Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο επηρεάζει έως και το 56% των αγορών στο κατάστημα, ενώ το ίδιο το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% των λιανικών πωλήσεων των ΗΠΑ. Ο αριθμός αυτός αυξάνεται σχεδόν κατά 15% ετησίως. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει υπερβεί την απλή έννοια του «αγοράζοντας κάτι σε έναν ιστότοπο» και έχει εξελιχθεί σε μια σειρά αλληλεπιδράσεων που βασίζονται στην τεχνολογία για τη μετακίνηση αγαθών. Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε τις τάσεις που θα επηρεάσουν την κατασκευή eshop το 2019.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία από μελέτες πάνω σε δεδομένα της αγοράς, τα καταστήματα δεν μπορούν πλέον να επιβιώσουν χωρίς να είναι παρόντα στα κανάλια που προτιμούν οι πελάτες τους. Οι έμποροι λιανικής πώλησης πρέπει να ενσωματώσουν πλήρως το ηλεκτρονικό εμπόριο στις διαδικασίες της επιχείρησής τους προκειμένου να ευδοκιμήσουν. Ομοίως, το B2B βρίσκεται κοντά στο σημείο ανατροπής της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου και η τάση αυτή θα γίνει εντονότερη το 2019.

Η επέλαση του ηλεκτρονικού εμπορίου B2B

Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι έτοιμη να κυριαρχήσει στον κλάδο B2B του οποίου το μέγεθος ξεπερνά το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Η αλλαγή των προσδοκιών των αγοραστών B2B ωθεί τις εταιρείες σε προσθήκη διαδικασιών και λειτουργιών που να είναι παρόμοιες με το B2C. Σε μια εποχή όπου η επένδυση στη δυνατότητα εμπορίου B2B αποτελεί προτεραιότητα για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων.

Πολλές εταιρείες χρήστες ως ηλεκτρονικού εμπορίου θα αγοράσουν και θα παραγγείλουν το 2019 μέσα από υποδομές B2B. Στο έτος 2019 θα γνωρίσουν την πρώτη τους εμπειρία χωρίς τις καθυστερήσεις και τις τριβές που περιλαμβάνονται στο B2C. Επίσης πολλοί θα είναι εκείνοι που θα συνεχίσουν τις αγορές μέσα από το κινητό τους. Όλα από καταλόγους εκτύπωσης έως κλήσεις πωλήσεων αντικαθίστανται από μια διαδικασία ψηφιακής πρώτης ανακάλυψης και μια απλοποιημένη διαδικασία παραγγελίας που βασίζεται στον αγοραστή.

Αυτή η ευκολία παραγγελίας / εύκολης εργασίας με αλληλεπίδραση θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγγελίας και του ποσοστού του προϋπολογισμού για τους πωλητές που έβαλαν τον χρήστη στο επίκεντρο της αγοραστικής εμπειρίας. Μια εμπειρία που αντλεί το σχεδιάγραμμα από τα διδάγματα που αντλήθηκαν μέσα από 20 χρόνια B2C και λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Από το «Φαντάζομαι πως θα ήταν» πλέον πήγαμε στο «Βλέπω πως είναι μέσα στο σπίτι μου»

Πλέον μπορείτε να δείτε πως ακριβώς θα είναι το προϊόν μέσα στο σπίτι σας.

Η Αυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα είναι τεράστια το 2018, καθώς η τεχνολογία αναπτύσσει χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τις κινητές τους συσκευές για να απεικονίζουν αντικείμενα στο σπίτι ή το γραφείο τους πριν να τα αγοράσουν.

Από κάθε λογής αντικείμενα, όπως για παράδειγμα από τους καναπέδες έως τους μίξερ, οι καταναλωτές θα μπορούν να δουν με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο ένα αντικείμενο φαίνεται στο περιβάλλον τους, πριν από την παραγγελία, συμπεριλαμβανομένης της απεικόνισης αντικειμένων μεγάλου μεγέθους όπως έπιπλα ή μπανιέρες. Αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε αύξηση των παραγγελιών για είδη μεγάλου μεγέθους, καθώς και στις συναφείς μεταφορές και υπηρεσίες. Αυξημένη Πραγματικότητα (AR) μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση των επιστροφών η οποία είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα του ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα.

Η Amazon πρόσθεσε την επαυξημένη πραγματικότητα απευθείας στην υπάρχουσα λειτουργία αναζήτησης της εφαρμογής του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Η λειτουργία προβολής Αυξημένη Πραγματικότητα σας επιτρέπει να βλέπετε χιλιάδες προϊόντα σαν να ήταν τοποθετημένα μέσα στο σπίτι ή στο γραφείο σας πριν τα αγοράσετε.

Το IKEA Place είναι μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας που επιτρέπει στους καταναλωτές να βιώσουν, να πειραματιστούν και να μοιραστούν τα προϊόντα Ikea σε οποιοδήποτε χώρο. Τα προϊόντα είναι σε τρισδιάστατη και αληθινή κλίμακα, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να δουν αν τα έπιπλα ή τα αξεσουάρ θα ταιριάζουν με το χώρο τους, και πως θα είναι ο χώρος τους όταν τα προϊόντα τοποθετηθούν σε αυτόν.

Μέτρηση του πηλίκου ROI των καταστημάτων λόγω των ψηφιακών διαφημίσεων

Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα γνωρίζουν τώρα πόσες πωλήσεις στο κατάστημα προέρχονται από κάθε δολάριο που δαπανάται για ψηφιακή διαφήμιση. Αυτό πλέον είναι εφικτό χάρη σε νέα αξιόπιστα μοντέλα απόδοσης μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού καταστήματος: Πηλίκο ROPO Ratios (ROPO: «Research Online, Purchase Offline»).

Το 82% των χρηστών κινητής τηλεφωνίας αναζητούν μια τοπική επιχείρηση και το 18% των τοπικών αναζητήσεων οδηγούν σε πώληση εντός 24 ωρών.

Τα εργαλεία μέτρησης του δείκτη ROPO του λιανοπωλητή – ο αντίκτυπος των ψηφιακών εκστρατειών και επενδύσεων στο κατάστημα – είναι τώρα πιο προχωρημένοι και πρόκειται να γίνουν πιο προσιτοί στους εμπόρους λιανικής.

Με το συνδυασμό των κινητών συσκευών, των κοινωνικών μέσων, της εξατομίκευσης, της παρακολούθησης γεωγραφικής κατανομής κινητών συσκευών αλλά και της παρακολούθησης του αποθέματος σε πραγματικό χρόνο με προηγμένα εργαλεία ανάλυσης, συστήματα ERP, CRM και POS, οι λιανοπωλητές θα μπορούν να ανακαλύψουν ποιες διαφημίσεις οδηγούν σε επισκέψεις και αγορές στο κατάστημα.

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (Mobile eCommerce)

Με τον τρόπο που εξελίσσεται η τεχνολογία το mobile checkout θα γίνει μια ευκολία που κανένας καταναλωτής δεν θα θέλει να κάνει χωρίς αυτή και ότι κανένας έμπορος δεν μπορεί να αντέξει να αγνοήσει.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας πληρωμών σε κινητά, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης δακτυλικών αποτυπωμάτων και του προσώπου, θα ενισχύσει το ποσοστό των συναλλαγών που έχουν ολοκληρωθεί στο κινητό.

Με την Google, τη Samsung και την Apple να αναπτύσσουν τεχνολογία πληρωμών (και να διπλασιάζουν την πελατειακή βάση χρηστών τους), το mobile checkout θα έπρεπε να αρχίσει να αποτελεί τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής για αγορές λιανικής, με το κινητό να φτάνει το 70% της κίνησης ηλεκτρονικού εμπορίου μέχρι τα τέλη του 2018.