Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε κάποιες από τις σημαντικότερες παραμέτρους σχεδιασμού ιστοσελίδων. Για να καταφέρετε να κατασκευάσετε ωραίες ιστοσελίδες καλό θα είναι να λάβετε υπόψη σας τις τελευταίες τάσεις σχεδίασης ιστοσελίδων.

 

1. Προσαρμοσμένες εικόνες

Τα εργαλεία σχεδίασης ιστοσελίδων πλέον παρέχουν ισχυρά και ευέλικτα μέσα για τη δημιουργία εικόνων που είναι παιχνιδιάρικες, φιλικές και προσθέτουν ένα στοιχείο διασκέδασης σε έναν ιστότοπο. Οι έμπειροι καλλιτέχνες μπορούν να σχεδιάσουν εικόνες που είναι γεμάτες προσωπικότητα και προσαρμοσμένες στο ύφος του λογοτύπου αλλά κα ιτων χρωμάτων της κάθε εταιρείας.

Παρόλο που με την πρώτη ματιά η τάση αυτή δείχνει να είναι ιδανική για επιχειρήσεις που διαθέτουν πρϊόντα και υπηρεσίες διασκεδαστικές και γεμάτες ζωντάνια, μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί και σε εταιρείες που συνήθως θεωρούνται ως σοβαρές με στόχο να δημιουργήσουν μια εικόνα πιο προσιτή και φιλική στους πελάτες τους. Όποια και αν είναι η ταυτότητα της εταιρείας σας, υπάρχει σίγουρα ένα ύφος απεικόνισης που σας ταιριάζει.

2. Μεγάλες και έντονες γραμματοσειρές

Οι γραμματοσειρές ήταν πάντα ένα ισχυρό οπτικό εργαλείο, ικανό να δημιουργήσει προσωπικότητα, να προκαλέσει συγκίνηση και να ορίσει τόνο σε έναν ιστοχώρο, ενώ ταυτόχρονα μεταδίδει σημαντικές πληροφορίες. Και τώρα, επειδή οι αναλύσεις των συσκευών γίνονται όλο και πιο ευδιάκριτες και πιο ευανάγνωστες, αναμένεται μια τεράστια αύξηση στη χρήση των γραμματοσειρών. Εξαιρουμένου του Internet Explorer, όλα τα προγράμματα περιήγησης μπορούν να υποστηρίξουν τις χειροποίητες γραμματοσειρές που ενεργοποιούνται από το CSS για προγράμματα περιήγησης ιστού. Η τάση των μεγάλων γραμμάτων συμβάλλει στη δημιουργία δυναμικού ύφους κατα τη σχεδίαση της ιστοσελίδας και στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. Και το καλύτερο από όλα, κρατά τον επισκέπτη να διαβάζει την ιστοσελίδα σας μέχρι το τέλος.

Για τις ιστοσελίδες ειδικότερα, οι κεφαλίδες αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία SEO και βοηθούν στην παροχή πληροφοριών για τα μάτια σάρωσης των αναγνωστών. Κοιτάζοντας μπροστά για το 2019, οι σχεδιαστές θα πρέπει να αξιοποιήσουν τεχνικές σχεδίασης ιστοσελίδων που διαθέτουν μεγάλες επικεφαλίδες που γράφονται δημιουργικές γραμματοσειρές.

3. Ασυμμετρία και διάταξη σπασμένων πλεγμάτων

Μια μεγάλη αλλαγή το 2017 ήταν η εισαγωγή ασύμμετρων και αντισυμβατικών «σπασμένων» πλεγμάτων. Αυτή η τάση σχεδίασης ιστοσελίδων θα συνεχίσει να είναι ισχυρή το 2018. Το σημαντικό στοιχείο της ασύμμετρης διάταξης είναι ότι είναι μοναδική, διακριτική και μερικές φορές πειραματική.

Αν και μεγάλες εταιρείες με πολύ περιεχόμενο εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παραδοσιακές δομές πλέγματος, αναμένεται αύξηση της χρήσης μη συμβατικών διατάξεων στη σχεδίαση ιστοσελίδων. Οι εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν μοναδικές εμπειρίες για να ξεχωρίζουν. Παραδοσιακές εταιρείες γενικά μπορεί να μην ενδιαφέρονται για αυτού του είδους την αισθητική, και ίσως να πιστεύουν οτι είναι λίγο επικίνδυνη. Όμως μεγαλύτερες εταιρείες που μπορούν να αντέξουν οικονομικά το κόστος της πρωτότυπης σχεδίασης θα περιμένουν νέες πρωτότυπες ιδέες από το σχεδιαστή της ιστοσελίδας τους.

4. Ενσωματωμένες κινούμενες εικόνες

Καθώς η τεχνολογία του προγράμματος περιήγησης προχωρεί, πολλοί ιστοχώροι εγκαταλείπουν τις στατικές εικόνες και βρίσκουν νέους τρόπους, όπως κινούμενα σχέδια, για να προσελκύσουν τους χρήστες στην επικοινωνιακή τους προσέγγιση. Σε αντίθεση με το κινούμενο φόντο που αναφέρθηκε νωρίτερα, τα μικρότερα κινούμενα γραφικά είναι χρήσιμα για την εμπλοκή του επισκέπτη καθ ‘όλη τη διάρκεια της εμπειρίας του στη σελίδα. Για παράδειγμα, τα γραφικά μπορούν να δώσουν ζωντάνια στον ιστότοπο κατά τη φόρτωση της σελίδας ή να δείξουν στον χρήστη μια ενδιαφέρουσα εικόνα την ώρα που κουνάει το ποντίκι από ένα σύνδεσμο. Μπορούν επίσης να ενσωματωθούν για να λειτουργούν με κύλιση, πλοήγηση ή ως σημείο εστίασης ολόκληρης της τοποθεσίας.

Το animation είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ενσωμάτωση των χρηστών στην ιστοσελίδα. Με άλαλ λόγια είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να τους επιτρέπει να βλέπουν τους εαυτούς τους (και το δυνητικό τους μέλλον ως πελάτες) στους χαρακτήρες.

5. Δυναμικές διαβαθμίσεις στο φόντο


Τα τελευταία χρόνια, η επίπεδη σχεδίαση υπήρξε μια πολύ προτιμώμενη τάση σχεδιασμού ιστοσελίδων. Όμως οι διαβαθμίσεις έκαναν μια μεγάλη επιστροφή το 2018. Οι διαβαθμίσεις  παρατηρήθηκαν κυρίως με τη μορφή λεπτών σκιάσεων που υποδηλώνουν 3D. Τα εικονίδια iOS της Apple ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα.

Τώρα, οι διαβαθμίσεις είναι μεγάλες, δυνατές και γεμάτες χρώμα. Ένα απλό διαβαθμισμένο υπόβαθρο μπορεί επίσης να είναι η τέλεια λύση στη σχεδίαση ιστοσελίδων, αν δεν έχετε άλλες εικόνες για να εργαστείτε μαζί τους.

Κοιτάζοντας μπροστά για τις τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων του 2019

Μεταξύ των φωτεινών χρωμάτων, των τολμηρών κλίσεων και των ενσωματωμένων κινούμενων σχεδίων, το 2019 επιδιώκει να είναι ένα από τα πιο διασκεδαστικά χρόνια για τη σχεδίαση ιστοσελίδων. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να δούμε τι πρόκειται να βρουν οι σχεδιαστές και πώς θα υπερβούν τα όρια ανοίγοντας νέους δρόμους της σχεδίασης ιστοσελίδων.