Το API του καταστήματός σας σάς επιτρέπει να συνδέεστε και να ενσωματώνεστε με τρίτες υπηρεσίες και εφαρμογές. Η χρήση του API απαιτεί να δημιουργήσετε καινούργιες πιστοποιήσεις. Κάντε κλικ στο εικονίδιο επεξεργασίας στο προεπιλεγμένο όνομα API για να δείτε πώς γίνετε.
Γενικες ρυθμίσεις API στο opencart
Πρώτα απ’ όλα, διαλέγουμε ένα όνομα για το API. Έπειτα, δημιουργούμε ένα κλειδί API (API Key). Πατάμε το κουμπί Δημιουργία και το κλειδί θα δημιουργηθεί αυτόματα μέσα στο πεδίο. Τρίτον, το ενεργοποιούμε και οι πιστοποιήσεις API είναι έτοιμες!

Διευθύνσεις IP (IP Addresses)
Το πεδίο αυτό σας επιτρέπει να εισάγετε συγκεκριμένες διευθύνσεις IP που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το API. Το σύστημα ανιχνεύει αυτόματα τη διεύθυνση IP σας.

Session
Στο πεδίο Session, μπορείτε να παρακολουθήσετε τη χρήση του API. Μπορείτε να δείτε τι Token χρησιμοποιήθηκε, ποια διεύθυνση IP το χρησιμοποίησε και την τελευταία ημερομηνία και ώρα που χρησιμοποιήθηκε.
Localisation
Το υπομενού Localisation περιέχει πολλά πεδία για λογιστικές ιδιότητες που θα πρέπει να ρυθμιστούν για ομαλή διαχείριση παραγγελιών, πληρωμής, αποστολής και επιστροφών.
Τοποθεσίες Καταστήματος (Store Locations)
Το πρώτο πεδίο είναι Τοποθεσίες Καταστήματος (Store Locations) – σας επιτρέπει να προβάλετε σε λίστα όλες τις διευθύνσεις που έχει το πραγματικό κατάστημά σας. Κάντε κλικ στη Δημιουργία (+) ή επεξεργαστείτε αυτές που υπάρχουν για να δείτε τις λεπτομέρειες.
Τα πεδία πληροφοριών είναι αρκετά τυπικά – όνομα και διεύθυνση καταστήματος, τηλέφωνο, φαξ, ώρες λειτουργίας. Μπορείτε να προσθέσετε μια ατελείωτη λίστα καταστημάτων και των διευθύνσεών τους.
Γλώσσες στο opencart
Η διαχείριση γλώσσας του καταστήματός σας γίνεται εδώ. Τα καταστήματα με πολλαπλές γλώσσες είναι πιο εύκολα σε χρήση σε διεθνές επίπεδο. Κάντε κλικ στο εικονίδιο επεξεργασίας ή προσθέστε νέα (+) για να δείτε τις ρυθμίσεις.
- Όνομα Γλώσσας (Language Name): Βάλτε το όνομα της γλώσσας που θέλετε να προσθέσετε.
- Κωδικός (Code): Το όνομα της γλώσσας έχει δικό του κώδικα (en για Αγγλικά, de για Γερμανικά, κλπ).
- Τοποθεσία (Locale): Είναι ο κωδικός για τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο πλοηγός web για αυτόματη ανίχνευση της γλώσσας της ιστοσελίδας. Μπορείτε τους να βρείτε εδώ: http://www.lingoes.net/en/translator/langcode.htm
- Εικόνα (Image): Πρέπει να προσθέσετε το όνομα της εικόνας για τη γλώσσα που δημιουργείτε (εθνική σημαία). Οι εικόνες αυτές έρχονται με τη βασική εγκατάσταση του opencart. Το εικονίδιο της ελληνικής σημαίας είναι gr.png
- Directory: Το directory είναι η τοποθεσία του πακέτου γλώσσας (language pack).
- Κατάσταση (Status): Ενεργοποιήστε ή απενεργοποιήστε τη γλώσσα του καταστήματος. Η απενεργοποίηση εδώ αφορά το περιβάλλον πελάτη. Στο περιβάλλον διαχείρισης θα εξακολουθείτε να βλέπετε όλες τις γλώσσες που διαθέτει το e-shop σας και να πρέπει να συμπληρώνετε τις πληροφορίες ανά γλώσσα όταν καταχωρείτε νέα κατηγορία / προϊόν.
- Σειρά ταξινόμησης (Sort Order): Ρυθμίστε τον αριθμό που θα οργανώσει τη θέση της γλώσσας, μεταξύ των υπολοίπων.
