Δημιουργία Υπο-μενού στο Wordpress
Δημιουργία Υπο-μενού στο Wordpress
φοιτητικά νέα

Στα προηγούμενα άρθρα δημιουργήσαμε μια-δυο σελίδες για να δουλέψουμε, θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα μενού για την ιστοσελίδα μας.

Για να το κάνετε αυτό, τοποθετήστε τον δείκτη πάνω από το Εμφάνιση και κάντε κλικ στο Μενού.

Από εδώ μπορείτε απλά να πληκτρολογήσετε το όνομα του νέου μενού που θέλετε να δημιουργήσετε και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο κουμπί «Δημιουργία μενού».

Τώρα μπορείτε να ξεκινήσετε την προσθήκη στοιχείων στο μενού σας.

Θα παρατηρήσετε στην αριστερή πλευρά ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σελίδες, δημοσιεύσεις, κατηγορίες ή συνδέσμους για να προσθέσετε στο μενού σας. Απλά επιλέξτε τα πλαίσια δίπλα από τις σελίδες ή τις κατηγορίες που θέλετε να προσθέσετε στο μενού σας και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή «Προσθήκη στο μενού».

Μόλις προστεθούν στο μενού σας, μπορείτε να κάνετε κλικ και να σύρετε τα στοιχεία για να αλλάξετε τη σειρά τους.

Το μεγαλύτερο μέρος είναι αρκετά αυτονόητο, αλλά υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να αναλύσουμε σχετικά με τα μενού.

Το πρώτο είναι τα εμφωλευμένα στοιχεία μενού, ή αλλιώς υπο-μενού και το δεύτερο είναι οι προσαρμοσμένοι σύνδεσμοι.

Υπο-μενού στο wordpress

Ένα υπο-μενού είναι ένα εμφωλευμένο στοιχείο μενού μέσα σε ένα μενού. Ένα καλό παράδειγμα αυτού θα ήταν εάν είχατε ένα στοιχείο μενού κατηγορίας και θέλατε να βάλετε τις υπο-κατηγορίες αυτής της κατηγορίας ως ένα εμφωλευμένο μενού μέσα σε αυτό το μενού.

Ακούγεται πολύ μπερδεμένο αλλά, ορίστε, τι εννοώ:

Υπο-μενού στο WordPress
Υπο-μενού στο WordPress

Τα βλέπετε παντού αυτά και οι πιθανότητες είναι ότι θα θελήσετε κι εσείς να τα κάνετε σε κάποιο σημείο.

Για να επιτευχθεί αυτό το WordPress, απλά προσθέστε όλα τα στοιχεία του υπο-μενού σας στο μενού σας και, στη συνέχεια, κάντε κλικ και σύρετε τα στοιχεία υπο-μενού ελαφρώς προς τα δεξιά κάτω από οποιουδήποτε στοιχείο του μενού θέλετε να είναι εμφωλευμένα.

Δημιουργία Υπο-μενού στο WordPress
Δημιουργία Υπο-μενού στο WordPress

Όλα τα ένθετα στοιχεία μενού που ανήκουν στο ίδιο υπο-μενού θα πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα και, όλα όσα θέλετε να είναι περαιτέρω εμφωλευμένα στο μενού θα πρέπει να είναι απλώς στα δεξιά μενού «γονέα» τους.

Τώρα, όταν αποθηκεύσετε και ανανεώσετε, θα δείτε ότι τα ένθετα στοιχεία του μενού που έχετε προσθέσει εμφανίζονται μόνο όταν αιωρηθείτε πάνω από το γονικό αντικείμενο μενού τους.

Προσαρμοσμένοι σύνδεσμοι

Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι θέλετε να δημιουργήσετε ένα στοιχείο μενού που ονομάζεται «Υπηρεσίες».

Στη συνέχεια, μπορείτε να προσθέσετε στοιχεία υπο-μενού για καθεμία από τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Τώρα, ας πούμε ότι για κάποιον λόγο δεν έχετε μία πραγματική σελίδα «Υπηρεσίες» που απαριθμεί όλες τις Υπηρεσίες σας. Αντ’ αυτού έχετε σελίδες προορισμού (landing pages), για κάθε μία από τις υπηρεσίες σας και θέλετε να στείλετε τους επισκέπτες αμέσως στη σελίδα προορισμού για την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει.

Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να προσθέσετε έναν προσαρμοσμένο σύνδεσμο στο μενού, με το κείμενο του συνδέσμου να είναι «Υπηρεσίες». Η διεύθυνση URL δεν μπορεί να είναι κενή, οπότε βάλτε «/» ή «#» για τώρα.

Μόλις προσθέσετε το στοιχείο μενού, κάντε κλικ σε αυτό για να μπορείτε να το επεξεργαστείτε και στη συνέχεια, διαγράψτε τη διεύθυνση URL και πατήστε αποθήκευση.

Τώρα θα έχετε ένα στοιχείο μενού που δεν είναι σύνδεσμος, αλλά είναι απλώς ένα στοιχείο μητρικού μενού που οδηγεί τους επισκέπτες στο σωστό στοιχείο υπο-μενού (που είναι οι υπηρεσίες αυτή την περίπτωση).

Διαχείριση Τοποθεσιών Μενού

Ένα τελευταίο βήμα για τη δημιουργία ενός μενού. Αυτό είναι σημαντικό, γιατί αν παραλείψετε αυτό το βήμα θα αναρωτιέστε γιατί δεν φαίνονται τα μενού σας στην ιστοσελίδα σας.

Θα παρατηρήσετε ότι στη σελίδα ρυθμίσεων Μενού υπάρχει η επιλογή «Διαχείριση Τοποθεσιών».

Αυτές είναι οι θέσεις που έχουν συσταθεί από το θέμα που χρησιμοποιείτε, και η επιλογή ενός από αυτά τα κουτιά λέει στο θέμα σας να τοποθετήσει αυτό το μενού σ’ εκείνη τη θέση.

Διαχείριση Τοποθεσιών Μενού στο WordPress
Διαχείριση Τοποθεσιών Μενού στο WordPress

Αν δεν ορίσετε μια θέση μενού για το μενού σας, δεν θα εμφανιστεί πουθενά στον ιστότοπό σας (εκτός βέβαια αν χρησιμοποιήσετε μια μικροεφαρμογή για μενού και το τοποθετήσετε σε μια περιοχή κάποιας πλαϊνής μπάρας, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία).

Οι σχεδιαστές θεμάτων δημιουργούν ορισμένες θέσεις στο θέμα τους, όπου μπορούν να εμφανιστούν τα μενού. Κοινές θέσεις περιλαμβάνουν την επικεφαλίδα και το υποσέλιδο, αλλά μερικοί σχεδιαστές γίνονται περισσότερο δημιουργικοί μερικές φορές.

Τις περισσότερες φορές η κύρια θέση των μενού (συνήθως στην επικεφαλίδα) θα είναι η θέση «Κύριο μενού». Θα δείτε τα θέματα που έχουν μια θέση για ένα «secondary» μενού ή «footer» μενού και θα πρέπει απλά να παίξετε λίγο με την ανάθεση μενού σε εκείνες τις θέσεις για να δείτε πού εμφανίζονται. Σε περίπτωση αμφιβολίας, μόλις ορίσετε ένα μενού σε μια τοποθεσία, κάντε αποθήκευση και, στη συνέχεια, ανανεώστε τον ιστότοπό σας για να δείτε πού εμφανίστηκε.

Κάθε θέμα είναι διαφορετικό αλλά συνήθως δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να καταλάβετε που βρίσκονται οι θέσεις μενού.

Κατασκευή ιστοσελίδας

Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων ένα από τα σημαντικότερα πράγματα είναι το μενού πλοήγησης. Κατά την προσωπική μου γνώμη το μενού πλοήγησης είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να εξετάζουμε όταν ξεκινάμε να κάνουμε δημιουργία ιστοσελίδων. Διότι το περιεχόμενο το μενού πλοήγησης καθορίζει τη δομή του ιστότοπου. Άλλη πολιτική δημιουργίας ιστοσελίδας πρέπει να εφαρμόσουμε όταν έχουμε να κάνουμε με ιστότοπο πέντε σελίδων, και άλλη πολιτική σχεδιασμού ιστοσελίδας όταν έχουμε να κάνουμε με έναν ιστότοπο εκατοντάδων σελίδων και χιλιάδων άρθρων. Η διαφορά ανάμεσα στην κατασκευή της μιας και της άλλης ιστοσελίδας είναι τεράστια. Όπως επίσης μεταβάλλεται και το κόστος κατασκευής ιστοσελίδων. Η συζήτηση πάνω στο μενού πλοήγησης αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να κάνουμε εκτίμηση σχετικά με τις τιμές κατασκευής ιστοσελίδων . Όταν μας δώσει τις πληροφορίες για το μενού τότε έχουμε αρκετά στοιχεία για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την έκταση και τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας. Μια εξαιρετική προσέγγιση πάνω στο θέμα της κατασκευής ιστοσελίδων είναι διαθέσιμη εδώ.

Χρήση μενού πλοήγησης για την προώθηση ιστοσελίδας

Το μενού πλοήγησης δεν αφήνει αδιάφορη και τη διαδικασία προώθησης ιστοσελίδωv. Όταν μπαίνετε σε έναν ιστότοπο και ψάχνετε αν βρείτε αυτό που σας ενδιαφέρει, το πιθανότερο είναι να κοιτάξετε στον πίνακα πλοήγησης. Ακριβώς το ίδιο κάνει και το google. Το google προσπαθεί να μιμηθεί την ανθρώπινη συμπεριφορά όταν αποφασίζει τι θα βγάλει στην 1η σελίδα στο google. Κανένα από τα αποτελέσματα που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα του google δεν είναι τυχαία. Εάν η ιστοσελίδα σας για παράδειγμα ασχολείται με ανακαινίσεις, τότε καλό είναι στο μενού να υπάρχει η ίδια η κύρια λέξη (ανακαίνιση ή ανακαινίσεις) για την οποία κάνουμε την προώθηση της ιστοσελίδας. Όπως επίσης καλό είναι αν υπάρχουν και παραλλαγές της κύριας λέξης, όπως για παράδειγμα οι φράσεις «ανακαίνιση κουζίνας», «ανακαίνιση μπάνιου» και «προσφορές ανακαίνισης». Η προσθήκη σημαντικών φράσεων στο μενού αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην προώθηση ιστοσελίδων. Διότι ο επισκέπτης που πραγματικά ενδιαφέρεται για τη λέξη κλειδί, θέλει να ενημερωθεί πολύπλευρα για αυτή. Συνεπώς θα αναζητήσει πολλά άρθρα που αφορούν «ανακαίνιση κουζίνας», πολλά άρθρα που αφορούν «ανακαίνιση μπάνιου» και πολλά άρθρα επίσης που να σχετίζονται με «προσφορές ανακαίνισης». Όταν κατά την κατασκευή ιστοσελίδων λαμβάνεται μέριμνα για την καταχώρηση άρθρων με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο, τότε έχει γίνει ένα μεγάλο ποσοστό της δουλειάς που θα κάναμε για την προώθηση της ιστοσελίδας.

Κατασκευή eshop

Ναι μεν το wordpress δεν είναι το ενδεδειγμένο λογιστικό για τη δημιουργία eshop, όμως είναι πολύ στενό το πάντρεμα του wordpress με την κατασκευή eshop. Μια περίπτωση τέτοιου συνδυασμοί είναι όταν φτιάχνουμε ένα blog με το worspress για να υποστηρίξουμε την προώθηση του eshop που κατασκευάσαμε με άλλο λογισμικό, όπως για παράδειγμα το opencart. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να φροντίσουμε να κάνουμε τη σχεδίαση του μενου πριν ξεκινήσει τόσο η κατασκευή της ιστοσελίδας όσο και η κατασκευή e-shop ώστε να έχουμε μια ενιαία γραμμή μεταξύ αυτών των δυο. Μια δεύτερη περίπτωση χρησιμοποίησης wordpress στη διαδικασία κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος είναι όταν χρησιμοποιούμε το WooCommerce για να κάνουμε την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος εσωτερικά στο wordpress χωρίς να χρησιμοποιήσουμε ούτε opencart ούτε prestashop. Σε καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος το μενου πλοήγησης αποτελεί κεντρικό άξονα. Εδώ να σημειώσουμε ότι η κατασκευή eshop δεν είναι τετριμμένη διαδικασία. Όσα ήδη αναφέραμε σε αυτή την παράγραφο αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό των επιλογών δημιουργίας eshop. Πολλοί αρχάριοι κατασκευαστές ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων όταν κάνουν τα πρώτα τους βήματα επιλέγουν το λογισμικό που γνωρίζουν καλύτερα και έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια. Αυτή η λογική όμως δεν θα οδηγήσει στο καλύτερο αποτέλεσμα για τον πελάτη που θέλει να παραλάβει ένα καλό και αξιόπιστο ηλεκτρονικό κατάστημα. Εάν θέλετε να μάθετε πως δουλεύουν οι κορυφαίοι επαγγελματίες στην κατασκευή eshop τότε μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της dreamweaver.gr.

Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων

Η επιλογή του μενού πλοήγησης είναι το πρώτο πράγμα που κάνουμε στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Οι λέξεις που βρίσκονται στο μενού πλοήγησης είναι οι πρώτες που θα συναντήσει το google όταν προσπαθήσει να εντάξει τον ιστότοπο σε μια κατηγορία. Εκεί πρέπει να βάλουμε τις κύριες λέξεις κλειδιά, καθώς και συναφείς λέξεις ώστε να βοηθήσουμε το google να κάνει δυο πράγματα. Το πρώτο είναι να αναγνωρίσει η google την κατηγορία στην οποία ανήκει ο ιστότοπός μας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και αποτελεί το σημαντικότερο στόχο στη βελτιστοποίηση σελίδων. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι κάνουμε βελτιστοποίηση μιας σελίδας που ασχολείται με ανακαινίσεις. Αφού το google κατανοήσει ότι η εταιρεία μας ανήκει στην κατηγορία των ανακαινίσεων ή του σπιτιού γενικότερα, τότε θα είναι ευκολότερο να εμφανίσουμε τον ιστότοπο στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της google με τη σημαντική λέξη. Το δεύτερο είναι να ανεβάσει τη σελίδα μας, έστω και λίγο με τις λέξεις κλειδιά. Ναι μεν είναι δύσκολο μόνο με τη βελτιστοποίηση σελίδων να φτάσουμε στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της google. Όμως η καλή βελτιστοποίηση ιστοσελίδων μπορεί να διευκολύνει πολύ την προώθηση ιστοσελίδων, καθώς αποτελεί μια πολύ καλή αφετηρία. Στον ιστότοπο της dreamweaver μπορείτε να διαβάσετε ένα καταπληκτικό άρθρο που εξηγεί πως γίνεται η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Έλεγχος εμφάνισης στοιχείων μενού

Τώρα, πριν κλείσουμε το κεφάλαιο, υπάρχει ένα μικρό κόλπο για τα μενού που ίσως χρειαστεί να γνωρίζετε.

Εάν είναι πάρα πολλά για τώρα, μπορείτε πάντα να επιστρέψετε πίσω αργότερα.

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε ορισμένα στοιχεία μενού να εμφανίζονται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν οι επισκέπτες είναι σε ορισμένες σελίδες, έχουν συνδεθεί, κλπ. Υπάρχει ένα ωραίο πρόσθετο που ονομάζεται Menu Item Visibility Control3 που σας επιτρέπει να καθορίσετε πότε θα εμφανίζεται ή όχι κάθε στοιχείο μενού.

Εγκατάσταση του πρόσθετου «Menu Item Visibility Control»
Εγκατάσταση του πρόσθετου «Menu Item Visibility Control»

Μετά την εγκατάστασή του, πηγαίνετε στο Εμφάνιση και στη συνέχεια στο Μενού (ως συνήθως), αλλά αυτή τη φορά μπορείτε να κάνετε κλικ σε ένα στοιχείο μενού και θα δείτε ότι τώρα έχει μια επιλογή ορατότητας (visibility).

Ρύθμιση εμφάνισης στοιχείου μενού
Ρύθμιση εμφάνισης στοιχείου μενού

Αυτό το μέρος είναι λίγο δύσκολο, γιατί θα πρέπει να γνωρίζετε ένα μικρό κομμάτι της «γλώσσας του WordPress» για να το χρησιμοποιήσετε. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτές που το WordPress αποκαλεί ως «υπό όρους ετικέτες», αλλά μην ανησυχείτε, υπάρχει μια ολόκληρη λίστα από αυτές στο online manual για το WordPress.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://codex.wordpress.org/Conditional_Tags

Μπορεί να μοιάζει με ασυναρτησία στην αρχή, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ ξεκάθαρο.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι θέλετε μόνο το μενού «Αρχική» να εμφανίζεται κάθε φορά που οι επισκέπτες ΔΕΝ είναι σε αρχική σελίδα σας. Βγάζει νόημα έτσι;

Για να το κάνετε αυτό, θα κάνετε κλικ στο μενού «Αρχική» και, στην είσοδο «visibility», θα θέσετε:

! is_front_page()

Το «is_front_page ()» είναι μία υπό όρους ετικέτα που ελέγχει αν είναι η αρχική σελίδα και το «!» απλά σημαίνει «όχι».

Έτσι το «! is_front_page ()» σημαίνει «αν η σελίδα δεν είναι η αρχική».

Τώρα αυτό το στοιχείο μενού θα εμφανιστεί μόνο αν η σελίδα που προβάλλεται δεν είναι η αρχική σελίδα. Μπορείτε να γίνετε πολύ δημιουργικοί με αυτή τη λειτουργία και, στην πραγματικότητα, να κάνετε μια πολύ δυναμική και χρήσιμη ιστοσελίδα.

Μια άλλη σπουδαία χρήση, για αυτό, θα ήταν αν θέλατε να εμφανίσετε μια λίστα με τις κατηγορίες του ιστολογίου, όταν οι χρήστες βρίσκονται στη σελίδα του Ιστολογίου σας. Έτσι οπουδήποτε αλλού στην ιστοσελίδα, θέλετε να κρύψετε όλες τις κατηγορίες, αλλά για τη σελίδα του Ιστολογίου, πρέπει να είναι ορατές. Με αυτόν τον τρόπο, όταν οι άνθρωποι δείχνουν ενδιαφέρον για το ιστολόγιο και το επισκέπτονται, θα βρουν περισσότερο περιεχόμενο τέτοιου τύπου στην πλοήγηση.

Οι υπό όροι για το ιστολόγιο είναι λίγο λιγότερο διαισθητικές, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το «is_home ()» για να ελέγξετε αν ο χρήστης βρίσκεται στην σελίδα του ιστολογίου. Μπορεί να νομίζετε ότι το «is_home ()» χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό της αρχικής σελίδας, αλλά αυτό στην πραγματικότητα γίνεται με το «is_front_page ()».

Οπότε εδώ είναι το τι θα χρησιμοποιήσετε για να κάνετε άλλα στοιχεία μενού να εξαφανίζονται όταν βρίσκεστε στη σελίδα του ιστολογίου. ! is_home ()

Εντάξει, ας προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα και τελειώσαμε. Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να αφαιρέσετε κάθε στοιχείο μενού ΕΚΤΟΣ από τον σύνδεσμο για τη σελίδα Επικοινωνίας κάθε φορά που κάποιος περιηγείται στη σελίδα τιμολόγησής σας. Εάν αυτό είναι καλή ιδέα ή όχι είναι μια εντελώς διαφορετική συζήτηση. Ας πούμε ότι θέλετε να το δοκιμάσετε για να δείτε αν δουλεύει.

Για να το πετύχετε αυτό θα χρειαστείτε μία υπό όρους ετικέτα που παρουσιάζει τα στοιχεία μενού μόνο κάθε φορά που οι επισκέπτες ΔΕΝ είναι στη σελίδα τιμολόγησης. Ορίστε πώς πρέπει να είναι η ετικέτα σας για να επιτευχθεί αυτό:

is_page( ‘pricing-page’ )

Με αυτή την ετικέτα, μπορείτε να δείτε ότι γίνεται έλεγχος για το αν είναι σελίδα, και αν αυτή η σελίδα έχει το «slug» (σκεφτείτε «URL») pricing-page. Με άλλα λόγια, αν η διεύθυνση URL είναι yoursitedomain.com/pricing-page.

Προφανώς, θα αντικαταστήσετε το «pricing-page» με το slug της δικής σας σελίδας τιμολόγησης (το τελευταίο μέρος του URL). Εδώ μπορείτε να βρείτε τις υπό όρους ετικέτες για τις σελίδες:

developer.wordpress.org/reference/functions/is_page/5
URL: https://developer.wordpress.org/reference/functions/is_page/

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του WordPress είναι ότι μπορείτε να αναζητήσετε στο Google σχεδόν οποιοδήποτε πρόβλημα έχετε και να βρείτε μια απάντηση. Το WordPress έχει τόσο ισχυρή κοινότητα, που δεν υπάρχουν πολλά ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί αρκετές φορές.

Αν έχετε χαθεί ή θέλετε να δοκιμάσετε κάτι που δεν είναι εύκολο να βρείτε, δοκιμάστε να ψάξετε στο Google «WordPress is ___» και τοποθετήστε στο κενό την υπό όρους ετικέτα που θέλετε να ψάξετε.

Εντάξει, ήταν κάπως μακρύς ο δρόμος γύρω από τα μενού, αλλά τώρα θα πρέπει να είστε σε θέση να δημιουργήσετε μενού και υπο- μενού, να τοποθετήσετε τα μενού σας σε θέσεις μενού, έτσι ώστε να εμφανίζονται πραγματικά στον ιστότοπό σας, και μπορείτε ακόμη να εμφανίσετε ή να αποκρύψετε στοιχεία μενού με βάση το τι κάνουν οι επισκέπτες στον δικτυακό σας τόπο.

Συντήρηση ιστοσελίδων

Όσοι είχατε την υπομονή να διαβάσετε το άρθρο μέχρι εδώ, σίγουρα έχετε κατανοήσει τη σημασία της επιλογής του μενού πλοήγησης τόσο για την κατασκευή ιστοσελίδας όσο και για την προώθηση αυτής. Όμως εκεί που θα φανεί περισσότερο το αποτέλεσμα της καλής σχεδίασης του πίνακα πλοήγησης είναι η συντήρηση της ιστοσελίδας. Αυτή η διαδικασία ουσιαστικά περιλαμβάνει την καταχώρηση σελίδων και άρθρων. Όταν υπάρχει μια καλή δομή στον ιστότοπο, τότε η τοποθέτηση των άρθρων έρχεται πολύ φυσικά και η υποστήριξη ιστοσελίδων αποτελεί μια πολύ απλή διαδικασία. Η απλότητα στη συντήρηση του ιστότοπου συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Όσο μικρότερη η πολυπλοκότητα, τόσο χαμηλότερο το κόστος και τόσο απλούστερη η εργασία συντήρησης ιστοσελίδων. Το κόστος υποστήριξης ιστοσελίδων πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Η συντήρηση ιστοσελίδων μαζί με τη φιλοξενία και την προώθηση της ιστοσελίδας αποτελούν τα πάγια κόστη ώστε ένας ιστοτοπος να είναι κερδοφόρος. Μια κορυφαία εταιρεία για τη συντήρηση και υποστήριξη ιστοσελίδων παρουσιάζουμε εδώ.

Φιλοξενία ιστοσελίδων

Εδώ να διαχωρίσουμε ότι άλλο πράγμα η συντήρηση ιστοσελίδων και άλλο πράγμα η φιλοξενία ιστοσελίδων. Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με την υποστήριξη ιστοσελίδων γνωρίζουν οτι πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων συγχέουν το ένα με το άλλο. Και όταν πέφτει το site τρέχουν και δε φτάνουν. Η υποστήριξη ιστοσελίδας σημαίνει ότι ο ιστότοπος θα λειτουργεί χωρίς τεχνικά προβλήματα. Η φιλοξενία ιστοσελίδας σημαίνει ότι ο ιστότοπος δεν θα μείνει καθόλου εκτός λειτουργίας. Πρώτα εξασφαλίζουμε τη φιλοξενία, πάνω στην οποία θα γίνει η υποστήριξη.