πολύ περισσότερο χρόνο (ειδικά για νέους ιστότοπους) για να έχετε καλή βαθμολογία και κίνηση.
4. Με το Adwords είναι ευκολότερο να υπολογίσετε την απόδοση επένδυσης (ROI), ενώ με το SEO είναι πιο δύσκολο επειδή υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που παίζουν ρόλο και όχι απλώς διαφημίσεις και έσοδα.
5. Όταν σταματήσετε τη διαφήμισή σας, η επισκεψιμότητα των καμπάνων σας σταματά, αλλά μόλις αρχίσετε να λαμβάνετε οργανική επισκεψιμότητα με το SEO, αυτό θα συνεχιστεί μακροπρόθεσμα.
6. Με το Adwords μπορείτε να στοχεύσετε πολλές λέξεις-κλειδιά ταυτόχρονα, ενώ με SEO πρέπει να εστιάσετε σε μερικές λέξεις-κλειδιά για καλύτερα αποτελέσματα.
7. Με το AdWords μπορείτε να διαφημιστείτε σε άλλους ιστότοπους και ιστότοπους Google που χρησιμοποιούν το Google Adsense, ενώ τα αποτελέσματα από το SEO είναι μόνο για τις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Ποιο είναι το καλύτερο για το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης;
Νέες εταιρείες μπορούν να ξεκινήσουν με το AdWords
Όταν ξεκινάμε μια νέα εκστρατεία προώθησης ιστοσελίδας SEO, ο κύριος στόχος είναι να βοηθήσουμε την επιχείρηση να πάρει κυκλοφορία από τις Μηχανές Αναζήτησης μέσω SEO.
Αυτό εξακολουθεί να είναι ο κύριος στόχος μας αλλά μέσα από την εμπειρία μας που δουλεύουμε με πελάτες σε διαφορετικές κατηγορίες συνειδητοποιήσαμε ότι οι ιδιοκτήτες επιχείρησης μερικές φορές χρειάζονται αποτελέσματα γρηγορότερα και πιο άμεσα. Και εδώ μπαίνει το Adwords.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Adwords σε σύγκριση με το SEO είναι ότι μπορεί να παράγει αποτελέσματα ταχύτερα.
Θα πρέπει να πληρώσετε για κάθε μία από τις επισκέψεις που λαμβάνετε από το adwords, αλλά αν οι καμπάνιες σας είναι κερδοφόρες, μπορείτε να δικαιολογήσετε την επένδυση στο CPC (Cost Per Click) και να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς στόχους σας.
Το Adwords είναι ιδανικό για νεοσύστατες εταιρείες και νέες εταιρείες που επιθυμούν να αποκτήσουν γρήγορα στοχευμένη επισκεψιμότητα με σκοπό την πραγματοποίηση πωλήσεων, την εξεύρεση νέων πελατών ή ακόμη και τη δοκιμή των προϊόντων, των διαδικασιών, της αποτελεσματικότητας του ιστότοπου και οποιουδήποτε άλλου στοιχείου στις διαδικασίες πωλήσεων ή μάρκετινγκ.
Τα παραπάνω ισχύουν, αν χρησιμοποιείτε το AdWords με σύνεση και με προσοχή. Είναι πολύ εύκολο να ξεκινήσετε να ξοδεύετε χρήματα στο AdWords και αν δεν έχετε τα κατάλληλα εργαλεία παρακολούθησης και ελέγχου, θα καταλήξετε να κάνετε ζημίες αντί για κέρδη.
Αυτό που λέμε πάντα στους πελάτες και στους συνεργάτες μας σχετικά με το Adwords είναι ότι αν δεν το χρησιμοποιήσετε σωστά θα είναι σαν να παίζετε σε ένα Καζίνο. Δηλαδή να ξοδεύετε χρήματα ελπίζοντας ότι μερικές φορές θα το πάρετε πίσω, αλλά ποτέ δεν το κάνετε!
