φοιτητικά νέα

Σε αυτό το άρθρο ασχολούμαστε με τις επιστροφές προϊόντων σε ένα eshop κατασκευασμένο με το opencart.

Κατάσταση Αποθέματος (Stock Statuses)

Αυτές είναι οι επιλογές καταστάσεων που δείχνουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σας στην αρχική σελίδα του καταστήματος σας:

Κατάσταση Αποθέματος στο opencart

 

 

  • 2-3 Ημέρες (2-3 Days) – Το προϊόν θα είναι διαθέσιμο σύντομα.
  • In Stock – Το προϊόν είναι διαθέσιμο για παραγγελία.
  • Out of Stock – Το προϊόν δεν είναι διαθέσιμο.
  • Pre-Order – Το προϊόν είναι διαθέσιμο μόνο για προπαραγγελία και θα παραδοθεί μόλις είναι διαθέσιμο.

Για να τροποποιήσετε την κατάσταση του αποθέματος, απλά αλλάξτε την ονομασία.

Επεξεργασία Κατάστασης Αποθέματος

Κατάσταση Παραγγελίας (Order Statuses)

Το πεδίο για την κατάσταση παραγγελίας σάς επιτρέπει να διαχειρίζεστε τις διάφορες πιθανές καταστάσεις που μπορεί να έχει μια παραγγελία αφού επιβεβαιωθεί από τους πελάτες. Οι εγγενείς επιλογές του OpenCart καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών καταστάσεων παραγγελίας. Αφού ολοκληρώσετε την επεξεργασία της κατάστασης των παραγγελιών σας, μπορείτε να την επιλέξετε από το μενού Πωλήσεις (Sales) > Παραγγελίες (Orders) > Προβολή (View) > Προσθήκη Ιστορικού Παραγγελίας (Add Order History).
Επεξεργασία Κατάστασης Παραγγελίας

 

Κατάσταση Επιστροφής (Return Statuses)

Ακριβώς όπως και η κατάσταση παραγγελίας, η κατάσταση επιστροφής ενημερώνει τους πελάτες για την κατάσταση της αίτησης επιστροφής. Οι τυπικές επιλογές του OpenCart είναι τρείς – Αναμονή Προϊόντος (Awaiting Products), Ολοκληρώθηκε (Complete) και Εκκρεμεί (Pending).

 

Ενέργειες Επιστροφής (Return Actions)

Όταν ένας πελάτης υποβάλει αίτηση για επιστροφή, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος πρέπει να αναλάβει δράση. Αφού πάρετε απόφαση, μπορείτε είτε προσφέρετε στον πελάτη πίστωση καταστήματος, επιστροφή/αποζημίωση χρημάτων ή να στείλετε αντικατάσταση προϊόντος. Αυτές είναι οι τρεις εγγενείς επιλογές του OpenCart, ωστόσο μπορείτε να δημιουργήσετε επιπλέον ενέργειες.

Ενέργειες Επιστροφής στο opencart

 

Αιτίες Επιστροφής (Return Reasons)

 

Όταν οι πελάτες υποβάλλουν αίτηση επιστροφής, θα πρέπει να επιλέξουν έναν λόγο. Υπάρχουν 5 επιλογές με την τυπική εγκατάσταση του OpenCart – Χαλασμένο (Dead on Arrival), Προβληματικό (Faulty), Λάθος Παραγγελία (Order Error), Έλαβα Λάθος Προϊόν (Received Wrong Item), Άλλα (Other). Όλες αυτές οι δράσεις, αιτίες και καταστάσεις καταχωρούνται από το μενού Πωλήσεις (Sales) > Επιστροφή (Returns) > Επεξεργασία Επιστροφής (Edit Return).

Αιτίες Επιστροφής στο opencart

Πώς να αποφύγετε τις επιστροφές προϊόντων

Καλό είναι όμως να αποφύγουμε όσο μπορούμε τις επιστροφές προϊόντων.  Διότι όταν συμβαίνει επιστροφή προϊόντος έχουμε δύο αρνητικά. Το πρώτο είναι ότι ο έμπορος ούτως ή άλλως επιβαρύνεται με τα μεταφορικά έξοδα για ένα προϊόν το οποίο δεν πουλήθηκε.  Το δεύτερο από τα αρνητικά είναι ότι ο πελάτης σε μικρό ή μεγάλο βαθμό έχει δυσαρεστηθεί.  Προκειμένου να αποφύγουμε τις επιστροφές προϊόντων καλό είναι να φροντίσουμε ώστε οι περιγραφές των προϊόντων είναι πολύ αναλυτικές, να μην υπάρχουν υπερβολές  και ο πελάτης να παραλαμβάνει ακριβώς αυτό που υποσχόμαστε στο e-shop. Εννοείται βέβαια ότι το προϊόν είναι καλό και για αυτό το λόγο δεν μπαίνει στη συζήτηση αυτή τη στιγμή.  Το συμπέρασμα είναι ότι όσο πιο σωστά είναι ρυθμισμένες οι παράμετροι των προϊόντων, όσο πιο αναλυτικές είναι οι περιγραφές και όσο πιο συγκεκριμένες είναι οι αναφορές στις διαστάσεις και στο βάρος των προϊόντων τόσο πιθανότερο είναι να αποφύγουμε τις επιστροφές. Εάν δεν γνωρίζετε καλά τις λεπτομέρειες  καταχώρησης προϊόντος τότε μπορείτε να ενημερωθείτε από το άρθρο μας για τα προϊόντα στο opencart.

Παραδείγματα από επιχειρήσεις

Ειδική περίπτωση αποτελούν τα ρούχα στα οποία οι αφορμές για να επιστραφεί το προϊόν είναι πολλές.  Όταν αναφερόμαστε στο εμπόριο ρούχων μέσω ίντερνετ τότε είναι πολύ πιθανό να συναντήσουμε περιπτώσεις όπου όλα είναι ιδανικά αλλά παρόλα αυτά ακολουθεί επιστροφή προϊόντος. Για παράδειγμα μπορεί το ρούχο να μην ταιριάζει ακριβώς στον πελάτη. Καλό είναι ο έμπορος να έχει μεριμνήσει ώστε να υπάρχει νουμερολογιο στο  e-shop δίπλα σε κάθε ρούχο ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για τις διαστάσεις του ρούχου.  Αυτό είναι καλό για τον έμπορο διότι όσο λιγότερες επιστροφές υπάρξουν τόσο μικρότερες οικονομικές απώλειες θα έχει. Για να καταλάβετε τη διαφορά μπορείτε να κρίνετε και από τον εαυτό σας. Πόσες φορές δοκιμάσατε ένα  φαρμακευτικό σκεύασμα  σε πραγματικό κατάστημα και πόσες σε ένα ρούχο. Πόσες φορές επιστρέψατε ένα  φαρμακευτικό προϊόν σε πραγματικό φαρμακείο και πόσες ένα ρούχο σε πραγματικό φυσικό κατάστημα.  Είναι προφανές ότι η επιστροφή  φαρμακευτικού σκευάσματος είναι πολύ λιγότερο πιθανή να συμβεί σε σχέση με την επιστροφή  ενδύματος.  Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η κατασκευή ηλεκτρονικού φαρμακείου είναι ευκολότερη από την κατασκευή καταστήματος ρούχων. Απλά εδώ εστιάζουμε μόνο στο θέμα των επιστροφών.

Κατασκευή eshop

Τέτοιου είδους παράμετροι όπως για παράδειγμα τον νουμερολόγιο που αναφέραμε παραπάνω πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την κατασκευή του e-shop.  Όταν ξεκινάμε τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τον πελάτη.  Θέλουμε να δώσουμε στον πελάτη την πληροφορία και να την παρουσιάσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Εδώ είναι άλλωστε το σημείο στο οποίο διαφοροποιείται η κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει ο έμπορος.   Άλλες είναι οι παράμετροι που θα ληφθούν υπόψιν κατά τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ρούχων και άλλες παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας γιατί δεν κατασκευή e-shop που πουλάει βιβλία. Όλα αυτά βέβαια δεν μπορεί να τα γνωρίζει ο έμπορος που θέλει να προχωρήσει σε δημιουργία e-shop.  ο μόνος ασφαλής δρόμος για την επιτυχημένη κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να αναθέσει τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή e-shop.  Η δική μας πρόταση για την κατασκευή e-shop ακούει στο όνομα dreamweaver.gr. Μπορείτε να ενημερωθείτε πάνω στην κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος από τη dreamweaver.gr πατώντας εδω.

Σεμινάριο e-commerce

Εφόσον διαβάζετε αυτό το άρθρο είναι προφανές ότι ενδιαφέρεστε να μάθετε περαιτέρω λεπτομέρειες πάνω στην κατασκευή e-shop αλλά και για το ηλεκτρονικό εμπόριο γενικότερα.  Η ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μία διαδικασία αρκετά κερδοφόρα αλλά και αρκετά επίπονη. Το e-commerce απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις οι οποίες πρέπει να διδαχτούν με μεθοδικό και συστηματικό τρόπο.  Κατά την άποψή μας ο μόνος ασφαλής δρόμος για να μάθετε να φτιάχνετε e-shop είναι να παρακολουθήσετε ένα σεμινάριο e-commerce. Διότι σε ένα σεμινάριο δεν περιορίζεστε μόνο στα ξερά τεχνικά θέματα αλλά μαθαίνετε πολύ περισσότερα πράγματα πάνω στον τρόπο σκέψης και πάνω στην αγορά. Σε ένα καλό σεμινάριο elearning για το ηλεκτρονικό εμπόριο θα έχετε τη δυνατότητα να διευρύνετε πολύ τους ορίζοντές σας πάνω στο e-commerce.  Το καλύτερο σεμινάριο της Ελληνικής αγοράς αυτή τη στιγμή το διοργανώνει εταιρεία dreamweaver.  Διδάσκουν εξαιρετικοί τεχνικοί με πολυετή εμπειρία τόσο στη διδασκαλία όσο και στην πραγματική κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων.  Αποτελούν  την πιο έμπειρη και εξειδικευμένη ομάδα της Ελληνικής αγοράς πάνω στα σεμινάρια e-commerce.  Μπορείτε να κάνετε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο για να ενημερωθείτε πάνω στα σεμινάρια e-commerce.

Έτοιμο eshop

Σε αυτό το σημείο δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την πρόταση της hoster.gr για το έτοιμο e-shop. πρόκειται για μία εξαιρετικά οικονομική επιλογή και απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν να σπαταλήσουν τον κόπο και χρόνο για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Το αναφέρουμε εδώ διότι κατά τη γνώμη μας οι επιλογές του εμπόρου είναι δύο. Η πρώτη επιλογή είναι να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα αφιερώνοντας όλο τον χρόνο που χρειάζεται μέχρι να γίνει σε απόλυτο βαθμό ειδικός πάνω σε αυτό. Η δεύτερη επιλογή είναι έτοιμο e-shop το οποίο θα κατασκευαστεί αρκετά γρήγορα και αποτελεί ένα δοκιμαστικό στάδιο για να ξεκινήσει ο έμπορος τη δραστηριότητα του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορείτε να πατήσετε τον ακόλουθο σύνδεσμο για να ενημερωθείτε για το έτοιμο e-shop της hoster.gr.

Βιβλιο κατασκευής eshop

Όλες οι παραπάνω εικόνες καθώς και τα τεχνικά σημεία του άρθρου προέρχονται από το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο για την κατασκευή e-shop. Πρόκειται για το βιβλίο για το opencart των εκδόσεων φυλάτος από τη συγγραφική ομάδα των Άννα Αγγελάκη Αθανασίου Δαβαλά και Νικολάου Μπαλατσούκα. Είναι το μοναδικό Ελληνικό βιβλίο για το open cart το οποίο παρέχει όλη την πληροφορία από την αρχή μέχρι το τέλος. Εάν πραγματικά θέλετε να κατανοήσετε σε βάθος την κατασκευή e-shop τότε δεν έχετε παρά να το προμηθευτείτε άμεσα πατώντας εδω.

Βιβλιο κατασκευής eshop
Βιβλιο κατασκευής eshop

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