Νομίσματα (Currencies)
Το OpenCart σας επιτρέπει να παρακολουθείτε συνεχώς την αξία νομισμάτων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Ανανέωση (Refresh) και να βεβαιωθείτε για την κατάσταση ενός νομίσματος ανά πάσα στιγμή. Κάνοντας κλικ στο Προσθήκη (Add) ή Επεξεργασία (Edit) θα σας δείξει το πεδίο επεξεργασίας νομίσματος, όπου μπορείτε να ρυθμίσετε τις λεπτομέρειες για τα νομίσματα που θέλετε να χρησιμοποιείτε για τις συναλλαγές σας στο E-Commerce κατάστημά σας.
- Τίτλος Νομίσματος (Currency Title): Το όνομα του νομίσματος.
- Κωδικός (Code): Ο κωδικός ISO του νομίσματος που θέλετε να προσθέσετε.
- Σύμβολο Αριστερά (Symbol Left): Προσθέτει το σύμβολο του νομίσματος στα αριστερά του κωδικού.
- Σύμβολο Δεξιά (Symbol Right): Προσθέτει το σύμβολο του νομίσματος στα δεξιά του κωδικού.
- Δεκαδικά ψηφία: Πόσα δεκαδικά ψηφία θα εμφανίζονται στην τιμή της αρχικής σελίδας της ιστοσελίδας σας.
- Αξία (Value): Το προεπιλεγμένο νόμισμα είναι ρυθμισμένη στην αξία 1. Κάθε αξία νομίσματος θα είναι σε σχέση με την τιμή αυτή. Επειδή το δολάριο ΗΠΑ είναι 1,0 (προεπιλογή), το ευρώ είναι πινακοποιημένο στο .81 για την τιμή βάσει της αξίας της. Αυτή είναι η τιμή που θα χρησιμοποιήσει το OpenCart για να υπολογίσει τις τιμές στην αρχική σελίδα του καταστήματός σας. Η αξία των νομισμάτων σας θα ενημερώνεται αυτόματα εάν ενεργοποιήσετε την επιλογή Αυτόματη Ενημέρωση Νομίσματος (Auto Update Currency) στις ρυθμίσεις του καταστήματος.
- Κατάσταση (Status): Ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί το νόμισμα στην αρχική σελίδα του καταστήματός σας.
Βιβλίο opencart
Οι ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε αυτό να λειτουργήσει σωστά είναι πολλές. Καλό είναι να τις έχετε συγκεντρωμένες σε ένα βιβλίο για το opencart. Οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν πριν ξεκινήσει η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος φαντάζουν βουνό στον αρχάριο χρήστη. Δεν είναι όμως και τόσο δύσκολη κατάσταση εάν της έχουμε συγκεντρωμένα και μπορούμε να τις πάρουμε μία-μία με τη σειρά. Ένα καλό βιβλίο για το open cart που μπορεί να διευκολύνει πολύ την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος. Διότι δεν έχει απλά την απαρίθμηση των παραμέτρων αλλά περιλαμβάνει και επεξήγηση για κάθε μία από τις παραμέτρους του opencart. Εδώ μπορείτε να βρείτε το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο για το opencart.
Κατασκευή eshop
Για να μπορείτε να κάνετε σωστή κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να γνωρίζετε όλες αυτές τις ρυθμίσεις. Πολλές από τις ρυθμίσεις του opencart απαιτούν εμπειρία και γνώση πάνω στον τρόπο που συνδυάζονται με το συγκεκριμένο θέμα (theme) που έχουμε επιλέξει. Διότι πολλές φορές η διαρρύθμιση μπορεί να γίνει από δύο σημεία τόσο από το native περιβάλλον του open cart όσο και μέσα από το θέμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις η δημιουργία e-shop καλό είναι να γίνεται από έμπειρους ανθρώπους. Η εμπειρία ενός τεχνικού πάνω στην κατασκευή e-shop θα μας γλιτώσει από πολύ κόπο Αλλά κυρίως θα μας αποτρέψει από λανθασμένες κατευθύνσεις και λανθασμένες στρατηγικές επιλογές. Η κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι μία συνεχιζόμενη διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται Όταν το e-shop φέρει στον ιδιοκτήτη του τα κέρδη που αυτός επιθυμεί. Για να γίνει αυτό θα πρέπει όλα τα βήματα που περιλαμβάνονται στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος από την κατοχύρωση του domain μέχρι και την προώθηση του e-shop να γίνουν σωστά, συστηματικά και σε άριστη αρμονία μεταξύ τους. Μία εταιρεία η οποία διαθέτει τεράστια εμπειρία στην κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι η dreamweaver.gr. Μπορείτε να δείτε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει dreamweaver το ζήτημα της κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων μπαίνοντας εδώ.
Σεμινάρια commerce
Οι ειδικές ρυθμίσεις απαιτούν και ειδικές γνώσεις. Τις γνώσεις αυτές δεν είναι εύκολο να τις αποκτήσει κανείς μέσα από ένα manual το βιβλίο σαφώς είναι καλύτερο από τα tutorial που κυκλοφορούν στο ίντερνετ. Όμως κανένα βιβλίο κανένα manual και κανένα tutorial δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσει τις πραγματικές ανάγκες ενός αρχάριου στην κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Εάν θέλετε να Είστε σίγουροι ότι θα γίνετε καλοί στην κατασκευή e-shop τότε η καλύτερη επιλογή είναι να παρακολουθήσετε ένα σεμινάριο commerce. Κάποιος μπορεί να έχει κενά που αφορούν τη διαχείριση του server. Κάποιος άλλος μπορεί να έχει κενά που αφορούν το ftp το email και γενικά το χειρισμό υπολογιστών. Κάποιος άλλος μπορεί να έχει κενά στα λογιστικά θέματα. Το σίγουρο είναι ότι μέσα από ένα σεμινάριο πάνω στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο εκπαιδευόμενος θα βγει καταρτισμένος σε όλα αυτά τα θέματα και γενικότερα σε όλα τα θέματα που πρέπει να γνωρίζει ώστε να είναι καλός στην κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η dreamweaver έχοντας αναγνωρίσει αυτή την ανάγκη έχει προχωρήσει στη διοργάνωση σεμιναρίων commerce που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. Οι διδάσκοντες στα σεμινάρια έχουν πολυετή εμπειρία την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων. Την καλύτερη γνώση πάνω στην κατασκευή e-shop μπορεί να μας τη δώσει μόνο ο έμπειρος τεχνικός. Αυτή τη γνώση μπορείτε να τη βρείτε πατώντας εδω για να δείτε τα σεμινάρια commerce.
Προώθηση ιστοσελίδων
Η σωστή ρύθμιση των παραμέτρων του opencart για τη συγκεκριμένη γλώσσα διευκολύνει την προώθηση του καταστήματος για τη συγκεκριμένη γλώσσα. Ας μπούμε για λίγο στη θέση του google. Ας υποθέσουμε ότι είχατε να επιλέξετε μεταξύ δύο ιστοσελίδων οι οποίες είναι πάνω-κάτω ισοδύναμες τόσο στη βελτιστοποίηση εντός της ιστοσελίδας όσο και στο προφίλ των συνδέσμων. Τότε τι θα επιλέγατε; σίγουρα θα ψάχνετε να βρείτε διαφορές ώστε να πείτε ότι μία σελίδα έχει κάνει καλύτερη προώθηση από την άλλη και εκεί ακριβώς θα επιλέγατε το κατάστημα στη σελίδα που έχει μεριμνήσει ώστε να ρυθμίσει σωστά τις παραμέτρους της γλώσσας. Γενικότερα στην προώθηση ιστοσελίδας φροντίζουμε ώστε όλες οι παράμετροι της σελίδας να είναι ρυθμισμένες προς τη σωστή κατεύθυνση. Το opencart μας δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε ένα πολύ μεγάλο πλήθος παραμέτρων. Εάν πρόκειται να ακολουθήσει προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος τότε καλό είναι όλες αυτές οι παράμετροι να έχουν ρυθμιστεί κατά την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος. Αυτή είναι κατά τη γνώμη μας η μοναδική σωστή προσέγγιση πάνω στην κατασκευή και προώθηση ηλεκτρονικού καταστήματος. Δηλαδή η δουλειά το κατασκευαστεί ολοκληρώνεται όταν τελειώσει τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας και τη ρύθμιση όλων των παραμέτρων. Τότε μόνο μπορεί να ξεκινήσει η προώθηση ιστοσελίδας χωρίς να αναγκαζόμαστε να κάνουμε πισωγυρίσματα. Πέρα από όλα αυτά ισχύει και κάτι άλλο. Όσο πιο βελτιστοποιημένο σου είναι ο ιστότοπός μας όταν θα βγεις στο ίντερνετ και όσο πιο σωστά ρυθμισμένες είναι οι παράμετροι του τόσο πιθανότερο είναι να ακολουθήσει γρήγορη άνοδος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Είναι εκατό φορές καλύτερο να βγει στον αέρα ένας ιστότοπος πλήρως βελτιστοποιημένος, παρά να βγει στον αέρα χωρίς βελτιστοποίηση και χωρίς σωστή ρύθμιση παραμέτρων και σιγά σιγά εν καιρώ να ξεκινήσει η βελτιστοποίηση με στόχο την προώθηση του site. Διότι στη δεύτερη περίπτωση ήδη οι μηχανές αναζήτησης θα έχουν σχηματίσει κακή εικόνα για τον ιστότοπο σας. Την καλύτερη πρόταση πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά την έχει η dreamweaver.Gr. Μπορείτε να μπείτε εδώ για να δείτε την προσέγγιση της dreamweaver πάνω στο θέμα της προώθησης ιστοσελίδων.