pos-na-proselkyso-tin-prosoxi-tou-google
pos-na-proselkyso-tin-prosoxi-tou-google
φοιτητικά νέα

Αυτό κάνουν μέσω διαφόρων τεχνικών οι έμποροι αναζήτησης (search marketeers), δηλαδή οι επαγγελματίες του χώρου που προσπαθούν να ανεβάσουν την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης βασιζόμενοι σε κάποια ή σε κάποιες φράσεις-κλειδιά. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (search engine optimization, SEO). Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να έχετε ειδικές γνώσεις κώδικα ή άλλες για να επηρεάσετε τους αλγόριθμους και, κατά συνέπεια, και τα αποτελέσματα αναζήτησης που αυτοί παράγουν. Αν ακολουθήσετε κάποιους κανόνες, θα δείτε ότι αρκούν η κοινή λογική και η ξεκάθαρη στόχευση. Ας αρχίσουμε όμως με κάποιες συμβουλές από την πηγή: τους διαχειριστές του Google.

pos-na-proselkyso-tin-prosoxi-tou-google
pos-na-proselkyso-tin-prosoxi-tou-google

 

Συμβουλές από την Google – Τι προτείνει το «αφεντικό»

Η χρήση της λέξης «αφεντικό» δεν είναι τυχαία. Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι μπορούν να σας προτείνουν τρόπους για να εξαπατήσετε το Google. Κάποτε υπήρχαν αρκετοί. Τώρα είναι ελάχιστοι, αφού η Google έχει δημιουργήσει, και παράγει συνεχώς, αλγόριθμους5 για να αποκαλύπτει αυτές τις τακτικές (θα αναφερθούμε αναλυτικά σε αυτούς στη συνέχεια). Εδώ θέλουμε απλώς να τονίσουμε ότι η χρήση απάτης αργά ή γρήγορα ‒αλλά νομοτελειακά και με μαθηματική ακρίβεια‒ θα οδηγήσει τον ιστότοπό σας εκτός των αποτελεσμάτων της μηχανής του Google. Είπαμε: Η Google είναι το αφεντικό και μπορεί να σας ρίξει στο πιο βαθύ σκοτάδι αν το κρίνει σκόπιμο. Μη δοκιμάζετε αμφίβολες τακτικές και μεθόδους. Τηρήστε απαρέγκλιτα τους κανόνες που ορίζει6 το αφεντικό, τους οποίους αναφέρουμε στη συνέχεια, αλλιώς ετοιμαστείτε να υποστείτε τις συνέπειες.

Σελίδες για τους χρήστες και όχι για τις μηχανές αναζήτησης

Δημιουργήστε τις σελίδες κατά κύριο λόγο για τους χρήστες και όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Μην εξαπατάτε τους χρήστες ή μην παρουσιάζετε διαφορετικό περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης από αυτό που εμφανίζετε στους χρήστες ‒μια πρακτική που κοινώς αναφέρεται ως κάλυψη (cloaking). Δημιουργήστε έναν ιστότοπο με ξεκάθαρη ιεραρχία και συνδέσμους κειμένων. Κάθε σελίδα θα πρέπει να είναι προσεγγίσιμη από τουλάχιστον έναν σύνδεσμο στατικού κειμένου (υπερσύνδεσμο – hyperlink). Δημιουργήστε έναν χρήσιμο, πλούσιο σε πληροφορίες, ιστότοπο και γράψτε σελίδες που περιγράφουν το περιεχόμενό σας ξεκάθαρα και με ακρίβεια. Βεβαιωθείτε πως τα στοιχεία του τίτλου σας (στην ετικέτα) και οι εναλλακτικές πληροφορίες των εικόνων (ALT attributes) είναι αναλυτικές και ακριβείς. Μην ξεχνάτε αυτό που προαναφέραμε για τις εικόνες και την αδυναμία ταξινόμησής τους από το Google.

Φιλικές στους χρήστες διευθύνσεις ιστοσελίδων

Να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά για να δημιουργείτε περιγραφικές και φιλικές στους χρήστες διευθύνσεις ιστοσελίδων (Uniform Resourse Locator, URL). Ας αναφέρουμε ένα απλό παράδειγμα: Εσείς τι θα προτιμούσατε αν αναζητούσατε μόνο μέσω URL μια φωτογραφική μηχανή, για παράδειγμα, την Canon EOS 1200d; Το URL mydomain.gr/products/5284674 ή το mydomain.gr/products/canon-eos-1200d; Tην ίδια επιλογή με εσάς κάνει και το Google. Να παρέχετε μια εκδοχή διεύθυνσης ιστοσελίδας για την εύρεση ενός αρχείου χρησιμοποιώντας την ανακατεύθυνση 301 ή τον χαρακτηρισμό rel = «canonical» (κανονικό) προκειμένου να αντιμετωπίσετε τα αντίγραφα περιεχομένου (duplicate content). Όλα αυτά όμως δεν είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου, αλλά κάποιες πρώτες γενικές οδηγίες. Ας συνεχίσουμε λοιπόν πηγαίνοντας σε πιο βαθιά νερά.

Τι είναι το SEO;

Όπως προαναφέραμε, SEO είναι τα αρχικά των λέξεων Search Engine Optimization, που σημαίνει βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Google SEO είναι η διαδικασία με την οποία προσπαθούμε να αυξήσουμε την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της κίνησης που λαμβάνουμε μέσα από τα οργανικά αποτελέσματα του Google.

Ας εξηγήσουμε λίγο καλύτερα τον ορισμό του SEO:

Η φράση «ποιότητα της κίνησης» σημαίνει ότι προσπαθούμε να προσελκύσουμε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο της εταιρείας μας και όχι άσχετους επισκέπτες. Για παράδειγμα, αν η εταιρεία μας ασχολείται με προώθηση ιστοσελίδων, μας είναι αδιάφορο να προσελκύσουμε επισκέπτες που ενδιαφέρονται για ανθοκομία ή για διακοπές στο εξωτερικό.

Η φράση «ποσότητα της κίνησης» σημαίνει ότι θέλουμε να έχουμε πολλή κίνηση, πολλά κλικ. Η φράση «οργανικά αποτελέσματα του Google» σημαίνει ότι θέλουμε να λαμβάνουμε κίνηση (κλικ) από το Google χωρίς να το πληρώνουμε για να μας φέρει αυτή την κίνηση ‒δηλαδή μέσω των φυσικών αποτελεσμάτων της πρώτης σελίδας στο Google και όχι μέσα από τις εμφανιζόμενες διαφημίσεις του Google μέσω του Google AdWords.

Ο χρυσός κανόνας στο SEO – Το περιεχόμενο

Παρότι το περιεχόμενο (content) αφορά τη βελτιστοποίηση εντός της ιστοσελίδας (on site SEO), στην οποία θα αναφερθούμε διεξοδικά αργότερα, θεωρήσαμε σκόπιμο να αρχίσουμε από αυτό, αφού θεωρούμε ότι η αντίληψη της συγκεκριμένης βασικής κατεύθυνσης είναι πολύ πιο χρήσιμη από δεκάδες τεχνικές που θα ανακαλύψετε στην αναζήτησή σας και στις προσπάθειές σας να προωθήσετε μια ιστοσελίδα.

Πρωτότυπο περιεχόμενο

Αυτό που θέλει το Google πρωτίστως και κυρίως είναι να δημιουργούμε πρωτότυπο περιεχόμενο για τους χρήστες του, γιατί πάνω από όλα το Google είναι μια διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια, που θέλει να έχει ενδιαφέρον και πρωτότυπο περιεχόμενο για κάθε πιθανή αναζήτηση. Το πρωτότυπο αυτό περιεχόμενο πρέπει να είναι χρήσιμο για τον απλό χρήστη, ο οποίος θέλει να μάθει σχετικά με τη δραστηριότητα της εταιρείας μας. Το πρωτότυπο αυτό περιεχόμενο πρέπει να απαντάει σε απλά ερωτήματα των χρηστών.

Όσο περισσότερο περιεχόμενο, τόσο το καλύτερο. Όσο πιο καλό και ποιοτικό το περιεχόμενο, τόσο το καλύτερο. Όσο πιο εύστοχο το περιεχόμενο, τόσο το καλύτερο. Μόνο έτσι το Google θα «καταλάβει» ότι η δική μας ιστοσελίδα είναι η πιο κατάλληλη απάντηση σε αυτό που ψάχνουν οι χρήστες. Και συγκεκριμένα, οι χρήστες που είναι πιθανοί πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχουμε.

Το πρωτότυπο περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς στο Google. Αποδεικνύει στους πελάτες-επισκέπτες σας ότι κατέχετε το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε και δεν είστε απλώς ένας άσχετος με το αντικείμενο μεταπωλητής. Δημιουργεί την αύρα του ειδικού και αυξάνει τη φήμη σας. Κατέχετε το αντικείμενο-προϊόν σας; Δείξτε το με κείμενο, βίντεο και φωτογραφίες. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στο βίντεο. Αν μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, φανταστείτε την επίδραση που θα έχει ένα βίντεο στους επισκέπτες σας αλλά και στο Google, καθώς περιλαμβάνει γύρω στις 25 φωτογραφίες ανά δευτερόλεπτο.

Το Google επιβραβεύει το πρωτότυπο περιεχόμενο

Το Google επιβραβεύει όσους δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο γιατί το Διαδίκτυο κινδυνεύει να γίνει ένας απέραντος σκουπιδότοπος επαναλαμβανόμενων πληροφοριών λόγω κακής χρήσης του SEO (γνωστό και ως black hat SEO – θα αναφερθούμε περιληπτικά σε αυτό στη συνέχεια). Το ίδιο και οι επισκέπτες και οι μελλοντικοί πελάτες σας. Το Google τιμωρεί τη λογοκλοπή όπως και ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο. Εργαλεία όπως το copyscape.com8 σας επιτρέπουν να διαπιστώσετε αν το υλικό σας είναι πρωτότυπο. Πρόκειται για το ίδιο εργαλείο που χρησιμοποιείται και για τον έλεγχο λογοκλοπής σε μια πανεπιστημιακή εργασία. Το Google δεν το χρειάζεται καν. Είναι το ίδιο μια αποθήκη πληροφοριών που θα ανακαλύψει και θα τιμωρήσει κάθε προσπάθεια κλοπής-αντιγραφής από τη μεριά σας.

Να τονίσουμε ότι ο χρυσός κανόνας του πρωτότυπου και χρήσιμου για τον χρήστη περιεχόμενου ισχύει τόσο για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας όσο και για υλικό εκτός αυτής (άρθρα, βίντεο, κ.ά.) που θα χρησιμοποιήσετε στο Διαδίκτυο για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας. Επειδή η συνεχής συγγραφή πρωτότυπων άρθρων ίσως να είναι δύσκολη υπόθεση, μπορείτε να βρείτε πολύτιμους συμμάχους σε άρθρα, βιβλία και κάθε άλλου είδους σχετικό πληροφοριακό υλικό που είναι γραμμένο σε άλλες γλώσσες, όπως Αγγλικά, κ.λπ., το οποίο μπορείτε να μεταφράσετε στα Ελληνικά. Εφόσον εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Διαδίκτυο, θεωρείται πρωτότυπο υλικό από το Google.

Προώθηση ιστοσελίδων

Σε επόμενα άρθρα θα σας δώσουμε περισσότερες συμβουλές για το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα του περιεχομένου που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στην προώθηση ιστοσελίδων. Εάν έχετε ενα site και θέλετε να το προωθήσετε, τότε το πρώτο πράγμα για την προώθηση του site είναι να σκεφτείτε ποιό είναι εκείνο το περιεχόμενο που θα άρεσε στους επισκέπτες τςη ιστοσελίδας σας. Έτσι ξεκινάει η προώθηση ιστοσελίδας.

Βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων

Η προώθηση ιστοσελίδων περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους. Ένα καλό βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων έχιε τη δυνατότητα να σας δώσει ολόκληρη τη σφαιρική γνώση που απαιτείται για να προωθήσετε σωστά την ιστοσελίδα σας. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Φυλάτος το πρώτο Ελληνικό βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων. Περιλαμβάνει ολοκηρωμένη όλη την πληροφορί ακαι τη γνώση που απαιτείται για την προώθηση ενός site. Μπορείτε να προμηθευθείτε το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων πατώντας εδώ.

Βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων
Βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων

Σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων

Αν δεν θέλετε να αγορασετε ένα καλό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων, τότε η εναλλακτική επιλογή είναι να παρακολουθήσετε ένα σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων ώστε να ενημερωθείτε από τους ειδικούς. Μέσα από ένα καλό σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων θα έχετε τη δυνατότητα να μάθετε από τις γνώσεις κα την εμπειρία των εξειδικευμένων εκπαιδευτών. Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το καλύτερο σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων της Ελληνικής αγοράς. Πρόκειται για σεμινάριο elearning seo από το οποίο θα γίνετε και εσείς ειδικοί στην προώθηση ιστοσελίδων.

Σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων
Σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων