Σε αυτό το άρθρο δίνουμε έμφαση σε έξυπνες λύσεις. Εξετάζουμε τη βοήθεια που μπορούμε να λάβουμε από τα κοινωνικά δίκτυα, παρουσιάζουμε ένα ιστορικό των ενημερώσεων του Google και παρουσιάζουμε επίσης το RankBrain, το οποίο αποτελεί το παρόν αλλά κυρίως το μέλλον στην προώθηση ιστοσελίδων.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ζωτικής σημασίας για το οργανικό SEO
Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως στην πραγματικότητα η Google θα αυξήσει την επιρροή των σημάτων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους αλγόριθμούς της, για να βοηθήσει στην αναγνώριση αυθεντικών brand στο μέλλον.
Με πάνω από το 71% των καταναλωτών να είναι το πιθανότερο να αγοράσουν κάτι βασισμένοι σε συστάσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (σύμφωνα με το Hubspot) και το ποσοστό περιεχομένου που δημιουργείται σε φόρουμ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αυξάνεται, τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα, καθιστώντας σχεδόν αδύνατον να μη χρησιμοποιεί η Google κανάλια κοινωνικής δικτύωσης πιο πολύ στις αναλύσεις των αλγορίθμων της και στην επιρροή SERP με οργανικά αποτελέσματα.
Όπως πέρασε ο χρόνος και είμαστε στο 2017. Συμβαίνουν καινούριες αλλαγές και αυτό θα συνεχίσει και στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Από εφαρμογές κινητών μέχρι UGC μάρκετινγκ, το 2017 θα χρειαστεί νέα στρατηγική, ειδικά για οργανικό SEO και σχεδιαστές στρατηγικής για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μεγαλύτερη συνοχή και συνεργασία περιεχομένου.
Αποτελέσματα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, εφτά στους δέκα από όσους χρησιµοποίησαν το Διαδίκτυο το πρώτο τρίµηνο του 2015 συνδέθηκαν σε αυτό εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή.
Αν σκεφτείτε ότι το 2015 σχεδόν το 52% των χρηστών ξόδεψε τον περισσότερο χρόνο του στη χρήση εφαρμογών, όπως το Facebook και το Twitter, καθώς και εφαρμογών που βασίζονταν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις επιχειρήσεις, αυτοί οι αριθμοί θα αυξηθούν το 2017.
Δισεκατομμύρια διαδικτυακής δραστηριότητας και σημάτων προκύπτουν με ρυθμό που η Google απορροφά, αναλύει και τοποθετεί σε κατατάξεις αυθεντικότητας.
Συνεργασία της Google με κολοσσούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Η Google ήδη εργάζεται σε συνεργασία με κολοσσούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook/Instagram, όπου το περιεχόμενο από αυτές τις πλατφόρμες θα αρχίσει να εμφανίζεται πιο συχνά στα αποτελέσματα αναζήτησης των κινητών.
Μαζί με αυτές τις πλατφόρμες, θα καταχωρηθούν και άλλες το 2017. Καθώς συνεχίζεται η χρονιά, η διαχωριστική γραμμή μεταξύ του περιεχομένου του Διαδικτύου και του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σταδιακά θα διαγραφεί και θα συγχωνευτεί σε μια συνολική προσπάθεια.
Το Facebook έχει κάνει ήδη αρκετά βήματα παρόμοια με της Google My Business, προσθέτοντας ένα βήμα επικύρωσης στις σελίδες επιχειρησιακών προφίλ, το οποίο περιέχει ένα μπλε ή γκρι σήμα (ανάλογα με το είδος της σελίδας), για να δώσει στη σελίδα μεγαλύτερη αυθεντικότητα.
Σελίδες επιχειρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες είναι επικυρωμένες, θα αρχίσουν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης με μεγαλύτερη συχνότητα στα επόμενα χρόνια.
Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
Όταν οι χρήστες, οι καταναλωτές ή το πολλά υποσχόμενο κοινό κάνει αναζήτηση για ένα brand, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, θα είναι σημαντικό η κατάταξη των αποτελεσμάτων των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης που έχετε να οδηγεί τα άτομα στην επιχείρησή σας. Αυτό προϋποθέτει βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Το ζητούμενο είναι κάθε μεμονωμένη σελίδα να είναι βελτιστοποιημένη για τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά.
Αυτό το κλικ μέσω της κίνησης με βάση τις συστάσεις (από συγκεκριμένα posts) θα περιέχει εντοπισμό UTM, ώστε οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να μπορούν να δουν πόση κίνηση (και τι ευκαιρίες) παράγουν τέτοια posts. Το σημαντικότερο, σε σχέση με την οργανική βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, αυτό είναι ένα σήμα δραστηριότητας στο οποίο παρατηρεί στενότητα η Google. Μπορείτε αν διαβάσετε περισσότερα στο άρθρο μας που αφορά αποκλειστικά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Οργανικά αποτελέσματα
Όσον αφορά τα οργανικά αποτελέσματα, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, δίνουν στους εμπόρους αναζήτησης τη δυνατότητα να ποστάρουν περιεχόμενο βάσει στρατηγικού σχεδιασμού στρατηγική, που να οδηγεί σε συγκεκριμένες σελίδες στην ιστοσελίδα τους, σε μπλογκ ή άλλα φόρουμ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που βοηθούν τον χρήστη να φτάσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο (ιδανικά στο σημείο που ο χρήστης λαμβάνει απάντηση στο ερώτημά του).
Κίνηση που προέρχεται από τέτοια σήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δίνει στην Google τη δυνατότητα να δημιουργεί συσχέτιση ανάμεσα στο περιεχόμενο και στα θέματα που συζητούν οι άνθρωποι. Η συμμετοχή είναι ένας βασικός παράγοντας σε αυτό, καθώς όταν έχετε likes στο περιεχόμενό σας και γίνεται share, αυξάνονται οι πιθανότητες άλλοι χρήστες να συνδεθούν ίσως στο περιεχόμενό σας, να το κάνουν share, να σχολιάσουν και με τον καιρό χτίζεται έτσι η ποικιλία links της επιχείρησής σας και η αυθεντικότητα της σελίδα/domain σας.
Μια πιο νέα (ή πιο γνωστή) προσέγγιση στις επιρροές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιέχει αυτό που είναι η γνωστό ως Graph Search, η οποία είναι μια μορφή τεχνολογίας σημασιολογικής αναζήτησης, που ανταποκρίνεται σε περίπλοκα ερωτήματα χρηστών και αναλύει τη φυσική γλώσσα και δεν περιορίζεται μονάχα στην αναζήτηση των ίδιων ακριβώς λέξεων-κλειδιών ή των ίδιων ακριβώς domain.
Συλλέγοντας τη συμμετοχή των χρηστών με τη διασυνδεσιμότητα των φίλων, των φίλων τους και όλων των πληροφοριών του Facebook, η Graph Search προσφέρει κάτι που καμία άλλη μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί. Πηγαίνει πιο μακριά από τη δυνατότητα των αυτόνομων μηχανών αναζήτησης, για να προστεθούν τα σήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις αλγοριθμικές λειτουργίες τους. Το αν θα αρχίσουν να τη χρησιμοποιούν αρκετά, ώστε να προκαλέσει την Google, είναι κάτι που περιμένουμε να δούμε αν θα γίνει, αλλά σίγουρα αξίζει την προσοχή σας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κίνηση με βάση τις συστάσεις είναι ένας παράγοντας που δίνει σημασία στην αυθεντικότητα του domain σας. Βασικά, το 2015 πάνω από το 30% της κίνησης με βάση τις συστάσεις σε ιστοσελίδες προήλθε από αξιόπιστα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter, το Pinterest, το Facebook και το Instagram.
Όσο περισσότερη κίνηση οδηγείται στην ιστοσελίδα σας από αξιόπιστα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, τόσο θα ενισχυθεί η αξία και η αυθεντικότητα της ιστοσελίδας σας στα μάτια της Google. Η Google αναγνωρίζει αυτά τα σήματα και τα υπολογίζει περισσότερο στις SERP της.
Συνοψίζοντας, επισημαίνονται μερικά πράγματα, για να τα θυμάστε, σχετικά με την ενσωμάτωση κοινωνικών δικτύων και οργανικού SEO:
Τα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατατάσσονται πιο συχνά στις μηχανές αναζήτησης
Ενώ τα shares στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επηρεάζουν ή να μην επηρεάζουν τη θέση μιας ιστοσελίδας στις λίστες αναζήτησης, τα προφίλ των πελατών σας επηρεάζουν σίγουρα το περιεχόμενο των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Στην πραγματικότητα, τα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι συχνά μέσα στα πρώτα αποτελέσματα στις λίστες αναζήτησης για ονόματα brand. Για παράδειγμα, αν κάνουμε αναζήτηση με τη λέξη-κλειδί «zara» (η γνωστή μάρκα ρούχων), τότε μέσα στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας εμφανίζονται το Twitter, το Instagram και το Facebook της ομώνυμης εταιρείας.
Το ίδιο θα γίνεται για όλους τους πελάτες σας; Αν δεν έχουν προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δεν αυξάνουν την αυθεντικότητα του brand τους, τότε μάλλον δεν θα συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους των κοινωνικών υπηρεσιών μας είναι η αύξηση του brand επιχειρήσεων για τους πελάτες μας. Το Google το βλέπει αυτό και το βάζει στον αλγόριθμο αυθεντικότητάς της

Επιπλέον, το Google εμφάνισε τα στοιχεία του προφίλ της εταιρείας Google+ στη δεξιά στήλη, στην αρχή της σελίδας των αποτελεσμάτων της.
Τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι πιο προσωπικά από τις ιστοσελίδες και είναι ένας καλός τρόπος να καταλάβετε την προσωπικότητα της εταιρείας από την αρχή. Όταν κάνω αναζήτηση μιας εταιρείας για την οποία δεν γνωρίζω πολλά, συνήθως μπαίνω αμέσως στη σελίδα της στο Twitter ή στο Facebook. Οπότε αν ένας λογαριασμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα, είναι πιθανό να μπω όσο πιθανό είναι να μπω στην ιστοσελίδα τους.
Οι σύνδεσμοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
Οι σύνδεσμοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να βοηθήσουν την προώθηση της ιστοσελίδας σας και στη βελτίωση της κατάταξής σας στην αναζήτηση. Τα κοινωνικά σήματα που σχετίζονται με την αυθεντικότητα ενός προφίλ είναι εκτός. Δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον για την προώθηση ιστοσελίδων. Αλλά φαίνεται πως η Google όλο και περισσότερο θεωρεί το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης αξιόπιστα backlinks (όταν γίνεται σωστά, π.χ. δεν γίνεται stuffing). Όταν ένα blog post γίνεται viral στο Twitter/Facebook, συνήθως βλέπουμε αυτά τα καινούρια links να βελτιώνουν την κατάταξη του post στην αναζήτηση. Αυτό αποτελεί πολύτιμη δυνατότητα για την προώθηση ιστοσελίδων
Τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης και μηχανές αναζήτησης
Σήμερα οι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν το Google μόνο για να κάνουν αναζήτηση, επίσης χρησιμοποιούν και τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για να βρουν ό,τι ψάχνουν.
Ο ειδικός του χώρου Neil Patel μιλάει γι’ αυτό στο άρθρο του σχετικά με τους λόγους που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το νέο SEO: «Χρειάζεται να καταλάβουμε πως η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης περιλαμβάνει την αναζήτηση που λαμβάνει χώρα στις μηχανές αναζήτησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Αυτό λειτουργεί με δυο τρόπους.
Πρώτον, αν είστε ενεργοί στο Twitter, είναι πολύ πιθανόν να ανακαλύψουν την εφαρμογή διανομής νέου περιεχομένου της εταιρείας σας όταν ψάχνουν tweets για περιεχόμενο σχετικό με το μάρκετινγκ με τη μηχανή αναζήτησης του Twitter.
Δεύτερον, brands που έχουν ωραίο οπτικό περιεχόμενο μπορούν να επωφεληθούν κάνοντας το περιεχόμενό τους ορατό στο Pinterest και το Instagram, χρησιμοποιώντας hashtags και βάζοντας σε σωστές κατηγορίες τις pins τους.
Έχετε στον νου σας την ενσωμάτωση των hashtag πιθανόν στο onsite τμήμα META των ιστοσελίδων. Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως το Google θα χρησιμοποιήσει site-wide σήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να αυξήσει την αυθεντικότητα της ιστοσελίδας. Πρόκειται για μια παράμετρο που δεν πρέπει να αγνοήσουμε κατά την κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Αυτό με τη σειρά του θα αυξήσει την ορατότητα αναζήτησης για όλες ή μερικές σελίδες της. Γενικότερα όλες οι τεχνικές κατασκευής site που ενισχύουν το πάντρεμα ανάμεσα στον ιστότοπο και τα κοινωνικά δίκτυα είναι εξαιρετικά πολύτιμες για την καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε για αυτές τις τεχνικές από μια Ελληνική εταιρεία που έχει εφαρμόσει πολλές τέτοιες τεχνικές πάνω στην κατασκευή ιστοσελίδων.
Παρεμφερής είναι η επίδραση των κοινωνικών δικτύων στην κατασκευή eshop. Από τα πρώτα στάδια του σχεδιασμού και της κατασκευής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να εξετάσουμε το «πάντρεμα» με τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτή επηρεάζει τη δημιουργία eshop με δυο τρόπους. Ο πρώτος αφορά την τοποθέτηση των επίσημων εταιρικών κοινωνικών δικτύων στην κεντρική σελίδα του υπο κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Πρόκειται για μια ενέργεια που θα επιτρέψει στον επισκέπτη να νιώσει σιγουριά λόγω του όγκου των φίλων και των αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας. Ο δεύτερος τρόπος αφορά όλες εκείνες τις τεχνικές κατασκευής eshop και όλα τα πρόσθετα που επιτρέπουν στο χρήστη την αλληλεπίδραση με τα προϊόντα. Εδώ μπορείτε να βρείτε άρθρα πάνω σερ όλες τις τεχνικές που αφορούν την κατασκευή e-shop.
Μια αξιόλογη επιλογή είναι να πάρετε έτοιμο eshop. Το δυνατό πλεονέκτημα στην περίπτωση επιλογής έτοιμου eshop είναι ότι δεν χρειάζεται να σκοτίζεστε με τις μικρές λεπτομέρειες βελτιστοποίησης. Είναι όλα έτοιμα, κατασκευασμένα και πακεταρισμένα, παραδοτέα με το κλειδί στο χέρι. Μάθετε περισσότερα για το έτοιμο eshop.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα προφίλ των πελατών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αξία στο Google και ειδικά για τους ανθρώπους που τους αναζητούν online. Μερικά ενεργά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να κάνουν πιο διασκεδαστική, καθηλωτική και προσωπική την εμπειρία να γνωρίσει ο κόσμος το brand σας.
Πρέπει να επεκτείνουμε την έννοια του SEO, ώστε να συμπεριλαμβάνει όχι μόνο τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης αλλά επίσης μηχανές αναζήτησης κοινωνικών δικτύων, όπως Facebook, Twitter κτλ.
Χρησιμοποιήστε το Facebook σαν έναν μικρό παράγοντας κατάταξης, αλλά όχι σαν τον κύριο οδηγό της SEO στρατηγικής σας. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες με συνάφεια από shares στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο και το κείμενο γύρω από τα links στις ιστοσελίδες από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν στη γενική SEO στρατηγική σας.
Επίσης μην ξεχνάτε ότι υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε διαφήμιση στο facebook. Εσείς που θέλετε άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα μπορείτε να διαφημιστείτε στο facebook. Τα αποτελέσματα της διαφήμισης στο facebook είναι άμεσα και μετρήσιμα. Εδώ μπορείτε να λάβετε τις συμβουλές των ειδικών εάν θέλετε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα χρήματα που θα ρίξετε στη διαφήμιση στο facebook.
Γενικότερα η διαφήμιση στο ιντερνετ δεν αποτελεί απλή υπόθεση. Η γνώμη του εξειδικευμένου επαγγελματία είναι απαραίτητη ώστε να επιτύχετε το ιδανικό αποτέλεσμα μέσω της διαφήμισης στο internet. Οι τεχνικές για να κάνετε διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι πολλές και ο εξειδικευμένος επαγγελματίας θα σας κατευθύνει ώστε να επιλέξετε την καλύτερη για τη δική σας επιχείρηση. Μάθετε περισσότερα για τη διαφήμιση στο ιντερνετ.
Όλες οι παραπάνω τεχνικές περιλαμβάνονται στο βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων με τίτλο «Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google». Το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλάτος. Μπορείτε να το προμηθευθείτε πατώντας απλά «Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google»