Αλγόριθμοι της Google για την προώθηση ιστοσελίδων
Αλγόριθμοι της Google για την προώθηση ιστοσελίδων

Αλγόριθμοι της Google: παρελθόν, παρόν και μέλλον

 

Η Google κάνει συνεχώς ενημερώσεις (updates) με σκοπό να βελτιώνει τον αλγόριθμο που καθορίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης. Γίνονται πολλές εκατοντάδες μικροαλλαγές κάθε χρόνο. Υπάρχουν όμως κάποιες που είναι πολύ σημαντικές, όπως, για παράδειγμα, είναι το Google Panda και το Google Penguin, οι οποίες επηρεάζουν καταλυτικά τα αποτελέσματα της αναζήτησης. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες ενημερώσεις που έχει κάνει η Google.

Ενημερώσεις αλγορίθμων google τη δεκαετία 2000 – 2010

To 2003 η ενημέρωση Florida είχε ως στόχο να περιορίσει όσους κάνουν υπερβολική χρήση στις λέξεις-κλειδιά, δηλαδή το κείμενο να περιέχει πάρα πολλές φορές τη λέξη-κλειδί (keyword stuffing). Η ενημέρωση Fritz υποχρέωσε το Google Dance να μεταβάλλεται σταδιακά, ενώ η ενημέρωση Cassandra αφορούσε θέματα σχετικά με την ποιότητα των συνδέσμων.

Το 2004 με την ενημέρωση hilltop άρχισε να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη το θέμα της συνάφειας (relevancy) και ειδικότερα η ενημέρωση Brandy ασχολήθηκε με τη συνάφεια του anchor text.

Το 2005 οι εταιρείες Google, Yahoo και Microsoft εισήγαγαν την ετικέτα «nofollow», με σκοπό να περιοριστεί το spam. Η ενημέρωση Allegra είχε ως στόχο τον περιορισμό των ύποπτων link, ενώ η ενημέρωση Bourbon αφορούσε το διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content). Το ίδιο έτος άλλες ενημερώσεις άρχισαν να λαμβάνουν υπόψη το ιστορικό αναζήτησης των χρηστών έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας.

Το ίδιο έτος έγινε για πρώτη φορά χρήση των XML sitemaps, καθώς και η σύνδεση των Google maps με το local SEO. Τον Οκτώβριο του 2005 δημιουργήθηκαν ενημερώσεις με στόχο τον περιορισμό των συνδέσμων χαμηλής ποιότητας, link farms, αμοιβαίων συνδέσμων ή η καταχώριση συνδέσμων επί πληρωμή.

Οι ενημερώσεις που έγιναν τα έτη 2006, 2007 και 2008 ήταν απλώς βελτιώσεις των προηγουμένων. Μια σημαντική εξέλιξη που έγινε το 2008 ήταν η προσθήκη συστάσεων ως dropdown καθώς ο χρήστης πληκτρολογεί το ερώτημα της αναζήτησης. Το 2009 οι εταιρείες Google, Microsoft και Yahoo ανακοίνωσαν την υποστήριξη της ετικέτας Canonical, η οποία επιτρέπει στους διαχειριστές ιστοσελίδων να στέλνουν μηνύματα στις μηχανές αναζήτησης χωρίς αυτό να επηρεάζει τους χρήστες. Η ενημέρωση Caffeine είχε ως στόχο την αύξηση της ταχύτητας καταλογογράφησης και κατά συνέπεια την ταχύτερη εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τον Δεκέμβριο του 2009 η Google άρχισε να λαμβάνει υπόψη της τα κοινωνικά δίκτυα.

Ενημερώσεις αλγορίθμων google τη δεκαετία 2010 μέχρι σήμερα

Τον Απρίλιο του 2010 ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία των Google Places, μέσα από το Local Business Center. Τα Google Places λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από την Google όσον αφορά το local SEO. Επίσης, προστέθηκαν πολλές επιλογές διαφήμισης που αφορούν τοπικά κριτήρια. Η ενημέρωση Brand τον Αύγουστο του 2010 επέτρεψε να εμφανίζονται πολλές σελίδες από το ίδιο domain στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τον Δεκέμβριο του 2010 η Google ανακοίνωσε επίσημα ότι ο αλγόριθμός της χρησιμοποιεί τα social signals, καθώς και δεδομένα από το Twitter και το Facebook.

Τον Ιανουάριο του 2011 τιμωρήθηκαν με Google penalty δύο μεγάλες εταιρείες, η Overstock.com και η JCPenney, επειδή χρησιμοποιούσαν κακές πρακτικές προώθησης.

Η ενημέρωση Panda

Στις 23 Φεβρουαρίου 2011 ανακοινώθηκε η ενημέρωση Panda, η οποία επηρέασε το 12% των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Η ενημέρωση Panda είχε ως στόχο τον περιορισμό των ιστοσελίδων με παραπλανητικό περιεχόμενο, ιστοσελίδων με πολλές διαφημίσεις και λίγο περιεχόμενο, link farms, καθώς και κακής ποιότητας περιεχόμενο γενικότερα. Η ενημέρωση Panda εφαρμόστηκε στην Ευρώπη τον Απρίλιο του 2011. Ακολούθησαν βελτιώσεις του αλγορίθμου Panda.

Το Μάρτιο του 2011 η Google δημιούργησε το +1 Button. Αυτό έγινε λόγω του ανταγωνισμού από άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως π.χ. το Facebook και το Twitter. Το πλήθος των +1 λαμβάνεται υπόψη από τον αλγόριθμο της Google. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους η Google ξεκίνησε τη λειτουργία του δικού της κοινωνικού δικτύου, του Google+. Μέσα σε δύο εβδομάδες ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια χρηστών.

Τον Ιούνιο του 2011 οι εταιρείες Google, Microsoft και Yahoo ανακοίνωσαν από κοινού την υποστήριξή τους προς μια ενοποιημένη προσέγγιση για δομημένα δεδομένα.

Το Σεπτέμβρη του 2011 η Google ανακοίνωσε την υποστήριξη των ετικετών rel = «next» και rel = «prev», με σκοπό τον περιορισμό των προβλημάτων που δημιουργούσε η ύπαρξη αντιγράφων του περιεχομένου. Από τον Οκτώβριο του 2011 πλέον η Google χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση για τα ερωτήματα αναζήτησης, με σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας. Τον Νοέμβριο του 2011 εκδόθηκε ενημέρωση η οποία ενίσχυε το πρόσφατο περιεχόμενο. Αυτή η ενημέρωση επηρέασε περίπου το 35% των αναζητήσεων.

Η ενημέρωση Penguin

Τον Απρίλιο του 2012 δημιουργήθηκε η ενημέρωση Penguin, με στόχο τον περιορισμό του spam και του παραγεμίσματος με λέξεις-κλειδιά (keyword stuffing). Ακολούθησαν πολλές βελτιώσεις της ενημέρωσης Penguin.

Το Μάιο του 2012 η Google δημιούργησε το «Knowledge Graph», το οποίο ήταν ένα σημαντικό βήμα προς το σημασιολογικό Internet (semantic web). Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους έγινε επέκταση του «Knowledge Graph» και σε άλλες γλώσσες εκτός της αγγλικής.

Ενημέρωση Hummingbird

Τον Αύγουστο του 2013 ανακοινώθηκε η ενημέρωση Hummingbird, η οποία έχει ως στόχο να πριμοδοτήσει τις ιστοσελίδες που παρέχουν απαντήσεις σε πραγματικές ερωτήσεις των χρηστών. Το Google θέλει αυτές οι σελίδες να βγαίνουν υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ακολούθησαν βελτιώσεις του Hummingbird.

