Μάρκετιγκ στο opencart
Μάρκετιγκ στο opencart
φοιτητικά νέα

Ένα από τα πιο διασκεδαστικά μενού του πίνακα διαχείρισης (admin panel) Opencart είναι το μάρκετινγκ. Θα σας δείξουμε τι μπορείτε να κάνετε με την εγγενή λειτουργικότητα OpenCart για τη δημιουργία εκστρατείας μάρκετινγκ και διαφόρων προωθητικών ενεργειών για αύξηση των πωλήσεών σας. Ας ξεκινήσουμε από το κύριο μενού του μάρκετινγκ στον πίνακα διαχείρισης (admin panel).

Ταμπλό (Dashboard) > Μάρκετινγκ (Marketing)

Μάρκετιγκ στο opencart

Μάρκετινγκ (Marketing)

Το μενού στην ενότητα του μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε, να επεξεργαστείτε και να παρακολουθήσετε τις καμπάνιες μάρκετινγκ που δημιουργείτε. Μπορείτε να τις φιλτράρετε βάση ονόματος (name), ημερομηνίας (date) ή κωδικού παρακολούθησης (tracking number). Κάντε κλικ στο Δημιουργία (+) για να δημιουργήσετε μια νέα καμπάνια μάρκετινγκ για το κατάστημά σας. Αφού τελειώσετε, θα εμφανιστεί εδώ.

Παρακολούθηση Μαρκετιγκ

Νέα Εκστρατεία Μάρκετινγκ

Το πεδίο δημιουργίας καμπάνιας είναι αρκετά απλό. Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να προσθέσετε μια καμπάνια με το όνομα και την περιγραφή της. Ο κωδικός παρακολούθησης χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση όλων των δραστηριοτήτων της καμπάνιας σας. Ο κωδικός αυτός προστίθεται στο τέλος του link που οδηγεί στην ιστοσελίδα σας.

Προσθήκη Παρακολούθησης Μαρκετιγκ

Προώθηση ιστοσελίδων

Το μάρκετιγκ είναι αρκετά στενά συνδεδεμένο με την προώθηση ιστοσελίδων. Ο στόχος είναι κοινός. Τόσο το μάρκετιγκ όσο και η προώθηση ιστοσελίδας έχουν ως στόχο να φέρουν επισκέπτες στην επιχείρηση. Το μάρκετιγκ αναφέρεται γενικά στην προσέλκυση πελατών, ενώ η προώθηση site αναφέρεται ειδικά στον προσέλκυση πελατών μέσω του google. Το μάρκετιγκ βοηθάει την προώθηση σελίδας διότι ενισχύει την επισκεψιμότητα και προδιαθέτει τον επισκέπτη να επανέλθει και να επισκεφθεί πάλι στον ιστότοπο. Το μαρκετιγκ επιστρατεύει για αυτό το σκοπό τους συνεργάτες και την αλληλογραφία. Οι τυπικές στρατηγικές προώθησης ιστοσελίδας δεν περιλαμβάνουν τέτοιου είδους τεχνικές. Εάν συνδυάσουμε τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας, την προώθηση σελίδας και τις τεχνικές μαρκετιγκ τότε μπορούμε να επιτύχουμε βέλτιστο αποτέλεσμα με ελάχιστο κόπο. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πολύ περισσότερα για τις στρατηγικές προώθησης ιστοσελίδων

Συνεργάτες (Affiliates)

Το σύστημα συνεργασίας στο OpenCart σάς επιτρέπει να προσθέσετε λογαριασμούς ατόμων (συνεργάτες) που θέλετε να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε περισσότερες πωλήσεις και κυκλοφορία. Ο κάθε συνεργάτης έχει τον δικό του κωδικό παρακολούθησης, όπως και οι εκστρατείες μάρκετινγκ. Αυτός ο κωδικός χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας που έχει οδηγήσει ο συνεργάτης στην ιστοσελίδα σας. Το πεδίο Συνεργάτες (Affiliates) σάς επιτρέπει να φιλτράρετε τους συνεργάτες βάση ονόματος, κατάστασης, ημερομηνίας, email και εάν ο συνεργάτης έχει εγκριθεί.

Προσθήκη Παρακολούθησης Μαρκετιγκ

Νέος Συνεργάτης (New Affiliate)

Αυτό είναι το μενού για τη δημιουργία ενός νέου λογαριασμού συνεργάτη (manually). Είναι παρόμοιο με τη δημιουργία ενός νέου πελάτη – πρέπει να συμπληρώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία και τη διεύθυνσή σας, αλλά υπάρχουν μερικές επιπρόσθετες επιλογές που κάνουν τα πράγματα λίγο διαφορετικά.
Κωδικός παρακολούθησης – ο τρόπος με τον οποίο θα παρακολουθούνται οι παραπομπές (referrals) που παράγουν οι συνεργάτες σας.

Προσθήκη Συνεργάτη opencart

Το δεύτερο μέρος του πεδίου δημιουργίας καινούργιου λογαριασμού συνεργάτη είναι το μέρος όπου προστίθενται οι επιχειρηματικές λεπτομέρειες (Εταιρεία και Ιστοσελίδα), όπως και η πραγματική διεύθυνση.

Διεύθυνση Συνεργάτη

Λεπτομέρειες Πληρωμής (Payment Details)

Αυτή είναι η δεύτερη καρτέλα του μενού δημιουργίας συνεργάτη, όπου έχουμε και τις πιο σημαντικές λειτουργίες.

Προμήθεια (Commission) (%) – Αυτό είναι το ποσοστό που θα λάβει ο συνεργάτης για κάθε αγορά που ολοκληρώνεται από το link τους. Θα πρέπει να προσδιορίσετε το ποσό του συνόλου που θα κερδίσει ο συνεργάτης.

Α.Φ.Μ. / Δ.Ο.Υ. – αριθμός φορολογικού μητρώου.

Τρόπος Πληρωμής (Payment Method) – Επιλέξτε τη μέθοδο πληρωμής που θα χρησιμοποιήσετε για να πληρώσετε συνεργάτες σας.

Όνομα Δικαιούχου Επιταγής (Cheque Payee Name) – το όνομα του παραλήπτη της επιταγής.

Λεπτομέρειες Πληρωμής Συνεργάτη

Κατασκευή eshop

Όταν ξεκινάμε την κατασκευή e-shop έχουμε στο μυαλό μας τις πωλήσεις. Το μαρκετιγκ είναι μια δυνατότητα που μας προσφέρει το opencart και στοχεύει κατευθείαν στην αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω το μαρκετιγκ αποτελεί έναν από τους πυλώνες αύξησης επισκεψιμότητας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τη δημιουργία eshop. Ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να ενισχύσουμε το μαρκετιγκ την ώρα που ξεκινάμε τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να τονίσουμε τα σχετικά link (π.χ. συνεργάτες, newsletter) στα επιλεγμένα σημεία του eshop. Εφόσον μιλάμε για κατασκευή eshop με το opencart το ενδεδειγμένο σημείο είναι το υποσέλιδο του eshop. Εκείνο το σημείο επιτρέπει τη χρήση γραφικών τα οποία θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Το μαρκετιγκ αποτελεί ένα πολύ κομβικό σημείο για την αύξηση των πωλήσεων ενός eshop. Την ιδανική λύση θα σας τη δώσει μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή eshop

Κουπόνια (Coupons)

Τα κουπόνια στο opencart χρησιμοποιούνται για να ορίσετε εκπτώσεις και διαφημίσεις για τα προϊόντα σας στο OpenCart. Όλα αυτά θα αναφέρονται στο πεδίο Κουπόνια (Coupons). Μπορείτε να δημιουργήσετε καινούργια και να τα επεξεργαστείτε εδώ. Ας δημιουργήσουμε ένα καινούργιο κουπόνι και να δούμε τις επιλογές που μας δίνονται.

Κουπόνια openart

Νέο Κουπόνι (New Coupon)

Αφού επιλέξετε ένα όνομα για το κουπόνι σας, πρέπει να του δώσετε έναν μοναδικό κωδικό που θα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση της έκπτωσης.

Τύπος (Type) – Μπορείτε να επιλέξετε το είδος των εκπτώσεων (είτε ποσοστό ή ποσό).

Έκπτωση (Discount) – Στο πεδίο Έκπτωση (Discount) θα εισχωρήσετε το ποσό της έκπτωσης.

Συνολικό Ποσό (Total Amount) – Εδώ βάζουμε το συνολικό ποσό που πρέπει να επιτευχθεί για να ισχύει το κουπόνι.

Προσθήκη Κουπονιού

Σύνδεση Πελάτη (Customer Login) – Ρυθμίστε εάν χρειάζεται ο πελάτης να συνδεθεί για να χρησιμοποιήσει το κουπόνι.

Δωρεάν Αποστολή (Free Shipping) – Ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση της επιλογής δωρεάν αποστολής.

Προϊόντα (Products) – Προσθέστε τα προϊόντα για τα οποία θα ισχύει η έκπτωση.

Προσθήκη Κουπονιού opencartΚατηγορία (Category) – Μπορείτε να εκχωρήσετε ολόκληρες κατηγορίες για τις οποίες θα είναι ενεργοποιημένη η έκπτωση.

Ημερομηνία Έναρξης / Λήξης (Date Start / End) – Ρυθμίστε την προθεσμία για την εγκυρότητα του κουπονιού.

Χρήσεις ανά κουπόνι (Uses Per Coupon) – Ορίστε τον αριθμό των χρήσεων του κουπονιού.

Χρήσεις ανά πελάτη (Uses Per Customer) – Πόσες φορές δικαιούται ο κάθε πελάτης να χρησιμοποιήσει το κουπόνι.

Κατάσταση (Status) – Ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση του κουπονιού.

Αλληλογραφία (Mail)

Το μενού αλληλογραφίας χρησιμοποιείται για να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας και να τους στείλετε τις εκστρατείες μάρκετινγκ και άλλα μηνύματά σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το πεδίο για να δημιουργήσετε ένα μαζικό email που θα αποσταλεί σε πολλαπλούς παραλήπτες:

Προς (To) – Όλους του Συνδρομητές του Ενημερωτικού δελτίου (All Newsletter Subscribers), Όλους του Πελάτες (All Customers), Ομάδες Πελατών (Customer Group), Πελάτες (Customers), Όλους τους Συνεργάτες (All Affiliates), Συνεργάτες (Affiliates)

Θέμα (Subject) – Ο τίτλος του μαζικού email.

Μήνυμα (Message) – Γράψτε το μήνυμα που θέλετε να στείλετε στους παραλήπτες σας χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου.

Αλληλογραφία E-mailΔιαφήμιση στο διαδίκτυο

Μετά τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος το επόμενο βήμα είναι η προώθηση ιστοσελίδας και η διαφήμιση στο διαδίκτυο. Το μαρκετιγκ δίνει μεγάλη δύναμη στο κομμάτι της διαφήμισης στο internet. Για την ακρίβεια οι ενέργειες διαφήμισης στο διαδίκτυο ενδείκνυται να είναι σε αρμονία με τις ενέργειες μάρκετιγκ. Δηλαδή η διαφήμιση στο ιντερνετ να προωθεί τις ενέργειες μαρκετιγκ. Εδώ μπορούμε να μάθουμε περισσότερα για τη διαφήμιση στο ιντερνετ

Κατασκευή ιστοσελίδων

Το μαρκετιγκ συνδυάζει όλες οι τεχνολογίες κατασκευής ιστοσελίδων. Από τη διάταξη που μας δίνει το template, το οποίο είναι το πρώτο βήμα στην κατασκευή site. Μέχρι την προώθηση στις μηχανές αναζήτησης που αποτελεί το τελευταίο βήμα με το οποίο ολοκληρώνεται και κλείνει η δημιουργία ιστοσελίδων. Όταν σε όλα τα στάδια της κατασκευής ιστοσελίδας έχουμε στο μυαλό μας τις διαδικασίες μαρκετιγκ και προώθησης, τότε όλα θα πάνε καλά. Και όταν λέμε καλά εννοούμε οτι θα κάνουμε επιτυχημένη δημιουργία ιστοσελίδας η οποία θα φέρει κέρδος στην επιχείρηση. Αυτό σημαίνει επιτυχημένη κατασκευή ιστοσελίδας. Εδώ μπορείτε να μάθετε πως δουλεύουν οι κορυφαίοι στην κατασκευή ιστοσελίδων