Προώθηση ιστοσελίδων με χτίσιμο συνδέσμων
Προώθηση ιστοσελίδων με χτίσιμο συνδέσμων
φοιτητικά νέα

Το χτίσιμο συνδέσμων αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς που απαιτείται για την προώθηση ιστοσελίδων στο google.

Με ποιο τρόπο η google αξιολογεί τους συνδέσμους

Πώς οι μηχανές αναζήτησης μετρούν την αξία συνδέσεων; Για να απαντήσουμε σε αυτό, θα πρέπει να διερευνήσουμε τα επιμέρους στοιχεία ενός συνδέσμου και να δούμε με ποιο τρόπο οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν αυτά τα στοιχεία. Οι μηχανές δεν μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε πλήρως τα κριτήρια που χρησιμοποιούν, αλλά μέσα από την εμπειρία και τις πρακτικές δοκιμές μπορούμε να κάνουμε κάποιες έξυπνες υποθέσεις, που είναι πολύ κοντά στον τρόπο που λειτουργούν πραγματικά οι μηχανές.

Παρακάτω υπάρχει μία λίστα με σημαντικές παραμέτρους που αφορούν τους συνδέσμους. Οι παράμετροι αυτές και πολλά άλλα σήματα λαμβάνονται υπόψη από τους επαγγελματίες στο SEO κατά τη μέτρηση της αξίας ενός συνδέσμου και του προφίλ του συνδέσμου της σελίδας.

Προώθηση ιστοσελίδων μέσω δημοτικότητας γενικού ενδιαφέροντος

Οι σύνδεσμοι που προέρχονται από δημοφιλείς ιστότοπους έχουν μεγάλη αξία για την προώθηση ιστοσελίδων. Όσο πιο δημοφιλής και σημαντικός είναι ένας ιστότοπος, τόσο σημαντικότερη θα είναι η συνεισφορά του και τόσο περισσότερο μετρούν οι συνδέσεις από αυτόν. Η google εξετάζει τόσο την ποσότητα της κίνησης στον ιστότοπο από τον οποίο προέρχεται ο σύνδεσμος όσο και την ποιότητα του περιεχομένου σε αυτόν. Τυπικό παράδειγμα τέτοιων ιστότοπων αποτελούν οι ηλεκτρονικές εφημερίδες, τα ηλεκτρονικά περιοδικά καθώς και τα μεγάλα μπλογκ γενικού περιεχομένου. Η καταχώρηση σε μεγάλα μπλογκ αποτελεί ένα πολύ δυνατό όπλο για την προώθηση τςη ιστοσελίδας σας. Για παράδειγμα σύνδεσμοι από το zougla.gr ή από το tro-ma-ktiko.blogspot.gr αποτελούν πολύ δυνατό εργαλείο για την προώθηση ιστοσελίδων.

Δημοτικότητα ειδικού ενδιαφέροντος

Οι συνδέσεις που προέρχονται από ιστοσελίδες με θέμα παρόμοιο με το θέμα της ιστοσελίδας σας σας μετρούν πολύ περισσότερο για την κατάταξη της αυτής σε λέξεις κλειδιά της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας. Είναι το ιδανικό για την προώθηση σελίδας. Όσο πιο κοντινό είναι το θέμα του ιστότοπου από τον οποίο προέρχεται ο σύνδεσμος, τόσο περισσότερο μετράει για την κατάταξη σε λέξεις κλειδιά σχετικές με το συγκεκριμένο θέμα. Για παράδειγμα, αν ο ιστοχώρος σας πωλεί εκπαιδευτικά βοηθήματα για το γυμνάσιο και το λύκειο, μια σύνδεση από τον ιστοχώρο ενός φροντιστηρίου ή ενός καθηγητή μέσης εκπαίδευσης μετράει πολύ περισσότερο από μια σύνδεση που βρίσκεται σε έναν ιστοχώρο ο οποίος πουλάει αλκοολούχα ποτά.

Δώστε μεγάλη σημασία στο κείμενο-άγκυρα

Ή ύπαρξη λέξεων κλειδιών στο κείμενο-άγκυρα αποτελεί ισχυρή ένδειξη οτι ο σύνδεσμος έχει συνάφεια με τη λέξη κλειδί. Γενικότερα καλό είναι να φροντίζετε ώστε να ενισχύσετε τη δημιουργία συνδέσμων στους οποίους το κείμενο-άγκυρα να περιλαμβάνει λέξεις της ίδιας θεματικής ενότητας με τη λέξη κλειδί.

Να επιδιώκετε τη δημιουργία συνδέσμων καλής ποιότητας

Η αξιοπιστία του ιστότοπου που περιέχει το σύνδεσμο αποτελεί σημαντική παράμετρο για τη google όσν αφορά την πρώτη σελίδα στο google. Όσο μεγαλύτερη είναι η αξιοπιστία, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αξία του συνδέσμου. Αντίθετα εάν ο σύνδεσμος προέρχεται από αναξιόπιστο ιστότοπο, όπως για παράδειγμα spam, τότε ο σύνδεσμος δεν έχει αξία για τη βελτίωση της κατάταξης στο google. Επιπλέον οι σύνδεσμοι από αναξιόπιστους ιστότοπους ενδέχεται να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα την κατάταξη ενός ιστότοπου, ακόμα και τιμωρία του ιστότοπου με google penalty, και πρέπει να αποφεύγονται.

Ως παραδείγματα ιστοτόπων υψηλής αξιοπιστίας μπορούμε να αναφέρουμε τους ιστοτόπους πανεπιστημίων, υπουργείων, δημοσίων οργανισμών, και μη κερδοσκοπικών οργανισμών.

Σύνδεσμοι προς κακόφημες ιστοσελίδες

Μέχρι τώρα εξετάσαμε την αξία των εισαρχομένων συνδέσμων για την προώθηση site. Είναι όμως σημαντικό να εξετάσουμε και την αξία των εξερχομένων συνδέσμων. Εάν ο ιστότοπός σας περιέχει συνδέσεις προς κακής ποιότητας ιστοσελίδες ή κακόφημους ιστότοπους, τότε η google βγάζει αρνητικά συμπεράσματα για την αξιοπιστία του δικού σας ιστότοπου. Δημιουργεί την υποψία οτι και ο δικός σας ιστότοπος περιέχει περιεχόμενο κακής ποιότητας. οι σύνδεσμοι προς κακόφημους ιστότοπους (spam) δεν ενισχύουν την ποιότητα του διαδικύου και αυτό η google το αναγνωρίζει και το καταδικάζει. Είναι πολύ σημαντικό να εξετάζετε την ποιότητα των εισερχομένων αλλά και των εξερχομένων συνδέσμων.

Να δημιουργείτε συνεχώς νέους συνδέσμους για την προώθηση της ιστοσελίδας σας

Η δημιουργία νέων εισερχομένων συνδέσμων οδηγεί τη google στο συμπέρασμα οτι ο ιστότοπός σας ενημερώνεται συνεχώς, αποκτά νέο ποιοτικό περιεχόμενο και παραμένει ελκυστικός για τους επισκέπτες. Αντίθετα ο περιορισμός ή η ανυπαρξία δημιουργίας νέων εισερχομένων συνδέσμων δίνει την εντύπωση οτι το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας δεν αποτελεί πόλο έλξης για τους επισκέπτες. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν την παράμετρο  «FreshRank» για να απεικονίσουν τη συνεισφορά της φρεσκάδας των συνδέσμων στην αξιολόγηση της συνάφειας και τη δημοτικότητας μιας ιστοσελίδας.

Βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων

Όλες αυτές οι τεχνικές περιγράφονται αναλυτικά στο πρώτο Ελληνικό βιβλίο αφιερωμένο στην προώθηση ιστοσελίδων. Το όνομα του βιβλίου είναι «Πώς να είστε στην πρώτη σελίδα του Google». Σε όποιον θέλει να αποκτήσει δεξιότητες προώθησης ιστοσελίδων συνιστούμε την απόκτηση του βιβλίου. Πρόκειται για πολύ απλά γραμμένο βιβλίο που εστιάζει στην προώθηση ιστοσελίδων δίνοντας βάση σε όλες εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε η προώθηση ιστοσελίδων είναι ένα πολυδιάστατο αντικείμενο στο οποίο κανένας δεν θα μπορούσε να ιασχυριστεί ότι δεν χρειάζεται άλλες γνώσεις. Εδώ μπορείτε να προμηθευθείτε το βιβλίο προώθησης ιστοσελίδων.

Βιβλίο κατασκευής ιστοσελίδων

Προκειμένου να κάνουμε καλά την προώθηση ιστοσελίδας και το χτίσιμο συνδέσμων απαιτούνται γνώσεις κατασκευής ιστοσελίδων. Εάν θέλετε να αποκτήσετε ακριβώς εκείνες τις γνώσεις κατασκευής ιστοσελίδων που απαιτούνται για την προώθηση τότε σας συνιστούμε να επιλέξετε το βιβλίο κατασκευής ιστοσελίδων με τίτλο «Ανάπτυξη ιστοσελίδων με WordPress» το οποίο κυκλοφορεί από τςι εκδόσεις Φυλάτος. Απευθύνεται σε αρχάριους καατσκευής ιστοσελίδων και εξηγεί με λεπτομέρειες πως να φτιάξετε έναν ιστότοπο wordpress. Συνιστούμε σε κάθε αρχάριο χρήστη να αγοράσει το βιβλίο κατασκευής ιστοσελίδων.

 

Τύποι Συνδέσμων

Πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας συνδέσμων καλό είναι να γνωρίζουμε τους τύπους των συνδέσμων:

Σύνδεσμοι που δημιουργούνται από τους διαχειριστές των ιστοσελίδων

Κάθε διαχειριστής ιστοσελίδας θέλει να παρουσιάζει στους επισκέπτες του αξιόλογο περιεχόμενο. Εάν δεν το παράγει ο ίδιος, τότε μπορεί να το αντιγράψει από άλλους ιστότοπους. Κάθε φορά  που χρησιμοποιεί περιεχόμενο που βρίσκεται σε άλλο ιστότοπο ενδείκνυται να τοποθετεί link προς αυτόν τον ιστότοπο. Εκτός από την περίπτωση αντιγραφής περιεχομένου, μπορεί να τοποθετήσει σύνδεσμο απλά επειδή θέλει να προσφέρει στους επισκέπτες του τη δυνατότητα καλύτερης ενημέρωσης. Εάν ο δικός σας ιστότοπος περιέχει αξιόλογο περιεχόμενο, τότε πιθανότατα πολλοί θα τοποθετήσουν σύνδεσμο προς αυτόν.

Σύνδεσμοι που δημιουργούνται κατόπιν δικής μας προτροπής

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία συνδέσμων είναι η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου το οποίο να είναι πρωτότυπο και να έχει αξία για τον επισκέπτη. Συνεπώς ένας ιστότοπος που θέλει να προσφέρει το καλύτερο περιεχόμενο στους επισκέπτες του θα έχει συμφέρον να τοποθετήσει σύνδεσμο προς τέτοιου είδους περιεχόμενο. Αυτό το συμφέρον μπορείτε να το υποδείξετε προς τους διαχειριστές άλλων ιστοτόπων ή προς τους μπλογκερς προτείνοντας τον ιστότοπό σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κοινωνικών δικτύων. Επίσης μπορείτε να υποβάλλετε το περιεχόμενό σας σε θεματικούς καταλόγους.

Σύνδεσμοι που δημιουργούνται από τους επισκέπτες των ιστοσελίδων

Πολλοί ιστότοποι δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να δημιουργήσει σύνδεσμο. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους όπως για παράδειγμα σχόλια σε μπλογκ, φόρουμ ή βιβλίο επισκεπτών. Σε γενικές γραμμές αυτού του είδους οι σύνδεσμοι πλέον θεωρούνται ύποπτοι από τη google επειδή έχουν χρησιμοποιηθεί συστηματικά για τη δημιουργία μη αυθόρμητων συνδέσμων. Είναι πολύ εύκολο για τη google να αναγνωρίσει εάν αφύσικα μεγάλο ποσοστό των εισερχομένων συνδέσμων ενός ιστοτόπου ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Δεν συνιστούμε τη συστηματική δημουργία τέτοιων συνδέσμων.

Δημιουργία Ποιοτικών Συνδέσμων

Κατά τη δημιουργία συνδέσμων πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας δυο έννοιες: τη συνάφεια και την ευρύτητα.

Όσο πιο συναφείς με τη λέξει-κλειδί είναι οι ιστοσελίδες που περιέχουν τους συνδέσμους, τόσο υψηλότερη θα είναι η κατάταξη του ιστότοπου για αυτή τη λέξη-κλειδί. Στην ιδανική περίπτωση θα θέλαμε όλες οι ιστότοποι που κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις του google με τη λέξη-κλειδί να τοποθετήσουν σύνδεσμο προς το δικό μας ιστότοπο.

Η προσπάθεια δημιουργίας συνδέσμων πρέπει να απευθύνεται σε όσο μεγαλύτερο εύρος ιστοτόπων. Όσο ευρύτερο είναι το προφίλ συνδέσμων ενός ιστοτόπου, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα φέρει όσον αφορά την κατάταξη του ιστοτόπου. Στην ιδανική περίπτωση θα θέλαμε πολλοί δημοφιλείς ιστότοποι να τοποθετήσουν σύνδεσμο προς το δικό μας ιστότοπο.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η google επιβραβεύει την αυθόρμητη δημιουργία συνδέσμων ενώ τιμωρεί τους ιστότοπους που επιδιώκουν μη αυθόρμητη δημιουργία συνδέσμων. Ο κάθε έμπορος αναζήτησης με αυτά τα δεδομένα καλείται να δημιουργήσει το δικό του σχέδιο δημιουργίας συνδέσμων.

Η δημιουργία συνδέσμων αποτελεί μια διαδικασία που είναι δύσκολο να μετρηθεί ποσοτικά. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε με ακρίβεια το πλήθος και την ποιότητα των εισερχομένων συνδέσμων προς έναν ιστότοπο. Ακολουθούν δυο τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν στο χτίσιμο συνδέσμων προς τον ιστότοπό σας:

Εξετάστε πολλές συναφείς λέξεις κλειδιά

Για κάθε λέξη κλειδί η μηχανή αναζήτησης έχει ήδη επιλέξει κάποιους ιστότοπους και τους έχει κατατάξει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Εάν θέλετε να πετύχετε την εμφάνιση του δικού σας ιστότοπου στην πρώτη σελίδα με αυτή τη λέξη-κλειδί, τότε το καλύτερο σημείο προέλευσης συνδέσμου είναι ένας από αυτούς τους ιστότοπους. Για παράδειγμα, αν προσπαθείτε να καταταχθείτε για τη φράση «ανακαίνιση», το να κερδίσετε συνδέσεις από τις σελίδες που κατατάσσονται ήδη για τη λέξη «ανακαίνιση» θα σας βοηθήσει σημαντικά. Μια πολύ καλή προσέγγιση είναι να επιδιώξετε να πάρετε συνδέσμους από σελίδες που κατατάσονται ψηλά  για λέξεις-κλειδιά συναφείς με την «ανακαίνιση». Ως παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε φράσεις όπως «ανακαίνιση κουζίνας», «ανακαίνιση ντουλάπας», «ανακαίνιση ξενοδοχείου».

Αξιοποιήστε την εμπειρία των ανταγωνιστών σας

Ένας πολύ καλός τρόπος για να επιλέξουμε ιστότοπους από τους οποίους μπορούμε να αποκτήσουμε εισερχομένους συνδέσμους είναι να εξετάσουμε τη δραστηριότητα άλλων εταιρειών που βρίσκονται ήδη στην πρώτη σελίδα με τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουμε εμείς. Αυτή την πληροφορία μπορούμε να την αποκτήσουμε χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Open Site Explorer.

PageRank

Στο ποδόσφαιρο έχουμε τις κατηγορίες για να μπορούν να ταξινομούνται ομάδες με παρόμοια δυναμικότητα. Σκεφτείτε το ίδιο και με το Google, που προσπαθεί να κατατάξει τις διάφορες ιστοσελίδες ανάλογα με τη δυναμική τους στον κυβερνοχώρο.

Ο αριθμός των συνδέσεων σε μια σελίδα σύμφωνα με τον αρχικό τύπο PageRank34 (Κατάταξης σελίδας), η αξία που περνά ένας σύνδεσμος ελαττώνεται από την παρουσία άλλων συνδέσμων σε μια σελίδα. Έτσι, αφού όλα τα άλλα πράγματα είναι ισότιμα, το να συνδέεστε από μία σελίδα με λίγους συνδέσμους είναι καλύτερο από το να συνδέεστε από μία σελίδα με πολλούς συνδέσμους.

Ο βαθμός στον οποίο αυτό είναι σχετικό είναι άγνωστο (στις δοκιμές μας φαίνεται να είναι σημαντικό, αλλά όχι συντριπτικά), όμως είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να γνωρίζετε, καθώς διεξάγετε την εκστρατεία σας απόκτησης συνδέσμων.

Κατασκευή ιστοσελίδας με στόχο το χτίσιμο συνδέσμων

Πολλές φορές κατά την προώθηση ιστοσελίδων χρειάζεται να κατασκευάσουμε μια ιστοσελίδα αποκλειστικά αφιερωμένη στο χτίσιμο συνδέσμων. Ουσιαστικά κάνουμε κατασκευή μιας βοηθητικής ιστοσελίδας όπου θα καταχωρούμε τα προωθητικά άρθρα. Αυτού του είδους η κατασκευή ιστοσελίδας αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ξεδιπλώσουμε τις γνώσεις μας πάνω στην προώθηση ιστοσελίδων. Ενδείκνυται να εφαρμόσουμε όλε στις τεχνικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδας οπουδήποτε μας δίνεται η ευκαιρία. Για παράδειγμα ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουμε κατά την κατασκευή ιστοσελίδων είναι να επιλέξουμε τα περιεχόμενα του μενού. Εκεί ενδείκνυται να τοποθετήσουμε τις κύριες λέξεις κλειδιά, οι οποίες να αποτελούν και τα ονόματα κατηγοριών. Και στη συνέχεια να προσθέσουμε άρθρα σε κάθε κατηγορία. Εάν θέλουμε να βρισκόμαστε σταθερά στις πρώτες θέσεις της google τότε ενδείκνυται να προχωρήσουμε σε τέτοιου είδους κατασκευή ιστοσελίδας.

Σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων

Μια εναλλακτική επιλογή είναι να παρακολουθήσετε σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων. Εκεί έχετε τη δυντότητα να καλύψετε όλες τις απορίες πάνω στην προώθηση site μέσα από τον έμεπιρο εκπαιδευτή. Η dreamweaver σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά διοργανώνει τα καλύτερα σεμινάρια προώθησης ιστοσελίδων.

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος και χτίσιμο συνδέσμων

Ένα ερώτημα που τίθεται όταν κάνουμε κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι το σημείο τοποθέτησης των συνδέσμων σε αυτό. Δυστυχώς οι επρισσότερες πλατφόρμες κατασκευής eshop δεν μας διευκολύνουν όσο θα θέλαμε στο χτίσιμο συνδέσμων. Για παράδειγμα το wordpress είναι πολύ καλύτερο από το opencart για το χτίσιμο συνδέσμων. Η λύση είναι να δημιουργήσουμε ένα blog μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος όπως ακριβώς θα τη θέλαμε έχοντας παράλληλα το blog για την τοποθέτηση προωθητικών άρθρων. Έτσι έχουμε διπλό κέρδος. Και όλες τις δυνατότητες προώθησης, αλλά και όλα τα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε για μια τέλεια κατασκευή eshop.

Παράπλευρα οφέλη σε κίνηση λόγω της δημιουργίας συνδέσμων

Η κατασκευή συνδέσμων δεν θα πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο για τις μηχανές αναζήτησης. Σύνδεσμοι που στέλνουν μεγάλες ποσότητες άμεσης clickthrough κυκλοφορίας όχι μόνο τείνουν να παρέχουν μεγαλύτερη αξία στις μηχανές αναζήτησης για τις κατατάξεις, αλλά επίσης στέλνουν στοχευμένους πολύτιμους επισκέπτες στον ιστότοπό σας (τον βασικό στόχο όλου του διαδικτυακού μάρκετινγκ).

Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να εκτιμήσετε με βάση τον αριθμό. Αν δεν μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε αυτά, υπηρεσίες όπως το Google Trends μπορεί να σας δώσει μια γενική ιδέα, τουλάχιστον σε επίπεδο κυκλοφορίας τομέα, αν και οι εκτιμήσεις αυτές είναι γνωστό ότι είναι τρομερά ανακριβείς κατά καιρούς.

Απαιτείται χρόνος, εξάσκηση και εμπειρία για να αποκτήσετε άνεση με αυτές τις μεταβλητές που σχετίζονται με την κίνηση των μηχανών αναζήτησης. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας τα αναλυτικά στοιχεία των ιστοσελίδων σας, θα πρέπει να είστε σε θέση να προσδιορίσετε αν η καμπάνια σας είναι επιτυχής.

Η επιτυχία έρχεται όταν βλέπεις αυξήσεις στην κίνηση αναζήτησης, υψηλότερες κατατάξεις, συχνότερη ανίχνευση από μηχανές αναζήτησης και αυξήσεις στην κίνηση από περιφερειακούς συνδέσμους. Αν αυτές οι μετρήσεις δεν αυξάνονται έπειτα από μια επιτυχημένη εκστρατεία κατασκευής συνδέσμων, είτε πρέπει να αναζητήσετε καλύτερης ποιότητας συνδέσμους είτε να βελτιστοποιήσετε ακόμη περισσότερο τη σελίδας σας.

Υποστήριξη ιστοσελίδων

Αυτό βέβαια συμβαίνει υπο την πρϋπόθεση οτι υπάρχει επαρκής υποστήριξη ιστοσελίδων ώστε οι σύνδεσμοι που δημιουργούμε να μην πέφτουν. Απαιτείται επαγγελματική συντήρηση ιστοσελίδων ώστε το αποτέλεσμα της προώθησης να ακολουθεί συνεχώς ανοδική πορεία. Εάν δεν έχετε επαρκείς γνώσεις συντήρησης ιστοσελίδων, τότε καλό θα είναι να απευθυνθείτε στοςυ ειδικούς. Εδώ μπορείτε να πάρετε μια γεύση από συντήρηση ιστοσελίδων.

Τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων

Αν και σωστή δημιουργία συνδέσμων δεν είναι εύκολο πράγμα, υπάρχουν ακόμα πολλές τεχνικές SEO με τις οποίες μπορείτε να ξεκινήσετε, ακόμη και σήμερα, χωρίς σημαντική προσπάθεια ή έξοδα.

1. Ζητήστε backlinks

Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε, ειδικά αν είστε αρχάριοι σε αυτή τη δουλειά. Σκεφτείτε τους φίλους, τους συγγενείς, τους συναδέλφους, τους συνεργάτες, τους πελάτες σας που έχουν ένα blog ή μια ιστοσελίδα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τους ζητήσετε ένα backlink. Ζητήστε συνδέσμους στο περιεχόμενο αντί για συνδέσμους στο πλάι ή στο υποσέλιδο.

Αλλά να είστε προσεκτικοί και βεβαιωθείτε ότι το backlink προέρχεται από μια ιστοσελίδα που είναι σχετική με τον κλάδο σας, διαφορετικά, δεν θα έχει μεγάλο αντίκτυπο και μπορεί να είναι ακόμη και επιβλαβής.

2. Χτίστε σχέσεις

Για καλή δημιουργία συνδέσμων, θα πρέπει να δημιουργήσετε και καλές σχέσεις. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τη δημιουργία νέων επαφών. Θα πρέπει να ξεκινήσετε με κοινότητες που σχετίζονται με τον κλάδο σας: forums, blogs ή κοινωνικές ομάδες, όπως η Ομάδα Ειδικών στη Δημιουργία Συνδέσμων στο Facebook, για παράδειγμα.

Κάντε το πρώτο βήμα και να αρχίστε να συμβάλετε με ενδιαφέρουσες και σχετικές παρατηρήσεις και δημοσιεύσεις, παρέχοντας συναφή αξία σε κάθε συζήτηση.

Συμμετέχοντας ενεργά σε αυτές τις διαδικτυακές κοινότητες που εστιάζουν στον κλάδο σας, όχι μόνο θα αποκτήσετε κάποια καλά backlinks, αλλά θα έχετε και πάντα πρόσβαση στα νεότερα νέα της βιομηχανίας και θα είστε σε θέση να συνδεθείτε με μερικούς ενδιαφέροντες ανθρώπους που μοιράζονται τα πάθη σας.

3. Δώστε μια μαρτυρία

Η δημιουργία συνδέσμων με μαρτυρίες είναι ένα win-win σενάριο. Πολλές επιχειρήσεις σας προσφέρουν την ευκαιρία να πείτε λίγα λόγια για την εμπειρία σας με τη χρήση των προϊόντων τους.

Από τη μία πλευρά, αυτός είναι ένας τέλειος τρόπος για αυτούς να οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Από την άλλη πλευρά, είναι μια σπουδαία ευκαιρία για σας να πάρετε ένα backlink και κάποια κίνηση από εκείνο το site που συνήθως έχει ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό έγκρισης από τα τυπικά e-mail σας με αιτήσεις συνδέσμων.

Οι εταιρείες παίρνουν ακόμη μία μαρτυρία για να τοποθετήσουν στην ιστοσελίδα τους, ενώ εσείς παίρνετε ένα νέο backlink.

4. Ξεκινήστε ένα blog

Μην κάνετε ένα blog με μία δημοσίευση και ένα backlink στο site σας. Αν το κάνετε, όχι μόνο σπαταλήσατε το χρόνο σας, αλλά μάλλον μόλις δημιουργήσατε ακόμη ένα επικίνδυνο σύνδεσμο για τον εσάς. Αν θέλετε να έχετε το δικό σας blog, θα πρέπει να το κρατήσετε ζωντανό.

Γράψτε δημοσιεύσεις σε τακτική βάση. Δώστε έμφαση στην βιομηχανία σας και τις ανάγκες του πελάτη σας! Με τον καιρό, πιθανότατα θα αποκτήσει κύρος. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό, χρήσιμο και καλά δομημένο.

Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι ο κόσμος θα θέλει να επιστρέφει σε αυτό ξανά και ξανά. Έτσι παίρνετε καλά backlinks, τα κερδίζετε!

5. Καταγράψτε την ιστοσελίδα σας σε αξιόπιστους καταλόγους

Υπάρχουν πολλοί διαδικτυακοί κατάλογοι που δεν παρέχουν καμία πραγματική αξία για τους χρήστες του Internet και η Google τους έχει αποκλείσει από τα αποτελέσματα αναζήτησής της. Δεν θέλετε η ιστοσελίδα σας να αναφέρεται σε τέτοιες σελίδες.

Αλλά δεν είναι όλοι οι διαδικτυακοί κατάλογοι κακοί. Ένας κατάλογος που όχι μόνο σας δίνει την ευκαιρία να δημοσιεύσετε ένα σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας, αλλά και να παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες για τους πιθανούς πελάτες σας είναι ένας κατάλογος που θέλετε να βρίσκεστε.

Οι εξειδικευμένοι κατάλογοι και οι κατάλογοι που συνδέονται με ενημερωτικές ιστοσελίδες για μία συγκεκριμένη βιομηχανία είναι μια καλή επιλογή. Έχοντας την επιχείρησή σας σε αυτούς του καταλόγους, καθίσταται ευκολότερη η τοποθέτησή της στις μεγάλες μηχανές αναζήτησης και βοηθά τους ανθρώπους να σας βρουν στο διαδίκτυο.

Μπορείτε να ξεκινήσετε με μια καταχώρηση στο Dmoz – Open Directory Project. Αυτό είναι ο μεγαλύτερος, πιο ολοκληρωμένος κατάλογος τον οποίο επεξεργάζονται άνθρωποι του Διαδικτύου. Είναι κατασκευασμένος και συντηρείται από μια τεράστια, παγκόσμια κοινότητα εθελοντών συντακτών.

6. Γράψτε μια καλή δημοσίευση επισκέπτη

 

Υπάρχουν πολλά sites και blogs που θα δεχθούν να δημοσιεύσουν το άρθρο σας. Προτού γράψετε ένα άρθρο κάπου, βεβαιωθείτε ότι:

  • η ιστοσελίδα ή το blog είναι σχετικό με το θέμα σας
  • το άρθρο ΔΕΝ αναφέρεται μόνο στο πόσο σπουδαία είναι εταιρεία σας/εσείς
  • δίνετε έμφαση στην ποιότητα (καλογραμμένη, επαγγελματική, και ενδιαφέρουσα)
  • να έχετε κατά νου ότι ένα κακό άρθρο μπορεί να φέρει κακή φήμη.

Είναι σημαντικό να δημιουργείτε συνδέσμους που βοηθούν την ιστοσελίδα σας και όχι συνδέσμους που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.