Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε πλατφόρμες κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος. Εάν θέλετε να κάνετε κατασκευή eshop, τότε η επιλογή πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το πρώτο ερώτημαστο οποίο θα πρέπει να απαντήσετε.

Είναι μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου ανοικτού κώδικα κατάλληλη για εσάς;

Το σημαντικότερο που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ελεύθερη και συνεχώς αναπτύσσεται. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα εάν θέλετε να εξοικονομήσετε λίγα χρήματα βραχυπρόθεσμα και να επεκταθείτε εύκολα μακροπρόθεσμα.

Παρόλο που οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ανοιχτού κώδικα έχουν τα πλεονεκτήματά τους, θα πρέπει να εξετάσετε σοβαρά μια λύση μη ανοικτού κώδικα όπως το Shopify, το Bigcommerce ή το Volusion. Με αυτές τις πλατφόρμες πληρώνετε μόνο μια μικρή μηνιαία αμοιβή, δεν χρειάζεται να διατηρήσετε τον ιστότοπό σας τόσο πολύ, ούτε να αναζητήσετε φιλοξενία.

Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο τύπος πλαισίων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι φτιαγμένος για εταιρείες ταχείας κλιμάκωσης που πρόκειται να προσλάβουν έναν προγραμματιστή (ή μια ομάδα προγραμματιστών) για να εκτελέσουν ολόκληρο τον ιστότοπο. Αλλά αν δεν έχετε τα χρήματα για αυτόν τον τύπο υπαλλήλου, μπορείτε να επεκταθείτε καλύτερα με κάτι όπως το Shopify.

1. Drupal Commerce

Το Drupal είναι μια από τις πιο συνηθισμένες επιλογές που πρέπει να κάνετε όταν σχεδιάζετε οποιοδήποτε είδος ιστότοπου. Είναι ένας από τους δυνατούς ανταγωνιστές του WordPress, καθώς ένα ισχυρό ποσοστό του Διαδικτύου τροφοδοτείται από το Drupal.

Για να μην αναφέρουμε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, μπορείτε να δημιουργήσετε σχεδόν κάθε είδους ιστοσελίδα με αυτό.

Όσον αφορά το Drupal Commerce, αυτή είναι μια ξεχωριστή ενότητα που σας επιτρέπει να δημιουργείτε γρήγορα τον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου και είναι μια από τις καλύτερες λύσεις εάν σχεδιάζετε να κλιμακώσετε γρήγορα.

Το δυνατό σημείο είναι οτι υπάρχει μια τεράστια κοινότητα ανθρώπων πίσω από το Drupal, έτσι μπορείτε να απευθυνθείτε στα φόρουμ, τις κοινωνικές σελίδες και τα blogs για υποστήριξη.

Οφέλη:
Το Drupal σχεδιάστηκε με την ιδέα ότι μόνο επαγγελματίες θα το χρησιμοποιήσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, αν είστε προγραμματιστής, θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας. Ο αρχικός στόχος του Drupal έχει μεταφερθεί όλα αυτά τα χρόνια και είναι ένας από τους κύριους λόγους που είναι τόσο ισχυροί.
Έχει ενσωματωμένη κρυπτογράφηση, οπότε η συνολική ταχύτητα και η απόδοση είναι πολύ καλύτερες από άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ανοιχτού κώδικα.
Σε αντίθεση με πολλές άλλες ελεύθερες λύσεις ανοιχτού κώδικα, το Drupal Commerce έχει ενσωματωμένο το δικό του σύστημα ασφαλείας. Επίσης ενημερώνεται συχνά, ώστε να προστατεύετε τον ιστότοπό σας.
Η διαδικτυακή κοινότητα είναι πάντα εκεί για να σας βοηθήσει κατά μήκος του δρόμου σας.

Μειονεκτήματα:
Θα έχετε δυσκολίες οταν ξεκινάτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αν είστε νέος στο Drupal Commerce. Είναι δύσκολο να μάθεις και το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης στην κοινότητα προέρχεται από πιο έμπειρους προγραμματιστές.
Οι ιστοσελίδες του Drupal Commerce μπορούν να γίνουν πηγές πόρων, καθώς συχνά μετατρέπονται σε μεγάλους ιστότοπους με πολλά στοιχεία και τροποποιήσεις.
Ακόμα κι αν είστε έμπειρος προγραμματιστής, μπορεί να βρείτε ότι η διεπαφή είναι περίπλοκη.
Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να πληρώσετε για έναν οικοδεσπότη χαμηλής τιμής με το Drupal Commerce. Χρειάζεστε υψηλή ισχύ και ταχύτητα, κατά προτίμηση VPS ή dedicated server.

2. WP eCommerce

Το WP eCommerce είναι ο παραμελλημένος ξάδελφος του WooCommerce. Δεν είναι τεχνικά σχετικές, αλλά είναι ένα ισχυρό WordPress plugin που δεν παίρνει τόσο μεγάλη προσοχή όσο το WooCommerce.

Επιτρέψτε μου να σας πω πώς λειτουργεί. Κατ ‘αρχάς, εγκαταστήστε το WordPress στο διακομιστή φιλοξενίας σας, ακολουθούμενο από το plugin WP eCommerce.

Αυτό προσθέτει έναν τακτικό πίνακα ελέγχου WordPress σε ένα κέντρο ελέγχου ηλεκτρονικού εμπορίου. Έτσι, μπορείτε να προσθέσετε προϊόντα, να προωθήσετε προσφορές, να δημιουργήσετε κατηγορίες και πολλά άλλα.

Τόσο απλό!

Μικρότεροι ιστότοποι θα είναι ωραίοι με το plugin, αλλά θα πρέπει να εγκαταστήσετε πρόσθετα με πληρωμή για επιπλέον λειτουργικότητα.

Οφέλη:
Στην πραγματικότητα λαμβάνετε άμεση υποστήριξη εάν πληρώσετε για ένα πρόσθετο. Προφανώς, αυτή η υποστήριξη είναι καλή μόνο για το πρόσθετο που αγοράσατε, αλλά ενδέχεται να είστε σε θέση να λάβετε πληροφορίες κάνοντας αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Το plugin υποστηρίζει περίπου δώδεκα πύλες πληρωμής.
Το backend είναι εύκολο στην πλοήγηση και τα αποτελέσματα των frontend φαίνονται αρκετά καθαρά και μοντέρνα. Επιπλέον, μπορείτε να προσαρμόσετε όλα αυτά εύκολα με κάποιες απλές CSS και HTML.
Μπορείτε να πληρώσετε για άμεση υποστήριξη πελατών.

Μειονεκτήματα:
Δεν υπάρχουν πολλά πρόσθετα.
Τα πολύγλωσσα εργαλεία είναι εντάξει. Προφανώς, υπάρχουν πιο προηγμένα εργαλεία πολύγλωσσων και πολλών νομισμάτων που θα έρθουν στο εγγύς μέλλον, οπότε θα δούμε πώς συμβαίνει αυτό.
Δεν πρόκειται να βρείτε τόσα WordPress θέματα για το WP eCommerce όπως είστε για το WooCommerce.

3. Ubercart

Το Ubercart συγκρίνεται συχνά με το Drupal Commerce στις αναρτήσεις ιστολογίου.

Το Drupal Commerce δημιουργήθηκε από έναν παλιό προγραμματιστή της Ubercart. Ως εκ τούτου, πολλοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι το Ubercart είναι το καλύτερο επειδή είναι το πρωτότυπο και έχει περισσότερες δυνατότητες για να παίξει γύρω, ενώ άλλοι δηλώνουν ότι το Drupal Commerce είναι η πιο βελτιωμένη έκδοση του Ubercart.

Όμως, υπάρχουν σημαντικές διαφορές, καθιστώντας μάλλον σημαντικό να βρείτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρησή σας.

Εν ολίγοις, και οι δύο είναι εξαιρετικά προσαρμόσιμοι, αλλά το Drupal Commerce είναι περισσότερο προσανατολισμένο σε πολύπλοκες προσαρμογές. Οι περισσότερες διαφορές μπορούν να βρεθούν στις επεκτάσεις και τα πρόσθετα, καθώς ορισμένες επεκτάσεις απλά δεν είναι διαθέσιμες σε κάθε βιβλιοθήκη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητο να διερευνηθεί ποια πρόσθετα χρειάζονται για την επιχείρησή σας πριν τραβήξετε τη σκανδάλη σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου όπως αυτή.

Οφέλη:
Η καταγραφή δραστηριότητας στο Ubercart είναι ένας φανταστικός τρόπος για να εντοπίσετε τα αγάλματα παραγγελίας ανεξάρτητα από τον τόπο στον οποίο ο πελάτης βρίσκεται στη διαδικασία αγοράς.
Αν και το Ubercart και το Drupal Commerce είναι φιλικά προς τον προγραμματιστή, θα υποστήριζα ότι το Ubercart είναι καλύτερο για λιγότερο έμπειρους χρήστες.
Είναι αρκετά απλό για να λειτουργήσει καλά για μικρότερα καταστήματα, αλλά έχετε τις δυνατότητες επέκτασης.
Οι ενότητες πληρωμής και οι επιλογές αποστολής συσκευάζονται όλα στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου ανοιχτού κώδικα. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να σκεφτείτε πολλά για αυτό κατά την εκτόξευση.

Μειονεκτήματα:
Οι έλεγχοι προσαρμογής είναι λιγότερο ισχυροί στο Ubercart σε σύγκριση με το Drupal Commerce. Αυτό μπορεί να είναι καλό για τους νεότερους προγραμματιστές, αλλά μερικοί πιο προηγμένοι χρήστες ίσως θέλουν περισσότερα.
Αν και μπορείτε να αυξήσετε την κλίμακα για να υποστηρίξετε πολλά προϊόντα και παραλλαγές προϊόντων, το Drupal Commerce είναι σίγουρα πιο κατάλληλο για ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Οι μονάδες SKU δεν είναι τόσο προηγμένες σε σχέση με τον ανταγωνισμό, οπότε οι χρήστες ενδέχεται να έχουν πρόβλημα όταν εργάζονται με δύσκολους υπολογισμούς.