Το περιβάλλον εργασίας (user interface) του Adword είναι εύκολο στη χρήση. Αυτό το έκανε η google για να σας διευκολύνει ώστε να ξοδεύετε περισσότερα για τη διαφήμιση στο ιντερνετ. Όμως εάν δεν έχετε τις γνώσεις και την εμπειρία διαφήμισης στο internet για να εκτελέσετε καμπάνιες Adword, τότε είναι καλύτερο να αναθέσετε τη δουλειά σε που ασχολούνται επαγγελματικά με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.
Αυτή είναι η καλύτερη προσέγγιση, ώστε να μην χάσετε χρήματα, αλλά να επωφεληθείτε από τη χρήση του Adwords.
Μην ασχοληθείτε μόνο με το SEO
Ενώ είναι καλή ιδέα να ξεκινήσετε με το Adwords επειδή είναι ταχύτερο, θα πρέπει επίσης να αρχίσετε να δουλεύετε με SEO, Content marketing και κοινωνικά μέσα για βέλτιστα αποτελέσματα. Αυτά τα 3 εργαλεία είναι όλα όσα χρειάζεστε για μακροπρόθεσμη επιτυχία στο διαδίκτυο.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε το σωστό περιεχόμενο, το SEO θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για τις μηχανές αναζήτησης και να αποκτήσετε περισσότερη οργανική κίνηση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα προωθήσουν το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο SEO σας σε ένα ευρύτερο κοινό.
Μπορώ να χρησιμοποιώ ταυτόχρονα το Adwords και το SEO;
Μερικοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι όταν έχετε κυκλοφορία SEO δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το adwords, αλλά αυτό είναι λάθος προσέγγιση.
Ακόμα και αν έχετε καλές κατατάξεις στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της google, μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε το Adwords και να αποκτήσετε μεγαλύτερη κίνηση για τις ίδιες λέξεις-κλειδιά που λαμβάνετε επισκεψιμότητα SEO.
Μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση των καμπανιών σας Adwords και αν είναι κερδοφόρες, μπορείτε να αυξήσετε ακόμη και τους προϋπολογισμούς σας για υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI).
Άρα ποιο είναι το καλύτερο για χρήση για το μάρκετινγκ, το SEO ή το Adwords;
Η απάντηση είναι απλή, και τα δύο. Χρησιμοποιήστε το Adwords για να αρχίσετε να λαμβάνετε κίνηση και παράλληλα να εργάζεστε με το SEO, το σχέδιο μάρκετινγκ περιεχομένου και τις καμπάνιες κοινωνικών μέσων ώστε να έχετε οργανική κίνηση και επισκέψεις από κοινωνικά δίκτυα.
Συμπέρασμα
Το Adwords και το SEO δεν είναι ανταγωνιστές, αλλά είναι δύο ισχυρά εργαλεία που διατίθενται στο οπλοστάσιό σας για ψηφιακό μάρκετινγκ.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το adwords όταν θέλετε κυκλοφορία γρήγορα αλλά χρειάζεστε το SEO για μακροπρόθεσμη και βιώσιμη επιτυχία στο διαδίκτυο.
Κατασκευή eshop
Ας υποθέσαμε οτι μόλις κάνατε κατασκευή eshop. Μόλις δημιουργήσατε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Για να φέρετε γρήγορα πελάτες στο eshop η καλύτερη λύση είναι το adwords. Διότι θα αρχίσει να φέρενιε πειλαές από την πρώτη μέα της δημιουργίας του eshop. Το κόστος όμως του adwords είναι υψηλό. Δεν πρέπει να μείνετε μόνο σε αυτό για την ποσέλκυση πελατών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Είναι απαραίτητο να ξεκινήσετε προώθηση SEO από την πρώτη κιόλας μέρα που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το eshop. Και ακόμα καλύτερα να έχει ενσωματωυθεί στον αρχικό σχεδιασμό ώστε η βελτιστοποίηση να συμπεριληφθεί στην κατασκευή του eshop.