Η χρηστικότητα και η εμπειρία του χρήστη έχουν έμμεση, αλλά εξαιρετικά σημαντική επίδραση στα αποτελέσματα κατάταξης μιας ιστοσελίδας στο google. Διότι η χρηστικότητα και την εμπειρία του χρήστη έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της κίνησης αλλά και των συστάσεων προς άλλους χρήστες. Ως συστάσεις θεωρούνται οι κοινοποιήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, η δημιουργία συνδέσμων προς τον ιστότοπο αλλά και η δημιουργία σελιδοδεικτών. Όλα αυτά αποτελούν θετικές ενδείξεις προς τις μηχανές αναζήτησης και θα συμβάλουν στην κατάταξη του ιστοτόπου σας σε υψηλές θέσεις στη Google.
Η Google μπορεί να παρακολουθεί κάθε κλικ που γίνεται στο διαδίκτυο. Έτσι, η μηχανή αναζήτησης είναι σε θέση να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα σας. Αν οι χρήστες που μπαίνουν στην ιστοσελίδα σας φεύγουν αμέσως χωρίς να κάνουν δεύτερο κλικ, τότε αυτό δηλώνει αρνητική εμπειρία χρήστη. Αντίθετα αν οι χρήστες που μπαίνουν στην ιστοσελίδα σας πλοηγούνται από σελίδα σε σελίδα επί αρκετό χρονικό διάστημα, τότε αυτό δηλώνει θετική εμπειρία χρήστη. Η Google μπορεί να δει όλα αυτά τα σήματα εμπειρίας του χρήστη και να αυξήσει ή να μειώσει την κατάταξή σας.
Αξιολόγηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών
H google αξιολογεί τη συμπεριφορά των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας και βγάζει αξιόλογα συμπεράσματα που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κατάταξη αυτής. Για παράδειγμα, εάν ο χρήστης δυσκολεύεται να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα σας ή δεν μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει, τότε είναι πολύ πιθανό οτι θα φύγει και δεν θα ξαναγυρίσει ποτέ. Θα προτιμήσει να επιστρέψει στην αρχική σελίδα της google και να επιλέξει άλλο ιστότοπο. Η κακή ποιότητα περιεχομένου οδηγεί όχι μόνο σε μείωση του χρόνου παραμονής και αύξηση του ρυθμού αποχώρησης από της ιστοσελίδα, αλλά και σε μείωση του ποσοστού επισκεπτών που επιστρέφουν σε αυτήν. Αυτά τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στη google. Ο κάθε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας μπορεί να παρακολουθεί τέτοιου είδους παραμέτρους μέσω του google analytics.
Ας υποθέσουμε οτι ένας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας και παραμένει για 1 λεπτό, ενώ ένας άλλος χρήστης επισκέπτεται τη σελίδα ενός ανταγωνιστή σας και παραμένει για 10 λεπτά. Η google υποθέτει ότι η ιστοσελίδα του ανταγωνιστή σας είναι καλύτερη διότι κατάφερε να κρατήσει τον επισκέπτη για περισσότερη ώρα. Αρνητική θα είναι η αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας εάν ένας χρήστης επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας και φύγει από αυτήν χωρίς να κάνει κανένα κλικ. Η google υποθέτει ότι η ιστοσελίδα σας δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον για τον επισκέπτη. Επίσης όσο περισσότερες σελίδες βλέπει ένας χρήστης κατά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας, τόσο θετικότερη είναι η αξιολόγηση της google για αυτήν.
