Τετάρτη, 7 Ιουνίου, 2023
spot_img
ΑρχικήΠροώθηση στο googleΣημαντικές ενημερώσεις του αλγορίθμου της google

Σημαντικές ενημερώσεις του αλγορίθμου της google

Σχεδόν κάθε μέρα, η Google εισάγει αλλαγές στον αλγόριθμό κατάταξης. Μερικές είναι ασήμαντες, άλλες όμως επηρεάζουν σοβαρά τα αποτελέσματα κατάταξης. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε το νόημα των πιο σημαντικών αλγοριθμικών αλλαγών που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια ώστε να αποφύγετε λάθη κατά την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Δίνουμε μια σύντομη επισκόπηση και συμβουλές SEO για κάθε ενημέρωση.

1. Panda

Ημερομηνία έναρξης: 24 Φεβρουαρίου 2011
Κίνδυνοι: Διπλότυπο περιεχόμενο, λογοκλοπή περιεχομένου ή λεπτό περιεχόμενο (thin content). Spam που δημιουργείται από τους χρήστες. Παραγέμισμα με λέξεις-κλειδιά (keyword stuffing)

Πώς λειτουργεί: Η ενημέρωση Panda βαθμολογεί τις ιστοσελίδες με ένα λεγόμενο “ποιοτικό σκορ” (quality score). Αυτό το σκορ χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως συντελεστής κατάταξης. Αρχικά, η ενημέρωση Panda ήταν ένα φίλτρο και όχι μέρος του αλγορίθμου κατάταξης της Google, αλλά τον Ιανουάριο του 2016, ενσωματώθηκε επίσημα στον πυρήνα του αλγορίθμου.

Τρόπος προστασίας: Εκτελέστε τακτικούς ελέγχους του ιστοτόπου σας για επανάληψη περιεχομένου, λεπτό περιεχόμενο και υπερφόρτωση με λέξεις-κλειδιά. Ένας καλός τροπος για να το κάνετε αυτό είναι το εργαλείο SEO PowerSuite’s Website Auditor.

2. Penguin

Ημερομηνία έναρξης: 24 Απριλίου 2012
Κίνδυνοι: Spammy συνδέσεις ή άσχετες συνδέσεις, καθώς και συνδέσεις με υπερβολικά βελτιστοποιημένο κείμενο αγκύρωσης.

Πώς λειτουργεί: Ο στόχος του Google Penguin είναι να υποβαθμίσει ιστότοπους των οποίων οι σύνδεσμοι θεωρούνται παραπλανητικοί. Από τα τέλη του 2016, ο Penguin αποτελεί μέρος του βασικού αλγορίθμου της Google. Σε αντίθεση με την Panda, λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο.

Πώς να προστατευθείτε: Παρακολουθήστε την ανάπτυξη του προφίλ συνδέσμων σας και εκτελέστε τακτικούς ελέγχους με το εργαλείο SEO SpyGlass. Στον συνοπτικό πίνακα ελέγχου (dashboard) του εργαλείου, θα βρείτε ένα γράφημα προόδου για την ανάπτυξη του προφίλ συνδέσμων σας. Προσέξτε για τυχόν ασυνήθιστη ανάπτυξη: σε αυτή την περίπτωση συνιστούμε να εξετάσετε τα backlinks που έχετε κερδίσει απροσδόκητα.

Για να ελέγξετε για τους κινδύνους ποινών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο SEO SpyGlass. Μεταβείτε στον πίνακα ελέγχου στην ενότητα “Σύνδεσμοι τομέων”, μεταβείτε στην καρτέλα “Κίνδυνοι ποινής συνδέσμου”, επιλέξτε τους συνδέσμους σας και κάντε κλικ στην επιλογή “Update Penalty Risk” (Ενημέρωση Κινδύνου ποινής). Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος, ελέγξτε με τη στήλη Penalty Risk και βεβαιωθείτε ότι εξετάζετε κάθε σύνδεσμο με βαθμολογία άνω του 50%.

3. Hummingbird

Ημερομηνία έναρξης: 22 Αυγούστου 2013
Κίνδυνοι: Παραγέμισμα με Λέξεις-κλειδιά και χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο

Πώς λειτουργεί: Το Hummingbird βοηθά την Google να ερμηνεύει καλύτερα τα ερωτήματα αναζήτησης και να παρέχει αποτελέσματα που ταιριάζουν με την πρόθεση του ερευνητή (εστιάζει στο σνολικό νόημα του ερωτήματος αναζήτησης και όχι στους μεμονωμένους όρους στο ερώτημα). Ενώ οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να είναι σημαντικές, το Hummingbird δίνει τη δυνατότητα σε μια σελίδα να ταξινομείται για ένα ερώτημα ακόμα κι αν δεν περιέχει ακριβώς τις λέξεις που εισήγαγε ο ερευνητής. Αυτό επιτυγχάνεται με τη βοήθεια επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας που βασίζεται σε σημασιολογική ευρετηρίαση και συνώνυμα.

Πώς να προστατευθείτε: Κατά την παραγωγή περειχομένου μην περιορίζετε το ενδιαφέρον σας στις λέξεις-κλειδιά αλλά δώστε βαρύτητα και στις έννοιες. Βρείτε σχετικές αναζητήσεις και συνώνυμα. Εξαιρετικές πηγές τέτοιων ιδεών είναι οι σχετικές αναζητήσεις της Google και η αυτόματη συμπλήρωση Google. Θα τα βρείτε όλα αυτά ενσωματωμένα στην ενότητα “Keyword Research” (Έλεγχος λέξεων-κλειδιών) του Rank Tracker.

Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να κατανοήσετε καλύτερα τη γλώσσα του κοινού σας και να διαφοροποιήσετε το περιεχόμενό σας. Με τη δημιουργία περιεχομένου που ικανοποιεί την πρόθεση του ερευνητή, θα κερδίσετε τόσο από την άποψη της ικανοποίησης του χρήστη όσο και από την άποψη του SEO.

4. Pigeon

Ημερομηνία έναρξης: 24 Ιουλίου 2014 (ΗΠΑ). 22 Δεκεμβρίου 2014 (Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Αυστραλία)
Κίνδυνοι: Κακής ποιότητας SEO τόσο εντός όσο και εκτός σελίδας (on-site SEO, off-site SEO)

Πώς λειτουργεί: Το Pigeon επηρεάζει τις αναζητήσεις στις οποίες η γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη παίζει σημαντικό ρόλο. Η ενημέρωση Pigeon δημιούργησε στενότερους δεσμούς μεταξύ του τοπικού αλγορίθμου και του πυρήνα του αλγόριθμου: οι παραδοσιακοί παράγοντες SEO χρησιμοποιούνται πλέον για την ταξινόμηση των τοπικών αποτελεσμάτων.

Πώς να προστατευθείτε: Επενδύστε την προσπάθεια SEO τόσο εντός όσο και εκτός σελίδας (τόσο on-site SEO όσο και off-site SEO). Μια καλή αρχή είναι να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο WebSite Auditor. Ο πίνακας “Content Analysis” (Ανάλυση περιεχομένου) του εργαλείου θα σας δώσει μια καλή ιδέα σχετικά με τις δυνατότητες της βελτιστοποίησης στις σελίδες στις οποίες πρέπει να εστιάσετε.

Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε με το off-site SEO είναι να τοποθετήσετε τον ιστότοπό σας σε σχετικούς επιχειρηματικούς καταλόγους. Μπορείτε εύκολα να βρείτε ποιοτικούς καταλόγους και να προσεγγίσετε τους webmasters που σας δίνουν δυνατότητα καταχώρησης χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της LinkAssistant.

5. Mobile

Ημερομηνία έναρξης: 21 Απριλίου 2015
Κίνδυνοι: Έλλειψη mobile version της σελίδας ή κακή συμπεριφορά και κακή ευχρηστία σε κινητές συσκευές.

Πώς λειτουργεί: Το Mobile Update της Google (γνωστό και ως Mobilegeddon) εξασφαλίζει ότι οι σελίδες που είναι φιλικές προς κινητά βρίσκονται στην κορυφή της αναζήτησης μέσω κινητών συσκευών, ενώ οι σελίδες που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για κινητά υποβαθμίζονται σοβαρά.

Τι πρέπει να κάνετε: Ανοίξτε την ιστοσελίδα σας μέσω κινητού τηλεφώνου smartphone και εξετάστε την ταχύτητα και τη χρηστικότητα. Το mobile-friendly test της Google θα σας βοηθήσει να δείτε ποιες πτυχές της mobile version της σελίδας σας πρέπει να βελτιωθούν. Μπορείτε επίσης να κάνετε έλεγχο μέσω του εργαλείου WebSite Auditor, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε γρήγορα το πόσο φιλικές προς κινητά είναι οι σελίδες σας.

6. RankBrain

Ημερομηνία έναρξης: 26 Οκτωβρίου 2015
Κίνδυνοι: Έλλειψη συνάφειας με το ερώτημα, ρηχό περιεχόμενο και κακό User interface

Πώς λειτουργεί: Το RankBrain είναι μέρος του αλγόριθμου Hummingbird της Google. Πρόκειται για ένα σύστημα εκμάθησης μηχανών που βοηθά την Google να κατανοήσει το νόημα των ερωτημάτων και να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης για αυτά τα ερωτήματα. Η Google κατατάσσει τον RankBrain ως τον τρίτο σημαντικότερο παράγοντα κατάταξης. Παρόλο που δεν γνωρίζουμε τα στοιχεία του RankBrain, η γενική άποψη είναι ότι εντοπίζει τα χαρακτηριστικά συνάφειας για τις ιστοσελίδες που ταξινομούνται για ένα δεδομένο ερώτημα.

Τι πρέπει να κάνετε: Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο για συνάφεια και πληρότητα. Με τη βοήθεια του εργαλείου WebSite Auditor‘s TF-IDF tool μπορείτε να ανακαλύψετε συναφείς όρους και έννοιες που χρησιμοποιούνται από μεγάλο αριθμό κορυφαίων ανταγωνιστών σας: αυτοί αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπος για να διαφοροποιήσετε το περιεχόμενό σας.

7. Possum

Ημερομηνία έναρξης: 1 Σεπτεμβρίου 2016
Κίνδυνοι: Έντονος ανταγωνισμός στη θέση προορισμού σας

Πώς λειτουργεί: Η ενημέρωση Possum εξασφαλίζει ότι τα τοπικά αποτελέσματα ποικίλλουν ανάλογα με την τοποθεσία του ερευνητή: όσο πιο κοντά βρίσκεστε σε μια διεύθυνση επιχείρησης, τόσο πιο πιθανό είναι να τη δείτε μεταξύ των τοπικών αποτελεσμάτων. Το Possum οδήγησε επίσης σε μεγαλύτερη ποικιλία μεταξύ των αποτελεσμάτων που κατατάσσονται σε πολύ παρόμοια ερωτήματα. Είναι ενδιαφέρον ότι το Possum έδωσε επίσης ώθηση στις επιχειρήσεις που βρίσκονται εκτός των φυσικών ορίων της πόλης.

Τι πρέπει να κάνετε: Επεκτείνετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών σας και πραγματοποιήστε εντοπισμό θέσης στην κατάταξη των αποτελεσμάτων ανάλογα με τη γεωγραφική τοποθεσία. Μπορείτε να το κάνετε αυτό εύκολα μέσα από το Rank Tracker. Οι τοπικές επιχειρήσεις τώρα πλέον καλό θα είναι να στοχεύουν σε περισσότερες λέξεις κλειδιά.

8. Fred

Ημερομηνία έναρξης: 8 Μαρτίου 2017
Κίνδυνοι: Thin content, περιεχόμενο με μεγάλη πυκνότητα σε affiliate links ή πολύ διαφημιστικό περιεχόμενο

Πώς λειτουργεί: Η ενημέρωση Fred στοχεύει σε ιστότοπους που παραβιάζουν τις οδηγίες των webmaster της Google. Η πλειοψηφία των ιστότοπων που επηρεάζονται είναι ιστολόγια με άρθρα χαμηλής ποιότητας που φαίνεται να δημιουργούνται κυρίως για τη δημιουργία εσόδων από διαφημίσεις.

Τι πρέπει να κάνετε: Ανατρέξτε στις Οδηγίες ποιότητας Google Search (Google Search Quality Guidelines) και κατανοήστε τι σημαίνει “thin content”. Αν προβάλλετε διαφημίσεις, βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες στις οποίες βρίσκονται είναι υψηλής ποιότητας και προσφέρετε σχετικές και άφθονες πληροφορίες. Μην προσπαθήσετε να εξαπατήσετε την Google και να την πείσετε ότι η σελίδα σας είναι φτιαγμένη για κάποιο σκοπό όταν στην πραγματικότητα είναι μια σελίδα εισόδου (gateway page) γεμάτη affiliate links. Οι περισσότεροι εκδότες περιεχομένου κερδίζουν χρήματα από τις διαφημίσεις, και αυτό είναι εντελώς νόμιμο, αρκεί να μην προσπαθούν να εξαπατήσουν τη μηχανή αναζήτησης.

Rate this post

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Must Read

spot_img