Τεχνικοί περιορισμοί των μηχανών αναζήτησης
Τεχνικοί περιορισμοί των μηχανών αναζήτησης
φοιτητικά νέα

Το google ανιχνεύει και καταλογογραφεί το περιεχόμενο που βρίσκεται στον παγκόσμιο ιστό. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό παρουσιάστηκε σε προηγούμενα άρθρα. Για να έχει τη δυνατότητα το google να κάνει την ανίχνευση και καταλογογράφηση του περιεχομένου θα πρέπει το περιεχόμενο να είναι διαθέσιμο. Υπάρχουν κάποιοι τεχνικοί περιορισμοί που δυσκολεύουν αυτή τη διαδικασία. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους συνηθισμένους τεχνικούς περιορισμούς.

Αδυναμία καταλογογράφησης περιεχομένου

Εδώ περιλαμβάνονται παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την προώθηση τςη ιστοσελίδας και σχετίζονται με την αδυναμία της μηχανής αναζήτησης να κάνει σωστή καταλογογράφηση του περιεχομένου.

Τεχνικοί περιορισμοί των μηχανών αναζήτησης
Τεχνικοί περιορισμοί των μηχανών αναζήτησης

Απαιτείται συμπλήρωση φόρμας:

Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες είναι απαραίτητη η συμπλήρωση φόρμας προκειμένου να γίνει ορατό κάποιο περιεχόμενο. Η μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί να συμπληρώσει φόρμα, επομένως το περιεχόμενο αυτό δεν θα μπορέσει να καταλογογραφηθεί. Για παράδειγμα, εάν απαιτείται σύνδεση χρήστη ώστε να γίνει ορατό το περιεχόμενο, τότε αυτό το περιεχόμενο δεν θα καταλογογραφηθεί.
Αντιγραφή περιεχομένου: Το ρομπότ του google αναζητά πρωτότυπο περιεχόμενο. Όταν το περιεχόμενο ενός ιστότοπου υπάρχει σε δυο ή περισσότερα σημεία του ίδιου ή άλλων ιστοτόπων, τότε ενδέχεται κάποια από αυτά να μην καταλογογραφηθούν.

Μπλοκαρισμένο περιεχόμενο:

Το αρχείο robots.txt δίνει οδηγίες στις μηχανές αναζήτησης για τον τρόπο ανίζνευσης του περιεχομένου. Υπάρχει η δυνατότητα να απαγορευτεί η ανίχνευση ολόκληρου του ιστότοπου. Ένα απλό αρχείο κειμένου txt δίνει σήμα στα spiders των μηχανών αναζήτησης ότι μπορούν να ανιχνεύσουν τον ιστότοπό σας και δηλώνει ποια τμήματά του μπορούν και επιθυμείτε να ευρετηριαστούν στις βάσεις δεδομένων των μηχανών αναζήτησης. Aς δούμε κάποια παραδείγματα που δεν θα θέλαμε να ευρετηριαστούν ‒το ποια θέλουμε είναι αυτονόητο για τον καθένα μας.
Κάθε ιστοτόπος περιέχει κάποια ευαίσθητα δεδομένα ή δεδομένα τα οποία δεν προσφέρουν SEO αξία αν γίνονται indexed, όπως π.χ: /cgi-bin/, /wp-admin/, /plugins/ κτλ.

Θέλουμε να αποτρέπουμε τις μηχανές αναζήτησης από το να κάνουν index directories με επανάληψη ίδιου περιεχομένου ‒ duplicate content. Για παράδειγμα, κάποιοι ιστότοποι έχουν print friendly version κάποιων σελίδων ή άρθρων για να διευκολύνουν τους χρήστες τους να τα εκτυπώσουν. Αυτές οι σελίδες δεν πρέπει να γίνονται index εις διπλούν, αλλά μην ξεχάσετε παράλληλα να επιβεβαιώσετε ότι δεν συντρέχει κάποιος λόγος που αποτρέπει τις μηχανές αναζήτησης από το να κάνουν index τις βασικές σελίδες του ιστοτόπου σας.

Έλλειψη συνδέσμων:

Οι σύνδεσμοι είναι απαραίτητοι ώστε το google να μπορέσει να πλοηγηθεί από σελίδα σε σελίδα και να καταλογογραφήσει ολόκληρο το περιεχόμενο τενός ιστότοπου. Επίσης οι σύνδεσμοι είναι απαραίτητοι για το google διότι θα το βοηθήσουν να κατανοήσει ποιες σελίδες ίναι σημαντικότερες από κάποιες άλλες. Όσο πιο σημαντικό είναι ένα περιεχόμενο, τόσο περισσότεροι σύνδεσμοι οδηγούν σε αυτό. Η απουσάι συνδέσμων ενδέχεται να οδηγήσει σε λανθασμένη καταλογογράφηση του περιεχομένου.

Απουσία κειμένου μορφής HTML:

Η μηχανή αναζήτησης δεν είναι ακόμα σε θέση να αναγνωρίσει κείμενο το οποίο βρίσκεται μέσα σε εικόνες, αρχεία flash, αρχεία βίντεο ή αρχεία ήχου. Καλό είναι να τοποθετούμε το κείμενο μέσα στo html ώστε αυτό να αναγνωριστεί και να καταλογογραφηθεί σωστά.

Λανθασμένη κατάταξη του περιεχομένου

Ακολουθούν παράγοντε που δεν σχετίζονται με την αδυναμία καταλογογράφησης περιεχομένου αλλά με λάθη στην κατάταξη του περιεχομένου.

Το κείμενο δεν χρησιμοποποιεί τη φρασεολογία / ορολογία που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι:

Όταν η φρασεολογία στην οποία είναι γραμμένο το κείμενο ενός ιστότοπου είναι διαφορετικό από την καθομιλουμένη φρασεολογία, τότε το google θα δυσκολευτεί να συνδέσει το ερώτημα αναζήτησης με το καταλογογραφημένο περιεχόμενο. Για παράδειγμα, εάν ο ιστότοπος γράφει «μονάδες ψύξης τροφίμων» τότε δεν είναι αυτονόητη η σύνδεση με το ερώτημα αναζήτησης «ψυγεία».

Σύγχιση σχετικά με το περιεχόμενο του ιστότοπου:

Για παράδειγμα, ο τίτλος ενός άρθρου στον ιστότοπο είναι «Το καλύτερο σουβλάκι στο Μαρούσι», αλλά το περιεχόμενο του άρθρου αναφέρεται σε μια πιτσαρία στου Ζωγράφου που τυχαίνει να σερβίρει εξαιρετική πίτσα. Μια τέτοια ανακολουθία περιεχομένου δημιουργεί σύγχιση στη μηχανή αναζήτησης για τον ίδιο ακριβώς λόγο που θα δημιουργούσε σύγχυση στον επισκέπτη.

Αδυναμία κατάταξης λόγω μηδενικής επισκεψιμότητας

Η μηχανή αναζήτησης ταξινομεί έναν ιστότοπο λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις των επισκεπτών σε αυτόν. Από ποιους ιστότροπους πλοηγήθηκαν επισκέπτες προς τον ιστότοπο, με ποιους συνδέσμους, πόση ώρα παρέμειναν στον ιστότοπο, ποιες σελίδες επισκέφθηκαν. Μετρώντας τέτοιου είδους παραμέτρους σχετικότητας και σπουδαιότητας η μηχανή αναζήτησης μετράει την ποιότητα του περιεχομένου σε κάθε ιστότοπο και προχωρά στην κατάταξη του περιεχομένου.

Είναι πολύ σημαντικό να φροντίσετε ώστε ο ιστότοπός σας να αποκτήσει κάποια μικρή επισκεψιμότητα ώστε να διευκολύνετε τη google να τον κατατάξει ευκολότερα και ταχύτερα. Είναι πολύ σημαντικό το περιεχόμενο του ιστότοπου να αρέσει στους επισκέπτες, να δίνει απάντηση στα ερωτήματα που αναζητούν οι επισκέπτες.

Γι’ αυτό στο βιβλίο επαναλαμβάνουμε σε σημείο ψυχαναγκασμού ότι δημιουργούμε περιεχόμενο για τους χρήστες και όχι για το Google μέσα από αμφίβολης αξίας και αποτελεσματικότητας SΕΟ tips.

Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί από μόνη της μια ιστοσελίδα τέλεια σε περιεχόμενο. Πρέπει να κάνουμε αυτό το περιεχόμενο θελκτικό για τους αναγνώστες μας, έτσι ώστε αυτό να διαμοιραστεί και να συζητηθεί.

Κατασκευή ιστοσελίδων φιλικών προς μηχανές αναζήτησης

Ένα από τα σημαντικότερα πράγμα που πρέπει να προσέξουμε ώστε να κάνουμε κατασκευή ιστοσελίδων φιλικών προς μηχανές αναζήτησης είναι να αποφύγουμε την υποχρεωτική συμπλήρωση φόρμας. Υπάρχουν τεχνικές κατασκευής ιστοσελίδας στις οποίες απαιτείται από το χρήστη να συμπληρώσει φόρμα ώστε να προχωρήσει στις επόμενες σελίδες και στα υπόλοιπα κομμάτια του ιστότοπου. Για παράδειγμα να επιλέξει φύλο και ηλικία από σχετικά πεδία επιλογών, και ανάλογα να συνεχίσει με άρθρα για άντρες ή για γυναίκες, για ενήλικες ή για ανηλίκους. Δυστυχώς το google δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει τις επιλογές που θα έκανε ο πραγματικός άνθρωπος επισκέπτης του ιστότοπου. Αυτό έχει σαν συνέπεια να μην αποκτήσει ποτέ πρόσβαση σε κάποιες σελίδες του ιστότοπου. Αυτή η τεχνική κατασκευής ιστοσελίδων δεν δημιουργεί ιστοσελίδες φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης και καλό είναι να αποφεύγεται κατά τη δημιουργία ιστοσελίδων. Καλό είναι να αποκτάτε καλές συνήθειες για τη σχεδίαση ιστοσελίδων. Πλέον ζούμε σε μια εποχή που η κατασκευή ιστοσελίδων δεν έχει την πολυτέλεια να μην είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης. Κανένας δεν θα σας αναθέσει να κάνετε τη δημιουργία της ιστοσελίδας του εάν γνωρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα του google. Πλέον κάθε σοβαρή συζήτηση κατασκευής ιστοσελίδας δεν μπορεί ναην περιλαμβάνει την προώθηση αυτής. Μια εξαιρετική προσέγγιση στο συνδυασμό προώθησης και κατασκευής ιστοσελίδων μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της εταιρείας dreamweaver.gr πατώντας εδώ.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων

Κατά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων αυτό που προσέχουμε επί της ουσίας είναι να κάνουνε αυτό που συμπαθεί το google ενώ να αποφύγουμε αυτό που αντιπαθεί το google. Το άρθρο που διάβαζετε αυτή τη στιγμή έχει να κάνει με το δεύτερο κομμάτι της βελτιστοποίησης ιστοσελίδας. Δηλαδή προσπαθούμε να αποφύγουμε εκείνες τις τεχνικές που δεν αρέσουν στη google και θα μας απομακρύνουν από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Όλες οι τεχνικές που αναφέρονται παραπάνω ενδείκνυται να αποφεύγονται αν θέλουμε να κάνουμε πετυχημένη βελτιστοποίηση στη σελίδα μας. Υπό την προϋπόθεση ότι αποφύγαμε αυτές τις κακές πρακτικές, μπορούμε στη συνέχεια να εξετάσουμε ποιες είναι οι καλές πρακτικές για την προώθηση και βελτιστοποίηση ιστοσελίδας. Έχουμε να σας προτείνουμε ένα εξαιρετικό άρθρο που περιγράφει τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε ώστε να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό βαθμό βελτιστοποίησης ιστοσελίδας.