Η βελτίωση της συμπεριφοράς των χρηστών επιτυγχάνεται πολύ απλά με τη βελτίωση της ποιότητας της ιστοσελίδας. Όσο πιο χρήσιμο και ποιοτικό είναι το περιεχόμενό σας, τόσο καλύτερη θα είναι και η συμπεριφορά των χρηστών. Χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε και τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας. Ναι μεν καλό περιεχόμενο, αλλά να το ντύσουμε και με το “ένδυμα” της βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Δυνατότητα της μηχανής να μιμείται την ανθρώπινη αξιολόγηση
Η google πλέον χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης με σκοπό να εξομοιώσει τον τρόπο που θα σκεφτόταν ένας πραγματικός αξιολόγησής. Η χρήση των τεχνικών μηχανικής μάθησης επιτρέπει τη δημιουργία δυναμικών κριτηρίων κατάταξης στα οποία λαμβάνεται υπόψη σε μεγαλύτερο βαθμό η συμπεριφορά των χρηστών. Με τη δημιουργία του αλγορίθμου Hummingbird το 2013 η Google είναι πλέον σε θέση να κατανοήσει ακόμη και πολύπλοκα αιτήματα αναζήτησης καθώς επίσης και ερωτήματα διατυπωμένα σε φυσική γλώσσα.
Η ικανότητα της google να μιμείται την ανθρώπινη αξιολόγηση ενισχύθηκε πρόσφατα με τη δημιουργία του αλγορίθμου RankBrain ο οποίος χρησιμοποιεί τη γνωσιακή βάση της google για να κατανοήσει περίπλοκα ερωτήματα καθώς και περίπλοκες συνδέσεις μεταξύ οντοτήτων.
Με τις τεχνικές μηχανικής μάθησης η google είναι σε θέση να αξιολογήσει ευκολότερα μια ποιοτική ιστοσελίδα και να την κατατάξει σε υψηλότερη θέση.
Ιστοσελίδα φιλική σε κινητά και τάμπλετ
Πρόσφατα το Google ανακοίνωσε ότι η μη ύπαρξη φιλικής ιστοσελίδας σε κινητά και τάμπλετ είναι ένα μειονέκτημα όσον αφορά τη θέση της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όμως ακόμη και αν αυτό δεν είναι καταλυτικό επιχείρημα, είναι δυνατόν να αγνοείται το 15% (και διαρκώς αυξανόμενο με την πάροδο του χρόνου) και πλέον των χρηστών του Διαδικτύου, που βλέπουν τη σελίδα σας μέσα από κινητό ή tablet;
Η λύση είναι απλή. Οι responsive ιστοσελίδες είναι η πιο κατάλληλη μορφή για να παρουσιάσουμε την ιστοσελίδα μας σε smart-phones. Με τον όρο responsive web design αναφερόμαστε στην κατασκευή ιστοσελίδων, χωρίς να φτιάχνουμε ξεχωριστή έκδοση για mobile, tablet και PC versions της ιστοσελίδας.
Μπορείτε να διαπιστώσετε από το ακόλουθο url αν η ιστοσελίδα σας είναι mobile/tablet friendly. https://www.Google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Η ιστοσελίδα που κατασκευάζουμε πρέπει να προσαρμόζεται αυτόματα στο πλάτος της σελίδας και στον τύπο της συσκευής. Από οποιαδήποτε συσκευή και να αποκτήσει πρόσβαση ο επισκέπτης στη responsive ιστοσελίδα, θα δει το περιεχόμενο να παρουσιάζεται με τρόπο προσαρμοσμένο στην οθόνη του. Δεν χρειάζεται πλέον να κατασκευάσουμε και να συντηρούμε επιμέρους εκδόσεις της ιστοσελίδας ξεχωριστές για κάθε συσκευή.
Οι responsive ιστοσελίδες έχουν μόνο ένα url και έχουν τον ίδιο html κώδικα για όλες τις συσκευές∙ αυτό διευκολύνει πολύ το Google για να ταξινομήσει σωστά τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Επιπλέον, υπάρχουν εκτιμήσεις που λένε ότι μετά το 2017 το mobile web browsing θα ξεπεράσει το desktop Internet browsing. Και τότε θα είναι σίγουρο ότι όσοι έχουν ήδη κάνει κατασκευή responsive ιστοσελίδων θα βγουν κερδισμένοι.
Μια σημαντική παράμετρος που πρέπει να εξεταστεί κατά την κατασκευή ιστοσελίδων είναι κατά πόσο μπορούμε να φτιάξουμε ιστοσελίδα φιλική προς κινητά και ταμπλετ. Ακριβώς αυτό που περιγράφουμε στην προηγούμενη παράγραφο. Εάν θέλουμε η ιστοσελίδα που κατασκευάζουμε να φτάσει ψηλά στο google τότε θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε να είναι 100% φιλική τόσο προς κινητά τηλέφωνα όσο και προς τάμπλετ. Εάν δεν ισχύει αυτή η προϋπόθεση, τότε καλύτερα να μην ξεκινήσει καθόλου η κατασκευή της ιστοσελίδας. Σελίδα που δεν εμφανίζεται στο google δεν έχει λόγο ύπαρξης, δεν προσφέρει κάτι στην επιχείρηση. Άρα αργαη γρήγορα θα απαιτηθεί ανακατασκευή της ιστοσελίδας. Εδώ να συμπληρώσουμε ότι κάθε αξιόλογη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων αυτές τις προδιαγραφές τις περιλαμβάνει στα πακέτα της χωρις δεύτερη κουβέντα. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η dreamweaver η οποία αποτελεί την κορυφαία Ελληνικη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων.
Κερδίστε υψηλές θέσεις κατάταξης δημιουργώντας σπουδαίο περιεχόμενο
Ο καλύτερος τρόπος για να πετύχετε της κατάταξη του ιστοτόπου σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της google είναι η παραγωγή σπουδαίου περιεχομένου υψηλής ποιότητας. Το google έχει τη δυνατότητα να καταλαβαίνει πότε το περιεχόμενο είναι πολύ καλό. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι αυτό το καταλαβαίνουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας. Κάθε χρήστης που βρίσκει την απάντηση που ψάχνει μέσα στον ιστότοπό σας αποτελεί τον καλύτερο διαφημιστή για τον ιστότοπό σας. Θα επιστρέψει πολλές φορές για να επισκεφθεί τον ιστότοπο. Θα κάνει δημοσιεύσεις σε κοινωνικά δίκτυα. Θα τοποθετήσει συνδέσμους σε άλλους ιστότοπους. Όλες αυτές τις αντιδράσεις το google έχει τη δυνατότητα να τις καταγράψει και να τις χρησιμοποιήσει για την αξιολόγηση του ιστότοπου.
Η ανταμοιβή σας από την παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου υψηλών προδιαγραφών είναι οι ικανοποιημένοι επισκέπτες, που επιδεικνύουν τη θετική εμπειρία τους μέσα από την αντίδραση προς τη σελίδα σας ή με τις συνδέσεις σε αυτή. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έρχονται εδώ να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στις προσπάθειές μας και γι’ αυτό θα αφιερώσουμε στο βιβλίο αυτό ένα δυσανάλογα μεγάλο κομμάτι σε αυτά, όπως θα μας προσάψουν τουλάχιστον κάποιοι συνάδελφοι έμποροι αναζήτησης. Η εμπειρία μας όμως και τα μετρήσιμα δεδομένα από τη διεθνή πρακτική μάς κάνει να επιμείνουμε σε αυτό τον τομέα.
Πριν όμως περάσουμε σε αυτά, πρέπει να εξετάσουμε κάποια ακόμη ζητήματα σχετικά με τους συνδέσμους.
Γίνετε δημοφιλείς
Το Διαδίκτυο βασίζεται σε συνδέσμους. Εάν δεν υπήρχαν δεσμοί, το Διαδίκτυο δεν θα υπήρχε. Οι μηχανές αναζήτησης οργανώνουν το διαδίκτυο ενώ οι σύνδεσμοι το χτίζουν. Εάν συμμετέχετε στην οικοδόμηση του Διαδικτύου μέσω καλής ποιότητας συνδέσμων, το web site σας είναι σε μια καλή θέση. Οι σύνδεσμοι αποτελούν το μέσο με το οποίο μπορεί κάποιος να πλοηγηθεί από τη μια σελίδα στην άλλη. Αποτελούν το μέσο το οποίο μπορεί να φέρει επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας.
Η google έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει το πλήθος και την ποιότητα των συνδέσμων που οδηγούν προς μια ιστοσελίδα. Αξιοποιεί αυτή την πληροφορία χρησιμοποιώντας εξελιγμένες τεχνικές ώστε να βγάλει συμπεράσματα για τη δημοτικότητα και την κατάταξη του περιεχομένου των ιστοσελίδων.
Οι καλοσχεδιασμένες ιστοσελίδες με περιεχόμενο χρήσιμο και ελκυστικό για τους επισκέπτες προσελκύουν όχι μόνο νέους επισκέπτες αλλά και νέους συνδέσμους προς αυτές. Η συνεχιζόμενη αύξηση των εισερχομένων συνδέσμων συγκεκριμένης θεματικής ενότητας προς έναν ιστότοπο οδηγεί τη google στο συμπέρασμα οτι ο ιστότοπος περιέχει αξιόλογο περιεχόμενο και αποτελεί αυθεντία στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα. Ο ιστότοπος αποκτά κύρος για τη συγκεκριμένη ενότητα και αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερες θέσεις κατάταξης για λέξεις σχετικές με τη θεματική ενότητα.
Κατά την προώθηση ιστοσελίδων καλό είναι να λαμβάνετε υπόψη τη δυνατότητα της μηχανής αναζήτησης να μιμείται ανθρώπινη αξιολόγηση. Ένας απλός τρόπος για να καταλάβετε πως γίνεται αυτή η διαδικασία είναι να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση της μηχανής αναζήτησης και να προσπαθησετε να βγάλετε γρήγορα συμπεράσματα για την εξεταζόμενη ιστοσελίδα. Αυτό κάνεικαι το google, και έτσι πρέπει να ξεκινάει η προώθηση site. Το πρώτο που θα κοιτάξετε είναι ο τίτλος της ιστοσελίδας. Αυτό σας δίνει ένα μέτρο της εικόνας που σχηματίζουν οι επισκέπτες για τη σελίδα που προωθείτε. Μια από τις σημαντικότερες συμβουλές στην προώθηση ιστοσελίδας είναι να βάλουμε τη λέξη κλειδί στον τίτλο της σελίδας. Εδώ θα λάβετε περισσότερες πληροφορίες για προώθηση των ιστοσελίδων.
Κατά την κατασκευή eshop ενδείκνυται να τοποθετήσουμε συστήματα καταγραφής της συμπεριφοράς χρηστών. Η αξιολόγηση της συμπεριφοράς επισκεπτών αποτελεί σημαντική πηγή συμπερασμάτων για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Επίσης καλό είναι κατά τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος να βάλουμε εκείνες τις επιλογές που παραπέμπουν να συνεχίσει την πλοήγηση στο eshop. Όσο περισσότερος ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα τόσο θετικότερη θα είναι η αξιολόγηση από τη google. Για παράδειγμα μπορούμε να βάλουμε προτάσεις για προϊόντα παρόμοιας ποιότητας ή παρόμοιας τιμης. Βέβαια δεν είναι απαραίτητο να μας το πει το google ότι πρέπει το ηλεκτρονικό κατάστημα που κατασκευάζουμε πρέπει να είναι ελκυστικό και να μην αφήνει τον επισκέπτη να φύγει. Αυτό το θέλουν όλοι οι ιδιοκτήτες eshop διότι όσο μεγαλύτερη η διάρκεια παραμονής στο eshop τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να ψωνίσει ο επισκέπτης. Εδώ μπορείτε να μάθετε πολλά από τα μυστικά της κατασκευής eshop.
Η κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου αποτελεί μια εργασία που δε σηκώνει ολιγωρίες. Όταν κατασκευάζουμε ηλεκτρονικό φαρμακείο καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας ότι προσπαθούμς να πάρουμε κομμάτι της πίτας στο πιο ανταγωνιστικό κομμάτι της οικονομίας. Η αγορά του ηλεκτρονικού φαρμακείου είναι ανταγωνιστική διότι πολύ μεγάλα φαρμακεία έχουν επενδύσει πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά στη μεταφορά του φαρμακείου από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Για παράδειγμα είναι αδιανόητο να κατασκευάσουμε ηλεκτρονικό φαρμακείο που δεν έχει άψογη συμπεριφορά σε κινητά και σε τάμπλετ. Γενικότερα οτιδήποτε δεν είναι τέλειο θα κοστίσει πολύ όσον αφορά το κομμάτι της πίτας στην αγορά αλλά και της θέσης στις μηχανές αναζήτησης. Εδώ μπορείτε να μάθετε πώς δουλεύουν οι επαγγελματίες στην κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου.
Εάν δεν λάβουμε υπόψη τις συμβουλές προώθησης ιστοσελίδων τότε θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε πολύ περισσότερα χρήματα σε διαφήμιση στο διαδίκτυο. Για να δώσουμε μια τάξη μεγέθους αρκεί να πούμε ότι η διαφήμιση στο διαδίκτυο θα κοστίσει τρεις η τέσσερις φορές περισσότερο ανά μήνα από ότι θα κόστιζε η προώθηση ιστοσελίδων. Επισης, ακόμα κι αν δεν στοχεύουμε στην πρώτη σελίδα του google, η προσπάθεια εναρμόνισης με τις κατευθύνσεις της google που αφορούν τη μίμηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς θα μας βοηθήσει και στη διαφήμιση στο internet. Το αποτέλεσμα θα ειναι να επιτύχουμε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα όταν κάνουμε διαφημίσεις στο διαδίκτυο.
Εάν θέλετε να μάθετε πώς επηρεάζεται η κατάταξη της google από τη χρηστικότητα και τη συμπεριφορά των επισκεπτών τότε δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε ένα καλό σεμινάριο προωθησης ιστοσελίδων. Η αξιολόγηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών αποτελεί καταλυτικό παράγοντα ο οποίος εξετάζεται λεπτομερώς στα σεμινάρια seo που διοργανώνει η dreamweaver σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Μέσα από τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων μπορείτε να μάθετε για τη δυνατότητα της μηχανής αναζήτησης να μιμείται την ανθρώπινη αξιολόγηση. Κερδίστε υψηλές θέσεις κατάταξης δημιουργώντας σπουδαίο περιεχόμενο λαθηδηγουμενοι από την ύλη του σεμιναρίου προώθησης ιστοσελίδων.
Η καταλληλότερη πηγή εκμάθησης προώθησης ιστοσελίδων είναι να επιλέξετε ένα καλό βιβλίο εξειδικευμένο πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων. Όσον αφορά την Ελληνική γλώσσα το καλύτερο βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων κυκλοφορεί από τις εκδόσεις φυλάτος. Τιτλος του βιβλόυ είναι “Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google”. Περιγράφει λεπτομερώς όλες τις τεχνικές προώθησης ιστοσελίδας. Όσοι θέλετε να μάθετε πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google τότε δεν έχετε παρά να το αγοράσετε. Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο μπορείτε να το διαβάσετε πολύ εύκολα και να εφαρμόζεται κατά γράμμα όλες τις οδηγίες προώθησης ιστοσελίδων. Εάν κάποιος επιλέξει να ασχοληθεί με ένα αντικείμενο καλό είναι αυτές οι πάνω σε σταθερές γνώσεις. Κάθε εκπαιδευτικός γνωρίζει ότι οι σταθερότερες οι γνώσεις αποκτώνται μέσα από καλά βιβλία. Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων.