ερωτήματα αναζήτησης
ερωτήματα αναζήτησης

Σε αυτό το άρθρο παίρνουμε μια πρώτη γεύση από την επιλογή λέξης κλειδιού κατά την προώθηση ιστοσελίδων. Δεν έχουν όλες οι λέξεις την ίδια δυσκολία. Ούτε είναι όλες οι λέξεις το ίδιο αποτελεσματικές για μια επιχείρηση.

Άνθρωποι & Google. Μια διαλεκτική σχέση αλληλεπίδρασης

Το ερώτημα αναζήτησης είναι η λέξη ή η φράση που εισάγει ο χρήστης στο πλαίσιο αναζήτησης της google για να λάβει ως απάντηση μια λίστα αποτελεσμάτων. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι ερωτημάτων αναζήτησης: τα ερωτήματα πλοήγησης, τα ερωτήματα αναζήτησης πληροφοριών γενικού τύπου και τα εμπορικά ερωτήματα αναζήτησης.

ερωτήματα αναζήτησης
ερωτήματα αναζήτησης

Ερωτήματα πλοήγησης

Τα ερωτήματα πλοήγησης γίνονται με σκοπό την εύρεση ενός ιστότοπου ή μιας ιστοσελίδας. Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης γράψει «youtube» ή «facebook» στη μηχανή αναζήτησης του google, τότε το google καταλαβαίνει οτι ο χρήστης θέλει να πλοηγηθεί στον ιστότοπο youtube.com ή στον ιστότοπο facebook.com αντίστοιχα. Το google υποθέτει οτι ο χρήστης αναζητά το συγκεκριμένο ιστότοπο και προσαρμόζει ανάλογα τα αποτελέσματα αναζήτησης. Το σημαντικό εδώ είναι οτι κάθε επιχείρηση πράπει να έχει στην ιδιοκτησία της το domain που ταυτίζεται με την εμπορική της ονομασία, ώστε κάθε φορά που ένας χρήστης εισάγει την εμπορική ονομασία της εταιορείας, τότε το google να το χειρίζεται ως ερώτημα πλοήγησης.

Ερωτήματα αναζήτησης πληροφοριών γενικού τύπου

Όταν ο χρήστης εισάγει ερωτήματα αναζήτησης πληροφοριών γενικού τύπου στη μηχανή αναζήτησης σημαίνει οτι θέλει να ενημερωθεί πάνω σε κάποιο θέμα. Δεν ψάχνει για κάποιο συγκεκριμένο ιστότοπο ούτε για κάποιο συγκεκριμένο προιόν, υπηρεσία ή μάρκα. Για παράδειγμα μπορεί να θέλει να μάθει πως να κάνει μια ενέργεια ή μπορεί να θέλει να βρει πληροφορίες για κάποιο ιστορικό γεγονός ή μια πόλη. Τα ερωτήματα αναζήτησης πληροφοριών γενικού τύπου δεν έχουν άμεσο οικονομικό αντίκτυπο για μια επιχείρηση. Ωστόσο η κατάταξη μιας επιχείρησης στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων για ερωτήματα αναζήτησης πληροφοριών γενικού τύπου μπορεί να ενισχύσει την κατάταξη του ιστότοπου της επιχείρησης για εμπορικά ερωτήματα.

Εμπορικό ερώτημα αναζήτησης

Το εμπορικό ερώτημα αναζήτησης δείχνει την πρόθεση του χρήστη να προβεί σε συναλλαγή. Για παράδειγμα μπορεί να θέλει να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τα εμπορικά ερωτήματα αναζήτησης μπορεί να περιλαμβάνουν το όνομα κάποιου προϊόντος, για παράδειγμα «iphone 7 plus». Αλλά μπορεί και να μην περιλαμβάνουν όνομα προϊόντος, για παράδειγμα «κινητό τηλέφωνο» ή «smartphone». Τα εμπορικά ερωτήματα αναζήτησης είναι εκείνα στα οποία κάθε επιχείρηση θέλει να κατατάσσεται στην πρώτη σελίδα του google, διότι αυτό έχει άμεσο οικονομικό όφελος για την επιχείρηση. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, όταν αναφερόμαστε στο SEO εννοούμε προώθηση της ιστοσελίδας για εμπορικά ερωτήματα αναζήτησης.

Όρος αναζήτησης. Η αναζήτηση ξεκινά από μια φράση.

Κάθε αναζήτηση στο google ξεκινά με την εισαγωγή του ερωτήματος αναζήτησης στο πλαίσιο αναζήτησης. Το google απαντά παρουσιάζοντας μια σελίδα αποτελεσμάτων. Ο χρήστης εξετάζει τα αποτελέσματα και αποφασίζει ποιά από αυτά εκτιμά οτι θα δώσουν την απάντηση σε αυτό που ψάχνει. Επειδή το google δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι ψάχνει ο χρήστης, στο κάτω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων εμφανίζει κάποιες εναλλακτικές προτάσεις. Εάν ο χρήστης δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, τότε ενδέχεται να τροποποιήσει το ερώτημα αναζήτησης ή να επιλέξει κάποια από τις προτάσεις στο κάτω μέρος της σελίδας. Ο χρήστης συνήθως επαναλαμβάνει τη διαδικασία μέχρι να βρει αυτό που θέλει, δηλαδή να ανοίξει τον ιστότοπο που του δίνει ικανοποιητική απάντηση.

Μια πρώτη εμπειρική έρευνα – Μετρώντας τη δυσκολία προώθησης

Ο πρώτος στόχος είναι να βρούμε σε ποιες λέξεις-κλειδιά μπορούμε να επικρατήσουμε. Αυτό προϋποθέτει μια έρευνα που έχει ως αφετηρία της το Google. Αν, για παράδειγμα, έχουμε ένα βιβλιοπωλείο, η πρώτη λέξη-κλειδί που θα μας έρθει στο μυαλό είναι η λέξη βιβλία. Όχι μόνο σε εμάς αλλά και σε όλους όσοι έχουν βιβλιοπωλείο. Επίσης, αυτή τη λέξη θα τη βρούμε σε πανεπιστημιακούς ιστοτόπους, φόρουμ, μπλογκ και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε. Το αποτέλεσμα είναι στη λέξη βιβλία το Google να εμφανίζει περίπου 5.000.000 + αποτελέσματα, με τις πρώτες θέσεις να τις κατέχουν παλιοί ιστότοποι με μεγάλη επισκεψιμότητα και δημοφιλία. Γιατί να εμφανίσει το Google εκεί τον ιστότοπό σας; Μια λύση είναι να πληρώσετε μέσω του Google AdWords και να δαπανάτε καθημερινά ένα σεβαστό ποσό, που θα ξεκινά από κάποια ευρώ ανά ημέρα μέχρι αντέχει η τσέπη σας, για να το εμφανίσετε στους συνδέσμους διαφημιζομένων. Κάποιες φορές αυτή είναι η λύση για να έχετε άμεσα αποτελέσματα.

Προτάσεις της Google σχετικά με τη λέξη «βιβλία»
Προτάσεις της Google σχετικά με τη λέξη «βιβλία»

Σωστή στόχευση για την προώθηση ιστοσελίδας

Η άλλη λύση είναι η έρευνα και η σωστή στόχευση. Εμείς ακολουθούμε μια άλλη προσέγγιση. Πληκτρολογώντας στο πεδίο αναζήτησης του Google οποιαδήποτε λέξη ή φράση- κλειδί, θα δείτε ότι το Google σπεύδει να σας προτείνει κάποιες σχετικές φράσεις-κλειδιά. Για παράδειγμα, αρχίζοντας να πληκτρολογείτε τη λέξη «βιβλία», θα δείτε ότι το Google σας κάνει κάποιες προτάσεις για να σας διευκολύνει. Πού γνωρίζει αυτές τις λέξεις; Απλώς, αρκετοί χρήστες του έχουν κάνει αυτές τις αναζητήσεις. Με αυτό τον απλό τρόπο μαθαίνουμε ποιες φράσεις έχουν ζήτηση σε αντικείμενα σχετικά με εμάς.

Προώθηση ιστοσελίδων με τις σωστές λέξεις

Η επιχείρησή σας λοιπόν μπορεί να μην πουλά βιβλία γενικά, αλλά π.χ. «βιβλία αγγλικών για παιδιά προσχολικής ηλικίας». Πρόκειται για έναν στόχο με πολύ λιγότερα αποτελέσματα, άρα είναι και πιο εύκολο να ανέλθουμε στην πρώτη σελίδα του Google με αυτή τη φράση. Θα μου πείτε ότι δεν έχει τόσους επισκέπτες όσο η λέξη βιβλία. Σίγουρα ναι. Εξίσου όμως σίγουρα όσοι αναζητήσουν π.χ. «βιβλία αγγλικών για…» είναι οι υποψήφιοι αγοραστές που αναζητούν να αγοράσουν κάτι πολύ συγκεκριμένο. Αυτό που εσείς εμπορεύεστε. Είναι αυτό που προαναφέραμε ως ποιοτική κίνηση. Αυτό σημαίνει να κάνουμε προώθηση ιστοσελίδων με τις σωστές λέξεις.

Διαδικασία Προώθησης ιστοσελίδων

Εξάλλου, όταν κατακτήσετε μια μικρή κορυφή (μια πιο εύκολη φράση-κλειδί), έχετε βάλει πλώρη για τη μεγαλύτερη και δυσκολότερη κορυφή (μια πιο δύσκολη λέξη ή φράση-κλειδί). Δεν το λέμε μόνο μεταφορικά, αλλά και κυριολεκτικά. Αυτή είναι η κλιμάκωση των ενεργειών προώθησης ιστοσελίδων. Μια πρωτιά σε μια πιο εύκολη λέξη-κλειδί σημαίνει ότι τραβήξατε την προσοχή του Google. Η πρωτιά αυτή θα σας φέρει πολύτιμη επισκεψιμότητα, που με τη σειρά της θα οδηγήσει το Google να αναθεωρήσει προς το ευνοϊκότερο την εκτίμησή του για τον ιστότοπό σας. Στη συνέχεια μπορείτε να κάνετε προώθηση της ιστοσελίδς σας ώστε να κατακτήσετε την κορυφή και με μαι δυσκολότερη λέξη. Υπομονή λοιπόν και επιμονή, αρετές απαραίτητες εξάλλου για κάθε σχέδιό μας. Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για την προώθηση ιστοσελίδων.

προώθηση ιστοσελίδων
προώθηση ιστοσελίδων

Γνώση και εμπειρία. Τα απαραίτητα εφόδια του εμπόρου αναζήτησης.

Κατά τη διάρκεια των δεκαπέντε τελευταίων και πλέον ετών που υπάρχει η Google στο Διαδίκτυο, οι έμποροι αναζήτησης (search marketers – ευφημισμός για τους επαγγελματίες στην προώθηση ιστοσελίδων) έχουν βρει μεθόδους για να αποσπούν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τις διάφορες σελίδες. Ειδικοί στις τεχνικές SEO χρησιμοποιούν αυτή την εμπειρική και, μερικές φορές, θεωρητική γνώση για να βοηθήσουν τις ιστοσελίδες τους και τους πελάτες τους να επιτύχουν καλύτερη θέση στα αποτελέσματα του Google στις λέξεις-φράσεις κλειδιά που τους ενδιαφέρουν.

Μάρκετινγκ αναζήτησης και Ψηφιακό Marketing

Το μάρκετινγκ αναζήτησης (search marketing) είναι είδος μάρκετινγκ, που συμπεριλαμβάνει την προώθηση ιστοσελίδων αυξάνοντας την «ορατότητά» τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, κυρίως μέσω πληρωμένων διαφημίσεων. Εδώ ξεκινάει το Ψηφιακό Marketing. Όλες αυτές οι τεχνικές μπαίνουν κάτω από μια μεγάλη ομπρέλα που ονομάζεται Internet Marketing. Το Ψηφιακό Marketing συνδυάζει τεχνικές μαρκετιγκ και τεχνικές προώθηησης ιστοσελίδων. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Ψηφιακό Marketing.

Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google

Όλοι όσοι ασχολούνται με την προώθηση ιστοσελίδων έχουν πάντα ένα ερώτημα στο μυαλό τους. Πώς να βρίσκονται στην πρώτη σελίδα του Google με ΄σοο το δυνατό περισσότερες και σημαντικότερες λέξεις κλειδιά. Η απάντηση έρχεται από το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων με θέμα «Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google». Το βιβλίο περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές που είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ώστε ο ιστότοπός σας να φτάσει στην πρώτη σελίδα τωνα ποτελεσμάτων της Google. Εδώ μπορείτε να προμηθευθείτε το βιβλίο Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google.

βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων
βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων

Σεμινάριο Προώθησης Ιστοσελίδων

Μια εξαιρετική επιλογή γαι όσους λαμβάνουν πολύ σοβαρά το θέμα της γνώσης και ειδικότερα το θέμα της τεχνικής γνώσης πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων αποτελεί το Σεμινάριο Προώθησης Ιστοσελίδων. Η επιλογή ενός καλού Σεμιναρίου Προώθησης Ιστοσελίδων αποτελεί την καλύτερη επένδυση στη γνώση. Και για όσοςυ είναι πολυάσχολοι και δεν προλαβαίνουν να μεταβούν στο φυσικό χώρο παρακολύθσηης σεμιναρίου, η λύση είναι το σεμινάρια elearning SEO. Διότι το σεμινάρια elearning SEO γίνεται εξ αποστάσεως και γλιτώνετε τις μετακινήσεις. Όλες τςι πληροφορίες που αφορούν τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων θα τις βρείτε εδώ.

Σεμινάριο Προώθησης Ιστοσελίδων
Σεμινάριο Προώθησης Ιστοσελίδων