Βέλτιστη πυκνότητα σελίδας
Βέλτιστη πυκνότητα σελίδας

Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε πως να επιλέξετε τις κατάλληλές λέξεις κλειδιά για να κάνετε την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Οι λέξεις κλειδιά είναι ίσως το σημαντικότερο ζήτημα κατά την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τη μηχανή αναζήτησης. Το google εξετάζει πολλές παραμέτρους σετικά με τις λέξεις κλειδιά όπως για παράδειγμα τη σειρά των λέξεων («βιβλία σχολείο», σε αντίθεση με «σχολείο βιβλία»), την ορθογραφία και τη στίξη.

Ας δούμε ένα παράδειγμα: Αν κάνουμε μια αναζήτηση με τη φράση «βιβλία σχολείο», τότε το Google υποθέτει ότι ψάχνουμε κυρίως για βιβλία δημοτικού. Αντιθέτως, αν κάνουμε αναζήτηση με τη φράση «σχολείο βιβλία» τότε το Google υποθέτει ότι ψάχνουμε και για βιβλία γυμνασίου. Αυτό φαίνεται στις δύο εικόνες που ακολουθούν, εικόνα 2.5 και εικόνα 2.6. Αξίζει τον κόπο να παρατηρήσουμε ότι ακόμη και οι προτάσεις του Google είναι διαφορετικές.

Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι λέξεις-κλειδιά ενός ερωτήματος αναζήτησης χρησιμοποιούνται στις σελίδες και βγάζουν χρήσιμα συμπεράσματα για την ταξινόμηση των επόμενων σελίδων. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ενδεχομένως βγαίνει το συμπέρασμα ότι οι σελίδες που αναφέρονται σε σχολικά βιβλία περιλαμβάνουν παράγωγα της λέξης «σχολείο» στα μεταδεδομένα, τόσο στον τίτλο όσο και στην περιγραφή.

Με αυτό τον τρόπο είναι σε θέση να προσδιορίζουν τη σχετικότητα ενός συγκεκριμένου εγγράφου ως προς κάποιο ερώτημα αναζήτησης.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιστοποιηθεί η κατάταξη μιας σελίδας είναι να εξασφαλιστεί ότι οι λέξεις-κλειδιά που θέλετε να καταταχθούν χρησιμοποιούνται σε περίοπτη θέση σε τίτλους, κείμενο και μεταδεδομένα.

Αποτελέσματα αναζήτησης στο google για τη φράση «βιβλία σχολείο»
Αποτελέσματα αναζήτησης στο google για τη φράση «βιβλία σχολείο»

Σε γενικές γραμμές, όσο πιο συγκεκριμένες κάνετε τις λέξεις-κλειδιά σας, τόσο περιορίζετε τον ανταγωνισμό για τα αποτελέσματα αναζήτησης και βελτιώνετε τις πιθανότητές σας για την επίτευξη υψηλότερης κατάταξης.

 

Αποτελέσματα αναζήτησης στο google για τη φράση «σχολείο βιβλίο»
Αποτελέσματα αναζήτησης στο google για τη φράση «σχολείο βιβλίο»

Μην το παρακάνετε με την πυκνότητα στις λέξεις κλειδιά

Η πυκνότητα της λέξης-κλειδιού είναι το ποσοστό κατά το οποίο εμφανίζεται η συγκεκριμένη λέξη ή φράση στο σύνολο των λέξεων μίας σελίδας.

Η καλύτερη πρακτική είναι να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις-κλειδιά με φυσικό τρόπο και με κάποια στρατηγική. Αν, για παράδειγμα, η σελίδα σας στοχεύει στη φράση-κλειδί «Μουσείο της Ακρόπολης», τότε ίσως φυσικά να περιλαμβάνετε περιεχόμενο σχετικό με το Μουσείο της Ακρόπολης, τα εκθέματα του μουσείου, την ιστορία του ή ακόμη και προτάσεις για ξενοδοχεία ή εστιατόρια κοντά στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Από την άλλη πλευρά, αν απλώς επαναλαμβάνουμε συνεχώς τη φράση «Μουσείο της Ακρόπολης» σε μια σελίδα με άσχετο περιεχόμενο, όπως μια σελίδα για ανακαινίσεις, τότε οι προσπάθειές σας να καταταχθείτε για το «Μουσείο της Ακρόπολης» είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Τότε θεωρείται ως τεχνική black hat seo και τιμωρείται από τη google.

Το νόημα της χρήσης των λέξεων-κλειδιών δεν είναι να κατατάσσονται σε υψηλή βαθμίδα όλες οι λέξεις-κλειδιά, αλλά να κατατάσσονται σε υψηλή βαθμίδα εκείνες για τις οποίες οι άνθρωποι ψάχνουν όταν θέλουν αυτό το οποίο προσφέρει ο ιστότοπός σας. Λογικό είναι να επιθυμούμε να προβληθούμε σε όλες τις λέξεις ή φράσεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν. Η απληστία είναι ένα φίδι που δεν γητεύεται. Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι εφικτό και απλώς θα οδηγήσει σε λάθος κινήσεις και ενέργειες εκ μέρους μας και ασφαλώς σε αποτυχία. Ιεραρχούμε προτεραιότητες και κάνουμε ένα βήμα κάθε φορά.

Βελτιστοποίηση Εντός Σελίδας

Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζουμε τη διαδικασία την οποία συνιστούμε να εφαρμόσετε για να βελτιστοποιήσετε τη δική σας ιστοσελίδα.

H βελτιστοποίηση εντός ιστοσελίδας (on-site SEO) περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που κάνουμε στην ιστοσελίδα μας για να τη βοηθήσουμε να βγει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων του Google.

Σε αντίθεση με τη βελτιστοποίηση εκτός ιστοσελίδας (off-site SEO), που περιλαμβάνει ενέργειες σε άλλες ιστοσελίδες που βοηθούν την προώθηση της δικής μας ιστοσελίδας. Είναι πολύ σημαντικότερο στάδιο από το on-site SEO, γιατί δείχνει τι λένε οι άλλοι για την ιστοσελίδα μας, κάτι στο οποίο το Google αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία.

Σκοπός του on-site SEO είναι να βελτιστοποιήσουμε μία προς μία όλες τις σελίδες που περιέχονται σε μια ιστοσελίδα, βελτιστοποιώντας κάθε σελίδα για κάθε ξεχωριστή λέξη-κλειδί ή φράση.

Δεν τσουβαλιάζουμε τις λέξεις ή φράσεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν σε όλες τις σελίδες μας (πρώτη και εσωτερικές –γιατί, όλες για το ίδιο ακριβώς πράγμα δεν κάνουν λόγο, θα αναρωτηθεί το Google) και φυσικά δεν περιοριζόμαστε μόνο στην πρώτη σελίδα. Κάθε σελίδα αποτελεί και μία ευκαιρία για ξεχωριστές επιπρόσθετες λέξεις-κλειδιά, αφού κάθε σελίδα μπορεί να αναδειχθεί σε 2-3 το πολύ λέξεις ή φράσεις-κλειδιά.

Η βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας για τις µηχανές αναζήτησης συνήθως απαιτεί να τροποποιηθούν ορισµένα τμήματά του. Μεµονωµένα ίσως αυτές οι αλλαγές να φαίνονται απλώς σταδιακές βελτιώσεις, αλλά σε συνδυασµό µε άλλες βελτιστοποιήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν σηµαντικά τον τρόπο µε τον οποίο εµφανίζεται ο ιστότοπος στους χρήστες, αλλά και τη θέση του ανάµεσα στα οργανικά αποτελέσµατα της αναζήτησης.

Βέλτιστη χρήση των φράσεων κλειδιών

Εδώ βλέπουμε τα σημεία μιας ιστοσελίδας στα οποία ενδείκνυται να τοποθετούμε τις λέξεις-κλειδιά:

  • Στην ετικέτα τίτλου τουλάχιστον μία φορά: Προσπαθήστε να κρατήσετε τη φράση-κλειδί όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή της ετικέτας του τίτλου.
  • Μία φορά σε περίοπτη θέση κοντά στην κορυφή της σελίδας.
  • Τουλάχιστον δύο ή τρεις φορές στο κύριο τμήμα κειμένου της σελίδας.
  • Τουλάχιστον μία φορά στην περιγραφή κειμένου της εικόνας στη σελίδα. Αυτό βοηθά όχι μόνο στην αναζήτηση στο Διαδίκτυο, αλλά και στην αναζήτηση εικόνων, που μπορεί κατά περίπτωση να φέρει πολύτιμη επισκεψιμότητα.
  • Μία φορά στη διεύθυνση URL. Πρόσθετοι κανόνες για τις διευθύνσεις URL και τις λέξεις-κλειδιά θα συζητηθούν αργότερα σε αυτή την ενότητα.
  • Τουλάχιστον μία φορά στην ετικέτα μεταδεδομένων περιγραφής.

 

Μια βέλτιστη σελίδα για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων» φαίνεται στο παράδειγμα που ακολουθεί:

Βέλτιστη πυκνότητα σελίδας
Βέλτιστη πυκνότητα σελίδας

Εδώ βλέπουμε και την πραγματική ιστοσελίδα της εταιρείας dreamweaver.gr, στην οποία έχουν εφαρμοστεί οι παραπάνω κανόνες:

Παράδειγμα βέλτιστης πυκνότητας σελίδας
Παράδειγμα βέλτιστης πυκνότητας σελίδας

Δημιουργία ιστοσελίδων

Σύμφωνα τη γνώμη της συγγραφικής ομάδας μας, είναι αδιανόητο να ξεκινήσουμε κατασκευή ιστοσελίδων χωρίς να γνωρίζουμε τις λέξεις κλειδιά. Η γνώση αυτή είναι απαραίτητη όχι απλά για τη βελτιστοποίηση της σελίδας, αλλά για μια ουσιαστική κατασκευή της ιστοσελίδας με επίκεντρο τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες θέλουμε να κατακτήσουμε την πρώτη σελίδα του google. Για παράδειγμα θα επιλέξουμε να τοποθετήσουμε την κυρία λέξη κλειδί στο κεντρικό μενού του ιστότοπου. Επίσης θα φροντίσουμε ώστε όλο το στήσιμο του ιστότοπου και ολόκληρη εν γένει η δημιουργία της ιστοσελίδας να στοχεύει στην παραπομπή του επισκέπτη προς τα ουσιαστικά σημεία του ιστότοπου. Όταν αυτή η προσπάθεια απεικονιστεί στην κατασκευή της ιστοσελίδας, τότε είναι βέβαιο ότι θα τη δει και το google και θα μας ανταμείψει για αυτή την προσπάθεια. Άλλωστε όπως ήδη συμβαίνει στην Αμερική, για κάθε Χ ποσό που δίνεται για την κατασκευή ιστοσελίδων, είναι απαραίτητο να δοθεί πόσο 10Χ για την προώθηση της ιστοσελίδας. Εάν όμως η κατασκευή του site γίνει με τις σωστές κατευθύνσεις, τότε το ποσό που αφορά την προώθηση είναι πιθανό να είναι αισθητά μειωμένο. Εδώ μπορείτε να μάθετε ποιες είναι οι σωστές κατευθύνσεις για την δημιουργία ιστοσελίδων.

Προώθηση ιστοσελίδων για λέξεις κλειδιά

Το σημαντικότερο κομμάτι για την προώθηση ιστοσελίδων είναι να επιλέξετε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά.  Το πρώτο βήμα είναι η χρήση των σημαντικών λέξεων κλειδιών σε στρατηγικά σημεία του ιστότοπου κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Το δεύτερο βήμα είναι η βελτιστοποίηση των επιμέρους ιστοσελίδων. Και το τρίτο και σημαντικότερο στάδιο είναι η ίδια η διαδικασία προώθησης της ιστοσελίδας. Εδώ έχουμε την παραγωγή περιεχομένου στο οποίο οι λέξεις κλειδιά τοποθετούνται σε σημαντικά και στρατηγικά σημεία. Εάν για παράδειγμα μιλάμε για συγγραφή άρθρων τότε τα σημαντικά σημεία είναι οι τίτλοι των ενοτήτων και οι λέξεις που είναι με έντονο χρώμα. Εάν μιλαμε για δημιουργία βίντεο, τότε το σημαντικό σημείο είναι ο τίτλος και η αρχή του περιγραφικου κειμένου. Η προώθηση ιστοσελίδων ταυτίζεται με την έξυπνη χρήση των λέξεων κλειδιών ώστε να φαίνεται ότι έγινε με αυθόρμητο και φυσικό τρόπο. Δεν είναι τόσο απλό όσο δείχνει. Αν ήταν απλό, θα ανεβάσαμε 100 άρθρα η 100 video και θα επιτυγχαναμε την κατάταξη της ιστοσελίδας μας στις πρώτες θέσεις στο google. Όμως η πρώτη θέση στο google δεν επιτυγχάνεται τόσο εύκολα. Η προώθηση ιστοσελίδας θέλει τον τρόπο της, θέλει τέχνη. Μπείτε εδώ για να μάθετε τα μυστικά της επιτυχημένης προώθησης ιστοσελίδων.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων με λέξεις κλειδιά

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι μια άλλη διαδικασία άρρηκτα δεμένη με τις λέξεις κλειδιά. Κατά τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας τοποθετούμε τις λέξεις κλειδιά σε επιλεγμένα σημεία της ιστοσελίδας όπως είναι ο τίτλος, η περιγραφή και οι επικεφαλίδες h2. Με αυτή την απλή τεχνική δίνουμε στο google το μήνυμα ότι η συγκεκριμένη σελίδα αναφέρεται στη συγκεκριμένη λέξη κλειδί. Αυτό είναι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Υπάρχουν βέβαια πολύ περισσότερες δυνατότητες εκτός από τις απλές που αναφέραμε παραπάνω. Όλες οι τεχνικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδας βρίσκονται συγκεντρωμένες εδώ.

Κατασκευή eshop με χρήση λέξεων κλειδιών

Όταν κάνουμε κατασκευή eshop τότε ενδείκνυται να τοποθετήσουμε τις λέξεις κλειδιά στους τίτλους των προϊόντων και των κατηγοριών. Είτε η κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος γίνει με το opencart είτε με το woocommerce είτε με οποιοδήποτε άλλο λογισμικό κατασκευής eshop, οι τεχνικές βελτιστοποιησης παραμένουν οι ίδιοι. Όταν η δημιουργία eshop περιλαμβάνει τις λέξεις κλειδιά τότε είναι πολύ πιθανό ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα θα ανέβει από μόνο του ως ένα σημείο. Δεν αρκεί για να κατακτήσουμε την κορυφή και να φτάσουμε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της google. Όμως δίνει ένα ισχυρό έναυσμα και μια δυνατή ώθηση για την προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Άλλωστε πλέον η προώθηση είναι άρρηκτα δεμένη με την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος. Μπορείτε να μάθετε όλες τις τεχνικές που αφορούν την κατασκευή eshop πατώντας εδώ.

Κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου

Ειδικότερα στην περίπτωση της κατασκευής ηλεκτρονικού φαρμακείου οι λέξεις κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιηθούν σωστα. Διότι όταν μιλάμε για κατασκευή ηλεκτρονικών φαρμακείων αναφερόμαστε στο πιο ανταγωνιστικό κομμάτι της αγοράς κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων. Κάπιοος ενδεχομένως φαντάζεται οτι η κατσκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου έχι ετον ίδιο βαθμό δυσκολίας με την κτασκευή ενός απλού eshop. Θα αλλάξετε άποψη αν μπειτε και δειτε πως γίνεται άκρως επαγγελματικά η κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου

Όλες τις τεχνικές κατασκευής eshop μπορείτε να τις μάθετε μέσα από τα σεμινάρια κατασκευής eshop. Κορυφαία σεμιναρια δημιουργίας eshop διοργανώνονται από την εταιρεία dreamweaver. Ειδικότερα η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτελεί εξαιρετική λύση για όσους εργάζονται πολλές ώρες και δεν έχουν δυνατότητα φυσικής παρουσίας στα σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου. Εάν ανήκετε σε εσείς σε αυτή την κατηγορία, τότε δεν έχετε παρά να ενημερωθείτε για τα σεμινάρια ηλεκτρονικού εμπορίου πατώντας εδώ.

Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων

Οι λέξεις κλειδιά αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο σε κάθε σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων. Και αυτό είναι πολύ λογικό διότι αυτό ακριβώς είναι που θέλουμε να μάθουμε σε ένα σεμινάριο seo. Δηλαδή πως να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις κλειδιά. Η dreamweaver στηρίζει σεμιναρια προώθησης ιστοσελίδων μεταδίδοντας κομμάτι από την πολυετή και πολυδιάστατη εμπειρία των στελεχών της. Μέσα από τα συγκεκριμένα σεμινάρια seo μπορείτε να μάθετε πώς να κάνετε άριστη βελτιστοποιηση τόσο σε άρθρα όσο και σε video. Εδώ θα μάθετε περισσότερα για τα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Γνώσεις γλώσσας html για την προώθηση ιστοσελίδων

Η γνώση της γλώσσας HTML μας βοηθάει πολύ στην προώθηση ιστοσελίδων. Εάν παρακολουθήσετε το σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων τότε ο εκπαιδευτής θα σας καθοδηγήσει και θα σας δώσει τις απαραίτητες γνώσεις με απλό και σύντομο τρόπο. Εάν όμως επιλέξετε να διαβάσετε μόνοι σας, τότε μπορείτε να διαβάσετε τα άρθρα μας για τη γλώσσα ξεκινώντας από την εισαγωγή στη γλώσσα html. Ειδικότερα για την προώθηση ιστοσελίδων σας προτείνουμε να δώσετε βαρύτητα σε επιλεγμένες ετικέτες. Μια από αυτές τις ετικέτες είναι ο τίτλος. Μια δεύτερη σημαντική γνώση είναι να μάθετε τι είναι οι μετα ετικέτες κσι οι εικόνες στην html. Σημαντικό επίσης είναι να κατανοήσετε πως χρησιμοποιείται η ετικέτα τίτλου. Τέλος καλό είναι να έχετε γνώσεις CSS. Αυτές μπορείτε να τις αποκτήσετε πάλι με΄σα από την ιστοσελίδα μας διαβάζοντας την εισαγωγή στο css. Απλές τεχνικές γνώσεις που όμως αποδεικνύονται πολύτιμες για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Διαφήμιση στο ίντερνετ

Όταν κάνουμε διαφήμιση στο ίντερνετ θέλουμε να προβάλλεται ο ιστότοπος μας σε άλλους ιστότοπους των οποίων το περιεχόμενο είναι συναφές με το δικό μας. Τα κριτήρια για αυτή την επιλογή βασίζονται στις λέξεις κλειδιά. Δηλαδή θα επιλέξουμε να κάνουμε διαφήμιση  στο  ίντερνετ χρησιμοποιώντας τους ιστότοπους των οποίων οι λέξεις κλειδιά είναι όσο το δυνατόν πιο συναφείς με τις λέξεις κλειδιά του δικού μας ιστότοπου. Εάν για παράδειγμα έχουμε ένα site που ασχολείται με ανακαινίσεις τότε η πρώτη μας επιλογή θα είναι να κάνουμε διαφήμιση στο internet χρησιμοποιώντας ιστότοπους που έχουν πολλά άρθρα σχετικά με ανακαινιση η ανακαινίσεις σπιτιών. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε μπορείτε να επιλέξετε συναφή αντικείμενα όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση πλακιδίων η τα κουφώματα αλουμινίου. Τότε η διαφήμιση στο ίντερνετ θα είναι πετυχημένη. Μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο ώστε να κάνετε με τις καλύτερες προδιαγραφές τη τη διαφήμιση στο ίντερνετ της δικής σας ιστοσελιδας.

Διαφήμιση στο facebook

Οι λέξεις κλειδιά μας βοηθάνε επίσης να επιτύχουμε καλύτερα αποτέλεσμα στη διαφήμιση στο facebook. Όσο καλύτερη βελτιστοποιηση κάνουμε στη landing page, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αναμενόμενη κίνηση. Καλό είναι να κάνουμε διαφήμιση στο facebook στοχεύοντας συγκεκριμένες σελίδες και όχι την κεντρική σελίδα του ιστότοπου. Εδώ βρίσκεται μια σελίδα που σας εξηγεί όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη διαφήμιση στο faxebook.

Διαφήμιση στο google

Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και για τη διαφήμιση στο google. Επιλέγουμε να στοχεύουμε σε μεμονωμένες εσωτερικές σελίδες. Η ποιότητα της landing page ανεβάζει τον αναμενόμενο αποτέλεσμα για συγκεκριμένο ποσό που θα επενδύσουμε για τη διαφήμιση στο google. Στη σελίδα που ακολουθεί μπορείτε να ενημερωθείτε για όλα τα μυστικά της διαφήμισης στο google.