Προώθηση ιστοσελίδων

Όλες οι παραπάνω τεχνικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδων ενδείκνυνται να εφαρμόζονται σε κάθε εργασία προώθησης ιστοσελίδων. Είτε μιλάμε για on-site seo είτε αναφερόμαστε στο off-site seo. Σημαντικό είναι να μην αγνοήσετε τις τεχνικές προώθησης ιστοσελίδας όταν γράφετε άρθρα σε μπλογκ τρίτων. Αυτό αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη ενέργεια προώθησης site. Επειδή η δυνατότητα πρόσβασης σε ιστότοπους τρίτων είναι εκ των πραγμάτων περιορισμένη, καλό είναι να την αξιοποιήσετε στο έπακρο για να πάρετε το μέγιστο δυνατό για την προώθηση της σελίδας σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποφύγετε πάση θυσία τεχνικές που εμπίπτουν στους τεχνικούς περιορισμούς των μηχανών αναζήτησης. Εάν θέλετε να πετύχετε πρώτη σελίδα του google τότε θα πρέπει σε κάθε άρθρο που γράφετε και κάθε video που φτιάχνετε να δίνετε τον καλύτερο εαυτό σας. Διότι αν δεν το κάνετε, τότε το google θα προτιμήσει να βγάλει στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων κάποιον άλλον, ο οποίος να εφαρμόζει καλύτερα τις τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων. Όσοι θέλετε να αγγίξεις την κορυφή των αποτελεσμάτων της google δεν έχετε παρά να αναθέσετε την προώθηση της ιστοσελίδας σας στους κορυφαίους πατώντας εδώ.

Κατασκευή eshop

Οι τεχνικοί περιορισμοί των μηχανών αναζήτησης ισχύουν και στην περίπτωση της κατασκευής eshop. Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος προϋποθέτει τη φιλικότητα προς τις μηχανές αναζήτησης. Μόνο έτσι θα πετύχουμε να εμφανίσουμε το ηλεκτρονικό κατάστημα στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της google ώστε να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες. Για να είναι πετυχημένη η κατασκευή e-shop θα πρέπει αυτό να φέρει κέρδη στον ιδιοκτήτη του. Δεν υπάρχει περίπτωση να φέρει κέρδη εάν δεν αποφύγουμε τους τεχνικούς περιορισμούς των μηχανών αναζήτησης κατά την κατασκευή του eshop. Επειδή η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους καλό είναι να αναθέσετε τη δουλειά σε αυτούς που αποδεδειγμένα ξέρουν να την κάνουν καλά. Μπορείτε να ενημερωθείτε για επαγγελματικές τεχνικές κατασκευής eshop πατώντας εδώ.

Διαφήμιση στο ίντερνετ

Η γνώση των τεχνικών περιορισμών των μηχανών αναζήτησης αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να κρίνετε πως θα κάνετε διαφήμιση στο ίντερνετ. Πριν αναθέσετε σε έναν ιστότοπο να σας διαφημίζει, καλό θα είναι να εξετάσετε κατά πόσο ο ιστότοπος πληρεί τις προδιαγραφές που θέτει το google. Εάν για παράδειγμα δείτε ότι συνεχώς απαιτείται συμπλήρωση φόρμας, τότε δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσετε σε διαφήμιση στο διαδίκτυο μέσω αυτού του ιστότοπου. Αντίθετα εάν δείτε ότι πληρούνται οι προδιαγραφές βελτιστοποίησης και προώθησης ιστοσελίδων τότε αυτό αποτελεί μια καλή ένδειξη ότι μπορείτε να εμπιστευτείτε τον ιστότοπο για τη διαφήμιση στο internet. Μπορείτε να ενημερωθείτε για επαγγελματικές τεχνικές διαφήμισης στο ίντερνετ πατώντας εδώ.

Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων

Η πολυπλοκότητα που διέπει τις ανακοινώσεις της google μπερδεύει τον απλό κατασκευαστή ιστοσελίδων που θέλει να ασχοληθεί με προώθηση ιστοσελίδων. Εδώ γεννιέται η ανάγκη για τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων. Εκεί έχετε τη δυνατότητα να εκπαιδευθείτε από τους ειδικούς και να λάβετε απάντηση σε όλα όσα σας απασχολούν πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων. Ιδιαίτερα τα σεμινάρια που γίνονται εξ αποστάσεως έχουν το πλεονέκτημα ότι γλιτώνετε τη μετακίνηση. Η πρόταση μας για σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων βρίσκεται εδώ.

Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες είναι γραμμένες στο πρώτο Ελληνικό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων με τίτλο «πως να είστε στην πρώτη σελίδα του google». Το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων περιλαμβάνει αναλυτικά όλα όσα είναι απαραίτητο να γνωρίζει ο κατασκευαστής ιστοσελίδων για να επιτύχει να φέρει τον ιστότοπό του στην πρώτη σελίδα του google. Μπορείτε να αγοράσετε το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων πατώντας εδώ.

Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων
Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων