Εικόνα 1 Πώς βρίσκουμε τη λέξη-κλειδί.
Εικόνα 1 Πώς βρίσκουμε τη λέξη-κλειδί.
φοιτητικά νέα

Η επιλογή των λέξεων κλειδιών αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για κάθε ιστότοπο, διότι με βάση αυτές θα έρθει στοχευμένη κίνηση στον ιστότοπο. Η κατάταξη ενός ιστότοπου με τις σωστές λέξεις κλειδιά μπορεί να απογειώσει τις πωλήσεις της εταιρείας που κατέχει τον ιστότοπο.

Για να κάνουμε σωστή επιλογή των λέξεων κλειδιών για τον ιστότοπο μιας εταιρείας πρέπει να γνωρίσουμε κάποια πράγματα για τους πελάτες της εταιρείας. Πως σκέφτονται, με ποια κριτήρια επιλέγουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Το ζητούμενο δεν είναι να φέρουμε επισκέπτες στον ιστότοπο, αλλά να φέρουμε τους σωστούς επισκέπτες.

Η μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί τις λέξεις κλειδιά για να κάνει το ταίριασμα ανάμεσα στο ερώτημα αναζήτησης και στο καταλογογραφημένο περιεχόμενο ώστε να προσφέρει στο χρήστη το περιεχόμενο που αναζητά. Η επιλογή των λέξεων κλειδιών πρέπει να κατευθύνει στον ιστόστοπο μιας εταιρείας το κοινό που επιθυμεί η εταιρεία, και αυτό γίνεται με τις λέξεις κλειδιά. Εάν δεν γίνει σωστή επιλογή των λέξεων κλειδιών, τότε η κίνηση που θα κατευθυνθεί στον ιστότοπο μέσω του google δεν θα έχει κανένα εμπορικό ενδιαφέρον.

Εκτίμηση δυσκολίας μιας λέξης-κλειδιού

Το ενδιαφέρον των χρηστών του google δεν είναι το ίδιο για όλες τις λέξεις κλειδιά. Για κάποιες λέξεις κλειδιά το ημερήσιο πλήθος αναζητήσεων είναι της τάξης κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων μοναδικών αναζητήσεων. Αντίθετα για κάποιες άλλες λέξεις κλειδιά το ημερήσιο πλήθος αναζητήσεων είναι της τάξης λίγων δεκάδων ή εκατοντάδων αναζητήσεων. Υπάρχουν κάποιες πολύ ανταγωνιστικές λέξεις για τις οποίες η κατάταξη στις πρώτες θέσεις του google είναι πολύ δύσκολη. Αυτό συμβαίνει διότι πολλές ανταγωνιστικές εταιρείες θέλουν να καταταχθούν στις πρώτες θέσεις του google ώστε να κατευθύνουν στην ιστοσελίδα τους μεγάλο ποσοστό των αναζητήσεων. Μια ματιά στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της google θα μας δώσει μια πρώτη εκτίμηση της δυσκολίας της συγκεκριμένης λέξης κλειδιού.

Εκτίμηση αξίας μιας λέξης-κλειδιού

Η επιλογή των κατάλληλων λέξεων κλειδιών αποτελεί μια συνεχιζόμενη διαδικασία πειραματισμών και δοκιμών η οποία ολοκληρώνεται όταν καταφέρουμε να κατευθύνουμε στην εταιρεία το επιθυμητό κοινό το οποίο θα κάνει τις επιθυμητές πωλήσεις.

Ας υποθέσουμε ότι προωθούμε τον ιστότοπο μιας εταιρείας που ασχολείται με κουφώματα. Τα κουφώματα μπορεί να είναι κουφώματα αλουμινίου ή συνθετικά κουφώματα. Ποια άραγε να είναι η κατάλληλη λέξη στην οποία πρέπει να επιλέξουμε; Η λέξη «κούφωμα» είναι πολύ γενική, ενώ τη λέξη «συνθετικά κουφώματα» δεν τη χρησιμοποιεί πολύ ο κόσμος. Αντίθετα η λέξη «πλαστικά κουφώματα» ενδέχεται να φέρει στον ιστότοπο επισκέπτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν το προϊόν. Επιπλέον οι λέξη «αντικατάσταση κουφωμάτων» είναι πολύ πιθανό να φέρει επισκέπτες που είναι δυσαρεστημένοι με τα κουφώματά τους και θέλουν να τα αντικαταστήσουν. Όμως δεν μπορούμε να ξέρουμε από την αρχή ποια είναι η κατάλληλη λέξη κλειδί. Αυτό θα μας το δείξουν κάποιες δοκιμές.

Η διαδικασία επιλογής της λέξης κλειδιού στηρίζεται σε δυο σκέλη. Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, το ζητούμενο είναι να επιλέξουμε τη λέξη κλειδί η οποία θα μας δυσκολέψει όσο το δυνατό λιγότερο μέχρι να εμφανιστεί στις πρώτες θέσεις της κατάταξης του google. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, το ζητούμενο είναι να επιλέξουμε τη λέξη κλειδί η οποία θα φέρει στην εταιρεία όσο το δυνατό πιο στοχευμένο κοινό, έτοιμο να αγοράσει το προϊόν της. Δηλαδή θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε το πηλίκο της απόδοσης προς το κόστος. Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν στην επιλογή της κατάλληλης λέξης κλειδιού..

Παράδειγμα επιλογής φράσης-κλειδιού

Ας παρουσιάσουμε ένα παράδειγμα που εξηγεί την επιλογή της φράσης-κλειδιού: Ας υποθέσουμε ότι προωθούμε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών στου Ζωγράφου Αττικής. Αν στοχεύσουμε τη φράση «φροντιστήριο ξένων γλωσσών», τότε θα μας βρει και ο επισκέπτης από την Πάτρα, ο οποίος όμως, όπως και ο επισκέπτης από τον γειτονικό Βύρωνα, θα θέλει να βρει φροντιστήριο στην περιοχή του και όχι στην άλλη άκρη της χώρας.

Θα πείτε είναι κακό να εμφανιστώ σε αυτή τη φράση-κλειδί; Όχι απαραιτήτως, αλλά… Η φράση «φροντιστήριο ξένων γλωσσών Ζωγράφου» είναι πολύ πιο εύκολος στόχος από ό,τι η φράση «φροντιστήριο ξένων γλωσσών». Αν αναζητήσετε και τις δύο φράσεις-κλειδιά, θα δείτε ότι στην πρώτη εμφανίζονται περίπου 45.700 αποτελέσματα, ενώ στη δεύτερη περίπου 293.000 αποτελέσματα. Άρα, στην πρώτη περίπτωση πρέπει να αφήσετε πίσω σας 45.690 ιστοτόπους-αποτελέσματα, ενώ στη δεύτερη 292.990 ιστοτόπους-αποτελέσματα.

Ήδη καταλαβαίνετε ότι ο πρώτος στόχος είναι πιο εύκολος από ό,τι ο δεύτερος. Μην ξεχνάτε ότι αν τρέχατε σε έναν μαραθώνιο με 45.700 αντιπάλους, αν ερχόσασταν 50ός, θα το θεωρούσατε ‒και δικαίως‒ προσωπική σας επιτυχία. Στο Google όμως η 50ή θέση είναι στο τέλος της πέμπτης σελίδας των αποτελεσμάτων. Έχετε φτάσει εσείς σε κάποια αναζήτησή σας ως εκεί;

Επειδή η απληστία είναι το μόνο φίδι που δεν γητεύεται, πρέπει να βάλετε στόχους που μπορείτε να αγγίξετε. Σήμερα μια φράση-κλειδί με λίγα αποτελέσματα (π.χ. κάτω από 100.000 αποτελέσματα) και πάνω από δύο λέξεις στη φράση, γιατί η αναζήτηση με μία λέξη-κλειδί είναι σαφώς πιο δύσκολος στόχος από ό,τι μια με φράση με δύο λέξεις-κλειδιά κ.ο.κ.

Όταν επιτύχετε τον στόχο σας, ήδη έχετε βάλει πλώρη για ακόμη πιο δύσκολους στόχους, γιατί στην πορεία η δημοφιλία της ιστοσελίδας σας θα έχει βελτιωθεί και θα είστε τότε σε θέση για πιο δύσκολους στόχους. Πρώτα κατακτούμε τις μικρότερες κορυφές και μετά πάμε γι’ αυτή του Έβερεστ.

Τεχνικές για την εκτίμηση της δυσκολίας μιας λέξης-κλειδιού

Για να εκτιμήσουμε τη δυσκολία μιας λέξης κλειδιού πρέπει να εξετάσουμε κάποιες παραμέτρους: Πόσες σελίδες εμφανίζονται στα αποτελέσματα της κατάταξης για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί; Πόσες σελίδες βρίσκονται στις σελίδες διαφημιζομένων (PPC Campaign) για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί ή λέξεις συναφείς με αυτήν; Πόσο ακριβά είναι τα κλικ για μια καμπάνια PPC; Ποιος είναι ο μηνιαίος όγκος αναζητήσεων; Μήπως στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης εμφανίζονται πολύ μεγάλες εταιρείες τις οποίες θα σας είναι δύσκολο να ανταγωνιστείτε;

Λάβετε πληροφορίες εξετάζοντας τις λέξεις των ανταγωνιστών σας

Μια πολύ σημαντική πηγή πληροφοριών είναι οι λέξεις κλειδιά με τις οποίες κατατάσσονται οι ανταγωνιστικές εταιρείες, δηλαδή οι εταιρείες που πουλάνε τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες με τη δική σας. Ποιες εταιρείες εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων; Ποιες εταιρείες διαφημίζονται στη δεξιά πλευρά του google, στο τμήμα διαφημιζομένων; όσο μεγαλύτερο το πλήθος διαφημιζομένων, τόσο δυσκολότερη θα είναι και η λέξη κλειδί.

Δείγμα καμπάνιας

Μια έξυπνη κίνηση που μπορεί να σας βοηθήσει να επιλέξετε τις λέξεις κλειδιά είναι ένα δείγμα καμπάνιας google. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καμπάνια google adwords για κάποιες από τις υποψήφιες λέξεις κλειδιά. Θα πρέπει να επιλέξετε «ακριβής αντιστοιχία» (exact match) ώστε να γνωρίζετε την ποσότητα της κίνησης για καθεμία από τις λέξεις. Στη συνέχεια θα εξετάσετε τι ποσοστό της κίνησης μετατράπηκε σε πώληση. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε τη δυνατότητα να υπολογίσετε το συνολικό κέρδος για καθεμία από τις υποψήφιες λέξεις κλειδιά. Προφανώς η λέξη που έφερε τις περισσότερες πωλήσεις είναι η καταλληλότερη λέξη με την οποία θα θέλατε να κατατάσσεται ο ιστότοπός σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της google.

Διαφήμιση στο google

Το δείγμα καμπάνιας αποτελεί μια διαφημιστική προσπάθεια στο ίντερνετ. Κάνουμε αυτή τη μικρή διαφήμιση στο internet με σκοπό να αναγνωρίσουμε τημ κατεύθυνση προς την οποία κινείται το ενδιαφέρον του κοινού. Η προώθηση ιστοσελίδων και η διαφήμιση στο google αποτελούν συμπληρωματικές διαδικασίες. Κοινός στόχος αυτών των δύο διαδικασιών είναι να φέρουν επισκέπτες σε έναν ιστότοπο. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη διαφήμιση στο google.

Πληκτρολόγηση στο Google

Όταν επιλέγουμε μια φράση-κλειδί, δεν πρέπει να αγνοήσουμε αυτά που ήδη ψάχνουν οι χρήστες του Google για θέματα σχετικά με την επιχείρησή μας.

Στο παράδειγμά μας υποθέτουμε ότι θέλουμε να βρούμε μια λέξη για να βελτιστοποιήσουμε μια σελίδα που ασχολείται με την προώθηση ιστοσελίδων.

Στόχος του SEO είναι να εμφανιστεί η ιστοσελίδα μας στην πρώτη σελίδα του Google, ώστε να αποκτήσουμε πελάτες που θέλουν να προωθήσουμε την ιστοσελίδα τους. Πρώτα όμως πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη λέξη-κλειδί.

Για να το καταφέρουμε αυτό, υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος. Πηγαίνουμε στο πλαίσιο αναζήτησης του Google και γράφουμε τα πρώτα γράμματα της φράσης, όπως φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί:

 

Εικόνα 1 Πώς βρίσκουμε τη λέξη-κλειδί.
Εικόνα 1 Πώς βρίσκουμε τη λέξη-κλειδί.

Αν επιλέξουμε απλώς τη λέξη «προώθηση», τότε θα πρέπει να καταβάλουμε πολύ μεγάλη προσπάθεια, επειδή έχει πολλά αποτελέσματα και η λέξη προώθηση περιλαμβάνετε σε μια σειρά πραγμάτων που δεν έχουν καμία σχέση με την προώθηση ιστοσελίδων (π.χ. Προώθηση κλήσεων κ.ά.)

Ακόμα διατηρώ την ανάμνηση μιας διαφήμισης στο Google από κατασκευαστή στον χώρο των κατασκευών, που μέσω του Google AdWords (πληρωμένη διαφήμιση) είχε επιλέξει η διαφήμισή του να εμφανίζεται σε κάθε ερώτημα αναζήτησης που σχετίζεται με κατασκευή λέξεων. Το αποτέλεσμα ήταν να πληρώνει ένα πανάκριβο κλικ στη φράση-κλειδί «κατασκευή ιστοσελίδων». Ας γυρίσουμε όμως στο παράδειγμά μας:

Εικόνα 2 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη λέξη «προώθηση».
Εικόνα 2 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη λέξη «προώθηση».

Όπως βλέπουμε, το πλήθος αποτελεσμάτων είναι 4.100.000 περίπου. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.

 

Η καταλληλότερη φράση είναι η «προώθηση ιστοσελίδων», γιατί εκεί στοχεύουμε.

 

Εικόνα 3 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων».
Εικόνα 3 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων».

Όπως βλέπουμε, το πλήθος αποτελεσμάτων είναι 271.000 περίπου. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μικρότερος από τη λέξη «προώθηση». Επιπλέον, όλοι όσοι κάνουν αναζήτηση με «προώθηση ιστοσελίδων» είναι πάρα πολύ πιθανόν να ενδιαφέρονται γι’ αυτό ακριβώς, άρα είναι υποψήφιοι πελάτες για την υπηρεσία την οποία πουλάμε.

Το πλήθος των 271.000 είναι πολύ μικρότερο από το 4.100.000 (παραμένει μεγάλο), αλλά και μία φράση της μίας λέξης είναι πιο δύσκολη απ’ ό,τι μία φράση των δύο λέξεων κ.ο.κ.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η φράση αυτή είναι ιδιαίτερα δύσκολη, γιατί σε αυτή στοχεύουν όλες οι εταιρείες κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων και θα ήθελαν να βρίσκονται στην πρώτη σελίδα του Google με αυτή τη φράση. Είναι όμως και μία φράση που θα βρούμε σε συζητήσεις σε φόρουμ, σε άρθρα σε μπλογκ μέχρι και σε ύλη σεμιναρίων σε κάποιους δημοφιλείς ιστοτόπους με υψηλό page rank.

Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπετε περίπου 271.000 αποτελέσματα και όχι ότι υπάρχουν 271.000 ιστότοποι που παρέχουν αυτή την υπηρεσία. Να σκέφτεστε πάντα ότι στο Google δεν ανταγωνίζεστε μόνο όσους κάνουν την ίδια δουλειά με εσάς, αλλά και όσους αναφέρονται στο αντικείμενό σας ακόμη και σε κάποια συζήτηση.

Ας πάμε όμως ένα βήμα παραπάνω στο data typing, γιατί όπως η φράση των δύο λέξεων είναι ευκολότερη από αυτή της μίας λέξης, έτσι και αυτή των τριών λέξεων είναι ευκολότερη από αυτή των δύο, και μόνο ψάχνοντας θα μπορέσουμε να ανακαλύψουμε ευκαιρίες.

Στοχεύστε χαμηλά στην αρχή, βελτιώστε το page rank σας και στη συνέχεια χτυπήστε δυσκολότερες λέξεις-κλειδιά. Να έχετε κατά νου ότι ο δρόμος της πρώτης σελίδας στο Google είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας 100 μέτρων.

Μπορούμε να δοκιμάσουμε κι άλλες φράσεις, όπως «βελτιστοποίηση ιστοσελίδων», «προώθηση ιστοσελίδων δωρεάν», «προώθηση ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη» και «προώθηση ιστοσελίδων SEO». Εδώ ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος:

 

Εικόνα 4 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη».
Εικόνα 4 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη».

Η φράση «βελτιστοποίηση ιστοσελίδων» είναι πολύ ευκολότερη από τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων».

 

Εικόνα 5 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «βελτιστοποίηση ιστοσελίδας».
Εικόνα 5 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «βελτιστοποίηση ιστοσελίδας».

Η φράση «προώθηση ιστοσελίδων δωρεάν» είναι ακόμη πιο εύκολη, αλλά ενδεχομένως αδιάφορη για μας.

 

Εικόνα 6 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων δωρεάν».
Εικόνα 6 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων δωρεάν».

Η φράση «προώθηση ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη» είναι ευκολότερη από τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων». Αν η εταιρεία μας βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, τότε αυτή είναι ενδεχομένως η πιο κατάλληλη φράση.

Επειδή όμως η εταιρεία μας βρίσκεται στην Αθήνα, ας κάνουμε μια δοκιμή και με τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Αθήνα»:

 

Εικόνα 7 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Αθήνα».
Εικόνα 7 Αποτελέσματα αναζήτησης για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Αθήνα».

Όπως βλέπουμε, η φράση «προώθηση ιστοσελίδων Αθήνα» είναι δυσκολότερη από τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη», επειδή στην Αθήνα υπάρχουν περισσότερες εταιρείες που ασχολούνται με την προώθηση ιστοσελίδων, καθώς επίσης η ζήτηση του κόσμου για αυτή τη φράση είναι μεγαλύτερη.

Μπορούμε να συνεχίσουμε να ψάχνουμε τις φράσεις που μας προτείνει το Google. Αν μετά τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων» γράψουμε ένα γράμμα ακόμη, τότε θα μας βγάλει επιπλέον προτάσεις.

 

Εικόνα 8 Επιπλέον επιλογές για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων».
Εικόνα 8 Επιπλέον επιλογές για τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων».

Για παράδειγμα, αν γράψουμε το γράμμα «τ», τότε θα μας βγάλει τη φράση «προώθηση ιστοσελίδων τιμές», στην οποία το πλήθος αποτελεσμάτων είναι 175.000 περίπου.

Το σημαντικό είναι κάθε φορά να ακολουθούμε αυτό που μας υποδεικνύει το Google, επειδή αυτό είναι που ψάχνει ο κόσμος.

Όσο μικρότερο είναι το πλήθος των αποτελεσμάτων, τόσο ευκολότερο θα είναι το SEO. Φυσικά, δεν έχουν όλες οι φράσεις την ίδια επισκεψιμότητα.

Η επίτευξη όμως μιας πρωτιάς σε μία λέξη-κλειδί ανεβάζει την επισκεψιμότητα και το Page Rank μας και μας βάζει σε θέση βολής για μια πιο δύσκολη επόμενη. Όπως είπαμε, το αγώνισμα είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας 100 μέτρων και γι’ αυτό απαιτεί αντοχή και σύστημα.

Οι πολλαπλές δοκιμές μέσω του Google typing μπορεί να μας οδηγήσει στην εύρεση της κατάλληλης φράσης. Πόσα κλικ μπορεί να μας αποφέρει καθεμιά κατά προσέγγιση; Αυτό είναι το επόμενο ζητούμενο για μας.

Η μακριά ουρά της αναζήτησης μας φέρνει πιο κοντά στον πελάτη

Η λεγόμενη «μακριά ουρά» της αναζήτησης περιλαμβάνει όλες εκείνες τις λέξεις που είναι συναφείς με την κύρια λέξη κλειδί. Καθεμία από αυτές τις λέξεις φέρνει πολύ λιγότερα κλικ και έχει πολύ μικρότερη δυσκολία σε σχέση με την κύρια λέξη κλειδί. Όμως το μεγαλύτερο ποσοστό της κίνησης δεν προέρχεται από τις κύριες λέξεις κλειδιά, αλλά από τις δευτερεύουσες. Αυτές οι δευτερεύουσες λέξεις κλειδιά αποτελούν τη «μακριά ουρά» της αναζήτησης. Έχοντας καταφέρει υψηλή κατάταξη με την κύρια λέξη, η δουλειά που έχει ήδη γίνει κάνει πολύ εύκολη την κατάταξη με τις δευτερεύουσες λέξεις. Όμως το συνολικό κέρδος από αυτές τις λέξεις μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο από το κέρδος που θα φέρει η κύρια λέξη κλειδί .

Ας υποθέσουμε ότι προωθούμε μια εταιρεία που ασχολείται με ανακαινίσεις. Οι σημαντικότερες λέξεις είναι «ανακαίνιση», «ανακαίνιση σπιτιού» και «ανακαίνιση κόστος». Αυτές οι λέξεις μπορούμε να πούμε ότι αντιστοιχούν στο πράσινο κομμάτι στα αριστερά του γραφήματος της εικόνας 9. Όμως υπάρχουν και πάρα πολλές άλλες φράσεις, όπως για παράδειγμα:

 

«Προβλήματα με εργολάβους και συνεργεία ανακαινίσεων»

«Κόστος ανακαίνισης σε διαμέρισμα 40 τετραγωνικών»

«Πακέτα ανακαίνισης»

«Ανακαίνιση επαγγελματικού χώρου»

«Ανακαίνιση μπάνιου»

«Ανακαίνιση στα υδραυλικά»

«Ανακαίνιση κουζίνας»

«Ανακαίνιση στις πόρτες»

«Ανακαίνιση δαπέδων»

«Ανακαίνιση στα ηλεκτρικά»

«Ανακαίνιση σαλονιού και κρεβατοκάμαρας»

«Αυτονομία παλιών πολυκατοικιών»

«Αυτονομία θέρμανσης σε παλιές πολυκατοικίες»

«Ενεργειακή αναβάθμιση»

«Ενεργειακά τζάκια 4ης γενιάς»

«Τεχνολογίες ενεργειακών τζακιών»

«Ενεργειακά κουφώματα αλουμινίου»

«Αντλίες θερμότητας»

«Φυσικό αέριο»

«Ανακαίνιση κουζίνα-μπάνιο-κρεβατοκάμαρα»

«Ανακαίνιση: ποιότητα κατασκευής»

«Προβλήματα στις ανακαινίσεις»

«Βίντεο εργασιών ανακαίνισης»

Αυτές οι φράσεις, καθώς και πολλές άλλες παρόμοιες, αποτελούν τη μακριά ουρά της αναζήτησης. Αντιστοιχούν στο κίτρινο κομμάτι στα δεξιά του γραφήματος της εικόνας 9

 

Εικόνα 9 H «μακριά ουρά» των λέξεων-κλειδιών.
Εικόνα 9 H «μακριά ουρά» των λέξεων-κλειδιών.

Η εμπειρία μάς έχει δείξει ότι οι λέξεις-κλειδιά στη μακριά ουρά συχνά μετατρέπονται καλύτερα σε πωλήσεις, επειδή πιάνουν τους ανθρώπους αργότερα στον κύκλο αγοράς/μετατροπής.

Για παράδειγμα, ένα άτομο που ψάχνει για «ανακαίνιση» πιθανώς περιηγείται και δεν είναι έτοιμο να αγοράσει. Από την άλλη πλευρά, κάποιος που ψάχνει για «Κόστος ανακαίνισης σε διαμέρισμα 40 τετραγωνικών», πρακτικά έχει ήδη ανοίξει το πορτοφόλι του!

 

Η κατανόηση της καμπύλης ζήτησης της αναζήτησης είναι σημαντική. Στα δεξιά έχουμε συμπεριλάβει ένα δείγμα καμπύλης ζήτησης λέξης-κλειδιού, το οποίο απεικονίζει τον μικρό αριθμό των ερωτημάτων που στέλνουν μεγαλύτερη ποσότητα κυκλοφορίας παράλληλα με τον όγκο των λιγότερο αναζητηθέντων όρων και φράσεων που φέρνουν τον όγκο των παραπομπών αναζήτησής μας.

Κατασκευή ιστοσελίδων με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά

Όταν Ξεκινάμε να κάνουμε την κατασκευή της ιστοσελίδας μας οι περισσότεροι ασχολούμαστε με το εικαστικό κομμάτι αυτής. Αυτή η προσέγγιση δεν είναι οι καλύτεροι Όσον αφορά την προσέλκυση επισκεπτών και υποψηφίων πελατών. Το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξουμε κατά την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι να τη χτίσουμε πάνω στις κατάλληλες λέξεις κλειδιά. Όσο ωραία και να είναι η σχεδίαση της ιστοσελίδας, εφόσον το εικαστικό κομμάτι είναι υποκειμενικό, σε κάποιους θα αρέσει αλλά σε κάποιους άλλους δεν θα αρέσει. Αυτό όμως το οποίο είναι από βέβαιο είναι ότι εφόσον τοποθετήσουμε τις λέξεις κλειδιά σε επιλέγμενα σημεία κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας τότε αυτό μας δίνει προβάδισμα και δυνατά σημεία κατά την προώθηση της ιστοσελίδας μας. Με άλλα λόγια αυτό που συνιστούμε να προσέξετε κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας είναι να είναι όσο καλύτερα βελτιστοποιημένη ώστε να διευκολύνετε στο μέγιστο βαθμό την προώθηση αυτής. Για αυτό το λόγο η επιλογή λέξεων κλειδιών είναι το πρώτο βήμα για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας.

Προώθηση ιστοσελίδων με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά

Η προώθηση ιστοσελίδων είναι μια διαδικασία που στηρίζεται στη συγγραφή άρθρων και στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού. Μετά απο μεγάλη προωθητική προσπάθεια έχουμε τη δυνατότητα να φέρουμε στην πρώτη σελίδα του google οποιαδήποτε ιστοσελίδα με οποιεσδήποτε λέξεις κλειδιά. Όμως τελικός στόχος της προώθησης ιστοσελίδων είναι να φέρει υποψηφίους πελάτες στην επιχείρηση. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά. Μόνο εάν κάνουμε προώθηση της ιστοσελίδας με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά θα επιτύχουμε μέγιστη προσέλκυση υποψηφίων πελατών.

Αναζήτηση λέξεων-κλειδιών

Πού βρίσκουμε όλη αυτή τη γνώση σχετικά με τη ζήτηση λέξεων-κλειδιών και τις παραπομπές αυτών των λέξεων; Από πηγές έρευνας όπως αυτές:

  • Google AdWords Keyword Planner Tool
  • Google Trends

Το Google’s AdWords Keyword Planner Tool είναι μια κοινή αφετηρία για την έρευνα SEO λέξεων-κλειδιών. Όχι μόνο προτείνει λέξεις-κλειδιά και παρέχει τον αναμενόμενο όγκο αναζήτησης, αλλά προβλέπει επίσης το κόστος μιας πληρωμένης εκστρατείας γι’ αυτούς τους όρους.

Google Keyword Planner

Το Google AdWords Keyword Planner είναι ένα εργαλείο που παρέχει δωρεάν το Google και μας διευκολύνει να βρούμε την κατάλληλη λέξη-κλειδί. Μας δίνει ιδέες για λέξεις-κλειδιά και μας παρέχει κάποιες επιπλέον πληροφορίες για κάθε λέξη-κλειδί, όπως, για παράδειγμα, για τον όγκο αναζητήσεων, τα προβλεπόμενα κλικ, καθώς και τις εκτιμώμενες μετατροπές.

Το Google AdWords Keyword Planner μπορούμε να το βρούμε στη διεύθυνση: https://AdWords.Google.com/KeywordPlanner

Στην αρχική οθόνη μάς δίνει τις παρακάτω επιλογές:

 

Εικόνα 10 Αρχική σελίδα του Google AdWords Keyword Planner.
Εικόνα 10 Αρχική σελίδα του Google AdWords Keyword Planner.

Για να ξεκινήσουμε, πρέπει να κάνουμε κλικ στην επιλογή «Εύρεση νέων λέξεων-κλειδιών». Στη συνέχεια, ανοίγει μια φόρμα που θα μας καθοδηγήσει στην εύρεση των λέξεων- κλειδιών. Σε αυτή τη φόρμα πρέπει να καταχωρίσουμε όσα στοιχεία γνωρίζουμε ήδη, όπως, για παράδειγμα, τις λέξεις-κλειδιά που έχουμε ήδη σκεφτεί.

 

Το Google AdWords Keyword Planner θα μας δώσει επιπλέον ιδέες και θα μας βοηθήσει να επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις.

 

Εικόνα 11 Εργαλείο λέξεων-κλειδιών.
Εικόνα 11 Εργαλείο λέξεων-κλειδιών.

Στη συνέχεια, πρέπει να κάνουμε κύλιση προς τα κάτω και να πατήσουμε το button «λήψη ιδεών», για να προχωρήσουμε στην επόμενη σελίδα:

 

Εικόνα 12 Ιδέες που προτείνει το Google AdWords Keyword Planner.
Εικόνα 12 Ιδέες που προτείνει το Google AdWords Keyword Planner.

Εδώ βλέπουμε τις ομάδες λέξεων-κλειδιών που μας προτείνει το Google AdWords Keyword Planner. Για κάθε ομάδα βλέπουμε τον μέσο όρο μηνιαίων αναζητήσεων, τον ανταγωνισμό, καθώς και την προτεινόμενη προσφορά, αν θέλουμε να ξεκινήσουμε καμπάνια Google awords.

Άλλες πηγές για πληροφορίες σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά υπάρχουν, όπως και εργαλεία με πιο προηγμένα στοιχεία.

Αφού προσδιορίσουμε τις λέξεις-κλειδιά, στη συνέχεια πρέπει να προχωρήσουμε σε παραγωγή περιεχομένου με θέματα σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά. Αυτό το ποιοτικό περιεχόμενο είναι που θα κάνει τη σελίδα μας να ξεχωρίζει από τι υπόλοιπες, ώστε να την προτιμήσει το Google. Αυτό το ποιοτικό περιεχόμενο αποτελεί το αντικείμενο του επόμενου άρθρου.

Λέξεις κλειδιά στην κατασκευή e-shop

Οι λέξεις-κλειδιά με τις οποίες θέλουμε να βγαίνουμε στην πρώτη σελίδα του Google είναι πολύ σημαντικές οταν προχωράμε στην κατασκευή e-shop. Ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης πελατών είναι να μας βρίσκουν μέσω του google όσοι θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα μας. Για να γίνει αυτό θα πρέπει κατά την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος να συμπεριληφθούν οι λέξεις-κλειδιά σε επιλεγμένα σημεία του e-shop. Με το άρθρο που διαβάζεται θα έχετε τη δυνατότητα να αναγνωρίζεται ποιες είναι αυτές και σημαντικές λέξεις κλειδιά που θα σας φέρουν την επισκεψιμότητα που επιθυμείτε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Εάν οι λέξεις-κλειδιά δεν συμπεριληφθούν στην κατασκευή του e-shop τότε θα είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνει αυτό το πράγμα αργότερα. Διότι θα πρέπει να ξαναγίνει η δουλειά της δημιουργίας e-shop πιάνοντας Ένα ένα τα προϊόντα και αλλάζοντας τους τίτλους στις περιγραφές και Πιθανότατα και της εικόνας. Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό όταν ξεκινάει η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος να έχουμε ήδη εξετάσει τις λέξεις κλειδιά. Για να Είστε σίγουροι ότι θα επιτευχθεί με τον καλύτερο τρόπο η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος φιλικού προς της μηχανής αναζήτησης δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε στους επαγγελματίες της κατασκευής e-shop.

Κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου

Η επιλογή των λέξεων κλειδιών στην περίπτωση του ηλεκτρονικού φαρμακείου είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την επιτυχία αυτού. Η κατασκευή του ηλεκτρονικού φαρμακείου απαιτείται να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή Διότι τα ιντερνετικά φαρμακεία αποτελούν Ίσως το πιο ανταγωνιστικό κομμάτι της Ελληνικής αγοράς. Όπως Αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο σε ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα θα υπήρχε η δυνατότητα εκ των υστέρων να γίνει τροποποίηση στα προϊόντα ώστε να ναι βελτιστοποιημένα για τις λέξεις-κλειδιά. Όταν όμως μιλάμε για την κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου το οποίο έχει 5 ή 6 ή 7 χιλιάδες προϊόντα τότε αυτή η δουλειά είναι αδύνατο να γίνει μετά. Πρέπει η προσθήκη των λέξεων-κλειδιών τη βελτιστοποίηση των κατάλληλων σελίδων να γίνει ταυτόχρονα με την κατασκευή του ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Σεμινάρια seo

Η επιλογή λέξεων κλειδιών αποτελεί τη σημαντικότερη γνώση που θα αποκομίσετε σε ένα καλό σεμινάριο seo. Κατά τη γνώμη μας ένα σωστό σεμινάριο προωθησης ιστοσελίδων δεν πρέπει να αρκείται σε απλή παρουσίαση τεχνικών προώθησης και βελτιστοποίησης. Το σημαντικό που πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτής σεμιναρίου seo είναι να εμφυσήσει στον εκπαιδευόμενο τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επιλέξει τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά. Ώστε να μη σπαταλήσει άσκοπα πόρους και χρήματα για την προώθηση με λέξεις κλειδιά που δεν θα φέρουν το σωστό κοινό στον ιστότοπο. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ τα περιεχόμενα του καλύτερου σεμιναρίου seo της Ελληνικής αγοράς.

Βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων

Κάποιοι προτιμούν να μαθαίνουν μέσα από ένα σεμινάριο με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή. Για αυτή την ομάδα ενδείκνυται το σεμινάριο προώθησης ιστοσελίδων. Κάποιοι άλλοι όμως προτιμούν να διαβάσουν ένα βιβλίο και να εμβαθύνουν με το δικό τους ρυθμούς στην προώθηση ιστοσελίδων και στην επιλογή λέξεων κλειδιών. Το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλατος και έχει τίτλο “πώς να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα του google”. Πρόκειται για ένα καταπληκτικό βιβλίο για το seo το οποίο περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων. Εδώ μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο για την προώθηση ιστοσελίδων.