Το WooCommerce είναι η πιο δημοφιλής δωρεάν λύση ηλεκτρονικού εμπορίου για το WordPress.
Εάν θέλετε να δημιουργήσετε ηλεκτρονικό κατάστημα κατάστημα στην ιστοσελίδα σας που λειτουργεί με WordPress, τότε η χρήση του WooCommerce είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για την κατασκευή e-shop που θα μπορούσατε να κάνετε.
Εγκατάσταση WooCommerce
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να εγκαταστήσετε το plugin WooCommerce. Μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από το WordPress repository ή ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να το κάνετε από μέσα στον πίνακα ελέγχου.
Εδώ υπάρχει ο σύνδεσμος προς το WordPress repository:

Για να το εγκαταστήσετε από τον πίνακα ελέγχου πλοηγηθείτε στον πίνακα ελέγχου (WordPress Dashboard):
Πρόσθετα -> Νέο πρόσθετο (Plugins -> Add New),
αναζητήστε “woocommerce” και κάντε κλικ στο “Install Now” (Εγκατάσταση Τώρα).

Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο “Ενεργοποίηση”

Στη συνέχεια βλέπουμε την οθόνη καλωσορίσματος του WooCommerce.
Διαμόρφωση του WooCommerce
Μπορείτε να το παρακάμψετε. Θα δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για κάθε μία από αυτές τις επιλογές παρακάτω παρακάτω.
Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε κλικ στο “Let’s Go.”

Στην οθόνη ρύθμισης σελίδας (page setup), το WooCommerce σας ειδοποιεί ότι θα δημιουργήσει αυτόματα μερικές σελίδες οι οποίες χρειάζονται για να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.
Αυτό περιλαμβάνει ένα κατάστημα, καλάθι, ταμείο και τις σελίδες του λογαριασμού μου.
Κάντε κλικ στο “Continue” (“Συνέχεια”) για να το αφήσετε να δημιουργήσει αυτές τις σελίδες.

Στην οθόνη επιλογής τοπικών ρυθμίσεων καταστήματος, το WooCommerce σας επιτρέπει να επιλέξετε εύκολα τη χώρα και το γεωγραφικό διαμέρισμα στην οποία βρίσκεστε, το νόμισμα και τις μονάδες για τα προϊόντα σας.
Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο “Continue” (“Συνέχεια”).

Στην οθόνη επιλογών αποστολής και φορολόγησης, μπορείτε να επιλέξετε εάν θέλετε να στέλνετε ή όχι προϊόντα στους πελάτες.
Υπενθυμίζουμε οτι το WooCommerce μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την πώληση ψηφιακών προϊόντων και λήψεων (downloads).
Επίσης μπορείτε να ενεργοποιήσετε τον φόρο επί των πωλήσεων εάν απαιτείται.
Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο “Continue” (“Συνέχεια”).

Στην οθόνη πληρωμών μπορείτε να επιλέξετε ποιο επεξεργαστή πληρωμής θέλετε να ενσωματώσετε.
Μια καλή επιλογή επεξεργαστή πληρωμής είναι το Stripe.
Από τον Φεβρουάριο του 2016, το Stripe είναι δωρεάν για το WooCommerce.
Τα μόνα έξοδα που θα χρειαστεί να πληρώωετε είναι τα τέλη συναλλαγής.
Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο “Continue” (“Συνέχεια”).

Και αυτό είναι!
Το κατάστημα WooCommerce είναι έτοιμο.
Μπορείτε να κάνετε κλικ στον σύνδεσμο στο κάτω μέρος για να επιστρέψετε στον πίνακα ελέγχου του WordPress και να αρχίσετε να δημιουργείτε τα προϊόντα σας.

Η πρώτη αλλαγή που θα παρατηρήσετε είναι η προσθήκη δύο νέων καρτελών στο πλευρικό μενού του πίνακα ελέγχου σας, με το όνομα WooCommerce και Products.
Εισαγωγή προϊόντων
Για να ξεκινήσετε την εισαγωγή προϊόντων του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, μεταβείτε στον πίνακα ελέγχου (dashboard) του WordPress:
Προϊόντα> Προσθήκη προϊόντος
για να προσθέσετε το πρώτο σας προϊόν.
Δημιουργήστε έναν τίτλο και μια σύντομη περιγραφή του προϊόντος.
Ακολουθεί ο τίτλος και η περιγραφή που μοιάζουν με μια ζωντανή προεπισκόπηση.

Αφού το κάνετε αυτό, μετακινηθείτε κάτω από τον επεξεργαστή αναρτήσεων για να αποκαλύψετε δύο νέες μικροεφαρμογές (widgets): product data και product short description.
Στο πρόσθετο “Product Data”, μπορείτε να επιλέξετε αν το προϊόν είναι εικονικό ή όχι και αν είναι εφικτή η λήψη (downloadable). Μπορείτε να εισάγετε την τιμή πώλησης

Με το πρόσθετο “Product Short Description”, μπορείτε να δημιουργήσετε μια σύντομη ετικέτα για την εικόνα που θα εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο του προϊόντος.

Αφού παίξετε και κάνετε δοκιμές με αυτά δυο πρόσθετα, μην ξεχάσετε να προσθέσετε ετικέτες, να τοποθετήσετε το προϊόν σε μια κατηγορία και συμπεριλάβετε μια εικόνα ή μια γκαλερί προϊόντος.

Στις άλλες σελίδες του πίνακα ελέγχου κάτω από την επιλογή Admin > Products, μπορείτε να δείτε τα προϊόντα, τις κατηγορίες, τις ετικέτες, τις κλάσεις αποστολής, τα χαρακτηριστικά και το ημερολόγιο.
Διαχείρηση προϊόντων στο WooCommerce
Αυτή η σελίδα εμφανίζει μια λίστα με τις τρέχουσες αγορές και τις παραγγελίες σας.
Εάν πουλάτε ψηφιακά προϊόντα, δεν υπάρχει τίποτα να κάνουμε εδώ πέρα από το να δούμε ποιος αγόρασε τι.
Αλλά αν πουλάτε φυσικά αγαθά, εδώ μπορείτε να οργανώσετε τα προϊόντα που χρειάζεστε για να μεταφέρετε και ποιες παραγγελίες βρίσκονται υπό επεξεργασία ή τεθούν σε αναμονή.

Το WooCommerce διαθέτει αρκετές επιλογές για την προσθήκη νέων κουπονιών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Στην οθόνη επεξεργασίας κουπονιού, το πρόσθετο coupon data screen widget σάς επιτρέπει να προσαρμόσετε την έκπτωση και τους περιορισμούς του κουπονιού.

Η καρτέλα General (Γενικά) σας επιτρέπει να επεξεργαστείτε τις βασικές πληροφορίες σχετικά με το κουπόνι: το είδος του κουπονιού, την αξία του, τις επιλογές δωρεάν αποστολής, τη φορολόγηση του κουπονιού και την ημερομηνία λήξης του
Στους Περιορισμούς Χρήσης (Usage Restrictions) μπορείτε να ορίσετε ένα ελάχιστο ποσό αγοράς που ο πελάτης πρέπει να κάνει για να επικυρώσει το κουπόνι.
Εδώ επίσης μπορείτε να επιλέξετε τα προϊόντα και τις κατηγορίες προϊόντων για τις οποίες ισχύει το κουπόνι.
Τέλος, μπορείτε ακόμη και να απαγορεύσετε ορισμένες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τη χρήση κουπονιών.
Η τελευταία καρτέλα, Usage Limits (Όρια Χρήσης), ορίζει το όριο χρήσης ανά κουπόνι ή ανά πελάτη.
Το WooCommerce προσφέρει πολλές δυνατότητες αναφορών παρακολούθησης.
Μπορείτε να δείτε γραφήματα των πωλήσεων, των παραγγελιών και του κόστους αποστολής σας σε πέντε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
Κάθε γράφημα μπορεί να περιοριστεί στις πωλήσεις συγκεκριμένου προϊόντος, κατηγορίας προϊόντος ή κουπονιού.
Στην καρτέλα Customers (Πελάτες), μπορείτε να δείτε την απόκτηση πελάτη σας κατά τις ίδιες πέντε χρονικές περιόδους.
Τέλος, στην καρτέλα Stocks (Αποθέματα) μπορείτε αν δείτε τα προϊόντα που έχουν εξαντληθεί, που έχουν χαμηλό απόθεμα ή που έχουν μεγάλο απόθεμα. Όλα αυτά τα δεδομένα μπορούν να εξαχθούν σε ένα φύλλο CSV.

Στην οθόνη Ρυθμίσεις, μπορείτε να προσαρμόσετε σχεδόν κάθε πτυχή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στις ρυθμίσεις του WooCommerce.
Η λεπτομερής επεξήγηση όλων των επιμέρους ρυθμίσεων θα αποτελούσε ένα ξεχωριστό σεμινάριο ηλεκτρονικού εμπορίου.