Τον Ιούλιο του 2014 ανακοινώθηκε η ενημέρωση Pigeon, η οποία επηρεάζει τις αναζητήσεις που σχετίζονται με τοπικά κριτήρια και το local SEO. Ακολούθησαν βελτιώσεις του Pigeon.

Τον Αύγουστο του 2014 η Google ανακοίνωσε ότι προτιμά τις ασφαλείς ιστοσελίδες και ιδιαίτερα εκείνες που χρησιμοποιούν τεχνικές κρυπτογράφησης και HTTPS/SSL. Τον Απρίλιο του 2015 εκδόθηκε ενημέρωση σύμφωνα με την οποία η Google προτιμάει τις ιστοσελίδες που είναι mobile friendly (φιλικές προς κινητές συσκευές). Αυτή η ενημέρωση είχε μεγαλύτερη επίδραση τόσο από το Panda και από το Penguin όσον αφορά το μέγεθος του αντίκτυπου των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Ακολούθησαν βελτιώσεις αυτής της ενημέρωσης.

Ενημέρωση RankBrain

Στις 26 Οκτωβρίου του 2016 ανακοινώθηκε η ενημέρωση RankBrain, σύμφωνα με την οποία η τεχνολογία μηχανικής μάθησης αποτελεί πλέον μέρος του αλγόριθμου της Google. H συνέχεια του κεφαλαίου είναι αφιερωμένη στην ενημέρωση RankBrain.

Πώς επηρεάζεται η κατασκευή ιστοσελίδας από τους αλγόριθμους της Google

Ουσιαστικά οι αλγόριθμοι της Google που μας δίνουν τις κατευθύνσεις για την κατασκευή ιστοσελίδων. για να το κατανοήσουμε αυτό το καλύτερο είναι να μιλήσουμε με παραδείγματα που αφορούν την κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Ας πάρουμε Για παράδειγμα την ενημέρωση panda. όπως είδαμε παραπάνω στόχος αυτής της ενημέρωσης είναι να περιορίζει το παραπλανητικό περιεχόμενο. Την ώρα που κατασκευάζουμε την ιστοσελίδα μας θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε σε κάθε επιμέρους σελίδα του ιστότοπου τόσο με λέξεις-κλειδιά όσο και οι επικεφαλίδες και το ίδιο το περιεχόμενο καθώς και η περιγραφή να έχουν εξαιρετικά μεγάλη συνάφεια μεταξύ τους. Αλλιώς κινδυνεύουμε να υποψιαστεί το Google ότι κατασκευάζουμε μία σελίδα με σκοπό να παραπλανήσουμε τη μηχανή αναζήτησης. Την ίδια χρονιά που φτιάχτηκε η ενημέρωση panda δημιουργήθηκε και το +1 button. Αυτό επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κατασκευή των ιστοσελίδων διότι πλέον επιβάλλεται σε κάθε άρθρο και σε κάθε σελίδα να υπάρχει μπάρα κοινωνικών δικτύων. Στα αγγλικά Αυτό ονομάζεται social media bar και είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνεται σε κάθε σελίδα που κατασκευάζουμε. Άλλωστε πλέον τα περισσότερα template έχουν ενσωματωμένη social media bar. είδαμε με ποιον τρόπο δύο από τις μεταβολές του αλγόριθμου της Google επηρεάζουν την κατασκευή των ιστοσελίδων. Εάν θέλετε να είστε ανταγωνιστικοί σε αυτό το τόσο ζωντανό κομμάτι της οικονομίας τότε θα πρέπει να εξετάσετε μία προς μία τις μεταβολές στον αργό ρυθμό της Google και να ενσωματώσετε τις τεχνικές αυτές στον τρόπο που κατασκευάζετε τις ιστοσελίδες σας

Πώς γίνεται η προώθηση των ιστοσελίδων

Ικανή και αναγκαία συνθήκη και να κάνουμε επιτυχημένη προώθηση ιστοσελίδων είναι να γνωρίζουμε τους αλγόριθμους της Google. Μπορείτε να βρείτε εκατομμύρια άρθρα στο διαδίκτυο με θέμα την προώθηση ιστοσελίδας. δεν έχει κανένα νόημα να ψάχνεται τη γνώση αλλού πέρα από την ίδια την Πηγή της. Εφόσον θέλουμε να βγούμε στην πρώτη σελίδα της Google τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε τις οδηγίες που μας δίνει η ίδια η Google. η παρακολούθηση των αλγοριθμικό μεταβολών της Google είναι ο καλύτερος τρόπος για να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας στην πρώτη σελίδα της Google. Τώρα βέβαια για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους οι πληροφορίες που αφορούν τη μεταβολή τον αλγόριθμο της Google αποτελούν τη μισή δουλειά προώθησης ιστοσελίδων. Η άλλη μισή δουλειά είναι να ενσωματώσετε τις πληροφορίες αυτές στον τρόπο που γράφετε τα κείμενα και στον τρόπο που δημιουργείτε της ιστοσελίδας σας. όσοι το καταφέρετε αυτό θα έχετε τη δυνατότητα να κάνετε λαμπρή καριέρα στον τομέα της προώθησης ιστοσελίδων.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εφαρμογή όλων των οδηγιών της Google πάνω σε κάθε επιμέρους σελίδα ενός ιστότοπου. Πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε βελτιστοποίηση σελίδων πρέπει να γνωρίζουμε τη λογική με την οποία η Google αξιολογεί την κάθε επιμέρους σελίδα. Τη γνώση αυτή μας τη δίνουν οι ανακοινώσεις της Google πάνω στους αλγόριθμους που αυτή χρησιμοποιεί. εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα Εξαιρετικό άρθρο το οποίο περιλαμβάνει την εφαρμογή όλων των κανόνων της Google πάνω στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδας.

Πώς επηρεάζεται η κατασκευή e-shop από τους αλγόριθμους της Google

Όταν κατασκευάζουμε ένα e-shop ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που επιδιώκουμε είναι να βγει ψηλά στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. κάθε αξιόλογος κατασκευαστής ηλεκτρονικού καταστήματος έχει ως στόχο την υψηλή κατάταξη όχι μόνο της κεντρικής σελίδας αλλά και των σελίδων που αφορούν προϊόντα, κατηγορίες και κατασκευαστές. Πολλές φορές Είναι ηλεκτρονικό κατάστημα έχει εκατοντάδες και χιλιάδες προϊόντα και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε προώθηση για το καθένα από αυτά ξεχωριστά. Όταν κατά την κατασκευή e-shop μεριμνήσουμε ώστε να συμπεριλάβουμε όσο περισσότερες από τις συμβουλές που δίνει η Google κατά της ανακοίνωσης αλγορίθμων Τότε είναι πάρα πολύ πιθανό το ηλεκτρονικό κατάστημα που κατασκευάζουμε να επιτύχει από μόνο του κατάταξη σε υψηλές θέσεις των αποτελεσμάτων της Google. ουσιαστικά την ίδια στιγμή που κάνει με την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος και αν είναι ταυτόχρονα και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την ποιοτική κατασκευή e-shop.

Κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου

Ένας εμπορικός κλάδος στον οποίο πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε κατασκευή e-shop πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά το κομμάτι της προώθησης στο Google είναι η κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου. Ο λόγος είναι απλός. Ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο Έχει αρκετές χιλιάδες προϊόντων. Επίσης στην αγορά υπάρχουν πολλές δεκάδες ισχυρών ηλεκτρονικών φαρμακείων. αν ένας φαρμακοποιός θέλει να έχει έστω και μία αμυδρή ελπίδα να πάρει μερίδιο από την πίτα αυτής της αγοράς τότε θα πρέπει να κάνει κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου τηρώντας πιστά όλες τις επιταγές τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν ενδείκνυται να ακολουθήσει μία λύση χαμηλού κόστους για την κατασκευή του ηλεκτρονικού φαρμακείου. μία τέτοια επιλογή θα άφηνε έξω τη βελτιστοποίηση Συνεπώς θα καταδίκαζε το ηλεκτρονικό φαρμακείο σε πολύ χαμηλή κατάταξη στα αποτελέσματα της Google. Εάν θέλετε να φτιάξετε ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο που να πουλάει τότε δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε με τους πλέον εξειδικευμένους κατασκευαστές ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Διαφήμιση στο διαδίκτυο

Όταν παίρνουμε διαφημίσεις στο διαδίκτυο δεν μπορούμε να αγνοήσουμε εντελώς τις επιταγές της Google. Άλλωστε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της διαφήμισης του διαδικτύου γίνεται μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της Google. Και τι σημαίνει ότι εφόσον μιλάμε για διαφήμιση στο ίντερνετ και μας ενδιαφέρουν τα επί πληρωμή αποτελέσματα, πρέπει να αγνοήσουμε εντελώς τα οργανικά αποτελέσματα; Επίσης να σημειώσουμε κάτι άλλο ότι όσο πιο στοχευμένη είναι από τη φύση της μία ιστοσελίδα, δηλαδή όσο πιο βελτιστοποιημένη είναι, τόσο περισσότερο διευκολύνουμε τη μηχανή αναζήτησης όταν πάμε να κάνουμε διαφήμιση στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να έχουμε κάνει το πρώτο βήμα για να περιορίσουμε το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Διαφήμιση στη Google

Διαφήμιση στην Google Και αποτελεί τον κύριο πυλώνα διαφημιστικής προβολής για όλους όσους δεν έχουν επιλέξει ακόμα να μπουν στο χώρο των οργανικών αποτελεσμάτων. Όσοι επιλέξετε να κάνει τη διαφήμιση στην Google έχετε εγγυημένο πλήθος επισκεπτών. Το ζητούμενο είναι Ποιο είναι το κόστος εγγραφής το πλήθος αυτό των επισκεπτών μέσα από τη διαφήμιση στην Google, ποιο είναι το αναμενόμενο κέρδος από αυτή την αύξηση της επισκεψιμότητας, αλλά και ποιο είναι το κόστος μιας ισοδύναμης προώθησης στα οργανικά αποτελέσματα. Για να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα Καλό θα είναι να μιλήσετε με έναν εξειδικευμένο επαγγελματία διαφήμισης στην Google.

Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων

Οι περισσότερες από τις ανακοινώσεις της Google είναι ενσωματωμένες στην ύλη και στο πρόγραμμα σπουδών των σεμιναρίων προώθησης ιστοσελίδων που διοργανώνει η εταιρεία dreamweaver. Σε ένα καλό σεμινάριο ιστοσελίδων Η γνώση ρέει Με τρόπο απλό και κατανοητό χωρίς να κουράζει τον εκπαιδευόμενο. Αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται στα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων της προαναφερόμενης εταιρείας. Έμπειροι εκπαιδευτές σας καθοδηγούν με πολύ κατανοητό τρόπο στα μυστικά του Google και της προώθησης ιστοσελίδων στην μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης. Μπορείτε να ακολουθήσετε τον σύνδεσμο για να μπείτε στα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων

Όλες οι ανακοινώσεις αλγορίθμων της Google περιλαμβάνονται στο βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις φυλάτος. Υπάρχει ειδικό κεφάλαιο του βιβλίου αφιερωμένο στους αλγόριθμους που έχει ανακοινώσει Google τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε δεν θα μπορούσε ένα βιβλίο προώθηση ιστοσελίδων να είναι αξιόπιστο και αν δεν είχε αναλυτική περιγραφή των ανακοινώσεων της ίδιας της Google. Ο τίτλος του βιβλίου είναι “Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google”. Εδώ Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων.