Αξιοποιήστε τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτή η συμβουλή είναι πλέον μια από τις σημαντικότερες για την προώθηση ιστοσελίδων. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια έκρηξη στην ποσότητα περιεχομένου που μοιράζεται μέσω των κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, το Twitter και το Google+. Υπάρχει βεβαιότητα στις συζητήσεις μεταξύ των εμπόρων αναζήτησης ότι η google λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτό το περιεχόμενο και το χρησιμοποιεί για την αξιολόγηση των ιστοτόπων. Όμως ακόμα δεν είναι ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο η google χρησιμοποιεί το περιεχόμενο των κοινωνικών δικτύων όσον αφορά την κατάταξη των αποτελεσμάτων. Θα αναφερθούμε σε αυτά όμως εκτενώς στο επόμενο κεφάλαιο λόγω της σπουδαιότητάς τους.
Βελτιστοποίηση καταχώρησης βίντεο για το YouTube
Ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσουμε backlinks είναι η δημιουργία βίντεο. Κάθε βίντεο συνοδεύεται από περιγραφικό κείμενο, στο οποίο πρέπει να τοποθετηθεί ο σύνδεσμος (link).
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξουμε όταν δημιουργούμε βίντεο είναι η ποιότητα. Πρέπει να έχει καλή ανάλυση και καθαρή εικόνα. Πρέπει το περιεχόμενο να είναι ενδιαφέρον και πρωτότυπο. Πρέπει ο επισκέπτης να δει κάτι καινούριο, να μάθει κάτι που δεν το γνώριζε, να λάβει μια χρήσιμη πληροφορία. Μια καλή ιδέα είναι να δημιουργούμε εκπαιδευτικά βίντεο πάνω στο αντικείμενό μας.
Όταν δημοσιεύουμε ένα βίντεο στο YouTube με σκοπό να προωθήσουμε την ιστοσελίδα μας, τότε πρέπει να προσέξουμε κάποια πράγματα. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι να αξιοποιήσουμε τα πεδία τίτλου (title) και ετικετών (tags). Το πεδίο τίτλου είναι στη θέση 1 στην εικόνα που ακολουθεί, ενώ οι ετικέτες βρίσκονται στη θέση 2. Σε αυτές τις θέσεις πρέπει να περιέχονται οι φράσεις-κλειδιά. Οι θέσεις στις οποίες τοποθετούμε τον τίτλο και στις ετικέτες φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.
Επίσης, είναι σημαντικό οι λέξεις-κλειδιά να περιέχονται στην περιγραφή του βίντεο (description). Η περιγραφή βρίσκεται στη θέση 3 στην εικόνα. Το σημαντικότερο όλων είναι να περιέχεται στην περιγραφή και ο σύνδεσμος (link) προς τη σελίδα την οποία προωθούμε.
Είναι καλό να δημοσιεύουμε τα βίντεό μας στο YouTube. Ο λόγος που το προτείνουμε αυτό είναι επειδή με αυτό τον τρόπο θα είμαστε 100% σίγουροι ότι το βίντεο θα καταχωρηθεί στη μηχανή αναζήτησης του Google.
Εκτός από το YouTube υπάρχουν κι άλλες ιστοσελίδες στις οποίες μπορούμε να δημοσιεύσουμε τα βίντεο που δημιουργούμε, όπως, για παράδειγμα, το vimeo.com και το dailymotion.com. Όταν όμως δημοσιεύουμε σε ιστοτόπους διαφορετικούς από το YouTube, πρέπει να μεριμνήσουμε ώστε να καταχωρηθεί το περιεχόμενό μας στη μηχανή αναζήτησης του Google.
Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνουμε αυτό είναι να δημιουργήσουμε ένα Video Sitemap. Το Video Sitemap είναι ένα έγγραφο που δίνει πληροφορίες σχετικά με τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει, ώστε να ταξινομηθούν σωστά από το Google.
Στην εικόνα βλέπουμε τις θέσεις στις οποίες τοποθετούμε τις λέξεις-κλειδιά κατά την καταχώριση ενός βίντεο στο YouTube.

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός Video Sitemap είναι να διαβάσουμε τις σχετικές οδηγίες από τη διεύθυνση http://www.sitemaps.org/.
Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργήσουμε εγγραφή για κάθε βίντεο που δημιουργούμε.
Κάθε εγγραφή πρέπει να περιέχει:
- τον τίτλο του βίντεο,
- την περιγραφή του βίντεο,
- το url της σελίδας από την οποία παρουσιάζεται το βίντεο,
- το url της εικόνα thumbnail του βίντεο,
- το url του player που χρησιμοποιούμε.
Συνεργασία με μπλόγκερ και κοινωνικά δίκτυα για την προώθηση της ιστοσελίδας σας
Ας δούμε τώρα με ποιο τρόπο η συνεργασία με μπλόγκερ και κοινωνικά δίκτυα μπορεί να σας βοηθήσει για την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Η δύναμη της κοινοποίησης στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί πολύ δυνατό προωθητικό όπλο στο διαδίκτυο.
Πώς τα Google+, Twitter και Facebook αλλάζουν το παιγνίδι.
Την περίοδο 2011-2012 είδαμε μια τεράστια αύξηση της κοινοποίησης στα κοινωνικά δίκτυα και στις επιπτώσεις της στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το Google ειδικότερα άρχισε να ενσωματώνει έναν τεράστιο αριθμό κοινωνικών σημάτων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει την παροχή εξατομικευμένων αποτελεσμάτων σε συνδεδεμένους χρήστες. Τα αποτελέσματα αυτά περιλαμβάνουν περιεχόμενο κοινοποιημένο στον κοινωνικό κύκλο του ερευνητή (Facebook, Twitter και άλλα). Τα αποτελέσματα αυτά μπορεί να μην εμφανίζονται πάντα στην πρώτη δεκάδα, αλλά αναμφίβολα προωθούνται λόγω αυτής της κοινωνικής επιρροής.
Είναι τεράστια η δυναμική που δημιουργείται για τους εμπόρους αναζήτησης λόγω αυτής της μετατόπισης προς τα κοινωνικά δίκτυα. Κάποιος με έναν μεγάλο κοινωνικό κύκλο, που κοινοποιεί πολύ υλικό, είναι πιο πιθανό να δει αυτό το υλικό (και το πρόσωπό του) να προωθείται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για τους δημιουργούς περιεχομένου είναι ευεργετικό να βλέπουν το περιεχόμενό τους να κοινοποιείται από αυτά τα εξαιρετικής επιρροής άτομα με πολλούς ακόλουθους στα κοινωνικά δίκτυα. Για τις αναζητήσεις του Google, αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το περιεχόμενο που κοινοποιείται στο Google+.
Είναι οι κοινοποιήσεις των κοινωνικών δικτύων το ίδιο με τους συνδέσμους;
Με μία λέξη: ΟΧΙ. Αν και υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κοινωνικές κοινοποιήσεις, όπως τα tweets στο twitter, τα likes στο Facebook και το πλήθος των +1 στο Google plus επηρεάζουν τις ταξινομήσεις, όμως αυτή τη στιγμή οι συνδέσεις θεωρούνται πολύ καλύτερος τρόπος για την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Επίσης, οι συνδέσεις βοηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην προώθηση της δημοτικότητας του περιεχομένου σας από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο.
Η κατασκευή ιστοσελίδων έχει επηρεαστεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από την εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων. οταν κατασκευές με μία ιστοσελίδα είναι αδιανόητο να μη βάλουμε σε περίοπτη θέση στα κοινωνικά δίκτυα. Επίσης καλό είναι για κάποια ιδιαίτερα κοινωνικά δίκτυα όπως είναι το Facebook ή το YouTube να μεριμνήσουμε για την καλύτερη προβολή τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. για παράδειγμα μπορούμε να επιλέξουμε να φαίνονται τα τρία τελευταία βίντεο του YouTube. Η μπορούμε όταν κατασκευάζουμε την ιστοσελίδα να μεριμνήσουμε ώστε να υπάρχει το Facebook plugin μέσω του οποίου παρουσιάζονται οι τελευταίες δημοσιεύσεις στην εταιρική μας ιστοσελίδα. παρόμοια plug-in υπάρχουνε για το Twitter και για άλλα κοινωνικά δίκτυα τα οποία πρέπει να τα γνωρίζουμε κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Με άλλα λόγια το περιεχόμενο πλέον δεν βρίσκεται ολόκληρος την ιστοσελίδα αλλά διαμοιράζεται και στα κοινωνικά δίκτυα. κατά την κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να φροντίσουμε ώστε να παρουσιάσουμε το περιεχόμενο αυτό με τον πιο οικείο τρόπο στο χρήστη. Εκεί ακριβώς έγκειται και η τέχνη της μοντέρνας κατασκευής ιστοσελίδων.
Με παρόμοιο τρόπο επηρεάζεται και η κατασκευή e-shop. παράδειγμα όταν κατασκευάζουμε ένα e-shop είναι αδιανόητο να μην προσθέσουμε κουμπιά κοινωνικής δικτύωσης στη σελίδα του κάθε προϊόντος. η πρώτη ενέργεια που θα κάνει ένας χρήστης όταν δει ένα προϊόν που του αρέσει προτού καν το αγοράσει Πιθανότατα θα είναι να το μοιραστεί με τους φίλους του. αυτή η πιθανότητα μας βοηθάει πάρα πολύ και στην προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Συνεπώς κατά την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να διευκολύνει με το χρήστη σε αυτή την πολύ πιθανή ενέργεια. Επίσης όταν κατασκευάζουμε το e-shop πρέπει να φροντίσουμε ώστε να φαίνονται όλα τα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας καθώς και το πλήθος των φίλων σε αυτά. κάθε σοβαρή εταιρία ξεκινάει την συζήτηση της κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος ενσωματώνοντας σε αυτή τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και την προώθηση αυτού. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε περισσότερο για τις τεχνικές κατασκευής e-shop.
πλέον η προώθηση ιστοσελίδων είναι άρρηκτα δεμένη με την επέκταση των κοινωνικών δικτύων. Η προώθηση μιας ιστοσελίδας και η ενίσχυση του πλήθος των φίλων στα κοινωνικά δίκτυα είναι δύο διαδικασίες άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει κίνηση στα κοινωνικά δίκτυα μιας εταιρείας και να μην ανέβει η θέση του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης. οπως αντίστροφα Δεν υπάρχει περίπτωση να βγει η ιστοσελίδα στις πρώτες θέσεις της Google και να μην αυξηθεί το πλήθος των φίλων στα κοινωνικά δίκτυα. Πλέον όσοι ασχολούνται με προώθηση ιστοσελίδων δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα και έχουν αναπτύξει ιδιαίτερα έξυπνες τεχνικές για την αύξηση της κίνησης αλλά και του πλήθους των επαφών στα κοινωνικά δίκτυα. αποτελεί πολύ έξυπνο τρόπο προώθησης ιστοσελίδας διότι μιλάει απευθείας στη γλώσσα που θέλει να ακούσει το Google. Δηλαδή θέλει να καταλάβει ότι το περιεχόμενο που δημοσιεύουμε γίνεται αποδεκτό και αρέσει στον κόσμο. Αυτό είναι το Α και το ω στις οδηγίες προώθησης ιστοσελίδων που δίνει το Google. Και αυτό ακριβώς είναι εκείνο που πρέπει να έχουν στο μυαλό τους όλοι όσοι επιδιώκουν να ασχοληθούν με προώθηση ιστοσελίδων.
Η τεράστια βαρύτητα που αποκτούν τα κοινωνικά δίκτυα όσον αφορά την προώθηση ιστοσελίδων οδηγούν στην αύξηση ανάγκης διαφήμιση στο Facebook. όταν μία εταιρεία αποφασίζει να κάνει διαφήμιση στο Facebook τότε συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου. το όφελος είναι διπλό διότι κερδίζει τόσο σε άμεση προβολή στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και σε έμμεση προβολή λόγω της ενίσχυση στις θέσεις στο google. ουσιαστικά μία εταιρεία με εμπειρία στη διαφήμιση στο Facebook Θα σας βοηθήσει να επενδύσω τα χρήματά σας με τον καλύτερο τρόπο και να επιτύχετε τους στόχους σας στο βέλτιστο βαθμό. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε για τη διαφήμιση στο Facebook.
Ενδεχομένως οσα αναφέρονται σε αυτό το άρθρο να μη σας είναι τόσο οικεία Όσον αφορά την άμεση εφαρμογή τους στην προώθηση της ιστοσελίδας σας. σας προτείνουμε το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδας το οποίο Τα γράφει όλα αναλυτικά και με πάρα πολλές λεπτομέρειες. αντί να ψάχνετε στο διαδίκτυο άρθρα πάνω στο πώς θα καταφέρετε να κάνετε την προώθηση ενός ιστότοπου με τον καλύτερο τρόπο Ίσως η πιο έξυπνη επιλογή είναι να προμηθευτείτε το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων. Το όνομα του βιβλίου είναι “Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google”. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις φυλάτος και αποτελεί εξαιρετική λύση για όσους θέλουν να εμβαθύνουν στην προώθηση ιστοσελίδων. Μπορείτε να πατήσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο για να προμηθευτείτε το βιβλίο “Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google“